Пак за утечките... Фиеста 2008
Публикувано: 13 окт 2022, 15:04
Здравейте, добри хора!
От години надничам във форума да търся информация за разни дребни проблемчета, но дойде моментът да се регистрирам, за да търся конкретна помощ. Горд собственик съм на Фиеста 1.4, 2008 г., която като стана тийнейджър и започна да ми къса нервите, както му е редът
. Преди около месец я оставих за седмица без да я карам и акумулаторът беше заминал. Заредих го, тестваха го в магазина (още е в гаранция) и така стигнах до нерадостния извод, че се е появила утечка. С колега направихме замервания – 0.35 ампера се оказа, но впоследствие, след като изчетох темите тук, разбрах, че не е било много коректно, понеже с отварянето на вратата сме събудили колата преди да започнем да мерим. Междувременно по стария метод с ваденето на бушони един по един, установихме, че консумацията пада на 0 при свален F20. Според някаква схема в интернет установихме, че на този бушон са лампичките на задния номер, Instrument cluster, battery saver, generic electronic module. Заподозряхме лампите, понеже едната ми я бяха запоили, но проблемът не се реши с подмяна на лампата. Отидох в сервиз за диагностика уж. Съобщих им какво сме открили и какви проблеми съм имала с колата преди утечката (неработеща аларма, традиционно проблеминте при Форд датчици на вратите). Любезно ме изкъшкаха с обичайните търговски трикове как имало много работа и щяло да отнеме цял ден, с уговорката като открият проблема да се обадят да обсъдим какво ще се прави
. Обадиха се след няколко часа, че колата е готова. Бяха разкачили алармата и сменили едно реле на battery saver-а, понеже на него било вързано нещо, което не трябвало да е там (установих, че е модула за дневни светлини). Диагностичен лист така и не ми дадоха, но звучеше логично това с алармата и допълнителния модул, та не съм се разправяла да питам как стигнаха до този извод. Зарадвах, че нямам утечка, макар да нямах вече и заключване с дистанционното и автоматично палене на светлините, и си се прибрах по живо по здраво. Пак не карах два дни и на третия… запали, ама някак колебливо ми се видя. Измерихме отново при заспала кола този път, без да пипам врати и се оказа, че утечка си има (0.15А), подозирам колкото си е била и преди намесата на сервиза. Ще спестя разправиите със сервиза впоследствие. В интерес на истината поне кандисаха да направят диагностиката, за която бях платила, но явно не си бяха мръднали пръста (както се оказа за 5 минути работа!). Дадоха ми разпечатката с думите, че ето на, грешки нямало, измерването показвало само, че акумулаторът ми бил свалян след тяхната намеса. В листа все пак има записани две грешки: B1318 (ниско напрежение на акумулатора) и B2479 (обслуж. устройство на ръчната спирачка – свързване на маса). Та, въпросът ми (ако има хора успели да стигнат до края на този ферман
), дали някой е имал подобен проблем с ръчна спирачка (не е електрическа) и възможно ли е утечка от 0.15 ампера да се дължи на него, при положение, че тя няма връзка с бушона, който установихме като проблемен. Че ще продължавам мъката с търсене на сервиз, в който да направят повече от това да сменят неща на посоки, ясно. Но е ми се иска да имам и по-добра представа за връзката с ръчната. Не можах да намеря много инфо в нета.
Да допълня само, че освен алармата и този модул, който махнаха в сервиза, друго не е слагано по колата, тоест всичко останало си е фабрично.
Та това беше. Благодаря предварително за отделеното време да изчетете това писание (жена съм, не мога по-кратко
) и хубав следобед 
От години надничам във форума да търся информация за разни дребни проблемчета, но дойде моментът да се регистрирам, за да търся конкретна помощ. Горд собственик съм на Фиеста 1.4, 2008 г., която като стана тийнейджър и започна да ми къса нервите, както му е редът



Да допълня само, че освен алармата и този модул, който махнаха в сервиза, друго не е слагано по колата, тоест всичко останало си е фабрично.
Та това беше. Благодаря предварително за отделеното време да изчетете това писание (жена съм, не мога по-кратко

