Страница 1 от 1

Не ми изключват подгряващите свещи

Публикувано: 18 ное 2006, 15:38
от nikineo
Не ми изключват подгряващите свещи и като запаля продължават да работят.Някой имал ли е същия проблем за да сподели. Колата е Мондео 1.8TD

Публикувано: 18 ное 2006, 16:04
от Gate
Проблема най вероятно идва от релето.То обикновенно се чува като изключи,а с него ти гасне и лампата!Не карай колата при това положение защото ще ти заминат свещите!Просто не са направени да работят толкова дълго време!

Публикувано: 18 ное 2006, 16:17
от nikineo
А къде се намира това реле?

Публикувано: 18 ное 2006, 16:35
от Gate
Ами не съм запознат с оборудването на Мондеото но предполагам ,че се намира в двигателният отсег.Виж там за кутия с релета или бушони.Се ще се включи някой колега с твоя модел,да ти каже направо къде е да не се чудиш!

Успех! :wink:

Публикувано: 18 ное 2006, 16:39
от nikineo
А дали подлежи на ремонт или направо ново ?

Публикувано: 18 ное 2006, 16:54
от Mondeo18TDI96
релето било някъде под акумулатора !

как разбра че свещите са винаги вкл ?

лампичката за подгряването не е директно свързана с подгрявянето - тя гасне след определено време (нещото дето я управлява следи темп на двг-то), но доста преди края на подграването което приключва с "щракването" на релето (поне 20сек)!

има ли напрежение на свещите (12V м/у коя да е свещ и маса (маса бол)) ?

Публикувано: 18 ное 2006, 17:40
от nikineo
Ами постоянно отива ток до свещите,пробвах с пробна лампа.
Релетата до акумолатора ги намерих и ги откачах едно по едно но все има ток към свещите.Явно релето е в купето но не знам кое

Публикувано: 18 ное 2006, 18:35
от Mondeo18TDI96
Mondeo18TDI96 написа: релето било някъде под акумулатора ! ...
релето е ПОД не ДО акумулатора (извън кутията с релета и бущони!)

Публикувано: 18 ное 2006, 18:55
от nikineo
Утре ще го открия,а дали ще има смисъл да го свалям или напрово да купувам ново и то кой знае колко ще струва

Публикувано: 18 ное 2006, 19:00
от Mondeo18TDI96
nikineo написа:Утре ще го открия,а дали ще има смисъл да го свалям или напрово да купувам ново и то кой знае колко ще струва
може проблема да не е в релето - а да е в у-ето му !

така че го свали разглоби и тогава реши какво да правиш!

(иначе релето както може би си разбрал се намира под конзолата на акумулатора!)

Публикувано: 18 ное 2006, 19:17
от nikineo
Разбрах къде е благодаря за помощта

Публикувано: 09 дек 2006, 17:02
от 1.8d
Mondeo18TDI96 написа:...лампичката за подгряването не е директно свързана с подгрявянето - тя гасне след определено време (нещото дето я управлява следи темп на двг-то), но доста преди края на подграването което приключва с "щракването" на релето (поне 20сек)!...
Кое е това нещо дето управлява лампичката?От доста време се каня да питам и все забравям.Сега като застудя,като паля сутрин колата,ако завъртя веднага като угасне лампичката,пали доста трудно,след около 10-15 сек.въртене,обаче ако подргея 2 пъти и пали на 2-рото въртене - фът-фът и готово :D Някой знае ли защо лампичката на таблото угасва преди свещите да са готови

"(нещото дето я управлява следи темп на двг-то)" - когато е загрял двигателя е така,но когато е студен(примерно не е палена колата от 1-2 дни) кой решава кога да угасне лампата

работа на свещите по време на палене

Публикувано: 12 дек 2006, 01:56
от sali_k
1.8d написа:
Mondeo18TDI96 написа:...лампичката за подгряването не е директно свързана с подгрявянето - тя гасне след определено време (нещото дето я управлява следи темп на двг-то), но доста преди края на подграването което приключва с "щракването" на релето (поне 20сек)!...
Кое е това нещо дето управлява лампичката?От доста време се каня да питам и все забравям.Сега като застудя,като паля сутрин колата,ако завъртя веднага като угасне лампичката,пали доста трудно,след около 10-15 сек.въртене,обаче ако подргея 2 пъти и пали на 2-рото въртене - фът-фът и готово :D Някой знае ли защо лампичката на таблото угасва преди свещите да са готови

"(нещото дето я управлява следи темп на двг-то)" - когато е загрял двигателя е така,но когато е студен(примерно не е палена колата от 1-2 дни) кой решава кога да угасне лампата
Индикацията на идеалния момент на палене е изключването на релето. Чува се при внимание, но не винаги.
За улеснение свързах един диод с кабела за захранване на свещите и така получавам визуален сигнал и не си напрягам слуха :).
Забелязах, че при завъртане на контактния ключ релето се пуска наново, а свещите се изключват 15-20 мин след като запали двигателя. Това не го свързвам с проблем а по-скоро с фабрично заложена автоматика.
Ясно е, че лампата за индикация на подгряването на таблото не е директно свързана с работата на свещите.
Идеята на тази лампа е да даде сигнал на водача да започне паленето при работещи свещи. Т.Е в процеса на запалване да работят свещите.
Явно с годините и изминатите километри лапата за индикация спира да показва оптималния момент за пускане.
Как мислите дали може да се настрои тази лампа да загасва след по-дълго време?
Може би някой темп. датчик трябва да се смени.
Обмислях да я свържа лапата както диода. Ще стане много лесно, но защо да не се поровим да видим какво инфо ще излезе за системата за подгряване.
П.С
Написаното важи за Ескорт 1,8 Д (БЕЗ ТУРБО), монтиран на модел 89г.
Възможно е при вашите автомобили да има разлика.

Публикувано: 17 дек 2006, 01:31
от chains
И при мен е така - лампата гасне доста рано, но през зимата чакам да чуя цъкането на релето и тогава паля /абе да ви кажа честно много много не се съобразявам с индикацията като цяло и лятото си паля по преценка, а често и все едно карам бенз./! А падне ли под -10 след първото подгреване рестартирам процедурата и тогава въртя, защото докато влиза студена нафта в цилиндрите системата е във фаза на подгряване и противодейства на студа!

Публикувано: 23 яну 2007, 21:07
от Антон Маринов
прави сте за релето и лампата и аз така се чудих зашо като застудее трудно пали сега му хванах чалъма като изгасне лампата чакам да чуя релето и тогава стартер пали от раз.

Публикувано: 23 яну 2007, 22:20
от Пламен_Plamen
Лампата може да се свърже дирекно към подгряващите свещи/изхода
на релето/,но при определени условия.Доколкото си спомням лампата не беше на обща маса с останалите, така че трябва да се прекъснат кабелите и.Следва сързване към подгряващите свещи по начин който си изберете.

Публикувано: 23 яну 2007, 22:56
от chains
Не смея да ровя из кабелите /а нямам и доверие на майсторското съсловие като цяло - те в най-добрия случай са завършили ТОХ-а/, че още ми държи влага аудито /колеги не рискувайте да слагате газови инжекциони - нанесените щети може да са не поправими/!

Публикувано: 24 яну 2007, 06:10
от paci
chains написа: ...
Готин, нещо си се Ушашавил ми се струва *00147*
:)

Публикувано: 24 яну 2007, 10:00
от George
Лампата свързана успоредно на подгряващите свещи е много полезна - най-малкото не е нужно да се ослушваш кога ще чатне релето.

Не е необходимо да се променя свързването на съществуващата лампа ако има някое свободно и неизползваемо място по таблото. Аз направих така - таблото е универсално и до лампата за подгряващите свещи има има оставено свободно място за лампа за смукач (предполагам), което е празно и неизползваемо. Монтирах там допълнителна лампа (необходимо е да се се осигури изолация от пистичките на таблото защото те са успоредно свързани с другата лампа!!!). Допълнително кабелче до релето за подгряващите свещи. Един край на маса, другия на плюса на свещите и готово.
Така имам две лампи - едната стандартната, и друга която свети когато работят свещите.

Публикувано: 24 яну 2007, 21:01
от Пламен_Plamen
Добър вариант. :D Наистина е въпрос на избор.