Мистерия в остветлението на заден рег. номер
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
- Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Мистерия в остветлението на заден рег. номер
За много години, колеги ! Писах по въпроса в друга тема, но се оказа, че проблемът не е нито изгорели крушки, нито клеясали/окислени кабелни обувки. Проблемът е доста мистериозен. Обяснявам: когато не е включен контакт, ако включа габарити от ключа за фаровете, всичко е нормално, т.е. осветл. на задния рег. номер работи без проблем. Ако дам контакт или запаля двигателя, след което включа габарити или фарове, тогава осветл. на рег. номер спира да работи !!! Наред с това, напрежението на инсталацията видимо намаля, дори се усеща как се товари чак двигателя от генератора !!!!! При преден такъв опит, беше започнало да мирише на изгоряло вътре в купето, като веднага изключих фарове и двигател ! Тогава изгоря и бушона за габаритите и осветлението на таблото и уредите ! Мистерията за мен е защо се появява проблемът при вкл. контакт ??? Когато не е включен контакт защо работи нормално осветл. на рег. номер ? Какво различно се случва в тая верига при вкл. и при изкл. контакт ?
В крайна сметка сега карам без осветл. отзад на рег. табела, като съм махнал съответния бушон. Моля, дайте съвет !
В крайна сметка сега карам без осветл. отзад на рег. табела, като съм махнал съответния бушон. Моля, дайте съвет !
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мистерия в остветлението на заден рег. номер
Здравей.
Имах случай със запалена инсталация на Фокус заради каране на фарове( преди съм имал други марки коли с този проблем ). Там се стопиха кабели до фаровете, окъсиха през контакт, изгорели разделителни диоди, стопени и запалени инсталации назад, късо между габарити и ел джамове... Вярно максимален погром беше.
Преди да си стопил всичко, търси ел майстор или я почвай сам, ако имаш възможности!!!
Като я възстановиш, първата работа е модул за дневни светлини ( DRL ) на дългите на 35% и забравяш за изгорели крушки, клеми, ключове светлини, инсталации и опасност от пожар. Щото няма да е първата кола със запалена инсталация, то никой от конструкторите не е мислел, че ще светят постоянно и ще натоварват кабелите.
Поздрави
Имах случай със запалена инсталация на Фокус заради каране на фарове( преди съм имал други марки коли с този проблем ). Там се стопиха кабели до фаровете, окъсиха през контакт, изгорели разделителни диоди, стопени и запалени инсталации назад, късо между габарити и ел джамове... Вярно максимален погром беше.
Преди да си стопил всичко, търси ел майстор или я почвай сам, ако имаш възможности!!!
Като я възстановиш, първата работа е модул за дневни светлини ( DRL ) на дългите на 35% и забравяш за изгорели крушки, клеми, ключове светлини, инсталации и опасност от пожар. Щото няма да е първата кола със запалена инсталация, то никой от конструкторите не е мислел, че ще светят постоянно и ще натоварват кабелите.
Поздрави
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мистерия в остветлението на заден рег. номер
Значи колега наостряш носа като ловджиско куче и започваш да разглобяваш, докато не намериш проблемните кабели, най-вероятно изолацията е няма и при включен контакт дава накъсо !!!! Задължително веднага отстрани проблема, ако не искаш да ти се подпали колата !!!!!
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1183
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Мистерия в остветлението на заден рег. номер
MkI мисля, че имат сериен недостатък - събират вода в плафоните за осветление на номера.
Свалял съм ги двата на Фокус-а на гаджето - и в двата имаше вода, а на единия даже му бяха зеленясали държачите на крушките.
Та от там можеш да почнеш за начало, като най- лесно.
Свалял съм ги двата на Фокус-а на гаджето - и в двата имаше вода, а на единия даже му бяха зеленясали държачите на крушките.
Та от там можеш да почнеш за начало, като най- лесно.
Последна промяна от Ozzie на 01 яну 2018, 15:48, променено общо 1 път.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Мистерия в остветлението на заден рег. номер
Като гледам схемата, дадена в AutoData, няма никаква връзка при положение само на габарити между изключен и включен контакт, с изключение на диодната подсветка на копчето. Ако със сигурност в това положение имаш голям товар и започва да мирише на изгоряло - пробвай с друг панел, този може да има криви пластини вътре в ключа или пластмасата му да се е размекнала и изкривила от подсилени крушки, например.otoyol написа: ↑01 яну 2018, 14:11За много години, колеги ! Писах по въпроса в друга тема, но се оказа, че проблемът не е нито изгорели крушки, нито клеясали/окислени кабелни обувки. Проблемът е доста мистериозен. Обяснявам: когато не е включен контакт, ако включа габарити от ключа за фаровете, всичко е нормално, т.е. осветл. на задния рег. номер работи без проблем. Ако дам контакт или запаля двигателя, след което включа габарити или фарове, тогава осветл. на рег. номер спира да работи !!! Наред с това, напрежението на инсталацията видимо намаля, дори се усеща как се товари чак двигателя от генератора !!!!! При преден такъв опит, беше започнало да мирише на изгоряло вътре в купето, като веднага изключих фарове и двигател ! Тогава изгоря и бушона за габаритите и осветлението на таблото и уредите ! Мистерията за мен е защо се появява проблемът при вкл. контакт ??? Когато не е включен контакт защо работи нормално осветл. на рег. номер ? Какво различно се случва в тая верига при вкл. и при изкл. контакт ?
В крайна сметка сега карам без осветл. отзад на рег. табела, като съм махнал съответния бушон. Моля, дайте съвет !
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мистерия в остветлението на заден рег. номер
Мистерия с инсталация на Форд няма. Няма такова животно! Всичко е пределно ясно-тя започва да се разпада от дена, следвщ излизнето от завода. Фордманияка също е прав, ама той ги гледа нещата откъм позицията на майстор-как да се закрепи проблема така, че колата да остане максимално дълго на пътя. Което е отлагане, а не решение. Решение с ниското качество на инсталациите специално при тази марка коли няма. Невроятното е, че дори при това безумно ниско качество, изгорелите коли и такива с тотални поражения по инсталацията, са сравнително малък брой. Което като започнеш да разглабяш твоята инсталация и видиш за какво чудо става въпорс, ще разбереш всъщност колко наистина е невероятно.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Мистерия в остветлението на заден рег. номер
От 98г. насам през мене са минали 6 Форда, като в момента експлоатирам 3. Проблем с разпадане на изолацията на кабелите не съм имал, единствено на Ескорта на кабелите на TPSа се беше разпаднала изолацията, тези които вървят с него, на останалата изолация разпаднала се изолация не съм имал. Това май се случва само при първите серии на Мондео.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта