Щрака без да пали
- gin
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 28 май 2005, 13:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3mi '95
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Щрака без да пали
Хъм хора дайте акъл. Снощи си тръгвах с колата от работа и оборотите тръгнаха малко да играят докато не беше загряла, та реших че или пак клемите на акумулатора са се зацапали като по-рано, или щото е влажно - все пак клемите последно бяха перфектно изчистени и гресирани. Тази сутрин тръгвам да въртя стартера и се чува само щракане (цък, цък, цък) примерно, като едновременно в такт мига лампичката до часовника и още 1-2 други. Викам си ебаси, казах на друг човек да върти стартера вместо мене и погледнах под капака - видях че върти едва-едва (ремъка на нещо, много бавно, постъпково заедно с щракането), а щракането е механично и идва от стартера ако съм го разпознал правилно (цилидрично, 20см някъде дълго, долу напреки, пред двг-то). Понеже закъснявах за работа, нямах време за повече опити и диагностики, но дайте някакво предположение какво може да е и какво първо да проверя (мога да боравя с волтметър
).
Help.

Help.
- gin
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 28 май 2005, 13:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3mi '95
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ами то ако има заминала клетка дали щеше да ми дава 11.9V при спрян двигател при условие, че доста си играх да въртя стартера? Или ако има заминала клетка напрежението е нормално, но не пуска достатъчно ток?
Ще пробвам да пална с бутане, и ако даде 14V за зареждане беж при стартерджията.
Иначе изчистих клемите на акумулатора до блясък, не помогна
Ще пробвам да пална с бутане, и ако даде 14V за зареждане беж при стартерджията.
Иначе изчистих клемите на акумулатора до блясък, не помогна

- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Вероятно! Като си смених акумулатора, тоя стария ми се досвидя да го хвърля и си го заредих. Даваше ми 11.9V. Но пък докато беше на колата - нъц! Спирах все така, че и сам да бутнаgin написа:Ами то ако има заминала клетка дали щеше да ми дава 11.9V при спрян двигател при условие, че доста си играх да въртя стартера? Или ако има заминала клетка напрежението е нормално, но не пуска достатъчно ток?
Ще пробвам да пална с бутане, и ако даде 14V за зареждане беж при стартерджията.
Иначе изчистих клемите на акумулатора до блясък, не помогна

- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4784
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
преди да смениш акомулатора отиди на диагностика при акомулаторджии там ще ти кажат дали е от него или не за диагностика взимат 2-3 лв а нов струва от 65 нагоре
акомулаторджиите на Борово са много добри даже ти ги препоръчвам ако си от София че забравих да ти прегледам профила
акомулаторджиите на Борово са много добри даже ти ги препоръчвам ако си от София че забравих да ти прегледам профила
Последна промяна от pepy1 на 09 сеп 2005, 23:13, променено общо 1 път.
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
При прекъснала клетка /не окъсена от утайки/ дава 12V затваря верига през електролита и при малка консумация /1-2Ампера/, даже и при зареждане може да достигне и до 14V.
НО при голяма консумация /стартера/ се получава недостига ток даже бендикса отпуска и после се повтаря същото и затова се чука това щрак-щрак или цък-цък или както му викате там. Същото може и да се получи и при лоша връзка по кабелите /клеими/.
Някой път върти друг път не върти, но с времето почва се почесто да отказва.
Пробвай с друг акомулатор на познат за ден два!
Успех
НО при голяма консумация /стартера/ се получава недостига ток даже бендикса отпуска и после се повтаря същото и затова се чука това щрак-щрак или цък-цък или както му викате там. Същото може и да се получи и при лоша връзка по кабелите /клеими/.
Някой път върти друг път не върти, но с времето почва се почесто да отказва.
Пробвай с друг акомулатор на познат за ден два!
Успех

Небойте се роби Спартак е с вас!
- gin
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 28 май 2005, 13:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3mi '95
- Местоположение: София
- Status: Извън линия

Федя пак е жив. Първо ходих на алтернаторджии, които ми смениха някакво реле на алтернатора и напрежението без консуматори се вдигна до 14V, беше 13.6V. Отделно че акумулатора беше в състояние, след като карах, да запали 3-4 пъти, но дотам, после пак същото. Дори забелязах че беше почнал леко да се раздува отстрани, ама кой да види...
Айде после по акумулаторджии докато намеря с "фордови клеми", накрая трябваше да избирам между Старт от Добрич и Starter от Словения (на Сточна гара). Взех втория, пича дори ми го постави и епопеята приключи. Още само се чудя дали имаше смисъл от смяната на това реле.
Благодаря на отзовалите се

- gin
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 28 май 2005, 13:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3mi '95
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Абе.... пич. Не исках да казвам кой и какво, обаче в крайна сметка в предния постинг смятах да напиша че ти и kEFI сте дали най-точна диагноза - я само прочети какви други оферти имаше - работа за 3 седмици напред за моя милост в ролята на автомонтьор. Тук сме за да споделяме опит, както и да се учим (мен не ме е срам да се уча), както и да си раздаваме безвъзмездно времето и акъла.
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия


Обичам да помагам /ако мога де/, ама ме мързи да пиша на дълго и широко и накрая да видия, че файда никаква. И на десетия път ми се убива желанието да пиша /помагам/.
А човек се учи докато е жив, ама опита на другите във форумите си е безплатна помощ. И не на последно място: Благодарско за споделеното как си си решил проблема, това е идеалния завършек на една тема /запитване/ <:-P: .
Небойте се роби Спартак е с вас!
- поната
- потребител
- Мнения: 102
- Регистриран: 17 сеп 2005, 17:48
- Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi94. Форд торнео-транзит 07 Tdci 130hp. Яде спортни хонди за закуска, вечер кот има.
- Местоположение: Burgas
- Status: Извън линия
Джин ,при мен са случва нещо подобно с моята Фиеста Проблема започно за първи път след дълъг преход-въртя стартера нищо само едно леко виене като въртене на нещо. После зимата докато е студена си върти и пали нормално но загрее ли само с бутане . И понеже няма лев ми показаха къде да да укъсявам на бобината на стартера с едно ключе 10мм, и наи-накрая си вързах едно ел ключе (свързващо точките които укъсявам) от вътре да си я паля, и така А пък някои ако идеи какво може да бъде този признак ,моля за мнения
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта