Страница 1 от 1
проблем със стартера!
Публикувано: 09 дек 2006, 17:56
от venom4o
НЕ е от Акумулатора! Стартера го сваляхме ! Чистихме го! Върти ПЕРФЕКТНО!Слагам го на Колата - цъка! В началото въртеше от време на време! Върти когато се пресегна и дам на късо+ и - само! Какво да правя? Не мога да запаля колата заради него! помагайте че съм откачил!
Чистих всички връзки маси и т.н. всичко работи! ОТ какво може да е?Шалтера е в ред пробвах с друг!
Публикувано: 09 дек 2006, 19:09
от Plamen CONSUL 73
Бендикс???.Вчера и аз сменях моя, само цъкаше купих нов за 28 лв. И заспа но това е на Пежо 309
Публикувано: 09 дек 2006, 19:18
от Vaklin
Щом само цъка е тяговото реле. В него има и контактор който захранва стартера по друга схема. Сменяй и не се бой. Ако питаш мен, смени и четките за да не се наложи след 100 паления пак да го сваляш.
Публикувано: 10 дек 2006, 12:13
от venom4o
А на Сиерата къде се намира това реле? Защото аз не разбирам! НИкога не съм имал разправии с стартера!
Публикувано: 10 дек 2006, 18:27
от Jinxy
и според мен е шалтера ( наречен от колегите контактно реле и .... ). Намира се на самия стартер - малък цилиндър на който връзваш кабелите. Трябва да се отвори и да се провери контактната група вътре. Когато подаваш " НА КЪСО " и колата върти ти всъщност имитираш действието точно на шалтера. Не сменяй никакъв бендикс - просто отвори и почисти шалтера.... вътре е елементарно. Имаш два болта ( на които отвън монтираш захранващите кабели, з котвата на електромагнитния шалтер движи парче медна шина която при задействане на електромагнита се изстрелва към болтовете и ги закъсява.....
Дано съм полезен............
Публикувано: 10 дек 2006, 20:23
от Vaklin
На повечето коли това реле е капсуловано. Просто си купи ново. Да е 20 кинта...
За да го познаеш. В него влиза едан дебела жица (гайка 8 или 10) и една тънка на клема. Тънката е за управлението, дебелата е директно от акумулатора. Стартера има две намотки. Пускова и работна. Първоначално се работи и с пусковата, като захранването е през тънкия кабел. След това релето сработва и захранва работната намотка на стартера през него. В твоя случай контактът е лош и токът е недостатъчен за да сработи и да завърти стартера. Бендиксът е механично устройство в което има догонващ съединител (или еднопосочен съединител) който предпазва стартера във времето след запалването и преди връщането на контактния ключ.
Пак препоръчвам и смяна на четките заедно с релето.
Публикувано: 10 дек 2006, 21:41
от venom4o
Не е от него пробвах с две други различни!
Четките са надраскали ротора много лошо! затърках ротора и ел. мотора тръгна ! ще сменя четките и ще го полирам идеално с щкурка!
Публикувано: 11 дек 2006, 09:25
от Vaklin
Значи просто четките са искряли и когато стартера се е опитвал да работи само с работната намотка напрежението на тяговото реле е падало под прага му на отпускане.
Почисти каналите на ротора!
Публикувано: 11 дек 2006, 21:56
от venom4o
Бе писна ми да се занимавам с глупости! занесах го на майстор! Оказа се ,че втулките са отишли а каза ,че четките са хубави и няма смисъл за мм да ги сменям... Сложих го и си върти като ненормален сега!
Публикувано: 14 дек 2006, 18:20
от venom4o
Офф момчега имам проблем с масата някъде...съмнява ме центровката на делкото! Или не тръгва да върти или тръгва и прави 2-3 оборота! като постепенно намалява и накрая цъка! пробвам пак и тръгва да върти! От какво е това ? Да не е от ключалката? Извадих кабела и,дадах го на плйса и пак същото! пак така прави!Ще ми кажете ли как да разглобя ключалката?
Публикувано: 15 дек 2006, 13:38
от ewgeny
Провери си капачката на стартера дали не се мърда (това е задната част на стартера). Ако дори и леко се върти, от там е проблема! Ний имахме такъв проблем със стартера на един Хюндай. Успех!
Публикувано: 04 ное 2007, 20:19
от repcho
Аз също имам проблеми при палене-при студена кола и като завъртя ключа и пали но се чува и едно виене за секунда-две. Посъветвах се и стана ясно че бендикса май е дал фира, кажете къде могат да го оправят, там с фтулки и всичко, колко струва нов

Става дума за Ескорт 91г.
Мерси предварително