Страница 1 от 1

Датчик температура Фиеста

Публикувано: 15 май 2014, 16:49
от Slavi_
Здравейте имам Фиеста мк3. Прецака се датчика за темп дето е свързан със стрелката на таблото. Три датчика смених жълт лилав и черен и никой не пасна на параметрите на стария или отива в червената зона или стои с бялата. Сега ще ходя да търся втора ръка трябва да е зелен а по магазините няма.Ще търся втора ръка. Смених и датчика на парното и тука идва проблема обикновено докато се прибера има един баир и там стария датчик винаги включваше перката, но сега с новия не поиска. Градусите му пише 88-93С.Възможно ли е стария да е вкл перката предварително на по ниски градуси защото стрелката никога не е отивала след "О" на О вече се вкл. Лошото е че сега нямам верен датчик на стрелката и не мога да засега точно градусите. Има ли проблем да карам с новия предполагам че все някога трябва да включи при по висока темп но ме е страх да я оставя че да не прегрее.

Re: Датчик температура

Публикувано: 15 май 2014, 17:27
от S_C
Другаде ти е проблема. Кабели примерно. Да те излъже един датчик-ок, ама да смениш няколко и всичките да те лъжат, няма начин.

Re: Датчик температура Фиеста

Публикувано: 15 май 2014, 17:47
от Slavi_
Сега гледах на един приятел фиестата и неговия е зелен на цвят. За различните модели са едни и същи на вид разликата е във цвета. В магазина и майстора казаха че цветовете имали значение. Всеки цвят има различен параметър. Ще търся зелен датчик. По ме притеснява другия който не включва перката. Как да го разбера дали ще включи някога.
Ето какво намерих като мнение в един форум

"Да споделя още нещо за този датчик - като търсех за смяна, всички, които купих от магазинчета, независимо, че цветния код беше същия, не ставаха - кривата им "температура/съпротивление" не отговаряше на оригиналната. Обикновено при загрял двигател стрелката стоеше далеч в червената зона, което доста ме стресна първия път. В Мото Пфое ме светнаха, че цветните кодове не били общи, а за различните модели на форд имали различни характеристики, а това, което се продавало по магазинчетата, най-често било за Транзит, дори и да не било съвсем турско :-) Така че си купих от Мото Пфое за 34лв, преглътнах, сложих го и заспа."

Re: Датчик температура Фиеста

Публикувано: 15 май 2014, 19:43
от HACKO
Цвета трябва да се спази ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! Неоригиналните, показват сравнително точно, но имат наистина разлика в характеристиките. Докато оригиналните "замръзват" в средата на скалата, независимо от промяната на температурата на двигателя по време на движение, което е неминуемо, при алтернативните, стрелката показва реалната промяна и докато и свикнеш е малко особенно.
Относно шалтера на вентилатора, нормално е стария да включва на по-ниска температура.

Re: Датчик температура Фиеста

Публикувано: 15 май 2014, 19:56
от Slavi_
НАСКО а другия датчик на парното защо не включва перката? Да не би да са свързани по някакъв начин? На него пише 88-93С. Би трябвало да включи перката както обикиновено. Къде може да е проблема?

Re: Датчик температура Фиеста

Публикувано: 15 май 2014, 20:44
от HACKO
Просто новия включва на точната температура, а стария е склонен да избързва.

Re: Датчик температура Фиеста

Публикувано: 15 май 2014, 21:00
от Slavi_
Наистина ли е възможно това? О_o Сега като се замисля питах приятели с Фиести те казаха че за лятото им се включвали перките много много рядко а моята почти всеки път. Дори стрелката когато е на буквата "О". Каква е причината стария да избързва? Между другото относно малкия датчик ще го търся втора ръка. ;)

Re: Датчик температура Фиеста

Публикувано: 15 май 2014, 23:20
от peterdi_bg
Slavi_ написа:Каква е причината стария да избързва?
Ми скапват се, на моя предишния датчик ми пускаше перката още преди колата да е загряла изобщо, като го смених и взе да си я пуска когато трябва - след средата. Другия вариант на скапване е - перката не се пуска изобщо.

Re: Датчик температура Фиеста

Публикувано: 16 май 2014, 08:20
от fordmaniac
Slavi_ написа: На него пише 88-93С.
При този датчик е учудващо, че изобщо перката изключва! Тва е за ЛАДА. При термостат 88 C° , за да изключи перка, трябва да затвори .
Нормалния датчик е 103 - 98 C°. И масово колите са изчислени така: термостата има максимален ход при около 10 C°над температурата на отваряне и после след няколко градуса отгоре сработва вентилатора, защото възможностите на термостата са свършили.
Получава се : при тези Фордове с единичен датчик термостат 88 - 98 C°, повишаване до 103 и падане до 98 C°.
При Опел примерно Астра 91 - 100 C° темостат датчик 102 - 97 .
А при ЛАДА-та термостата е на 80 C°до 90 и датчик 92 - 87 C°.
Датчика за перката е много по надежден от този за стелка. Обикновенно рязко умира, в повечето случаи не пуска перка. Почти е изключено да си промени характеристиката. И затова им вярвам повече за истиннската температура на мотора, ако някой не го е сменил с неподходящ разбира се.
Поздрави

Re: Датчик температура Фиеста

Публикувано: 16 май 2014, 09:15
от Slavi_
На стария ми (оригиналния) датчик пише 91/105 и в магазина ми дадоха възможно най-близкия до този (88-93С). Като идеята беше да включва перката на около 90 градуса. Преди това ми бяха сбъркали датчика с тактъв с постоянно затворена верига . Дори и студена колата като дам на контакт перката с включваше той беше 105/110. Сега не знам какво да правя и какъв да вземам, но днес ще прескоча до моргата и ще си взема от там пък да видим. ;)

Re: Датчик температура Фиеста

Публикувано: 16 май 2014, 17:26
от HACKO
Slavi_ написа:..... Градусите му пише 88-93С.....
*00124* Леле, това даже не го видях :oops: . Както каза Митко, търсиш 103/98 Фордовете са с такъв, и изобщо не се вързвай на продавачите, дето ще те убеждават, че датчик на 92градуса е нормален. На много коли този датчик е на долния край на радиатора и мери температурата на изхода от радиатора, затова е на по-ниска температура, а инак във главата температурата пак си е 100-110градуса.

Re: Датчик температура Фиеста

Публикувано: 17 май 2014, 00:06
от Slavi_
HACKO написа:
Slavi_ написа:..... Градусите му пише 88-93С.....
*00124* Леле, това даже не го видях :oops: . Както каза Митко, търсиш 103/98 Фордовете са с такъв, и изобщо не се вързвай на продавачите, дето ще те убеждават, че датчик на 92градуса е нормален. На много коли този датчик е на долния край на радиатора и мери температурата на изхода от радиатора, затова е на по-ниска температура, а инак във главата температурата пак си е 100-110градуса.
Нещо не мога схвана логиката. Датчика стои точно под маркуча за парното. Мисля че е на главата. При положение че пише 88-93С и би трябвало да включва някъде някъде около тия градуси. Стария оригиналния беше 91/105.Вчера тествах новия. Там където стария датчик включваше новия не включи. Включи около 1 минута след като колата стоя запалена на място. На мен ми се стори нормално, но ако има проблем ще го сменя.И в крайна сметка тоя датчик 88-93 какво прави? По-рано или по късно включва от нормалното?

Re: Датчик температура Фиеста

Публикувано: 17 май 2014, 09:27
от HACKO
Slavi_ написа:......И в крайна сметка тоя датчик 88-93 какво прави? По-рано или по късно включва от нормалното?
Ами, включва 10градуса по-рано.

Re: Датчик температура Фиеста

Публикувано: 17 май 2014, 09:44
от Slavi_
Сега ми кажи че това не се бърка за колата. Че ми пламна главата с тия датчици и щуротии. :D

Re: Датчик температура Фиеста

Публикувано: 17 май 2014, 10:52
от HACKO
Нищо страшно, освен че двигателя не достига оптимална работна температура, което води до завишен разход (теоретично, на практика не се усеща) и Зимата ще ти е по-хладно в купето.
Не знам защо се страхувате толкова много от висока температура? На двигателя му е по-добре като е топъл.

Re: Датчик температура Фиеста

Публикувано: 17 май 2014, 10:57
от Slavi_
Представям се със стария датчик перката я е включвал много под 90 градуса :D Като цяло не разбирам от двигатели. Идеята е да не прегрява нещо. Може и да звучи смешно. Както и да е.
НАСКО МЕРСИ МНОГО сигурно за стотен път. _friends_

Re: Датчик температура Фиеста

Публикувано: 18 май 2014, 20:02
от bateto_toshko
HACKO написа: Не знам защо се страхувате толкова много от висока температура? На двигателя му е по-добре като е топъл.
И аз така си мислех , ама накрая се оказа , че релетата ми които включват перката са втасали , покрай тях и резистора :mrgreen: