Страница 1 от 3
Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Публикувано: 07 авг 2012, 20:44
от krumtenev
Колеги в ръководството за форд дават че на платката с релетата има реле за дневни фарове /зелено на цвят/, което се е монтирало само за скандинавските автомобили.
Та мисълта ми е дали някой не е пробвал, ако се сложи това реле -какъв ли ще е резултата
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Публикувано: 07 авг 2012, 23:59
от ЯЛТА
Стига да има окабеляване,- изведени жици до платката, ефекта ще е че ще светнат.
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Публикувано: 08 авг 2012, 00:22
от paci
Тез мушмуроци убавите
Тук не говорят ли именно за това :
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Публикувано: 08 авг 2012, 00:36
от men1977
Колега виж тази тема предполагам ще те насочи в правилната посока.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Публикувано: 08 авг 2012, 02:41
от deathstorm
За да заработят скандинавските дневни светлини на Ескорт се искат 2 релета. При режим дневни светлини фаровете са свързани последователно и светят на 25% от мощността си. Ако се намерят релетата най-вероятно ще сработи системата, но неприятното е че още с подаване на контакт светлините ще се запалят. Едва ли искате първият ви консуматор зимата при -20 да са фаровете, пък били те и с намалена мощност. Ако е хубав акумулатора няма да е проблем, но по добре е да се използва решение което да пали светлините след стартиране на двигателя. Ако вече се комбинира с фабричното последователно свързване ще е най-добре.
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Публикувано: 08 авг 2012, 09:29
от HACKO
От няколко дни един въпрос виси със страшна сила. Дали за да работи системата не трябва, както при VW, да има положение АВТО на превключвателя на фаровете.
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Публикувано: 08 авг 2012, 15:30
от krumtenev

Пробвах с двете релета /като синьото не съм сигурен дали трябва да е такова - уж било от ескорт с климатик /
но без никакъв резултат.
А дали не трябва да се сложи към новосъздадената верига и нов бушон , и ако е така къде трябва де е ?
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Публикувано: 08 авг 2012, 15:33
от krumtenev

Това е релето което е било от климатик /но номерацията му не отговаря на тази която бяха дали колегите /
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Публикувано: 08 авг 2012, 15:37
от krumtenev
И още един въпрос ?
Грешка ли е .....но в ръководството за форд до 95 г. казват ,че реле с номер 17 е реле за дневни светлини ?!
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Публикувано: 08 авг 2012, 15:56
от HACKO
Ами няма да е грешка, като си стигнал до тук да пробваш и на 17. Възможно е да има и бушон, аз ползвам празните гнезда за резервни бушони, така че навсякъде имам здрави бушони. Синьото реле с нормално затворен контакт ли е?
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Публикувано: 08 авг 2012, 16:24
от krumtenev
Незнам как да разбера дали е с нормално затворен контакт?
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Публикувано: 08 авг 2012, 16:28
от HACKO
Със омметър, трябва да има верига на широките пластини, когато е изключено.
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Публикувано: 08 авг 2012, 17:10
от Nebhotep
Принципно номерът на релето, което съм дал е оригиналният даден от производителя. Не пречи всяко едно подобно реле да стане, стига да е с нормално затворен контакт. Но както установи един колега няма сложена фабричната връзка между това реле и релето за запалване. При мен не тръгват изобщо фаровете, независимо че имам окабеляването на гнездата на релетата.
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Публикувано: 09 авг 2012, 02:11
от deathstorm
Като гледам схемата и бушонното табло на колегата нещата имат логика. Р13 (зелено) управлява плаващата маса на десния фар. При работа в режим дневни светлини веригата тръгва от главното реле през плаващата маса - десен фар -ляв фар маса на купето. Както се вижда на снимката е сложена пластина, която на практика дава десния фар на постоянна маса. Другото реле R20 (синьо) се управлява от чено бял кабел идващ от ключа за фаровете, който от опит знам че на него има +12 когато ключа е на позиция КЪСИ СВЕТЛИНИ, забележете не ГАБАРИТ т.е. на 2-ра позиция. На този чено бял фар остават +12волта и при превключване на дълги светлини, докато +12волта на жълтия управляващ релето на късите е изчезват(логично за да не светят къси и дълги едновременно) Идеята ми е че този черен/бял е нещо като индикация - фарове в нормален режим. В цялата работа обаче има една мистерия - защо единия край на бобинката на реле 13 е свързан с захранващия кабел на левите дълги.
Искам да помоля колегата, ако му е свалено таблото само да сложи пластинката на R13 по другия диагонал - фаровете би трябвало да светнат последователно на контакт . Естествено това трябва да стане
при изключено положение на ключа за фаровете и направени предварителни измервания на веригата за евентуално късо! Ако пък няма необходимите познания - да не рискува.
Ето схемата върху която разсъждавам:

Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Публикувано: 10 авг 2012, 15:54
от krumtenev
HACKO написа:Ами няма да е грешка, като си стигнал до тук да пробваш и на 17. Възможно е да има и бушон, аз ползвам празните гнезда за резервни бушони, така че навсякъде имам здрави бушони. Синьото реле с нормално затворен контакт ли е?
Да синьото реле е с нормално затворен контакт
Но за съжаление нищо не стана и май ще отида на варианта да купя смарт ДРЛ система.
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Публикувано: 11 авг 2012, 02:12
от dreadx
deathstorm написа:В цялата работа обаче има една мистерия - защо единия край на бобинката на реле 13 е свързан с захранващия кабел на левите дълги.
Не е чак такава мистерия. Винаги като гледате зле прерисуваните схеми на руснаците, правете справка и в Haynes-а.
При Fiesta МК3, управлението на DRL се прави по следния начин:
Изключващото реле се управлява от извод 55 на "Multifunction Switch", на който при включени фарове има +12V (демек при изключени фарове релето е със затворен контакт и не прави нищо друго, освен да подава плюс от плюса за габаритите (клема 58) към другото реле - релето с превключващия контакт).
Вътре в превключващото реле, последователно на бобинката е нарисуван диод (какъвто няма на всяко едно превключващо реле, но може да се добави естествено). Така релето работи само когато на клема 86 му е подаден плюс, но не и в обратна посока. Въпросното реле си взема минус през реотана на крушката за дълги светлини на левия фар (този, чиято крушка е свързана твърдо към маса). Така при задействане на дългите светлини релето се изключва.
Това е една малка част от описанието на действието на схемата. Понеже е силно обеързано с ключа за фаровете, който е на друга страница в книжката я разглеждах поне половин час докато разбера как работи. В общи линии чрез двете релета и позицията на ключа за фаровете (включително през него минава дали колата е на контакт) се отсяват положенията в които трябва да са включени DRL.
Има и бушон "Dim-dip lighting" (fuse 5) - 10 ампера. През него минава тока за намалената дневна светлина - когато крушките са свързани последователно.
Мисля, че и на Ескорта е така. Нека някой да провери и да сподели резултата, а аз ще се опитам да го подкарам на Фиестата.
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Публикувано: 11 авг 2012, 22:38
от deathstorm
Е каква е идеята превключващото реле да се деактивира от дългите. Нали ако ключа за фаровете е в положение след габарит изключващото реле ще е изключило и превключващото. Единственото, което се сещам е при използване на светлинния клаксон да се спират дневните. Иначе схемата си е верна - просто не бях включил че релето от фара взима маса, може би е описано в Haynesa или пък си се сетил. Аз още не съм си намерил Хайнес за ескорта. Така като я разгадахме схемата ми се вижда безсмислено изключващото реле. Най-дорбе да се преправи и се ползва инсталацията за последователно свързване и с 1 реле да се пускат фаровете последователно, при включване на габарит да се изключва системата и т'ва е.
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Публикувано: 12 авг 2012, 00:28
от HACKO
deathstorm написа:....Така като я разгадахме схемата ми се вижда безсмислено изключващото реле. Най-дорбе да се преправи и се ползва инсталацията за последователно свързване и с 1 реле да се пускат фаровете последователно, при включване на габарит да се изключва системата и т'ва е.
Ами точно за това е изключващото реле, като пуснеш габарити и системата спира.
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Публикувано: 12 авг 2012, 15:40
от krumtenev
ТРЕТИ неуспешен опит

Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Публикувано: 12 авг 2012, 15:46
от krumtenev
Както дават в ръководството релетата са 24 и 17
за 17 гнездо имам реле и го поставих
но, понеже нямам подходящо синьо реле за гнездо 24 го шунтирах /червената крива на снимката /
и никакъв резултат.
Но опитно установих че ако се махне моста на реле 24 то до стартера не стига захранване
Дали не съм сгрешил диагонала на шунтиране на реле 24 ?