Страница 1 от 1
Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор
Публикувано: 27 дек 2014, 12:29
от ars3nal
Здравейте от скоро имам Форд Фокус 1.8 ТДЦИ 100 коня ,2004 година.Преди една седмица един ден акумулатора загина ,сложих друг и замерих че алтернатор не зарежда както трябва даваше 12.20 горе долу , интересното беше че лампата на таблото не светна като не е зареждал както трябва алтернатор . Закарах е на майстор и ми смениха четките ,реле регулатора и лагерите само частите бяха 95 лева.Като си взех колата и като минах 200 метра ми светна лампата на акумулатора и се върнах при майстора и се разбрахме за понеделник да дойда . Днеска замерих колко зарежда с помощна на един приятел и като запали колата дава 14.25(и има отклонение от 0.03 десети ) и като се подаде газ падат стойностите , и като се включат фарове и парно и пада на 13,20 . Провериха ми релето къде е при бушоните ,работи си .Прочетох повечето теми из форум и ми направи впечатления че не винаги май има читави реле регулатори , възможно ли е да е от там проблема и ако може да ме насочите към коя марка реле да търся (старото беше magneti marelli , новото не съм питал ) ? Най-интересно ми е че като не зареждаше преди ремонта не ми светна лампата.Ако може който е по запознат да ми помогне , мерси предварително.
Re: Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор
Публикувано: 28 дек 2014, 20:26
от Doin
След смяна на реле често лампата свети, моя майстор ме прати в Мото Пфое да ми настроят компютъра на новото реле, ама...
Re: Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор
Публикувано: 29 дек 2014, 09:30
от ars3nal
Ако само светеше не ме притеснява ама не зарежда и както трябва....
Re: Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор
Публикувано: 29 дек 2014, 12:44
от Milcho
На това динамо провериха ли му другите елементи?
Re: Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор
Публикувано: 30 дек 2014, 10:20
от ars3nal
Проблема е решен оказа се че е сменения реле регулатор , сложиха ми стария и му смениха само четките.
Re: Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор
Публикувано: 19 яну 2015, 01:30
от tsendo
Doin, сега караш със светеща лампа ли? Имах същия проблем, моят майстор също ме прати в мото-пфое, там не можаха да го оправят, казаха да карам така със светеща лампа, но тази лампа понякога сама си гасне. Възможно ли е светенето й да показва някакъв друг проблем?
Re: Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор
Публикувано: 19 яну 2015, 07:31
от Doin
tsendo написа:Doin, сега караш със светеща лампа ли? Имах същия проблем, моят майстор също ме прати в мото-пфое, там не можаха да го оправят, казаха да карам така със светеща лампа, но тази лампа понякога сама си гасне. Възможно ли е светенето й да показва някакъв друг проблем?
Не, лампата ме дразнеше прекалено много и направо я свалих от арматурното табло. Още по времето на проблемите с нея си взех дигитален волтметър за запалка и разчитам на него. Не съм специалист по електроника, но мисля че една обикновена крушка няма друго предназначение.
Re: Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор
Публикувано: 18 фев 2015, 20:59
от ars3nal
И аз си взех дигитален волтметър , да си следя стойностите но и при мен понякога държи ниски стойности около 13.0 и след малко се оправя и държи нормални , обиколих всевъзможни майстори из Плевен знайни и незнайни и всичките ми казват че Фокус е много проблемен и при някой става а при други нестава въпрос на късмет.
Re: Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор
Публикувано: 18 фев 2015, 22:12
от Doin
Когато запаля е около 13V, като подам газ до около 1500 оборота и започва да зарежда.
Re: Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор
Публикувано: 19 фев 2015, 00:41
от ЯЛТА
Трябва да има едно реле за алтернатора в бушонното табло, вероятно то се ебава, малко жичкаджии го знаят и направо разтурят самият алтернатор.
Re: Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор
Публикувано: 19 фев 2015, 12:38
от Didibao
Та по темата понеже тези фокуси обичат да презареждат днес съм закачил един такъв на диагностика и кво да видя има температура на акумулатора, на този ситринта давеше 1 градус целзи, а както знаем тук зареждането зависи от температурата.
Изпратено от моят LG-D802
Отнсоно свалянето на лапмата от таблото конкретно на тази кола не е фактор, но при много от автомобилите възбуждането на алтернатора е през самата лампа и съответно липсата и води до липса на зареждане, ако колата е мондео 1 или 2 също няма проблем без лампата аз карах 3 месеца без лампа, но в таблото или 120 ома резистор вързан в паралел на лампата и точно през него е възбуждането, пиша всичко това не случайно за да не аи мислите, че тая лампа е само да свети!
Re: Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор
Публикувано: 19 фев 2015, 12:48
от Besniq
Doin написа:Когато запаля е около 13V, като подам газ до около 1500 оборота и започва да зарежда.
Опитай, като я запалиш ( без включени консуматори ) изчакай без да и даваш газ ( 5 сек. ), убеден съм, че ще си нормализира заряда и ще е над 14 в. !