Смяна на крушките на таблото, Мондео МК2

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Void
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 05 сеп 2009, 11:59
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK7, 2015, 1.25 бензин
Honda NC750S
Местоположение: София
Status: Извън линия

Смяна на крушките на таблото, Мондео МК2

Мнение от Void » 25 апр 2015, 22:07

Здравейте!

Изгоря ми крушката на ръчната спирачка и ми беше трудно да открия подробни инструкции в интернет, затова пускам мойте снимки. Може би ще спестя усилия на някого. Ако съм пропуснал нещо и/или се дублира темата, моля изтрийте я. Благодаря.

Необходими инструменти:
  • Дълга кръстата отверка;
  • Тъпо ножче, например за масло;
  • Малко памучно парцалче;
Време за ремонта: около 30 минути.

Крушки: Крушките са специфични, вървят заедно с цокъла и можах да намеря само в МФ на цена от около 7.50лв/брой. Препоръчвам предварителна покупка на такава, за да не се кара с полу-разкачено табло :D

Стъпка 1: Най-вероятно воланът е чупещ се. Издърпайте до най-долната възможна позиция.

Стъпка 2: От вътрешната страна на таблото има два винта, които трябва да се развият. Дупките се виждат на следващите две снимки. Те са надълбоко, затова е необходимо отверката да е по дълга.

Изображение
Изображение

Стъпка 3: Сваляне на часовника. За да не надраскате пластмасата, увийте ножчето с парцалчето и внимателно, с умерено силен натиск извадете часовника, както е показано на следната снимка.

Изображение

Разкачете куплунгът на обратната страна на часовника.

Стъпка 4: По аналогичен начин се изважда и бутонът за нагряването на задното стъкло. Първо се махат копчетата, после самия бутон се издърпва и куплунга отзад се разкача.

Стъпка 5: Развиват се общо три винта, два зад часовника, и един зад бутона за нагревателя. Позициите са показани на следващите снимки.

Изображение
Изображение

ВНИМАНИЕ! Има опасност да се изтърве някой от винтовете в зейналите дупки след развиването, затова трябва да се внимава повече.

Стъпка 6: Досега са развити общо 5 винта. Това позволява да се премахне пластмасата около таблото. Отдолу е таблото, то е закрепено с още 5 винта които са показани на следващата снимка.

Изображение

Стъпка 7: Развиват се петте винта от горната снимка, което дава възможност на таблото да излиза навън.

Изображение

Стъпка 8: Разкачат се кабелите от двата коплунга, които влизат в таблото. Има малки пластмасови щипки, които трябва да се натиснат за да излязат кабелите. Виждат се на следващата снимка.

Изображение

Стъпка 9: Таблото се изважда, лампичките са отзад, отвиват се с полуоборот и се поставя новата лампичка.

Изображение

Стъпка 10: Кабелите се закачат обратно, и ако е възможно се прави тест преди да се монтира таблото обратно.

Изображение

_friends_

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10864
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна на крушките на таблото, Мондео МК2

Мнение от ЯЛТА » 25 апр 2015, 22:13

Браво, много добре описано, и онагледено. _friends_
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта