Обучаване на дроселова клапа и потенциометър?
Публикувано: 21 ное 2013, 16:42
Здравейте,
Свалях си дроселовата клапа на Фокуса, за да я почистя. TPS датчика (потенциометъра) смених с нов, оригинален. Необходимо ли е да бъде закачана на компютър, за да се обучи потенциометъра и дросела? Правят ли това в МП ? Питам, защото колата в движение и изключване от скорост държи обороти от порядъка на 1450-1500, а ги сваля до към 800 едва, когато спра в покой и двигателя работи, освободен от скорост. Досега съм карал все дизелови коли, а ми казаха, че това с тия високи обороти било характерно за бензиновите мотори заради нуждата от по-високи обороти при качване на предавките, т.е. самият процес да става по плавно..
Това с обучаването ми го каза собственик на Вектра Б, при която той е сменил целият дросел с датчика (капсуловани са заедно, което е гавра в потребителя, защото цената е 700лв..заедно, а те разделено не се продават както при Форд-а..)
Та и неговите обороти са били така високи, а след обучаването са нормализирани до 800 на празен ход.
Поздрави.
Свалях си дроселовата клапа на Фокуса, за да я почистя. TPS датчика (потенциометъра) смених с нов, оригинален. Необходимо ли е да бъде закачана на компютър, за да се обучи потенциометъра и дросела? Правят ли това в МП ? Питам, защото колата в движение и изключване от скорост държи обороти от порядъка на 1450-1500, а ги сваля до към 800 едва, когато спра в покой и двигателя работи, освободен от скорост. Досега съм карал все дизелови коли, а ми казаха, че това с тия високи обороти било характерно за бензиновите мотори заради нуждата от по-високи обороти при качване на предавките, т.е. самият процес да става по плавно..
Това с обучаването ми го каза собственик на Вектра Б, при която той е сменил целият дросел с датчика (капсуловани са заедно, което е гавра в потребителя, защото цената е 700лв..заедно, а те разделено не се продават както при Форд-а..)
Та и неговите обороти са били така високи, а след обучаването са нормализирани до 800 на празен ход.
Поздрави.