Реле на Орион 1,6 CLX EFI
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 23 юли 2005, 22:55
- Модел на автомобила: Форд Орион 1,6 I EFI CLX
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Реле на Орион 1,6 CLX EFI
Някой може ли да ми каже кое е релето за захранването на бензиновата помпа. Знам, че е някое от тези на панел с предпазителите, но незнам кое точно. А инъче проблема е следния: завърташ ключа, помпата бучи и палиш-няма проблем. Така 99 от 100 пъти. На 100-тния път, завърташ ключа и не чуваш бж-ж-ж, или като там бучи и си оставаш на място. След около час, два мам_ _ _....завърташ помпата си подкачва гориво и така до следващия път. Няма система, прави го и при студен и при топъл двигател, и при сухо и при влажно време.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 23 юли 2005, 22:55
- Модел на автомобила: Форд Орион 1,6 I EFI CLX
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Най-после го намерих това реле и реших, да опиша това което направих, ако на някой му се случи да не се чуди като мен. Значи релето наистина е кафяво или по-точно "бозаво" (идва от боза), но при мен не беше нито на позиция R3 както би трябвало да е според книгите за автомобили произведени преди 1995 г., нито на R13 за автомобили произведени след 1995 г.При мен беше на R9, но понеже говорим за Форд това не значи, че не са възможни и други варианти. Та в книгите пише, че се сваля отрицателната клема на акумулатора. Не се сваля (или поне аз не я свалих)! Сваля се капака на предпазителите, проверяват се всички налични дали няма някой изгорял. Ако няма, се сваля декоративната "триъгълна" пласмаса в долния ъгъл на шофьорската вратата под волана, която покрива инерционния изключвател. Ако е изключил, "копчето" стърчи на вън, натиска се навътре и се проверява, чрез завъртена на ключа за онова приятно бж-ж-ж-ж или както там бучи помпат. Ако бутончето си е навътре, се налага да се развият 6-те болта на кората(РVС) под волана. Конзолата с предпазителите се държи за корпуса с една ключалка тип МНО (за тези които не са служили- пружина с метална пластина върху нея, която при отваряне или затваряне, задължително те удря по пръстите).Та внимателно вдигаме металната пластина, откачаме прежината от корпуса и конзолата с предпазителите се освобождава. Релетата са най-достъпни, ако предпазителите сочат надолу. До тук беше лесното. В зависимост от "екстрите", които автомобила притежава броят (което е нормално) на релетата и местоположението им (това май не е съвсем нарад) е различен. Това което установих при мен е следното:черно реле-управлява ключа на запалването; червено-отговаря за целия захранващ блок(с др.думи шалтер); кафяв (бозав)-горивната помпа. Сваляме кафявия и отиваме до най-близкия магазин за авточасти, собственика на който познаваме (не е задължително, но помага). След съответния пазарлък, взимаме едно такова реленце, с уговорката, че ако не е от него ще го върнем. Значи, това се прави защото проблема може да е и от червеното реле-"шалтера" , а 35 лв. за една пишка с размери 1 куб.см. си е цена. Аз стигнах да тук. След като поставих релето и завъртях ключа....чух бж-ж-ж-ж, музика за моите уши(затова не трябва да се сваля минусовата клема на акумулатора, а и за други работи). Надявам се че с моите обяснения на един, по принцип прост проблем, не съм бил досаден!
Извод: "Не всичко дето го пише на книгите се ражда по нивете"
Извод: "Не всичко дето го пише на книгите се ражда по нивете"
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта