Aвто ел. техник Варна.

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
eskort
потребител
потребител
Мнения: 334
Регистриран: 30 ное 2006, 19:50
Модел на автомобила: Бялата стрела
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Aвто ел. техник Варна.

Мнение от eskort » 14 яну 2007, 13:54

Сложих си музика но ми изгоря крайно стъпало на CD то.Техник го гледа и ми каза че гори от укасяване на един от кабелите по купето към минус.Кажете къде из варна може да се мине по тънко за смяната и да ми проследят кабелите в колата за да ги оправя.
Ex XR2i...кара Alfa Romeo 145 1.9 JTD+Remap.
Изображение

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Филипов » 14 яну 2007, 15:31

Който ти е казал това за свирката може да ти оправи и кабелите, друг въпрос е дали му се занимава. Но поне може да ти каже на кой говорител и кой проводник е проблема, да не ровите навсякъде.

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 14 яну 2007, 15:59

СД-то ако е в гаранция занеси го в гаранционния сервиз след като някой ти оправи късото в колата и кажи че е изгоряло както е свирило ,прави се на мотика и ще ти го оправят без пари.

Ако не е гаранционно ,краините стъпала в зависимост от модела вървят между 10 и 20 лв и с труда на майстора където и да идеш ще ти излезе към 30 лв . Смяна на крайно стъпало не е нищо сложно ,така че при когото и да отидеш за ремонт ,риска да ти повреди друго по СД-то е минимален-ако за това се притесняваш де.
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
Bukstar
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 16 ное 2006, 15:26
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDI
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от Bukstar » 15 яну 2007, 13:32

Ами малко ми е X как ще ти изгори при окасяване след като си има предпазители за тая цел...но за всеки случай можеш да си провериш дали някаде ти окасява по копето взимаш си една пробана лампичка която е около 1-2лв и си закачаш за края на кабела а другия краи за копето и пробваш към копето ако не светне значи имаш отечка по тоя кабел, ако имаш мултицет пак можеш да си замериш слагаш го на диот за да писка и пробваш където изписка значи там ти окасява кабела :) казвам ти го защото е проста работа а които и да е маистор ще ти земе поне 5-10лв за да ти каже кой е кабела...а няма смисал. А относно смяната като разбереш кой е кабела отиваш в някой магазин за кабели, показваш им парченцето избираш новия спояваш стария за новия или го осукваш и отиваш от другата страна и издърпваш стария и готово прекарал си и новия :)

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Филипов » 15 яну 2007, 14:40

Не искам да нарушавам добрия тон във форума и да коментирам неграмотното ти изказване. За правописа пък да не говорим.

На електроника за да изгори предпазителя си има причина. Той се предпазва от доста елементи като транзистори, интегрални схеми и т.н. Те изгарят преди него.

Потребителски аватар
Bukstar
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 16 ное 2006, 15:26
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDI
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от Bukstar » 15 яну 2007, 14:48

относно правописа пиша си както си искам и по какъвто си искам начин това няма нищо общо със форома мисля, а относно останалото ако става дума за късо съединение предпазителите до колкото знам се слагат за това за да предпазят електрониката и т.н.
Ако аз съм в грешка извинявам се некомпетентното изказване но нямам намерение да се заяждам както други личност

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 15 яну 2007, 15:07

То ако става въпрос за сам ,той може и да си смени изгорялото стъпало .Ама за тази работа му трябва поне да има вакумпомпа иначе не може да го отпои или пък даже да успее без нея ще осере платката.Така че дето го съветваш сам да мери кабелите ,то трябва да имаш омметър пък и тази работа не е за всеки . Относно бушоните на сд-то за които пишеш ,те са на захранването и са предназначени да горят при включване на сд-то на обратно откъм захранването защото след тях слагат мощен диод обърнат на опаци,или пък при голяма повреда горят за да предпазят инсталацията на автомобила.Аз до колкото разбрах на човека му дава късо някои от изходните канали ,а при тях тока на пробив на краините транзистори е в пъти по малък от този който бушона пропуска.Някои маркови мощни стъпала имат защита от късо на изхода ,ама действа няколко секунди примерно докато свири силно окъсиш за миг без да искаш нещо и толкова ,за по голям период се получава страшно загряване на чипа и изгаря.

Филипов е прав .В съвременните схеми както при касетофони така и при тв-тата бушоните са изчислени да горят при някаква повреда-срив в някой модул на устроиството късо и др.Почти всички схеми имат електонен контрол на тока и въобще на всичко в устроиството -нещо като компютрите на колегите с по-новите коли .Ако стане голям фал в схемата ,тогава гори бушона за да прекъсне веригата . Някой виждал ли е на съвременните телевизори бушони които могат да се сменят отвън като на едновремещните тв-та без да се отваря .Не е защото при новите изгори ли бушон значи има пробив в някой елемент .
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 15 яну 2007, 15:11

Бушона се слага, за да изгори последен и *00930* не по-рано от усилвателя.

Потребителски аватар
Bukstar
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 16 ное 2006, 15:26
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDI
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от Bukstar » 15 яну 2007, 15:19

Ок, признавам си грешката :)

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 15 яну 2007, 15:33

Някой се оправят сами. Достатъчно е да ги излключиш и включиш отново. Абе Windows!?

Потребителски аватар
eskort
потребител
потребител
Мнения: 334
Регистриран: 30 ное 2006, 19:50
Модел на автомобила: Бялата стрела
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от eskort » 17 яну 2007, 14:27

За да ви моля за помощ значи не разбирам достатъчно от ел.Просто исках да ми препоръчате техник.Защото от моите свурки изгаря вече 2 пъти,а ми писна за това глупавото CD да давам тези пари:))
Ex XR2i...кара Alfa Romeo 145 1.9 JTD+Remap.
Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта