Страница 1 от 1

Парно!

Публикувано: 28 ное 2006, 08:46
от omax
Добро утро на всички!
Тази сутрин се появи следният проблем с парното в Мондеото ми / 1,8 ТД - 1995/:
При опит да превключа на обдухване "в краката" или през централните клапи установих, че обдухване има само на предното стъкло, т.е. превключвателя на което и да е положение, обдухва само на предното стъкло. Моторчето са включва но явно вътре клапите не се обръщат и стоят само в положение на обдухване на предното стъкло. Дайте моля ви съвет къде има читав майстор за този мой проблем?
Благодаря предварително на всеки отзовал се!

Публикувано: 28 ное 2006, 10:58
от murselin
ми моя съвет е да си идеш в м.п. ако нямаш някой познат в час защото разглабянето е много и прецизна работа пада почти цялото табло.

Публикувано: 28 ное 2006, 14:29
от mistyrain
Тамън реших да пускам тава тема. Моят проблем е че не се включва вентилаторчето на парното. Изведнъж спря. Ford Escort 94 TD. Кажете как точно може да се провери и дали някой знае кой точно бушон е за него че нещо не се справям?
Мерси много. Явно с omax имаме идентичен проблем.
Omax дай да събереме сили и който какво разбере да информира другия.

Публикувано: 28 ное 2006, 14:42
от pepy1
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=6425" onclick="window.open(this.href);return false;
ей тва го намери търсачката

Публикувано: 29 ное 2006, 17:05
от omax
Благодаря на отзовалите се.
В МП сигурно ще стои седмица и ще платя кажи речи 1/4 от стойноста на колата. Прочетох темата пусната ми от pepy1 /за което благодаря/ и стигнах до извода да помоля pepy1 да ми даде координатите на този майстор който го е "кожоодрал" със 70 лева :lol:

Публикувано: 29 ное 2006, 21:56
от pepy1
лошото е че това е в тема ....... http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=6380" onclick="window.open(this.href);return false;
попитайтук и тук от първото место съм доволен ,а за второто само съм чел даже нарочно не съм го пуснал в сайта - заради рекламата
бих те посъветвал да избереш едно от двете места :wink:

Публикувано: 29 ное 2006, 23:08
от Peter_CLX
mistyrain написа:Тамън реших да пускам тава тема. Моят проблем е че не се включва вентилаторчето на парното. Изведнъж спря. Ford Escort 94 TD. Кажете как точно може да се провери и дали някой знае кой точно бушон е за него че нещо не се справям?
Мерси много. Явно с omax имаме идентичен проблем.
Omax дай да събереме сили и който какво разбере да информира другия.
Точно същия проблем имам в момента. Само че през последния месец нещо ми писна от "майстори" и затова съм решил с този ремонт сам да се захвана.

Колега, бушон 14 в таблото пази веригата на вентилатора. Можеш да направиш проверка дали има и какво напрежение има върху този бушон, дали няма някакъв пад, понижена стойност на напрежението (и разбира се дали не е изгорял самия той). Ако там всичко е наред, може да разкачиш бушона и с мултицет (омметър) да измериш съпротивлението между изходната клема на бушона и маса, като предварително завъртиш копчето на вентилатора на степен max. Ако омметърът покаже безкрайно съпротивление, значи има прекъсната връзка някъде, евентуално някой от баластните резистори прекъснат, а вероятно и самия вентилатор (износени четки, например).

За да разбереш коя е изходната клема на бушона, извади го от гнездото му, дай на контакт и провери с мултицета (волтметър) върху коя от клемите му има 12V. Тази, върху която няма напрежение, е изходната.

За да разбереш къде точно е прекъсването (ако установиш описаните по-горе симптоми), ще трябва да провериш дали идва напрежение върху баластните резистори, които се намират в кожуха на вентилатора, както и върху самия вентилатор. Ако има напрежение до там, значи самия вентилатор е прецакан, а ако няма, значи някой кабел или превключвателят за управление е гърбав.

Публикувано: 30 ное 2006, 08:17
от buhap
При опит да превключа на обдухване "в краката" или през централните клапи установих, че обдухване има само на предното стъкло, т.е. превключвателя на което и да е положение, обдухва само на предното стъкло
Колегите с мондео споменаха ,че клапите се управляват с вакум от двигателя(няма вакум не се движат).Явно трябва време да си развържат езиците :D

paci: оправен цитата
Видях, че имаш отметка на ВКЛЮЧИ HTML в това мнение но махни на Изключи BBCode в това мнение.
Трудно се възприема какво сте писали когато цитата е слят с останалия текст.
Ако се лъжа за положението на отметките просто ги направи така:
ВКЛЮЧИ HTML в това мнение - има отметка
Изключи BBCode в това мнение - няма отметка
или отметка само на - ВКЛЮЧИ HTML в това мнение

Публикувано: 04 дек 2006, 10:21
от omax
Това последното не го разбрах....ама хич 8)

Та последно :lol: проблема вакумен ли е или е електрически?

Публикувано: 04 дек 2006, 11:09
от Brock
omax написа:Това последното не го разбрах....ама хич 8)

Та последно :lol: проблема вакумен ли е или е електрически?
Вакуумен ще да е.
Даже във форума има тема и снимки на вакуумното управление - потърси и ще намериш :wink:

:twisted:

Публикувано: 06 дек 2006, 09:29
от omax
Благодаря ти, ше се поровя да се ограмота :lol:

П.С. Издирих тази тема и е изключително полезна.
Благодарности на всички и най вече на aaleks за подробната информация със снимков материал

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%EA%F3%EC" onclick="window.open(this.href);return false;