Страница 1 от 2
Мигачи и централно заключване
Публикувано: 08 апр 2013, 09:39
от ford4o
Здравейте. Доста рових, не само във форума, но така и не открих решение на проблема си, та реших да питам най на края

Става дума за Форд Фокус 1.8 tdci 2004-та год.
Дали някой има идея, къде бих могъл да свържа изхода на модул за централно заключване, който подава +12V за да примигват мигачите при откл./закл. на колата.
Благодаря предварително на отзовалите се

Re: Мигачи и централно заключване
Публикувано: 08 апр 2013, 12:34
от deathstorm
На бутона за аварийните.
Re: Мигачи и централно заключване
Публикувано: 08 апр 2013, 13:00
от ford4o
И аз първо за този бутон се сетих, но според схемите, този бутон само изпраща сигнал и то "-" /минус/ до Generic Electronic Module
(GEM), което аз разбирам като някакъв контролер. И общо взето този модул управлява мигачите, най вероятно

Ако подам "-" на този вход дали ще работи?
Re: Мигачи и централно заключване
Публикувано: 08 апр 2013, 14:42
от nikiww
На Фокус 1999 за мигачите съм вързал алармата долу в ляво в краката на шофьра,като свалиш пласмасовата кора има един куплунг,който се развива с болт в средата,не знам как се казва,букса ли,куплунг ли,няма значение,та на тоя куплунг има два сини кабела,син с червено и син ,не съм сигурен за допълнителния цвят,но са сини със сигурност и са един над друг.Там съм вързал мигачите от изхода на алармата,там ги връзват "алармаджийте".Ако сваляш куплунга не давай на контакт докато е свален.Дано съм бил полезен.
Re: Мигачи и централно заключване
Публикувано: 08 апр 2013, 14:45
от ford4o
Ей, мерси, ще премеря и ще пробвам като спре дъжда и стопли малко
Благодаря
Re: Мигачи и централно заключване
Публикувано: 08 апр 2013, 21:55
от HACKO
Ако алармата няма отделни изходи за Ляв и Десен мигач (което е много рядко), трябва да се свърже през диоди, иначе мигачите ще се бъркат.
Re: Мигачи и централно заключване
Публикувано: 08 апр 2013, 22:03
от paci
nikiww написа:На Фокус 1999 за мигачите съм вързал алармата ...
Това са снимки от монтажа на твоята аларма.
Ако го има на снимките това за което говориш насочи човека.
Дано да има сходство с неговия Фокус
Re: Мигачи и централно заключване
Публикувано: 08 апр 2013, 22:16
от paci
качвам аз, защото има проблем с прикачването на файлове
Re: Мигачи и централно заключване
Публикувано: 08 апр 2013, 22:21
от nikiww
Там горе са,те кабелите са два,така че се връзват леви и десни,ако имаш само един изход вържи ги през диод,че наистина ще светят и двата,като дадеш мигач и стават аварийни,то голям майтап става,ама и много ще те споменават по кръстовищата,така че внимавай.И пак да те подсетя-НЕ давай на контакт ако махаш куплунга.Успех.
Re: Мигачи и централно заключване
Публикувано: 08 апр 2013, 23:35
от ford4o
Благодаря момчета

Тия снимки са леко стряскащи

Голяма салата е било

Имам два извода на модула за централното, добре ,че ми казахте. Само да спре да вали и пак ще коленича пред форда

Re: Мигачи и централно заключване
Публикувано: 09 апр 2013, 16:59
от nikiww
Снимките са стряскащи защото съм свалил таблото с бушоните,ти няма да го сваляш,при теб е по-лесно,сваляш корите и готово,отдолу е куплунга.Така че спокойно,сваляи и запоявай смело,преди това провери де,с пробна лампа,даваш на маса,а другия край пъхаш от горната страна на кабела,да го опреш,и гледаш леви,после десни мигачи,за да си сигурен.Може даже да ги запоиш без да сваляш куплунга.Абе както ти е удобно.
Re: Мигачи и централно заключване
Публикувано: 09 апр 2013, 17:08
от Xayc
за мондео 97 година как става това с мигачите ?

Re: Мигачи и централно заключване
Публикувано: 09 апр 2013, 18:43
от HACKO
По същия начин, гледаш до мигачите отпред какъв цвят кабел отиват, търсиш ги вътре в купето и свързваш.
Re: Мигачи и централно заключване
Публикувано: 09 апр 2013, 22:53
от Xayc
много лесно звучи ама в купето са 1000 кабела

Re: Мигачи и централно заключване
Публикувано: 10 апр 2013, 16:20
от ford4o
Оказа се ,че при мен въобще няма такива кабели

мястото на куплунга е празно. След като не открих кабелите пак "говорих" с Гугъл и ел. схемата на колата и се оказва, преди и след фейслифта е различно окабеляването. При мен,след фейслифта, всичко отива в GEM module и този модул е директно свързан с мигачите. Борбата продължава

Re: Мигачи и централно заключване
Публикувано: 10 апр 2013, 20:05
от HACKO
А мигачи имаш ли? Кабел до тях отива ли? Като не можеш да ги намериш вътре, свържи ги в коша в близост до мигачите, или където най-близо ги намериш.
Re: Мигачи и централно заключване
Публикувано: 10 апр 2013, 22:25
от ford4o
И за този вариант съм мислил, но много окабеляване ще трябва

Предните и задните са едно, отделно леви и десни и ще стане ....
Гледах в схемата, че ключа за аварийните подава един "-" на GEM модула и явно той после ги кара да мигат

та се чудя дали ако през едно реле пусна един "-" до този вход няма да стане работата и то само с една жица . Ако стане ще пиша,ако пък някой знае ,че не става да каже преди да съм поакал нещо

Re: Мигачи и централно заключване
Публикувано: 11 апр 2013, 03:44
от opex
Защо правите нещата толкова сложно?
Сваля се пластмасата около волана, изважда се буксата за мигачите, оголват се 2-та проводника за леви и десни мигачи, на всеки от тях се запоява по 1 проводник с диод така, че белязания му край да е откъм буксата, а другите два края се връзват заедно в 1 проводник, който се свързва с този от алармата. Включва се обратно буксата и работата е свършена. Защо трябва да се разглобява половината кола

На който пък и това му се струва сложно (или пък не намира диоди и поялник да стане културно) кабелчето от алармата се връзва на буксата за фаровете, на кабела за габаритите. Тъкмо и по-малко ток ще му хаби, че крушките са по-малко и по-слаби

Re: Мигачи и централно заключване
Публикувано: 11 апр 2013, 22:11
от ford4o
И този вариант с превключвателя няма да стане. Според схемите неговите кабели също отиват в GEM модула и също комутират "-" и нямат обща връзка със самите мигачи. Все пак благодаря за идеите

Re: Мигачи и централно заключване
Публикувано: 12 апр 2013, 01:32
от deathstorm
Ей колега, много умна тази твоята кола, 20 мнения не стигат да я надхитрим. Значи намери го този прословут модул, най вероятно някъде под жабката или под волана, виж на схемата кои са кабелите, които отиват към мигачите и се свържи към тях през диоди. Другия вариант, ако подадеш маса на ключа за аварийните ще стане, но сигнала който имаш от алармата е предназначен директно да захранва крушките с +12 волта на интервали. Варианта е да го вземеш тоя сигнал и да го обърнеш с реле или по добре подходяща схема с транзистор, да не ти цъка т'ва реле и да го подаваш като маса на ключа. Въпроса е колко чести ще са сигналите от алармата и дали ще се сети да мигне тъпия модул при краткотрайно подаване на маса. Затова по добре първия вариант. Не му се сърди толкова много на модула, може да ти спести някоя глоба за изгоряла крушка

.