Страница 1 от 2

Електричски проблем алтернатор

Публикувано: 07 юли 2015, 12:28
от aspasia
Колеги карам фокус 1,6 16V 2000 година смених на алтернатора реле регулатора и пак показва 14,8 зареждане даже и да пусна фаровете. Другото което ми направи впечатление като откачих клемите на акумулатора за 20 минути и запалих двигателя измерих с мултицета показваше 14,04V след като покарах около 100 километра показанията пак станаха 14,8. Мултицета е професионален новото реле е някакво Английско на Mobiletron дали е нормално това като на релето пише че трябва да подава 14,00v акумулатора е на една година и е 62ah.

Re: Електричски проблем алтернатор

Публикувано: 07 юли 2015, 12:54
от Didibao
Нормално е но все пак си провери 3те кабела на малката букса на алъернатора единия е постоянен плюс дали го има, фокуса е със странно управление на алтернатора и зависи от външната температура и други зависимости, та винаги след откачане на акумулатора ще ти е в норми и след това се вдига.

Re: Електричски проблем алтернатор

Публикувано: 07 юли 2015, 13:33
от KOss
Mobiletron са тайвански и са доста качествени между другото. Волтажа не зависи 100% от регулатора само, за твоя алтернатор и регулатор, производителя счита за нормален волтаж, в зависимост от температурата на околната среда и товара да е в границите от 13.9V до 15.1V.

Re: Електричски проблем алтернатор

Публикувано: 07 юли 2015, 15:23
от aspasia
Didibao написа:Нормално е но все пак си провери 3те кабела на малката букса на алъернатора единия е постоянен плюс дали го има, фокуса е със странно управление на алтернатора и зависи от външната температура и други зависимости, та винаги след откачане на акумулатора ще ти е в норми и след това се вдига.
Проверих на малката букса с трите проводника и по точно на червеният проводник има 12V Като я откачих от алтернатора и запалих двигателя и замерих показанията бяха 14,2 странна работа с тази система smart charge
:roll:

Re: Електричски проблем алтернатор

Публикувано: 07 юли 2015, 19:40
от OgiDogi
aspasia написа:Колеги карам фокус 1,6 16V 2000 година смених на алтернатора реле регулатора и пак показва 14,8 зареждане даже и да пусна фаровете. Другото което ми направи впечатление като откачих клемите на акумулатора за 20 минути и запалих двигателя измерих с мултицета показваше 14,04V след като покарах около 100 километра показанията пак станаха 14,8. Мултицета е професионален новото реле е някакво Английско на Mobiletron дали е нормално това като на релето пише че трябва да подава 14,00v акумулатора е на една година и е 62ah.
Не се стряскай, съвременните безоловни и необслужваеми акумулатори кипят при 15.2 V. Няма да се скапе нищо, даже на акумулаторът му е по-добре така - зарежда се с по-голям ток и няма опасност да сулфатизират бързо плочите и да му падне наполовина капацитетът след 1-2 години. Много си е добре умната система за зареждане.

Re: Електричски проблем алтернатор

Публикувано: 07 юли 2015, 22:37
от aspasia
Поразрових се из другите форуми и се оказа че тази система smart charge прави проблемите алтернатора е вързан със компа на колата. Като купих Форда преди четири години бях замервал тоците бяха около 14,2-14,4 ще проверя и трите кабела в шлауха дали някой не се е напукал или скъсал.

Re: Електричски проблем алтернатор

Публикувано: 08 юли 2015, 09:05
от G2233
Колеги ако може да попитам в темата. Имам си волтметър в запалката и при пуснати къси светлини ми държи 13,7V. Като пусна климатика на 2 и волтовете се колебаят от 13 до 13,4V проблем ли е?

Re: Електричски проблем алтернатор

Публикувано: 08 юли 2015, 09:37
от aspasia
G2233 написа:Колеги ако може да попитам в темата. Имам си волтметър в запалката и при пуснати къси светлини ми държи 13,7V. Като пусна климатика на 2 и волтовете се колебаят от 13 до 13,4V проблем ли е?
Нисък ти е волтажа ти е колега би трябвало да ти е минимум 13,8 що не замериш тока директно от алтернатора едната сонда на кабела на алтернатора другата на минуса на акумулатора и после обратното слагаш сондата на корпуса на алтернатора а другата на плюса на акумулатора. Имам и един пасат за товарна кола алтернатора зареждаше нормално а до акумулатора стигаше 13,4 и един не можах да запаля просто дебелият плюсов кабел от алтернатора беше се скапал и пуснах нов.

Re: Електричски проблем алтернатор

Публикувано: 08 юли 2015, 09:59
от G2233
Те на алтернатора май бяха там W ... и още някакви букви. На кой кабел да сложа сондата от към алтернатора за да меря? На плюса(червения)ли?

Re: Електричски проблем алтернатор

Публикувано: 08 юли 2015, 11:23
от aspasia
G2233 написа:Те на алтернатора май бяха там W ... и още някакви букви. На кой кабел да сложа сондата от към алтернатора за да меря? На плюса(червения)ли?
Да на червеният дебелия на алтернатора а другия край на сондата на минуса на акумулатора и после обратното корпуса на алтернатора и плюс на акумулатора.

Re: Електричски проблем алтернатор

Публикувано: 09 юли 2015, 01:43
от Филипов
Измерване се прави с измервателен уред на клемите на акумулатора, а не с индикатор в някаква точка, където не се знае колко е спада и консумацията.

Re: Електричски проблем алтернатор

Публикувано: 09 юли 2015, 01:58
от ЯЛТА
Когато си е нормално всичко:

Изображение

Re: Електричски проблем алтернатор

Публикувано: 09 юли 2015, 09:17
от aspasia
ЯЛТА написа:Когато си е нормално всичко:

Изображение
И опреди съм замервал волтажа повече от 14,4 не качвал алтернатора вчера бях във Франсизкуп и тестваха алтернатора свалиха го от колата пуснаха го да върти на някаква машина после го разглобиха провериха лагери колекторите диодна плочка и регулатор и тяхното заключение че повредата не е в алтернатора на 4000 оборота алтернатора пуска ток 14,3. Според тях трябва да сменя софтуера на компа в МП щото smart charge задава грешни стойности на алтернатора.

Re: Електричски проблем алтернатор

Публикувано: 09 юли 2015, 09:21
от G2233
И аз съм с абсолютно същия волтметър в запалката но уви нямам същата стойност, хем смених сам реле регулатора пак няма промяна

Re: Електричски проблем алтернатор

Публикувано: 09 юли 2015, 12:16
от aspasia
G2233 написа:И аз съм с абсолютно същия волтметър в запалката но уви нямам същата стойност, хем смених сам реле регулатора пак няма промяна
Провери ли си колекторните пръстени ако са много вкопани четките не контактуват добре струват около 7-8 лева в косер провери и диоднта плочка. Замери ли самият алтернатор какъв ток дава?

Re: Електричски проблем алтернатор

Публикувано: 09 юли 2015, 14:17
от G2233
Не ми е останало време да се поровя по колата. След действията си ще дам инфо. Евентуално да разрешим проблема

Re: Електричски проблем алтернатор

Публикувано: 11 юли 2015, 19:59
от aspasia
Някой има схемата на ECU-то и по точно пиновете за да проверя двата кабела които отиват от алтернатора до EKU-то дали са здрави. До някъде ги проверих извадих ги от шлауха нямаха видими външни наранявания или прекъсвания искам да ги проверя дали имат връзка с Eku-то.
Намери схемата от братята Руснаци оказва се че има хора които са сменяли по два три регулатора на различни марки и диодни плочки но без резултат най евтиният вариант на братушките е прекъсване на синият кабел от 3 пиновата букса. Така алтернатора вече не се ръководи от ecu-то и имате постоянно зареждане 14,1-14,3 иначе ecu-то е 60 пинове кабелите от алтернатора влизат на 41,45 пин ecu-то пак със същите цветове.
Изображение

Re: Електричски проблем алтернатор

Публикувано: 13 юли 2015, 17:43
от G2233
Направих днес замерванията които ме беше посъветвал колегата aspasia едната сонда на - на акумулатора а другата на + на алтернатора = 14,09 V (празен ход и на габарит) същевременно волтметъра в запалката показваше 13,8 пуснах след това късите уреда показваше пак 14,09V а в запалката 13,6.
Последва замерване като едната сонда беше на корпуса на алтернатора а другата на + на акумулатора= 13,99. Та какъв е извода? Губи ми се + до акумулатора ли? Какво се прави в такъв случай, да пусна нов кабел ли?

Re: Електричски проблем алтернатор

Публикувано: 13 юли 2015, 19:28
от aspasia
G2233 написа:Направих днес замерванията които ме беше посъветвал колегата aspasia едната сонда на - на акумулатора а другата на + на алтернатора = 14,09 V (празен ход и на габарит) същевременно волтметъра в запалката показваше 13,8 пуснах след това късите уреда показваше пак 14,09V а в запалката 13,6.
Последва замерване като едната сонда беше на корпуса на алтернатора а другата на + на акумулатора= 13,99. Та какъв е извода? Губи ми се + до акумулатора ли? Какво се прави в такъв случай, да пусна нов кабел ли?
Значи ти зарежда нормално просто има спад на напрежението по проста причина дължината на кабелите до запалката и тяхното сечение няма за какво да се притесняваш.

Re: Електричски проблем алтернатор

Публикувано: 13 юли 2015, 21:13
от OgiDogi
aspasia написа:Значи ти зарежда нормално просто има спад на напрежението по проста причина дължината на кабелите до запалката и тяхното сечение няма за какво да се притесняваш.
Ако консуматорът е само уреда, не би трябвало да има такъв спад на напрежение. Има някакви слаби връзки по предпазителите или клемите на таблото с предпазители.