Страница 1 от 1

Оборотомер на Ford Ka?????

Публикувано: 30 окт 2012, 13:25
от djovani91
Някой слагал ли е оборотомер на Форд Ка 1.3 ? _(някой ако е правил тази хватка нека сподели опита си)

Re: Оборотомер на Ford Ka?????

Публикувано: 30 окт 2012, 14:09
от madboy
Кое те интересува- самия оборотер, или как се връзва?

Ето една идея:
http://www.fk-oc.com/e107_plugins/forum ... post_15101" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Изображение

или напасваш от СтрийтКа:
Изображение

Re: Оборотомер на Ford Ka?????

Публикувано: 30 окт 2012, 16:09
от djovani91
Интересува ме самото свързване, ползвам оборотомер от LADA 1500, даже и цифров слагах, но показват оборотите наполовина понеже взимам сигнала направо от едната бобина (от двете се бърка работата на двигателя,необходимо е да слагам диоди с цел да не се бъркат сигналите, но не стана номера)
Ако можеш да бутнеш едно рамо от самото табло от къде мога да го взема сигнала или някакъв друг начин ще съм благодарен много.
Братята от чуждестранните форуми са решили проблема НО КАК???? :( :( :( (Бях попаднал някъде за Фиеста как става номера,но за Ford ka така и не намерих от къде взимат сигнала ВЕЧЕ СУМИРАН)_(изтормозих се с този оборотомер)

Re: Оборотомер на Ford Ka?????

Публикувано: 30 окт 2012, 18:58
от djovani91
Ще пробвам да потърся сигнала от таблото!
http://www.kaklub.co.uk/pwpcontrol.php?pwpID=1903" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fk-oc.com/e107_plugins/forum ... c.php?5441" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Оборотомер на Ford Ka?????

Публикувано: 30 окт 2012, 21:01
от dreadx
Колегата essex се опитваше скоро да направи нещо подобно, виж какво са го посъветвали в темата.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=49824
Може и някоя по-сложна схема да направиш например да събереш сигналите с 2 транзистора.
Аз съм с Фиеста, но предполагам че и при теб е изкаран в таблото сигнала само на една от бобините,
затова ще е най-добре ако успееш да преправиш оборотомера и да ползваш готовата инсталация.

Re: Оборотомер на Ford Ka?????

Публикувано: 30 окт 2012, 22:51
от djovani91
dreadx написа:Колегата essex се опитваше скоро да направи нещо подобно, виж какво са го посъветвали в темата.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=49824
Може и някоя по-сложна схема да направиш например да събереш сигналите с 2 транзистора.
Аз съм с Фиеста, но предполагам че и при теб е изкаран в таблото сигнала само на една от бобините,
затова ще е най-добре ако успееш да преправиш оборотомера и да ползваш готовата инсталация.
Този уикенд ще си поиграя малко да пробвам дали ще намеря направо от двете бобини сигнал или ще се наложи да се пристъпи към схеми :arrow:

Re: Оборотомер на Ford Ka?????

Публикувано: 20 ное 2012, 18:11
от djovani91
За всички с този проблем...
Сигнала се взима от чено-зелена и черно-оранжева жица (в подножието на пътника се намират и влизат в ЕКУ-то).Понеже взимаме сигнал от двете бобини,за да ги сумираме си реализираме тази схема :arrow:
Изображение
Лично съм я тествал и работи.

Re: Оборотомер на Ford Ka?????

Публикувано: 29 сеп 2013, 22:08
от integratyper
здравейте.Искам да помоля за по-подробни параметри на компунентите от диаграмата защото излиза че има някакъв избор и аз незнам точно от кои ми трябват .
Благодаря.

Re: Оборотомер на Ford Ka?????

Публикувано: 17 окт 2013, 12:16
от djovani91
За изправителните диоди можеш да ползваш и 1N4007,за резисторите (съпротижленията) лесно ще намериш, оптносно кондензаторите по възможност стойност най-близката до посочената (при дрруги въпроси на разположение сме) :wink: :arrow:

Re: Оборотомер на Ford Ka?????

Публикувано: 10 ное 2013, 18:41
от integratyper
работи !работи!
Много благодаря. :mrgreen: >:D<: ;): :D:

Re: Оборотомер на Ford Ka?????

Публикувано: 16 ное 2013, 17:38
от dreadx
За кондензаторите не пише работно напрежение, но мисля че до към 200-300V може да стигнат импулсите на входа на бобината.
Не би трябвало да има проблем с тези на 250V, които си сложил. Стойността 330 nF е свързана с времето на зареждане и разреждане на кондензаторите. Добре е схемата да се изпълни със същата стойност. Диоди 1N4005 мисля, че отговарят на 500V, разбира се както препоръча колегата могат да се използват каквито има за по-високо напрежение (1N4007 май се намират по-лесно, а разлика в цената не би трябвало да има - даже високоволтовите 1N4007 може да се окажат по-евтини.)
За мощността на резисторите - може да се изчисли. Ако се нагряват много или ако видиш след време, че боята им е потъмняла (това би означавало, че се нагряват) ще сложиш по-мощни. Така, както си ги избрал на мощност мисля, че е добре.

В тази връзка да спомена - преди си мислех, че оборотомер от LADA би трябвало да показва нещо с импулси от 12V, ама не. На този който имам трябваше да подам 220V променливо на входа, за да покаже нещо.

Re: Оборотомер на Ford Ka?????

Публикувано: 16 ное 2013, 21:47
от S_C
Променливо-със сигурност.
Ама на какво напрежение отлепя...никога не съм се и замислял даже...

Re: Оборотомер на Ford Ka?????

Публикувано: 18 ное 2013, 02:48
от dreadx
На бобината се подава 12V, но в момента в който ги прекъснем токът се стреми да продължи да си тече същият и напрежението отскача. Явно затова и оборотомерите са предвидени за импулси с по-високо напрежение, а на променливо 12V изобщо може и да не реагират (12V може би е под една десета от това, което очакват на входа си, за да отчетат импулс).