Страница 1 от 1

Проблем с алтернатор на Ескорт 94, 1.6 16V

Публикувано: 06 ное 2018, 19:53
от antipower
Здравейте колеги !
Онзи ден на работната ни кола възникна проблем с алтернатора.
Както си карах по тъмно и изведнъж фаровете засветиха осезаемо по-силно. Сложих волтметър в запалката и напрежението беше 18 волта.
Няколко секунди преди това ми се стори, че се появи странен жужащ шум от към двигателя.
Тази вечер свалих алтернатора и видях, че четките на регулатора са износени на 50 %.
Въпроса ми е дали е заминал регулатора или да търся проблема някъде другаде. Знам, че има изправител, но не знам как мога да го измеря.
Колекторните пръстени имат още живот. Интересува ме, как да установя повредата на алтернатора.

Да спомена, че алтернатора е на Бош, 70А.
Също така от известно време (1-2 години) преди да направи този проблем, когато запаля колата и алтернатора не зарежда. Когато изфорсирам до 1500 - 2000 оборота, започва да си зарежда нормално до следващото палене. Зарядното напрежение без консуматори беше 14.2 V, а с фарове, и вентилатори падаше до 13.5V. Също така забелязах, че лампичката за акумулатора не свети като е на контакт и когато изгасям колата (не можах да сваля таблото да видя дали самата тя е здрава).
Благодаря предварително !

Re: Проблем с алтернатор на Ескорт 94, 1.6 16V

Публикувано: 07 ное 2018, 16:30
от Филипов
Не знам как е при нашите, но е регулатор. Комшията на друга марка така изкипи нов акумулатор - на регулатора беше ръждясала масата и не контактуваше. Има контактен проблем, няма да се учудя ако е и прословутото табло с предпазители. Но на мен не ми е правило проблеми поне в тази верига.

Re: Проблем с алтернатор на Ескорт 94, 1.6 16V

Публикувано: 07 ное 2018, 16:35
от antipower
Филипов написа:
07 ное 2018, 16:30
Има контактен проблем, няма да се учудя ако е и прословутото табло с предпазители.
Днес е поръчан регулатора на напрежение. Таблото с предпазителите съм го презапоявал и от вътре и от вън.

Re: Проблем с алтернатор на Ескорт 94, 1.6 16V

Публикувано: 07 ное 2018, 19:29
от HACKO
antipower написа:
07 ное 2018, 16:35
Таблото с предпазителите съм го презапоявал и от вътре и от вън.
На Фокуса ли, че те нямат проблем с таблото?

Re: Проблем с алтернатор на Ескорт 94, 1.6 16V

Публикувано: 07 ное 2018, 21:01
от antipower
HACKO написа:
07 ное 2018, 19:29
antipower написа:
07 ное 2018, 16:35
Таблото с предпазителите съм го презапоявал и от вътре и от вън.
На Фокуса ли, че те нямат проблем с таблото?
Наско, говоря за таблото на ескорта.

Re: Проблем с алтернатор на Ескорт 94, 1.6 16V

Публикувано: 07 ное 2018, 23:22
от lubomirov89
Виж защо не свети крушката на таблото. Заради нея трябва да форсираш, за да се самовъзбуди генератора.

Re: Проблем с алтернатор на Ескорт 94, 1.6 16V

Публикувано: 07 ное 2018, 23:52
от HACKO
Хубаво, ама не го пишеш а във профила пише друго. Ескорта има един кабел, който идва от алтернатора минава през снопа на стартера и отива към крушката на таблото. Точно до радиатора, под левия фар кабела има букса, като се разкачи буксата лампата спира да работи. Провери я да не е разкачена или окислена. Заради този кабел е възможно да не се възбужда и да се държи както го описваш при палене.
Обаче свръхнапрежението е по-вероятно заради лоша връзка с акумулатора. Вземи волтмер (може и най-елементарен от "левче") и премери напрежението на изводите на алтернатора и после на акумулатора, трябва да са еднакви.

Re: Проблем с алтернатор на Ескорт 94, 1.6 16V

Публикувано: 08 ное 2018, 01:04
от S_C
До сега винаги, когато ми се е случвало презареждане, е било заради загуба на маса. Лошото , че с такъв проблем на по-нова кола, може да убиеш 1000 неща по електрониката.

Re: Проблем с алтернатор на Ескорт 94, 1.6 16V

Публикувано: 08 ное 2018, 08:16
от antipower
Благодаря за отговорите !
Ще проверя защо не свети лампата на таблото.
Довечера ще монтирам новия регулатор и ще пиша за резултата.
Този проблем се появи на 50 метра от нас, за това мисля, че не съм успял да изгоря някой модул (надявам се).

Re: Проблем с алтернатор на Ескорт 94, 1.6 16V

Публикувано: 08 ное 2018, 19:31
от antipower
Колеги, благодаря много за съдействието.
Сложих регулатор на MOBILETRON, почистих и напръсках клемата, която Наско описа и вече имам нормално напрежение и лампичката на акумулатора свети.
14.2V без консуматори и 13.8V на дълги (фаровете са двусекционни и светят и късите и дългите) и вентилатори.