Страница 1 от 2
Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Публикувано: 03 авг 2012, 08:40
от DE51RED
Колеги,
240-те любимци, избрани от народа, гласуваха изменение в ЗЗДП, според което целогодишно трябва да караме на къси светлини! (Това вероятно го знаете). Лошото е, че това нещо, особено лятото, направо може да свари фаровете, да не говорим за пожълтяване. В допълнение колегите с ксенон пък ще се видят в чудо като започнат да им горят крушките, защото смяната излиза доста по-солено. Още повече пък и че се случва човек да забрави да пусне фаровете - глоба веднага 20 лв с фиш, при системно нарушаване ставала 150 лв., ако не се лъжа.
Как да го заобиколим това?
Идеи - няколко. Първата е от тема тук във форума за това как да си вържем фаровете така, че да изпълняват ролята на DRL (дневни светлини). Само че на някого може да не му се занимава до толкова, ако не разбира, например. Аз мислих, мислих какво да правя с Фокуса и доколкото можах да измъдря - две неща ми се набиха на ум.
1) Смяна на целия фар с такъв, който има
angel eyes или
LED светлини в себе си. За ангелските очи понякога може да стане и доста кичозно, но пък от клиповете, които съм гледал из мрежата, на Фокуса му отиват.
2) Слагане на допълнителни DRL, да речем,
нещо такова долу под номера по решетката някъде.
Вариант 1 струва баща си и майка си, но в дългосрочен план може и да се окаже по-евтиния вариант, защото няколко глоби + няколко изгорели крушки и ето ги парите за новия фар. Да не говорим, че ще освежи и направи интересно визуално трансформиране на автомобила. Вариант 2 е по-евтин, при всички положения по-лесен, но пък наличието на толкова много DRL-модули на пазара и регулациите на ЕС (сила на светлината и още куп простотии, материал за изискванията има из мрежата някъде, бяха описани всички) могат лесно да ни метнат към комплект, който да не се окаже подходящ. При втория вариант също така трябва да имаме предвид, че монтажа евентуално ще изисква някакво пробиване на бронята, ако не искаме през ден-два някой да ни изскубва светлините и да си ги взема за себе си (знаете в каква държава живеем!). Също така монтажа на отделни DRL е свързан с познания по автоелектроника, каквато учудващо липсва на повечето майсторчета. Добрия монтаж ще иска добри пари (или знания, ако ги имате - поздравления!). Понякога евтиното излиза скъпо, предполагам доста хора са се сблъсквали с това тъжно заключение!
И така, идеи? Коментари и мнения? Препоръки? Ясно е, че закона ще си важи с пълна сила, за да може системата на МВР да се стимулира финансово, ама кажете кой как мисли да се справя с надвисналия облак
P.s. Самия закон задължава всички МАЛОУМНИЦИ, непипали фаровете си от 10 години, да заслепяват съвсем учтиво целогодишно. Писна ми от кретени, които не могат да дадат 5 лв. за един реглаж.. -.-
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Публикувано: 03 авг 2012, 08:53
от Любо
Аз смятам да сложа едно реле, което след изключване на стартера да подава напрежение на релетата на фаровете.
Но тъй като още не съм започнал изпълнението - още е на фаза идея - може да се получи и палене на фаровете още при контакт.
Това да тук е за Ка-то.
Мондеото съм го направил с дав моста на ключа - един за фаровете и един за габаритите.
По този начин запазих изцяло оригиналната инсталация, без да прекъсвам кабели.
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Публикувано: 03 авг 2012, 09:38
от peigera
Взима се плюс от кабел контакт (ign) а минус се взима от кабела който дава плюс към стартера. И когато се пали автомобила до релето отиват два плюса и то изключва, а когато автомобила запали и стартера се изключи тогава до релето отива само плюс от кабел IGN а за минус затваря през стартера. По този начин съм си направел аз късите светлени с реле докато въртя на стартер да гаснат за да не товаря акумулатора.Друг удачен вариант според мен е да се направи един таймер който след подаване на контакт да изчаква около 15-30 секунди (време през което двигателя ще стартира и ще може да се осъзнае за няколко секунди преди да се натовари допълнително от динамото заради по големия консумиран ток) самата схема е доста елементарна и може да се изпълни само с един транзистор. Аз лично предпочитам с интегралната схема 555 понеже работи по стабилно. Колеги които ги интересува мога да помагам със съвети и схеми.

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Публикувано: 03 авг 2012, 10:23
от HACKO
А някой замислял ли се е, че е достатъчно схемата да следи напрежението и като стане по-високо от 13V да включи релето. Инсталацията на Ескорта е предвидена за превключване на късите последователно, така че нещата се свеждат до малко играчка.
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Публикувано: 03 авг 2012, 10:38
от peigera
Наско заинтрегува ме. Как последователно имаш в предвид двете крушки на ескорта да се включат последователно и да светят на половина тъка ли? Може ли малко разяснение?
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Публикувано: 03 авг 2012, 10:53
от HACKO
Разгледай схемата на Ескорта, и ще установиш че на единия фар масата минава през реле, което в определен режим (DRL опция за скандинавските страни), включва крушките последователно. В стандартния вариант, на мястото на релето има само мост.
И да, Ескорта има DRL, трябват само две релета, едното е стандартно с 5 крака, другото е миниатюрно с 4 крака, само че с нормално затворен контакт, засега не съм попадал на такова (не че не може да се сложи стандартно със преходни кабели).
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Публикувано: 03 авг 2012, 11:00
от MrDgd
HACKO написа:Разгледай схемата на Ескорта, и ще установиш че на единия фар масата минава през реле, което в определен режим (DRL опция за скандинавските страни), включва крушките последователно. В стандартния вариант, на мястото на релето има само мост.
И да, Ескорта има DRL, трябват само две релета, едното е стандартно с 5 крака, другото е миниатюрно с 4 крака, само че с нормално затворен контакт, засега не съм попадал на такова (не че не може да се сложи стандартно със преходни кабели).
На ескорта с климатик го има това миниатюрно реле то е синъо на цвят
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Публикувано: 03 авг 2012, 11:04
от peigera
аха ясно. Мерси за инфото.

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Публикувано: 03 авг 2012, 11:08
от urgan
Някой беше писал по нагоре, че може да стане с нещо което да пропуска определено напрежение, дмек като стане над 13 волта да пали фаровете, така мисля най интелигенто ще стане.
п.с. Защо трябва да се заобикаля закона?
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Публикувано: 03 авг 2012, 11:18
от HACKO
MrDgd написа:
На ескорта с климатик го има това миниатюрно реле то е синъо на цвят
Мерси за информацията, евентуално другата седмица, ако ми остане време, се заравям в близкия пункт за вторични суровини.
urgan написа:Някой беше писал по нагоре, че може да стане с нещо което да пропуска определено напрежение, дмек като стане над 13 волта да пали фаровете, така мисля най интелигенто ще стане.
п.с. Защо трябва да се заобикаля закона?
Първо ще пусна стандартната система, а после ще я модифицирам.
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Публикувано: 03 авг 2012, 12:37
от DE51RED
urgan написа:п.с. Защо трябва да се заобикаля закона?
Думата е с по-скоро преносен смисъл, идеята е как закона да си важи, ние да не го нарушаваме, но да си пазим фаровете

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Публикувано: 03 авг 2012, 12:41
от MrDgd
HACKO написа:MrDgd написа:
На ескорта с климатик го има това миниатюрно реле то е синъо на цвят
Мерси за информацията, евентуално другата седмица, ако ми остане време, се заравям в близкия пункт за вторични суровини.
urgan написа:Някой беше писал по нагоре, че може да стане с нещо което да пропуска определено напрежение, дмек като стане над 13 волта да пали фаровете, така мисля най интелигенто ще стане.
п.с. Защо трябва да се заобикаля закона?
Първо ще пусна стандартната система, а после ще я модифицирам.
Има си тема
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 20&t=51624" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Публикувано: 03 авг 2012, 12:46
от Nebhotep
Да точно в темата съм писал кои номера са релетата за ескорт:
Значи релетата са R18 зелено с номер 93BG13A025CA, тип B , с пет крачета и R20 с номер 86AG7K057AA синьо, тип А, с четири крачета.
Лошото е, че при мен не тръгват фаровете, нищо че имам окабеляването на гнездата на самите релета. Трябва явно по- дълбоко ровене в бушонното табло, за да се подкара функцията!
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Публикувано: 03 авг 2012, 14:12
от urgan
Думата е с по-скоро преносен смисъл, идеята е как закона да си важи, ние да не го нарушаваме, но да си пазим фаровете

На фаровете нищо няма да им стане като си светят, не са от вестници
Въпроса е има ли възможност да стане по друг начин ако нямаме релетата и другите боклуци които разбирам са рядки за намиране?
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Публикувано: 03 авг 2012, 15:39
от ЯЛТА
Maikal ми се струва е намерил добро решение :
http://smartdrl.com/index2.html
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Публикувано: 03 авг 2012, 17:33
от pifivo1
Според мен има и малко по-лесно откъм монтаж решение -
http://auto-drl.us/index.php?option=com ... &Itemid=40" onclick="window.open(this.href);return false; , българско е, включва се само на 3 или 4 точки в двигателният отсек, като две от точките са за + и - на батерията, третата и четвъртата са на плюсовия проводник за късите/дългите със самонарезна клема. Не се изменя инсталацията, след запалване на колата т.е. след повишаване на напрежението от 13,4 -14в. късите светлини автоматично светват без включване на ключа и изгасват с гасенето на двигателя.Светят
само късите на 50%, защото им се подават понижено напрежение 7в., а когато се включат от ключа светват заедно с габаритите нормално. Монтажа става само за 5 минути. Това не е реклама - монтирано е на моята фиеста МК4 и на фиестата МК3 на баща ми. До този момент всичко работи добре - не мога да дам гаранция за качество, защото го ползвам едва от две седмици.
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Публикувано: 03 авг 2012, 21:37
от ganador
HACKO написа:А някой замислял ли се е, че е достатъчно схемата да следи напрежението и като стане по-високо от 13V да включи релето. Инсталацията на Ескорта е предвидена за превключване на късите последователно, така че нещата се свеждат до малко играчка.
Вече 2 год ползвам този модел за включване на късите. Малко е играчка да се настрои схемата да тръгва на 13.5 в напр. но до сега работи безупречно. Малко модифицирана с още 2 релета, първото изключва ДРЛ-а при дълги (за да не светят заедно с късите), второто пак го изключва при ръчна, ако си на място, и се налага да не светиш, евентуално.
ДРЛ-а подава на късите около 10 волта през едно съпротивление към 0.7 ома май беше. До сега не е горяла крушка, нито жълтеят фаровете. Преди имах фиеста, от 2003 е с ДРЛ, до 2010 не съм сменял крушка. Там беше с реле за време, 20-30 сек след запалване се включваха къси нормално, без гасяши съпротивления.
Всъщност
туксъм описал изпълнението.
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Публикувано: 04 авг 2012, 02:54
от deathstorm
Аз вече година ползвам проста схемичка с тимер 555, която ми включва фаровете 5 сек. след като стартирам двигателя. Сигнал взимам на ескорта от главното реле за управление на двигателя, което напрактика се управлява точно от алтернатора, който като премине в режим зареждане го активира. Таймера брои 5 секунди - колкото да се стабилират оборотите и се включват фаровете. Схемата си я направих миналото лято уж само за зимата, но от както съм я сложил не съм я спирал. Нищо им няма на фаровете, а работят постоянно.
Сега като вкараха закона няколко приятелчета искат да им правя и на тях. Но смятам по простичко да им го направя - с 2 релета или с реле и транзистор - при изгасване на лампата за маслото да се пускат фарове. Доколкото знам като вдигне налягане се подава на лампата при повечето коли - така ще стане и по-универсално.
И накрая да кажа, че подкрепям карането с включени светлини - все пак някоя и друга спестена крушка и 2-3 капки бензин не са по-важни от добрата видимост и отличаване на автомобила. Не знам за вас, но за мен е мн по-лесно преценяването на разстоянието и скоростта на отсрещния автомобил ако е с запалени светлини.
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Публикувано: 04 авг 2012, 10:36
от kserx76
DE51RED написа:Колеги,
240-те любимци, избрани от народа, гласуваха изменение в ЗЗДП, според което целогодишно трябва да караме на къси светлини! (Това вероятно го знаете). Лошото е, че това нещо, особено лятото, направо може да свари фаровете, да не говорим за пожълтяване. В допълнение колегите с ксенон пък ще се видят в чудо като започнат да им горят крушките, защото смяната излиза доста по-солено. Още повече пък и че се случва човек да забрави да пусне фаровете - глоба веднага 20 лв с фиш, при системно нарушаване ставала 150 лв., ако не се лъжа.
Как да го заобиколим това?
Идеи - няколко. Първата е от тема тук във форума за това как да си вържем фаровете така, че да изпълняват ролята на DRL (дневни светлини). Само че на някого може да не му се занимава до толкова, ако не разбира, например. Аз мислих, мислих какво да правя с Фокуса и доколкото можах да измъдря - две неща ми се набиха на ум.
1) Смяна на целия фар с такъв, който има
angel eyes или
LED светлини в себе си. За ангелските очи понякога може да стане и доста кичозно, но пък от клиповете, които съм гледал из мрежата, на Фокуса му отиват.
2) Слагане на допълнителни DRL, да речем,
нещо такова долу под номера по решетката някъде.
Вариант 1 струва баща си и майка си, но в дългосрочен план може и да се окаже по-евтиния вариант, защото няколко глоби + няколко изгорели крушки и ето ги парите за новия фар. Да не говорим, че ще освежи и направи интересно визуално трансформиране на автомобила. Вариант 2 е по-евтин, при всички положения по-лесен, но пък наличието на толкова много DRL-модули на пазара и регулациите на ЕС (сила на светлината и още куп простотии, материал за изискванията има из мрежата някъде, бяха описани всички) могат лесно да ни метнат към комплект, който да не се окаже подходящ. При втория вариант също така трябва да имаме предвид, че монтажа евентуално ще изисква някакво пробиване на бронята, ако не искаме през ден-два някой да ни изскубва светлините и да си ги взема за себе си (знаете в каква държава живеем!). Също така монтажа на отделни DRL е свързан с познания по автоелектроника, каквато учудващо липсва на повечето майсторчета. Добрия монтаж ще иска добри пари (или знания, ако ги имате - поздравления!). Понякога евтиното излиза скъпо, предполагам доста хора са се сблъсквали с това тъжно заключение!
И така, идеи? Коментари и мнения? Препоръки? Ясно е, че закона ще си важи с пълна сила, за да може системата на МВР да се стимулира финансово, ама кажете кой как мисли да се справя с надвисналия облак
P.s. Самия закон задължава всички МАЛОУМНИЦИ, непипали фаровете си от 10 години, да заслепяват съвсем учтиво целогодишно. Писна ми от кретени, които не могат да дадат 5 лв. за един реглаж.. -.-
здравеите колеги,това е поредното безумие от страна на хаидутите в парламента,или според мои приятели хвърляне на прах в очите на хората,да се правим че нещо правим,аз скоро се върнах от германия,бях командировка в завода в киолн,там произвеждаме новия двигател на форд екобост 1,0 см3 но не видях да карат германците на фарове,сигурно са по тъпи от нас,та идеята ми беше че е време това правителство да си ходи.за всички е ясно че няма да родят нищо добро,само инфлация безработица и безаконие особенно сред родните ни работодатели.Е поне измислиха закон за тютюнопушенето и за фаровете

а закон за некоректните работодатели все още няма и няма и да има
Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове
Публикувано: 07 авг 2012, 11:06
от Nebhotep
От днес са в сила новите поправки. Палете фаровете и "напред към светли бъднини".
