Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
- DE51RED
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 юни 2011, 23:46
- Модел на автомобила: = Performance division =
-- Focus TDCi++ --
Catch me if you can :) - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Колеги,
240-те любимци, избрани от народа, гласуваха изменение в ЗЗДП, според което целогодишно трябва да караме на къси светлини! (Това вероятно го знаете). Лошото е, че това нещо, особено лятото, направо може да свари фаровете, да не говорим за пожълтяване. В допълнение колегите с ксенон пък ще се видят в чудо като започнат да им горят крушките, защото смяната излиза доста по-солено. Още повече пък и че се случва човек да забрави да пусне фаровете - глоба веднага 20 лв с фиш, при системно нарушаване ставала 150 лв., ако не се лъжа.
Как да го заобиколим това?
Идеи - няколко. Първата е от тема тук във форума за това как да си вържем фаровете така, че да изпълняват ролята на DRL (дневни светлини). Само че на някого може да не му се занимава до толкова, ако не разбира, например. Аз мислих, мислих какво да правя с Фокуса и доколкото можах да измъдря - две неща ми се набиха на ум.
1) Смяна на целия фар с такъв, който има angel eyes или LED светлини в себе си. За ангелските очи понякога може да стане и доста кичозно, но пък от клиповете, които съм гледал из мрежата, на Фокуса му отиват.
2) Слагане на допълнителни DRL, да речем, нещо такова долу под номера по решетката някъде.
Вариант 1 струва баща си и майка си, но в дългосрочен план може и да се окаже по-евтиния вариант, защото няколко глоби + няколко изгорели крушки и ето ги парите за новия фар. Да не говорим, че ще освежи и направи интересно визуално трансформиране на автомобила. Вариант 2 е по-евтин, при всички положения по-лесен, но пък наличието на толкова много DRL-модули на пазара и регулациите на ЕС (сила на светлината и още куп простотии, материал за изискванията има из мрежата някъде, бяха описани всички) могат лесно да ни метнат към комплект, който да не се окаже подходящ. При втория вариант също така трябва да имаме предвид, че монтажа евентуално ще изисква някакво пробиване на бронята, ако не искаме през ден-два някой да ни изскубва светлините и да си ги взема за себе си (знаете в каква държава живеем!). Също така монтажа на отделни DRL е свързан с познания по автоелектроника, каквато учудващо липсва на повечето майсторчета. Добрия монтаж ще иска добри пари (или знания, ако ги имате - поздравления!). Понякога евтиното излиза скъпо, предполагам доста хора са се сблъсквали с това тъжно заключение!
И така, идеи? Коментари и мнения? Препоръки? Ясно е, че закона ще си важи с пълна сила, за да може системата на МВР да се стимулира финансово, ама кажете кой как мисли да се справя с надвисналия облак
P.s. Самия закон задължава всички МАЛОУМНИЦИ, непипали фаровете си от 10 години, да заслепяват съвсем учтиво целогодишно. Писна ми от кретени, които не могат да дадат 5 лв. за един реглаж.. -.-
240-те любимци, избрани от народа, гласуваха изменение в ЗЗДП, според което целогодишно трябва да караме на къси светлини! (Това вероятно го знаете). Лошото е, че това нещо, особено лятото, направо може да свари фаровете, да не говорим за пожълтяване. В допълнение колегите с ксенон пък ще се видят в чудо като започнат да им горят крушките, защото смяната излиза доста по-солено. Още повече пък и че се случва човек да забрави да пусне фаровете - глоба веднага 20 лв с фиш, при системно нарушаване ставала 150 лв., ако не се лъжа.
Как да го заобиколим това?
Идеи - няколко. Първата е от тема тук във форума за това как да си вържем фаровете така, че да изпълняват ролята на DRL (дневни светлини). Само че на някого може да не му се занимава до толкова, ако не разбира, например. Аз мислих, мислих какво да правя с Фокуса и доколкото можах да измъдря - две неща ми се набиха на ум.
1) Смяна на целия фар с такъв, който има angel eyes или LED светлини в себе си. За ангелските очи понякога може да стане и доста кичозно, но пък от клиповете, които съм гледал из мрежата, на Фокуса му отиват.
2) Слагане на допълнителни DRL, да речем, нещо такова долу под номера по решетката някъде.
Вариант 1 струва баща си и майка си, но в дългосрочен план може и да се окаже по-евтиния вариант, защото няколко глоби + няколко изгорели крушки и ето ги парите за новия фар. Да не говорим, че ще освежи и направи интересно визуално трансформиране на автомобила. Вариант 2 е по-евтин, при всички положения по-лесен, но пък наличието на толкова много DRL-модули на пазара и регулациите на ЕС (сила на светлината и още куп простотии, материал за изискванията има из мрежата някъде, бяха описани всички) могат лесно да ни метнат към комплект, който да не се окаже подходящ. При втория вариант също така трябва да имаме предвид, че монтажа евентуално ще изисква някакво пробиване на бронята, ако не искаме през ден-два някой да ни изскубва светлините и да си ги взема за себе си (знаете в каква държава живеем!). Също така монтажа на отделни DRL е свързан с познания по автоелектроника, каквато учудващо липсва на повечето майсторчета. Добрия монтаж ще иска добри пари (или знания, ако ги имате - поздравления!). Понякога евтиното излиза скъпо, предполагам доста хора са се сблъсквали с това тъжно заключение!
И така, идеи? Коментари и мнения? Препоръки? Ясно е, че закона ще си важи с пълна сила, за да може системата на МВР да се стимулира финансово, ама кажете кой как мисли да се справя с надвисналия облак

P.s. Самия закон задължава всички МАЛОУМНИЦИ, непипали фаровете си от 10 години, да заслепяват съвсем учтиво целогодишно. Писна ми от кретени, които не могат да дадат 5 лв. за един реглаж.. -.-
They call me "Killer"...
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Аз смятам да сложа едно реле, което след изключване на стартера да подава напрежение на релетата на фаровете.
Но тъй като още не съм започнал изпълнението - още е на фаза идея - може да се получи и палене на фаровете още при контакт.
Това да тук е за Ка-то.
Мондеото съм го направил с дав моста на ключа - един за фаровете и един за габаритите.
По този начин запазих изцяло оригиналната инсталация, без да прекъсвам кабели.
Но тъй като още не съм започнал изпълнението - още е на фаза идея - може да се получи и палене на фаровете още при контакт.
Това да тук е за Ка-то.
Мондеото съм го направил с дав моста на ключа - един за фаровете и един за габаритите.
По този начин запазих изцяло оригиналната инсталация, без да прекъсвам кабели.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Взима се плюс от кабел контакт (ign) а минус се взима от кабела който дава плюс към стартера. И когато се пали автомобила до релето отиват два плюса и то изключва, а когато автомобила запали и стартера се изключи тогава до релето отива само плюс от кабел IGN а за минус затваря през стартера. По този начин съм си направел аз късите светлени с реле докато въртя на стартер да гаснат за да не товаря акумулатора.Друг удачен вариант според мен е да се направи един таймер който след подаване на контакт да изчаква около 15-30 секунди (време през което двигателя ще стартира и ще може да се осъзнае за няколко секунди преди да се натовари допълнително от динамото заради по големия консумиран ток) самата схема е доста елементарна и може да се изпълни само с един транзистор. Аз лично предпочитам с интегралната схема 555 понеже работи по стабилно. Колеги които ги интересува мога да помагам със съвети и схеми. 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
А някой замислял ли се е, че е достатъчно схемата да следи напрежението и като стане по-високо от 13V да включи релето. Инсталацията на Ескорта е предвидена за превключване на късите последователно, така че нещата се свеждат до малко играчка.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Наско заинтрегува ме. Как последователно имаш в предвид двете крушки на ескорта да се включат последователно и да светят на половина тъка ли? Може ли малко разяснение?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Разгледай схемата на Ескорта, и ще установиш че на единия фар масата минава през реле, което в определен режим (DRL опция за скандинавските страни), включва крушките последователно. В стандартния вариант, на мястото на релето има само мост.
И да, Ескорта има DRL, трябват само две релета, едното е стандартно с 5 крака, другото е миниатюрно с 4 крака, само че с нормално затворен контакт, засега не съм попадал на такова (не че не може да се сложи стандартно със преходни кабели).
И да, Ескорта има DRL, трябват само две релета, едното е стандартно с 5 крака, другото е миниатюрно с 4 крака, само че с нормално затворен контакт, засега не съм попадал на такова (не че не може да се сложи стандартно със преходни кабели).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 72
- Регистриран: 04 апр 2009, 23:03
- Модел на автомобила: Ford focus 1,6TDCI 2009 g
- Местоположение: Петрич
- Status: Извън линия
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
На ескорта с климатик го има това миниатюрно реле то е синъо на цвятHACKO написа:Разгледай схемата на Ескорта, и ще установиш че на единия фар масата минава през реле, което в определен режим (DRL опция за скандинавските страни), включва крушките последователно. В стандартния вариант, на мястото на релето има само мост.
И да, Ескорта има DRL, трябват само две релета, едното е стандартно с 5 крака, другото е миниатюрно с 4 крака, само че с нормално затворен контакт, засега не съм попадал на такова (не че не може да се сложи стандартно със преходни кабели).
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
аха ясно. Мерси за инфото. 

- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Някой беше писал по нагоре, че може да стане с нещо което да пропуска определено напрежение, дмек като стане над 13 волта да пали фаровете, така мисля най интелигенто ще стане.
п.с. Защо трябва да се заобикаля закона?
п.с. Защо трябва да се заобикаля закона?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Мерси за информацията, евентуално другата седмица, ако ми остане време, се заравям в близкия пункт за вторични суровини.MrDgd написа: На ескорта с климатик го има това миниатюрно реле то е синъо на цвят
Първо ще пусна стандартната система, а после ще я модифицирам.urgan написа:Някой беше писал по нагоре, че може да стане с нещо което да пропуска определено напрежение, дмек като стане над 13 волта да пали фаровете, така мисля най интелигенто ще стане.
п.с. Защо трябва да се заобикаля закона?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- DE51RED
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 юни 2011, 23:46
- Модел на автомобила: = Performance division =
-- Focus TDCi++ --
Catch me if you can :) - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Думата е с по-скоро преносен смисъл, идеята е как закона да си важи, ние да не го нарушаваме, но да си пазим фароветеurgan написа:п.с. Защо трябва да се заобикаля закона?

They call me "Killer"...
-
- потребител
- Мнения: 72
- Регистриран: 04 апр 2009, 23:03
- Модел на автомобила: Ford focus 1,6TDCI 2009 g
- Местоположение: Петрич
- Status: Извън линия
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Има си тема http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 20&t=51624" onclick="window.open(this.href);return false;HACKO написа:Мерси за информацията, евентуално другата седмица, ако ми остане време, се заравям в близкия пункт за вторични суровини.MrDgd написа: На ескорта с климатик го има това миниатюрно реле то е синъо на цвятПърво ще пусна стандартната система, а после ще я модифицирам.urgan написа:Някой беше писал по нагоре, че може да стане с нещо което да пропуска определено напрежение, дмек като стане над 13 волта да пали фаровете, така мисля най интелигенто ще стане.
п.с. Защо трябва да се заобикаля закона?

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Да точно в темата съм писал кои номера са релетата за ескорт:
Лошото е, че при мен не тръгват фаровете, нищо че имам окабеляването на гнездата на самите релета. Трябва явно по- дълбоко ровене в бушонното табло, за да се подкара функцията!Значи релетата са R18 зелено с номер 93BG13A025CA, тип B , с пет крачета и R20 с номер 86AG7K057AA синьо, тип А, с четири крачета.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
На фаровете нищо няма да им стане като си светят, не са от вестнициДумата е с по-скоро преносен смисъл, идеята е как закона да си важи, ние да не го нарушаваме, но да си пазим фаровете

Въпроса е има ли възможност да стане по друг начин ако нямаме релетата и другите боклуци които разбирам са рядки за намиране?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Maikal ми се струва е намерил добро решение :
http://smartdrl.com/index2.html
http://smartdrl.com/index2.html
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Според мен има и малко по-лесно откъм монтаж решение - http://auto-drl.us/index.php?option=com ... &Itemid=40" onclick="window.open(this.href);return false; , българско е, включва се само на 3 или 4 точки в двигателният отсек, като две от точките са за + и - на батерията, третата и четвъртата са на плюсовия проводник за късите/дългите със самонарезна клема. Не се изменя инсталацията, след запалване на колата т.е. след повишаване на напрежението от 13,4 -14в. късите светлини автоматично светват без включване на ключа и изгасват с гасенето на двигателя.Светят само късите на 50%, защото им се подават понижено напрежение 7в., а когато се включат от ключа светват заедно с габаритите нормално. Монтажа става само за 5 минути. Това не е реклама - монтирано е на моята фиеста МК4 и на фиестата МК3 на баща ми. До този момент всичко работи добре - не мога да дам гаранция за качество, защото го ползвам едва от две седмици.ЯЛТА написа:Maikal ми се струва е намерил добро решение :
http://smartdrl.com/index2.html
- ganador
- потребител
- Мнения: 240
- Регистриран: 04 мар 2005, 13:24
- Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-S '00 г.
- Местоположение: Montana
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Вече 2 год ползвам този модел за включване на късите. Малко е играчка да се настрои схемата да тръгва на 13.5 в напр. но до сега работи безупречно. Малко модифицирана с още 2 релета, първото изключва ДРЛ-а при дълги (за да не светят заедно с късите), второто пак го изключва при ръчна, ако си на място, и се налага да не светиш, евентуално.HACKO написа:А някой замислял ли се е, че е достатъчно схемата да следи напрежението и като стане по-високо от 13V да включи релето. Инсталацията на Ескорта е предвидена за превключване на късите последователно, така че нещата се свеждат до малко играчка.
ДРЛ-а подава на късите около 10 волта през едно съпротивление към 0.7 ома май беше. До сега не е горяла крушка, нито жълтеят фаровете. Преди имах фиеста, от 2003 е с ДРЛ, до 2010 не съм сменял крушка. Там беше с реле за време, 20-30 сек след запалване се включваха къси нормално, без гасяши съпротивления.
Всъщност туксъм описал изпълнението.
Нашата чаша на търпение - най-пълната чаша в света!


- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Аз вече година ползвам проста схемичка с тимер 555, която ми включва фаровете 5 сек. след като стартирам двигателя. Сигнал взимам на ескорта от главното реле за управление на двигателя, което напрактика се управлява точно от алтернатора, който като премине в режим зареждане го активира. Таймера брои 5 секунди - колкото да се стабилират оборотите и се включват фаровете. Схемата си я направих миналото лято уж само за зимата, но от както съм я сложил не съм я спирал. Нищо им няма на фаровете, а работят постоянно.
Сега като вкараха закона няколко приятелчета искат да им правя и на тях. Но смятам по простичко да им го направя - с 2 релета или с реле и транзистор - при изгасване на лампата за маслото да се пускат фарове. Доколкото знам като вдигне налягане се подава на лампата при повечето коли - така ще стане и по-универсално.
И накрая да кажа, че подкрепям карането с включени светлини - все пак някоя и друга спестена крушка и 2-3 капки бензин не са по-важни от добрата видимост и отличаване на автомобила. Не знам за вас, но за мен е мн по-лесно преценяването на разстоянието и скоростта на отсрещния автомобил ако е с запалени светлини.
Сега като вкараха закона няколко приятелчета искат да им правя и на тях. Но смятам по простичко да им го направя - с 2 релета или с реле и транзистор - при изгасване на лампата за маслото да се пускат фарове. Доколкото знам като вдигне налягане се подава на лампата при повечето коли - така ще стане и по-универсално.
И накрая да кажа, че подкрепям карането с включени светлини - все пак някоя и друга спестена крушка и 2-3 капки бензин не са по-важни от добрата видимост и отличаване на автомобила. Не знам за вас, но за мен е мн по-лесно преценяването на разстоянието и скоростта на отсрещния автомобил ако е с запалени светлини.
- kserx76
- потребител
- Мнения: 146
- Регистриран: 18 юни 2009, 18:02
- Модел на автомобила: ford mondeo 2,0 136кс 1995г
- Местоположение: русе
- Status: Извън линия
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
здравеите колеги,това е поредното безумие от страна на хаидутите в парламента,или според мои приятели хвърляне на прах в очите на хората,да се правим че нещо правим,аз скоро се върнах от германия,бях командировка в завода в киолн,там произвеждаме новия двигател на форд екобост 1,0 см3 но не видях да карат германците на фарове,сигурно са по тъпи от нас,та идеята ми беше че е време това правителство да си ходи.за всички е ясно че няма да родят нищо добро,само инфлация безработица и безаконие особенно сред родните ни работодатели.Е поне измислиха закон за тютюнопушенето и за фароветеDE51RED написа:Колеги,
240-те любимци, избрани от народа, гласуваха изменение в ЗЗДП, според което целогодишно трябва да караме на къси светлини! (Това вероятно го знаете). Лошото е, че това нещо, особено лятото, направо може да свари фаровете, да не говорим за пожълтяване. В допълнение колегите с ксенон пък ще се видят в чудо като започнат да им горят крушките, защото смяната излиза доста по-солено. Още повече пък и че се случва човек да забрави да пусне фаровете - глоба веднага 20 лв с фиш, при системно нарушаване ставала 150 лв., ако не се лъжа.
Как да го заобиколим това?
Идеи - няколко. Първата е от тема тук във форума за това как да си вържем фаровете така, че да изпълняват ролята на DRL (дневни светлини). Само че на някого може да не му се занимава до толкова, ако не разбира, например. Аз мислих, мислих какво да правя с Фокуса и доколкото можах да измъдря - две неща ми се набиха на ум.
1) Смяна на целия фар с такъв, който има angel eyes или LED светлини в себе си. За ангелските очи понякога може да стане и доста кичозно, но пък от клиповете, които съм гледал из мрежата, на Фокуса му отиват.
2) Слагане на допълнителни DRL, да речем, нещо такова долу под номера по решетката някъде.
Вариант 1 струва баща си и майка си, но в дългосрочен план може и да се окаже по-евтиния вариант, защото няколко глоби + няколко изгорели крушки и ето ги парите за новия фар. Да не говорим, че ще освежи и направи интересно визуално трансформиране на автомобила. Вариант 2 е по-евтин, при всички положения по-лесен, но пък наличието на толкова много DRL-модули на пазара и регулациите на ЕС (сила на светлината и още куп простотии, материал за изискванията има из мрежата някъде, бяха описани всички) могат лесно да ни метнат към комплект, който да не се окаже подходящ. При втория вариант също така трябва да имаме предвид, че монтажа евентуално ще изисква някакво пробиване на бронята, ако не искаме през ден-два някой да ни изскубва светлините и да си ги взема за себе си (знаете в каква държава живеем!). Също така монтажа на отделни DRL е свързан с познания по автоелектроника, каквато учудващо липсва на повечето майсторчета. Добрия монтаж ще иска добри пари (или знания, ако ги имате - поздравления!). Понякога евтиното излиза скъпо, предполагам доста хора са се сблъсквали с това тъжно заключение!
И така, идеи? Коментари и мнения? Препоръки? Ясно е, че закона ще си важи с пълна сила, за да може системата на МВР да се стимулира финансово, ама кажете кой как мисли да се справя с надвисналия облак
P.s. Самия закон задължава всички МАЛОУМНИЦИ, непипали фаровете си от 10 години, да заслепяват съвсем учтиво целогодишно. Писна ми от кретени, които не могат да дадат 5 лв. за един реглаж.. -.-

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
От днес са в сила новите поправки. Палете фаровете и "напред към светли бъднини".



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта