Страница 1 от 1
Левият фар на мондео 95 не свети
Публикувано: 06 ное 2014, 18:06
от ico_851
колеги има ли представа някои кои е бушона за левия къс на мондео 95г че днеска спря да свети крушката е здрава премерих със мултицет и има ток на кабела 11.9в клемата е чиста но като сложа крушката не свети гарантирано е здрава пробвах и с тази от другия фар и нищо предполагам че има хлабава връзка някъде и при крушка не работи но на мултицета показва защото няма консумация крушката я върах и във началото още на самата букса на фара на кабела за габарит и този за дълги светва но на късия не със същата крушка а показва че има напрежение колкото на другите два кабела ако някои знае кои все пак е бушона или има др. идеи ще съм благодарен да сподели

Re: левия фар на мондео не свети
Публикувано: 06 ное 2014, 19:15
от Didibao
А маса има ли? С мултицет винаги ще се прецакаш при лоша връзка ако има.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Re: левия фар на мондео не свети
Публикувано: 06 ное 2014, 19:31
от OgiDogi
ico_851 написа:колеги има ли представа някои кои е бушона за левия къс на мондео 95г че днеска спря да свети крушката е здрава премерих със мултицет и има ток на кабела 11.9в клемата е чиста но като сложа крушката не свети...
Е, щом има напрежение на клемата, какъв бушон търсиш? Колегата те е насочил къде да търсиш. Аз пък ще попитам - на включена крушка ли измерваш напрежението?
Заради един закон в електротехниката, на изключена букса можеш да си премериш максималното напрежение, но при включена букса върху крушката да има напрежение, което уредът ти да не може да отчете. Причината е лоша връзка по буксите/релетата - високо контактно съпротивление, но по-малко от съпротивлението на волтмера (което е примерно над 2 MOhm за цифрови уреди). Просто включи крушката и тогава премери напрежението - както между крачетата на крушката, така и между тях и клемите на акумулатора, пък тогава ще тръгнем по жицата да търсим кофти мястото.
Re: левия фар на мондео не свети
Публикувано: 06 ное 2014, 19:38
от ico_851
на изключена крушка го меря директно на буксата на фара и когато я включих директно на кабелната обувка го мерих но без да е включена крушката иначе маса си има на др. кабелна обувка
когато е закачен плюса на крушката напрежението е волт и половина колкото една батерия но като го дръпна от нея се вдига до 11.9 същото е и със другата от десния фар които си свети
Re: левия фар на мондео не свети
Публикувано: 06 ное 2014, 21:47
от OgiDogi
ico_851 написа:на изключена крушка го меря директно на буксата на фара и когато я включих директно на кабелната обувка го мерих но без да е включена крушката иначе маса си има на др. кабелна обувка
когато е закачен плюса на крушката напрежението е волт и половина колкото една батерия но като го дръпна от нея се вдига до 11.9 същото е и със другата от десния фар които си свети
Тъъъъъй, значи опираме до нагорели контакти, които имат съпротивление около 8-10 пъти по-високо от това на крушката. Измерваш напрежението между кой да е крак на крушката и минусовата, после и към плюсовата клема на акумулатора. Ако към минуса имаш 0-1.5 V, масата е добре и търсиш слабата връзка по захранването. Ако е повече - почистваш и притягаш всички контакти по линията към маса.
Re: левия фар на мондео не свети
Публикувано: 06 ное 2014, 23:25
от S_C
Буксите на масата и плюса са различни. Едната е широка, другата тясна. Идеята е да не могат да се разменят. Но от там идва друг проблем-едната осигурява контактното налягане с площ, другата- със сила на притискане. За минусовите клеми е критично важно да са чисти, здрави и стегнати.Което си е ОК на нова кола. На 20 годишни...не чакай чудеса. Хубаво го мериш напрежението, ама ток се мери под товар. Да не говорим, че няма кола от преди 2010-та, която да е проектирана да кара постоянно на къси и каквито и клеми да сложиш, ако запазиш оригиналния размер, много скоро и те ритат камбаната.
Ако се окаже (твърде вероятно), че проблема ти е в минусова клема, с чиста съвест я смени с по-широка. Използването на по-големи клеми е по-лесния и по-човешкия начин за решаването на проблемите с лоши връзки из тия коли.
Re: левия фар на мондео не свети
Публикувано: 07 ное 2014, 12:13
от ico_851
масата не е със сигурност защото като извадя буксата на фара през която влиза минус и плюсове за габарит къси и дълги със друг кабел давам минус от буксата директно на крушката докато е извадена от фара и плюс от кабела за късия не свети но когато го допра на кабела за габарит светва същото е и ако я допра на кабела за дълги след като ги пусна от комутатора пак светва което ме навежда на мисълта че маса си има но вероятно хлабавата връзка е на плюса само че не знам от кои бушон тръгва този плюс че от буксата на фара влиза във един голям сноп със кабели но къде отива после само той си знае
Re: левия фар на мондео не свети
Публикувано: 07 ное 2014, 12:50
от HACKO
Да отива, къде да отива, най-много в кутията с релета над Левия фар, до акумулатора.

Re: левия фар на мондео не свети
Публикувано: 07 ное 2014, 13:16
от Didibao
Баш там отива.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Re: левия фар на мондео не свети
Публикувано: 07 ное 2014, 17:30
от ico_851
все пак някои знае ли кои трябва да е бушона за левия фар че искам да му проверя контактите от долу на таблото
Re: левия фар на мондео не свети
Публикувано: 07 ное 2014, 18:11
от S_C
Бушоните за габаритите са ти вътре в купето.За къси и дълги- кутията до акумулатора.
Като отвориш кутията и застанеш пред нея, в горния и край има 4 бушона, покрай които има само по-големи кутии. Те са за фаровете. В групи са 2х2. Горните мисля бяха за дългите, а долните за късите.
Re: левия фар на мондео не свети
Публикувано: 08 ное 2014, 10:44
от Nikola Iordanov
Във кутията при двигателя откъм страната на предното стъкло бушон №16 до средното реле№10 откъм калника.
15 къси десен фар 10 ампера
16 къси ляв фар 10 ампера
17 дълги десен фар 10 ампера
18 дълги ляв фар 10 ампера
Re: Левият фар на мондео 95 не свети
Публикувано: 09 ное 2014, 11:17
от ico_851
мерси за информацията ще проверя и ще пиша какво е станало
Re: левия фар на мондео не свети
Публикувано: 09 ное 2014, 17:10
от ico_851
Nikola Iordanov написа:Във кутията при двигателя откъм страната на предното стъкло бушон №16 до средното реле№10 откъм калника.
15 къси десен фар 10 ампера
16 къси ляв фар 10 ампера
17 дълги десен фар 10 ампера
18 дълги ляв фар 10 ампера
благодаря на отзовалите се оказа се че проблема е във кабела от бушона до голямата букса на фара не съм рязал изолацията на целия сноп кабели за да го сменям но си пуснах нов кабел от бушона до фара и всичко си работи естествено и новия кабел минава през бушона които си е за левия къс
