Страница 1 от 1
Бърз тест за работата на алтернатора
Публикувано: 30 яну 2007, 13:30
от cocoff
Който няма мултицет или не му е под ръка, може да опита това:
По вечерна доба се спира пред стена.
ДВГ работи на празен ход.
Пускат се САМО фаровете( без други консуматори).
Изключва се двигателя.
Ако интензивността на фаровете намалее - всичко е ОК
Ако въпреки изключването на двг светлината се усили - има проблем с алтернатора.
Публикувано: 31 яну 2007, 00:20
от borko 30
Как стигна до този извод колега

.Значи вече се продават цифрови уреди и за всичко за лев и то някои от тях със завидни функции като мерене на температура и др.Цената им е 5-7лв и всеки може да си ги купи.Те всъщност си мерят точно(също като моя който е професионален и е доста парички)обаче объркаш ли нещо и изгориш АЦП-то което при тях е лято -хвърляш целия уред.Само с уреда можеш да измериш и да кажеш дали е динамо ,дали е реле и пр.

Публикувано: 31 яну 2007, 12:45
от Sound`of`GB
пък и на моя
като не е запален фарове не бацат освен ако не е на подгряване ама
тогава подгрява и става още по грубо и както каза колегата отгоре тва е щуротия мултицета на + и - и гледаш колко зарежда а
за акомолатора се мери гъстотата на електролита

Публикувано: 31 яну 2007, 15:28
от cocoff
Вероятно от андропаузата съм станал много чувствителен.....
"Бърз тест" априори изключва някаква особена прецизност, а постът започва с думите "ако нямате мултицет под ръка"....
Публикувано: 31 яну 2007, 15:59
от borko 30
Как може при изгасяне на мотора фаровете да засветят по-силно и това да значи повредено динамо?Ако изобщо не ти зарежда динамото и караш на фарове както е задължително в момента далеч няма да стигнеш защото в един момент няма да стига тока и за свещите и колата ще изгасне и повече не можеш да мръднеш от там.Това също е бърз тест без уред.
Публикувано: 01 фев 2007, 22:11
от evg2

ДИНАМО

то това нещо отдавна го няма по колите......?
Публикувано: 01 фев 2007, 22:27
от borko 30
EVG2 ,Вие сега вече казвате ще реализирам кочина вместо ще скова кочина нали

че и за т.н.АЛТЕРНАТОР

Публикувано: 02 фев 2007, 09:23
от Brock
Публикувано: 04 фев 2007, 18:03
от evg2
Публикувано: 04 фев 2007, 19:14
от cocoff
Ако някой каже, че налягането в гумите може да се определи набързо чрез натискане с крак, вероятно ще му отвърнат, че има вече дигитални манометри..... То и дигитални хигрометри има, ама аз все още си показвам ръката през балкона и така разбирам дали пръска...
borko 30 написа: Как може при изгасяне на мотора фаровете да засветят по-силно и това да значи повредено динамо?
В единия случай консуматор са само фаровете , а в другия фарове + бобина/свещи (поне на мен така ми се струва)