Страница 1 от 1

Презарежда ли динамото?

Публикувано: 09 мар 2016, 14:10
от polkut
Здравейте колеги. Оня ден ми светна лампа на акумулатора както си карах и резултата беше ниско напрежение от динамото. Колата е форд фокус 1.8TDDI. На празен ход даваше 13.3 - 4V, а с пуснати фарове, парно и подгрев на задния прозорец падаше до 12,2V. Днес го карах при един човек, който ги рециклира и ми го направи. Да обаче, сега като меря с мултицета на клемите на акумулатора дава между 15.5 и 15.7V на празен ход и между 15.2 и 15.4V в запалката. Като включа фарове, парно и подгрева на задния прозорец пада до 14.9 - 14.7V. Нормални ли са тези стойности? Четох теми във форума и доколкото разбрах тея алтернатори били нагаждащи се според температурата на вън, според температурата на двигателя и т.н. Когато колата била студена подавали повече ток, а като загрее си намаляли напрежението. Правилно ли съм разбрал и при вас какви стойности на зареждане дава?

Re: Презарежда ли динамото?

Публикувано: 09 мар 2016, 14:38
от addition
Мойто и при отрицателни температури показва 14.6 макс.

Re: Презарежда ли динамото?

Публикувано: 09 мар 2016, 14:41
от HACKO
Покарай извесно време и пак провери. Докато не е зареждал генератора, акумулатора се е разредил и компютъра се опитва да компенсира и затова подава по-високо напрежение.

Re: Презарежда ли динамото?

Публикувано: 09 мар 2016, 17:32
от martin1977
Каквото и да се адаптира, стойности от 15+ не са нормални. Под 13 не трябва да пада в никакви случаи, както и над 14,5 не трябва да се вдига. За всеки случай обаче се увери, че мултицета е читав, защото има едни китайчета от 6-7 лева, дето мерят каквото си искат.

Re: Презарежда ли динамото?

Публикувано: 09 мар 2016, 18:20
от OgiDogi
martin1977 написа:Каквото и да се адаптира, стойности от 15+ не са нормални. Под 13 не трябва да пада в никакви случаи, както и над 14,5 не трябва да се вдига. За всеки случай обаче се увери, че мултицета е читав, защото има едни китайчета от 6-7 лева, дето мерят каквото си искат.
Следил съм цикъла на заряд на микропроцесорна станция Delphi за два вида акумулатори:
- обслужваеми (с капачки на клетките за проверка и доливане - тъпче с 15 А до достигане на 15.2 V и започва да намаля зарядния ток при постоянни 15.2 V; след спад на тока под 0.5 А сваля на 13.8 и поддържа напрежение до изключване
- необслужваеми (с око за проверка на състоянието) - плавно увеличава тока до 9 А и след това го държи, докато напрежението стигне 16.7 V; после държи на 16.7 до намаляване на тока, сваля на около 15 V и поддържа минимален ток до изключване

В общи линии, с новите "безоловни" технологии за акумулаторни батерии, заряден ток 10% от капацитета и максимално допустимо напрежение на заряд без кипене 14.4 V за оловно-киселинен акумулатор вече са в миналото.

Re: Презарежда ли динамото?

Публикувано: 10 мар 2016, 09:40
от polkut
Леле много умни ше дойдат тея алтернатори :D . На мен обаче мултицета май ми се ебава. Снощи с на един приятел уредчето закова на 14.4 и не мърда. С пуснати фарове, подгреви халогени и парно падна на 13.9.

Re: Презарежда ли динамото?

Публикувано: 10 мар 2016, 13:03
от HACKO
Генератора си е тъпия, но при новите Фордове, компютъра на колата управлява тока и напрежението му.

Re: Презарежда ли динамото?

Публикувано: 10 мар 2016, 14:31
от ieiei
при новите Фордове, компютъра на колата управлява
При повечето автомобили е така.Реално се удължава с доста живота на акумулатора.