Проблем с кабелите и свещите
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 20 авг 2008, 01:13
- Модел на автомобила: FORD FIESTA
- Status: Извън линия
Проблем с кабелите и свещите
Здравейте, колеги.
От няколко дни имам сериозни проблеми с фиестата, и по точно със свещите и кабелите.
Проблемите ми започнаха преди около месец. Забелязах,че на место оборотите играят, след това и при шофиране започна леко да придърпва първо на газ, а след това и на бензин.
Погледнах свещите, бяха заминали. Смених ги с NGK уж хубави били 18лв. бройката, та смених ги и автомобила се оправи.
След около две седмици усетих, че отново започва да променя оборотите на место. Погледнах под капака една вечер в тъмното и видях, че на трети и четвърти цилиндър, от кабелите излизат искри.
Веднага си купих нови кабели пак NGK-70лв, но при смяната на кабелите забелязах че двете свещи от горната страна има леки черни ивици, от лошия контакт с кабелите може би.
Попитах в един сервиз и ми казаха, че няма проблем да си ги слагам отново тях.
Това се случи вчера. Снощи си викам, чакай да видя под капака как са новите кабели, и установих че при форсиране пак се виждат леки светлинки, почти незабележими но ги има.
Та искам да попитам : Може ли да ми дадете някакъв съвет какво да правя и от къде може да идва проблема? Може ли да имам проблем с бобината, и как мога да установя, че именно там е проблема?
Може ли проблема да е в свещите и трябва ли да ги сменя отново с нови? И има ли опасност това искрене да прецака и новите кабели? В момента колата си върви много добре не усещам да има някакво прихълцване или дърпане, но може би е въпрос на време.
Много ще съм Ви благодарен ако може някой да ми помогне със съвет.
Поздрави!!!
От няколко дни имам сериозни проблеми с фиестата, и по точно със свещите и кабелите.
Проблемите ми започнаха преди около месец. Забелязах,че на место оборотите играят, след това и при шофиране започна леко да придърпва първо на газ, а след това и на бензин.
Погледнах свещите, бяха заминали. Смених ги с NGK уж хубави били 18лв. бройката, та смених ги и автомобила се оправи.
След около две седмици усетих, че отново започва да променя оборотите на место. Погледнах под капака една вечер в тъмното и видях, че на трети и четвърти цилиндър, от кабелите излизат искри.
Веднага си купих нови кабели пак NGK-70лв, но при смяната на кабелите забелязах че двете свещи от горната страна има леки черни ивици, от лошия контакт с кабелите може би.
Попитах в един сервиз и ми казаха, че няма проблем да си ги слагам отново тях.
Това се случи вчера. Снощи си викам, чакай да видя под капака как са новите кабели, и установих че при форсиране пак се виждат леки светлинки, почти незабележими но ги има.
Та искам да попитам : Може ли да ми дадете някакъв съвет какво да правя и от къде може да идва проблема? Може ли да имам проблем с бобината, и как мога да установя, че именно там е проблема?
Може ли проблема да е в свещите и трябва ли да ги сменя отново с нови? И има ли опасност това искрене да прецака и новите кабели? В момента колата си върви много добре не усещам да има някакво прихълцване или дърпане, но може би е въпрос на време.
Много ще съм Ви благодарен ако може някой да ми помогне със съвет.
Поздрави!!!
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с кабелите и свещите
Струва ми се че не е пробило през свещта, въпреки че привидно е така. Просто старите кабели са били много зле и къде ли не е избивало. Колега мисля че при всички кабели, малко или много се вижда искрене, при новите се вижда само леко мъждукане, това не е прескачане на искра, ами се вижда през изолацията на кабела. Щом колата върви добре, нещата са наред, по добре не пипай нищо и си карай.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с кабелите и свещите
Когато има таква следи по свещите вече са за смяна и свещи и кабели. Смяната само на едното от двете винаги води до повреда и на другото.
В случая старите кабели са ти повредили новите свещи. А при смяната на кабели е трябвало пак да смениш свещи (то всъщност с кабелите винаги се сменят и те).
В случая старите кабели са ти повредили новите свещи. А при смяната на кабели е трябвало пак да смениш свещи (то всъщност с кабелите винаги се сменят и те).
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с кабелите и свещите
Каква е тази Фиеста?
Ако е като моята, масло при свещите има ли?
Ако няма масло така и така вече си се набутал вземи водна шкурка и на сухо зачисти нагара по изолаторите.
И моята правеше нагар по изолаторите на свещите на 3ти и 4ти цилиндър.
След многократни опити с чистене на нагара и размяна на местата на свещите нов нагар по вече чистените свещи не се образуваше когато отиваха на 1ви и 2ри цилиндър.
Взех нови кабели TESLA, зачистих нагара и за сега съм ОК.
Иначе се прави както са казали по-горе.
При такъв проблем се сменяват свещи заедно с кабели.
Чисти и карай па колкото изкара.
Ако е като моята, масло при свещите има ли?
Ако няма масло така и така вече си се набутал вземи водна шкурка и на сухо зачисти нагара по изолаторите.
И моята правеше нагар по изолаторите на свещите на 3ти и 4ти цилиндър.
След многократни опити с чистене на нагара и размяна на местата на свещите нов нагар по вече чистените свещи не се образуваше когато отиваха на 1ви и 2ри цилиндър.
Взех нови кабели TESLA, зачистих нагара и за сега съм ОК.
Иначе се прави както са казали по-горе.
При такъв проблем се сменяват свещи заедно с кабели.
Чисти и карай па колкото изкара.
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 20 авг 2008, 01:13
- Модел на автомобила: FORD FIESTA
- Status: Извън линия
Re: Проблем с кабелите и свещите
Здравейте, колеги.
Благодаря Ви за съветите , които ми дадохте.
Днес свалих и четирите свещи , както споменах по горе, пък и се вижда на снимките имаше леки черни ивици само на трети и четвърти цилиндър, на първите два си бяха ок.
С новите кабели съм минал не повече от 10км, така че надявам се да не са се повредили. Та реших да ги почистя , ивиците бяха само повърхностни и беше лесно.
Сложих ги тези двете на първите два цилиндъра, а от първия и втория сложих на трети и четвърти. И сега след като се стъмни викам чакай да видя светят ли пак.
И установих че пак има леко светене при форсиране. Та не знам какво да правя вече. Някой може ли да ми каже може ли проблема да е в бобината.
За сега ще карам така, колата си върви мн. добре. Ще ги проверя нали пак ще се почернят. Пък ако почне да ми придърпва или нещо друго не знам, не ми се иска много да се набутвам за други нови кабели и свещи, и пак нямам гаранция че всичко ще е ок.
Благодаря Ви за съветите , които ми дадохте.
Днес свалих и четирите свещи , както споменах по горе, пък и се вижда на снимките имаше леки черни ивици само на трети и четвърти цилиндър, на първите два си бяха ок.
С новите кабели съм минал не повече от 10км, така че надявам се да не са се повредили. Та реших да ги почистя , ивиците бяха само повърхностни и беше лесно.
Сложих ги тези двете на първите два цилиндъра, а от първия и втория сложих на трети и четвърти. И сега след като се стъмни викам чакай да видя светят ли пак.
И установих че пак има леко светене при форсиране. Та не знам какво да правя вече. Някой може ли да ми каже може ли проблема да е в бобината.
За сега ще карам така, колата си върви мн. добре. Ще ги проверя нали пак ще се почернят. Пък ако почне да ми придърпва или нещо друго не знам, не ми се иска много да се набутвам за други нови кабели и свещи, и пак нямам гаранция че всичко ще е ок.
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Проблем с кабелите и свещите
При мен също се бяха получили такива черти по изолатора, и гърмеше на газ. Кабелите може да светят в тъмното, но не трябва да хвърлят искра към корпус на капака. Щом върви добре няма какво повече да правиш освен да караш.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с кабелите и свещите
Каква е Фиестата бре човек?
Оправи си профила.
Масло имаш ли при свещите?
Оправи си профила.
Масло имаш ли при свещите?
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 20 авг 2008, 01:13
- Модел на автомобила: FORD FIESTA
- Status: Извън линия
Re: Проблем с кабелите и свещите
Фиетата е 97 MK4 Zetec 1.25 16V 75 к.с, мисля че няма масло по свещите.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с кабелите и свещите
Утре пак ще питаме ....manutd_pz написа:Фиетата е 97 MK4 Zetec 1.25 16V 75 к.с,
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с кабелите и свещите
Всички кабели просветват, проблем е когато от тях безразборно хвърчат искри.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Проблем с кабелите и свещите
Щом свети в тъмното по кабеляка значи бобината ти е ОК. Ако не ме лъже паметта мисля че тази бобина е като мойта тоест двойно подсилена.Ама тва нема значка тъ светат ли кабелите не пипай бобината значи искрата която дава е добра.и другото на какво разстояние остави електрода на свеща,ако е на завоцко причукай свещите на 0.9мм.По добре ще е заради газификацията.
Поздрави.
Поздрави.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с кабелите и свещите
Преди 2 дни смених кабелите и свещите на бащата на колата, кабелите са на няма и половин година Тесла, а свещите са на Бош иридиеви на 60 000 км а може и малко повече. Проблема започна от мн отдавна, на празен ход на газ и бензин пропуска тактове, смених бобината с друга втора ръка защото я имам под рка и резултата никакъв, понеже колата се кара на газ си казах щом почне да гърми тогава ще се мисли. Е след 4 месеца започна, при свалянето на свещите, 2 от тях бяха пробили през керамиката, явно и лулите на новите кабели след време са пробили и започна да гърми. Сега сложих пак свещи на Бош но обикновенни, миналата години взех на мойта кола свещо ФоМоКо, загледах се в Бошовските, еми то едно към едно с ФоМоКо, електродите, надписите цвета на щампите, само че на едните пише ФоМоКо и струват 11 лв парчето, Боша 6 лв. Новите кабели сега са Беру, мисля че не са лош избор.
Някъде гледах едно клипче из форума как една колата прекъсва на ауспуха, но сега не го намирам, така прекъсваше и колата на бащата.
Интерестното че сложих старите кабели Тесла на мойта кола и си работи перфекстно, защото свещите са добре за сега.
Някъде гледах едно клипче из форума как една колата прекъсва на ауспуха, но сега не го намирам, така прекъсваше и колата на бащата.
Интерестното че сложих старите кабели Тесла на мойта кола и си работи перфекстно, защото свещите са добре за сега.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 28 ное 2013, 12:46
- Модел на автомобила: ford eskort 1.6
- Status: Извън линия
Re: Проблем с кабелите и свещите
здравейте.имам следния въпрос имам форд ескорт 1.6 90 к.с. 1991,смених свещите и кабелите,но явно съм объркал кабелите,защото откатко ги смених мотора започна да работи неравномерно,да гърми и да угася.Моля за съвет как да наредя кабелите или ако някой има снимка.Благодаря!
- Ghost_Rider
- потребител
- Мнения: 228
- Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
- Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
- Status: Извън линия
Re: Проблем с кабелите и свещите
Здравей!На бобината си пише номерата на цилиндрите.Първи цилиндър е до ремъците.Ако не се справиш,ми звънни 0876616661 Стоян.
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
- Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
- Местоположение: панагюрище
- Status: Извън линия
Re: Проблем с кабелите и свещите
колеги след смяна на свещи нжк ,кабели валео, и бобина нжк от какво може да се получават тези черни ивици по свещите всичко е чисто ново колата се оправя за момент след проблем с досадно придърпване и неравномерни обороти на празен ход,сега пак се проявяват старите признаци мотора е зетек 1.6 16в толко ли е капризна запалителната система на този мотор или ментето части са дали този резултат
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с кабелите и свещите
Основен проблем е гарнитурата на капака на клапаните и уплътненията на шпилките.
И в двата случая изтърва масло и прецаква кабелите.
За друг характерен проблем не съм чувал.
Аз съм със свещи FoMoCo от МП и кабели Tesla
И в двата случая изтърва масло и прецаква кабелите.
За друг характерен проблем не съм чувал.
Аз съм със свещи FoMoCo от МП и кабели Tesla
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
- Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
- Местоположение: панагюрище
- Status: Извън линия
Re: Проблем с кабелите и свещите
някой може ли да сподели мнение за съпротивление на кабели и свещи ,дали влиае на бобината ,примерно когато слагаме най различни марки на кабели и на свещи и ,ако има някаква зависимост на съпротивлението от кабел и свещ каква трябва да е тя спрямо бобината
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с кабелите и свещите
Марките са различни, но техническите характеристики са еднакви.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
- Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
- Местоположение: панагюрище
- Status: Извън линия
Re: Проблем с кабелите и свещите
Ами мойте небяха с еднакви характеристики примерно с един килоом на елемент ,а това прави 2 килоома на цилиндър сбора от кабел и свещ ,а за четерите свещи и кабели общо 8 килоома ,това може би не е от голямо значение и невлиае на запалителната искра и на бобината,но аз заради тази разлика от 8 килоома попитах,а разлика имаше между стара и нова бобина примерно ,стара с 13 килоома и нова с 8 килоома
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с кабелите и свещите
Не схващам какви сметки правиш?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта