Страница 1 от 1
Проблем
Публикувано: 25 сеп 2005, 19:10
от _SLiThER_
Не ми работи перката на радиатора

Купих си нов датчик като си мислих че е само от него но уви пак не работи

Някакви идей каде може да е проблема

Като пусна климатика перката тръгва но само за няколко секунди и спира и това ми се струва че е втората степен. Става въпрос за Zetec-a

Публикувано: 25 сеп 2005, 19:22
от Mitko
Бушона на перката се намира на шината на плюсовата клема на акомулатора .Ако не е от него виж доакумолатора иама едно реле (зелено ),хванато на панела под челното стъкло , то е силовото реле на перката . Направено е така ,защото колата е с климатик и перката трябжа да се командва и от датчика ха охладителната система и от климатика . Отвори релето почисти контактите , провери за пукнати споики и слаби връзки и вярвам че ше се оправи.

Успех!
Публикувано: 25 сеп 2005, 19:39
от _SLiThER_
Бушона е здрав, релето го мери един комшия който разбира от тоци уж

Обаче не се сетих да почистя контактите

Публикувано: 25 сеп 2005, 20:15
от Mitko
Като го отвориш вътре има мако и голямо силови релета . Имал съм случаи ,когато на малкото реле котвта е залепнала отворена и не се двжи , а по някога е имало и напукани споики ,които правят слаба връзка при натоварване и се получава точно така ,перката тръгва после спира

Публикувано: 26 сеп 2005, 18:06
от _SLiThER_
Днес чистих релето но не се оправи.

Отидох до една морга пробвах с тяхното реле същата работа. Остава датчика който взех от Мото-Пфое да не работи или е друг проблема. Към датчика идват на горната двойка 12В а на долната 0.13В съпротивлението на датчика ще го измеря утре днес не ми остана време

Публикувано: 26 сеп 2005, 19:21
от Mitko
Не на датчика ,а на перката виж съпротивлението

трябва да е 1-3 ома. А релето се проверява много лесно . Укасяваш на кабелите с една жичка и ако е от релето (или инсталацията) не тръгва перката , а ако тръгне тогава датчика не командва
PS:Провери първо директно на наперката като подадеш напрежение дали тръгва !
Публикувано: 26 сеп 2005, 19:27
от Polly
Преди време и аз имах подобен проблем, не се въртеше перката на радиатора, разреши се като се смени термостата.
Обяснението, което ми дадоха в МП за наложителността на смяната беше, че термостата стои постоянно отворен, колата загрява бавно и перката нестига до положение, в което да се завърти. Колата тогава наистина загряваше бавно.
Публикувано: 26 сеп 2005, 21:15
от DigiPro
И на служебното Типо се оказа че е от термостата. Загряваше много и не стигаше топла вода до радиатора която да задейства датчика за перката.
Публикувано: 26 сеп 2005, 22:19
от _SLiThER_
Mitko написа:Не на датчика ,а на перката виж съпротивлението

трябва да е 1-3 ома. А релето се проверява много лесно . Укасяваш на кабелите с една жичка и ако е от релето (или инсталацията) не тръгва перката , а ако тръгне тогава датчика не командва
PS:Провери първо директно на наперката като подадеш напрежение дали тръгва !
Перката работи според мен климатика като пусна се върти. Утре ще пробвам да укъся кабелите но те са 4 кой с кой

предполагам по двойки както са си

така ще пробвам
Публикувано: 27 сеп 2005, 00:17
от NIKJAMa
На корпуса на перката имаш един резистор, който ти е за бавните обороти. Той има навика да гори и поради тази причина за да ти се включи перката трябва да е направо на 2-ра степен а явно ти не си я загрявал чак до там. При мен е байпастат резистора и се пускам направо на бълзите иначе цената му е скромна само 90 кинта в МП.
Та като окъсиш кабелчетата дай на контакт и ще разбереш там ли е проблема.
Публикувано: 01 окт 2005, 16:00
от _SLiThER_
Днес намерих време пак за моя проблем

оказа се този резистор изгорял е

байпасирах и сега работи и то работи на бавни обороти

Новия ми въпрос е някой наблюдавал ли е каде му се пуска перката при мен се пуска като почне да минава "L"
