Страница 1 от 1
Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Публикувано: 31 яну 2016, 15:36
от dtrifonov
Здравейте,
Алтернаторът ми незарежда. При запален двигате показва 13в, че и по-малко. При повишаване на оборотие напрежението не се променя. Забелязах, че понякога стойностите на напрежението скачат на 13,5-13.8. От сервиза казаха, че след като са сменили регулатора си е показвало 14,3-14-5в. Днес забелязах осветлението в купето да премигва за кратко. Какво друго може да е?
Поздрави!
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Публикувано: 31 яну 2016, 23:54
от Nebhotep
Виж първо да не е разхлабена клемата на плюсовия кабел!
Sent from my LT18i using Tapatalk
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Публикувано: 01 фев 2016, 10:37
от dtrifonov
Nebhotep написа:Виж първо да не е разхлабена клемата на плюсовия кабел!
Sent from my LT18i using Tapatalk
Предполагам, че говориш за плюса на акумулатора. Затегнат е.
След известно четене разбрах, че алтернатора се управлява от PCM модула.
Тук и
тук има известна информация по въпроса. От първия линк става ясно, че май напрежения около 13в. са нормали. Някой запознат има ли повече опит по темата?
Поздрави!
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Публикувано: 01 фев 2016, 11:09
от Nebhotep
При мен напрежението не пада под 14,0 В. даже и под голям товар. Иначе без консуматори е 14,3-14,5 В. Това при теб не е нормално. До 14 дни ще имаш проблеми със запалването при това почти никакво зареждане!
Иначе конкретно за възможния проблем при теб:
Това е доста често срещан проблем при Мондео от тези години. Мозъкът (PCM) загубва връзка с модула за управление на зареждането поради прекъсване на проводника между тях. Той се простира от PCM до модула и минава в гофрата над лявата полуоска. Търсите евентуални прекъсвания на синьо- кафяв дебел проводник, на местата където гофрата прави резки чупки и възстановявате нарушенията.
Най- вероятното място за пробив е там където снопа кабели се спуска надолу и прави чупка близо да връзката на скоростната кутия с двигателя. За купето той е закрепен с лентова скоба!
Поради този наглед дребен проблем, са започват едни опити от електротехниците за рециклиране на алтернатори, смяна на регулатори и прочие. Сподели ако откриете проблема! Успех!
* Преди да започнете да търсите може да направите диагностика и ако имаш грешки от рода на U0120, U0469, P065B или P065C, значи е прекъснат кабел!

Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Публикувано: 01 фев 2016, 11:55
от dtrifonov
Благодяря ти много!
Ще пиша като решим проблема.
пп.
Няма никакви записани грешки.
ппп.
В линка към техническия бюлетин на Валео пише, че ако се разкачи 3-пиновия конектор, който отива към PCM модула, ако алтернатора е ОК трябва да започне да зарежда. Т.е. остава без управление от PCM-а. Това не е ли аналогична ситуация на прекъснат кабел, или бъркам.
Поздрави!
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Публикувано: 01 фев 2016, 12:45
от Nebhotep
В линка към техническия бюлетин на Валео пише, че ако се разкачи 3-пиновия конектор, който отива към PCM модула, ако алтернатора е ОК трябва да започне да зарежда. Т.е. остава без управление от PCM-а. Това не е ли аналогична ситуация на прекъснат кабел, или бъркам.
Горе- долу това означава. Пробвайте го това и виж дали ще даде нормални стойности, но ще набие грешки, които трябва да изчистите!
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Публикувано: 06 фев 2016, 13:52
от dtrifonov
Днес занесох алтернатора при един доста тачен майстор тук във Варна. Закачи алтернатора на един ел. двигател. Закачи му една джаджа за буксата за управление. Каза, че това е необходимо, защото алтернатора търсел определена информация по определен протокол за да тръгне да зарежда. Развъртя го и си показа 14-15в, от което следва, че алтернатора е ОК. И сега следва въпроса къде е проблема???
пп.
От сервиза казаха, че са премерили мерили някакво напрежение по кабелчето, което идва от компа за управление на алтернатора. Явно не е прекъснато. Въпреки това, колега "Nebhotep", ако имаш накаква схема от къде точно минава кабела и как точно е закачен за PCM-a ще ти бъда благодарен.
ппп
Сега се сещам, че видях, че буксата, която е на новото реле-регулатор е с 2 пина. В нет-а чета за 3 пина. Колко пина е буксата за управление?
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Публикувано: 09 фев 2016, 13:25
от dtrifonov
Вчера сложили друг акумулатор и казаха, че тръгнала да зарежда. Само, че видях, че мерят на + на акумулатора и на блока на двигателя. Аз като премеря на + и на - на акумулатора пак си дава 11-12в. Май пак не е ОК?
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Публикувано: 09 фев 2016, 15:03
от Nebhotep
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Публикувано: 09 фев 2016, 15:24
от dtrifonov
Здравей, колата е 06.2007. Благодаря за схемите.
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Публикувано: 09 фев 2016, 15:31
от Nebhotep
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Публикувано: 09 фев 2016, 16:41
от dtrifonov
А на какво може да се дължи това, че премерено на двигателя показва 14в, а на акумулатора 11-12в?
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Публикувано: 09 фев 2016, 18:38
от dtrifonov
dtrifonov написа:А на какво може да се дължи това, че премерено на двигателя показва 14в, а на акумулатора 11-12в?
След дублиране на масата на двигателя всичко вече е ОК! Надявам се окончателно.
Колега "Nebhotep", благодаря още веднъж!
Поздрави!
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Публикувано: 09 фев 2016, 18:43
от Nebhotep
Sent from my LT18i using Tapatalk