Страница 1 от 2
как да стане бензиномер -> газомер?
Публикувано: 12 фев 2007, 10:24
от diesel1.6
искам да си гледам колко газ има на таблото на колата - както си е оригиналният уред за бензина. някой знае ли какво е съпротивлението на реостата в резервоара и какъв ток преминава през него?
аз имам система на газовата бутилка, която осигурява съпротивление 3 килоома при празен резервоар и при най-пълен е над 25 килоома. при 12 волта минава ток 2 милиампера за празен и 0.3 милиампера за пълна бутилка.
Публикувано: 12 фев 2007, 11:10
от Brock
Ами май единствения начин да разбереш е с проба - хващай мултицета и почвай да мериш

Публикувано: 20 фев 2007, 17:41
от billy_boy
Да! И задължително сподели наблюденията. Че съм силно заинтересован

Публикувано: 20 фев 2007, 19:33
от venom4o
имаш и моята подкрепа.. Според мен най добре си пробвай на друг километраж след това си прави експерименти на твоя собствен...
Публикувано: 20 фев 2007, 20:53
от kEFi
Според мен...не си губи времето! И при най добро желание няма да постигнеш и 50% от приблизителните показания на бензиномера...
Публикувано: 20 фев 2007, 20:54
от billy_boy
Защо смяташ така ако говорим за едни и същи съпротивления и токове?
Публикувано: 23 фев 2007, 12:58
от Zetec
за начало премери дали линейно се изменя съпротивлението при изменение на газта в бутилката. Демек дали пропорционално върви- разход/гориво. примерно:
- 3кОм - празен;
- 14кОн - до средата;
- 25кОм - до горе.
Средата точно няма да я уцелиш, но като караш на око - спираш да зареждаш отчиташ с мултицета съпотивлението и пълниш догоре бутилката за да видиш колко точно е имало в нея. Тоя експеримент може да по повториш и с повече точки гориво/съпротивление, примерно на 1/4 и 3/4 резервоар. След това биеш една линия да видиш дали сички точки са в една права (ако неможеш точно, дай отчетите тук )
След това мериш съпротивлението и тока на реостата на резервоара (бензиновия). Ако двете са еднакви (и като амплитуди) значи сичко е ОК, Ако не - ти можеш да пригодиш съпротивлението на газта да стане за системата на бензиновото отчитане - същата. Демек да сложиш паралелно или последователно резистори дака че съпротивлението и амплитудата в краищата да са същите.
Почти нищо неразбирам от коли, но от ток - малко повече, така че незнам дали това дето ти го пиша е напрактика възможно в колата. Дай някакви конкретни стойности за бензиновия реостат за да сметнем съпротивленията.
ПП:сигурен ли си какво мериш: при 12 волта ако тока при празна б. е 2mA то съпротивлението идва 12/0.002 = 6000ома, а не 3000;
при пълен - 40 000, а не 25 000
Публикувано: 23 фев 2007, 15:30
от billy_boy
Добе а ако обема на резервуара и газовата е един и същ нама ли съпротивленията да съвпадат?
Публикувано: 23 фев 2007, 15:54
от nikolovvd
На гозовата бутилка съм виждал стрелка, но незнаех, че има и потенциометър?!
Публикувано: 23 фев 2007, 16:42
от Zetec
billy_boy написа:Добе а ако обема на резервуара и газовата е един и същ нама ли съпротивленията да съвпадат?
Не. Значи изхода е някакво съпротивление, което се променя в зависимост от изменението на някакъв фактор вътре в резервоара. Този фактор при газта може да е налягане примерно, а при бензина - ниво измерено с поплавък (незнам какво е). Имам впредвид, че изменението на съпротивлението е свързано с някакъв друг механизъм, който за газта и бензина може да е коренно различен, но в крайна сметка резултата да е един и същ - изменение на съпротивлението.
Публикувано: 27 фев 2007, 19:11
от diesel1.6
реостатът е направен от четири фотодиода и навързани съпротивления. стрелката, която се движи от нивото на газта, е така направена, че засенчва диодите като се мести. забравих да кажа, те се осветяват от един инфрачервен светодиод.
направих серия експерименти и установих, че е добре да се захрани осветяващия доид с 20 милиампера ток. на другите, които реализират съпротивлението, ток можа да се подава само от едната страна - има значение полярността. освен това, нали имат прагове на отпушване и други нелинейности, като всеки диод, и затова се налага токът през тях да е в определени граници - някакви милиампери, установих ги.
всички тези особености не са проблем за пускането на схемичката - тя все пак е фабрична и реботеща. даже е удобно и лесно. точно затова си мисля, че параметрите са нагодени за таблата на колите. аз мога да променям напрежението/тока в съпротивленията - така да наглася работата както ми е удобно.
стойността на съпротивлението се променя линейно. с разните външни съпротивления докарах идеално показание на една системка за ток, микроамперметърче. така работи, но бих се зарадвал да тръгне на таблото.
табло имам в мазето - аз имам няколко форда за части

. освен това бих премерил първо как работи и ако става, тогава ще тествам.
цялата работа се отложи по важни причини, но ще бъде завършена.
Публикувано: 27 фев 2007, 21:10
от Zetec
diesel1.6 написа:реостатът е направен от четири фотодиода и навързани съпротивления. стрелката, която се движи от нивото на газта, е така направена, че засенчва диодите като се мести. забравих да кажа, те се осветяват от един инфрачервен светодиод.
направих серия експерименти и установих, че е добре да се захрани осветяващия доид с 20 милиампера ток. на другите, които реализират съпротивлението, ток можа да се подава само от едната страна - има значение полярността. освен това, нали имат прагове на отпушване и други нелинейности, като всеки диод, и затова се налага токът през тях да е в определени граници - някакви милиампери, установих ги.
всички тези особености не са проблем за пускането на схемичката - тя все пак е фабрична и реботеща. даже е удобно и лесно. точно затова си мисля, че параметрите са нагодени за таблата на колите. аз мога да променям напрежението/тока в съпротивленията - така да наглася работата както ми е удобно.
стойността на съпротивлението се променя линейно. с разните външни съпротивления докарах идеално показание на една системка за ток, микроамперметърче. така работи, но бих се зарадвал да тръгне на таблото.
табло имам в мазето - аз имам няколко форда за части

. освен това бих премерил първо как работи и ако става, тогава ще тествам.
цялата работа се отложи по важни причини, но ще бъде завършена.
Успех. Пиши какво е станало
Публикувано: 03 мар 2007, 14:20
от aldov
Ако изобщо успееш това ще ти коства много усилия. аз преди време имах същия проблем с една италианска бутилка и докато не сложих оригиналната показвачка (ключа за превклучване газ/бензин, но на него са монтирани и светодиодите за отчитане на количеството гориво)нищо не стана. Щом толкова даржиш да ти отчита стрелката на бензиномера и газта използвай бутилка на ВИАЛЕ тя има тази екстра и се закача направо на таблото. В момента имам такава, но и до ден днешен не сам го ползвал... мързи ме да си играя

. Иначе сам го виждал как работи на друга кола и мога да кажа, че е доста удобно.
Публикувано: 03 мар 2007, 14:25
от billy_boy
aldov написа:Ако изобщо успееш това ще ти коства много усилия. аз преди време имах същия проблем с една италианска бутилка и докато не сложих оригиналната показвачка (ключа за превклучване газ/бензин, но на него са монтирани и светодиодите за отчитане на количеството гориво)нищо не стана. Щом толкова даржиш да ти отчита стрелката на бензиномера и газта използвай бутилка на ВИАЛЕ тя има тази екстра и се закача направо на таблото. В момента имам такава, но и до ден днешен не сам го ползвал... мързи ме да си играя

. Иначе сам го виждал как работи на друга кола и мога да кажа, че е доста удобно.
Бутилка? Има ли смисъл да се сменя цялата бутлка? Не може ли да се вземе само датчика и зарядното от такава бутилка която е със сищия обем и форма като нашите?

Предполагам разликата е в датчика смисъл от смяна на бутилката няма.
Публикувано: 03 мар 2007, 16:14
от aldov
датчика от бутилка ВИАЛЕ няма как да се вземе и да се сложи на друга освен ако и тя не е ВИАЛЕ. единствения начин е или да си намери управлението т.е. оригиналния превключвател газ/бензин или да отиде да му мотират такъв комплект, който се продава по газаджийските магазини, но е доста скап и не мисля че си заслужава.
в този случай, ако вземе холандска бутилка втора употреба ще е по-добре, защото тя е и най-доброто на пазара 9нова е доста скъпа).
П.С: ако правя някакви правописни грешки се изжинявам, това е защото като чатя не пиша на кирилица.

ВИАЛИ
Публикувано: 03 мар 2007, 22:22
от tata1971
На стария кораб газовото е ВИАЛИ.Така я закупих и наистина има показания както на бензин така и на газ от нивомера на таблото.На самата бутилка има електрически спирателен кран и кабели които са свързани с датчика за нивото.Самия ключ за превключване газ/бензин на таблото е с 8 извода от които са свързани 5.А изпарителя който издъхна преди 1 седмица смених с електрически ЛОВАТО.
Публикувано: 05 мар 2007, 01:11
от diesel1.6
aldov написа:Ако изобщо успееш това ще ти коства много усилия. аз преди време имах същия проблем с една италианска бутилка и докато не сложих оригиналната показвачка (ключа за превклучване газ/бензин, но на него са монтирани и светодиодите за отчитане на количеството гориво)нищо не стана.
не е толкова трудно - за един час нагласихме къде колко да са тоците, и сега работи с допълнителна стрелка (споменатия по-горе амперметър). въпросът беше дали някой е задълбавал в мерене на тоци и съпротивления по датчика на бензина и стрелката на таблото. явно няма такъв, аз като премеря, ще напиша кое колко е.
аз не искам да е със светодиоди, а и електронното нещо си е правено за стрелка.
моята бутилка е втора употреба, италианска, 45 литра, за мястото на резервната гума и си има тази малка електроника фабрично. аз само я пуснах.
не бих вложил повече от десет лева/два часа в тази работа... чак нова бутилка - не ща

Публикувано: 05 мар 2007, 11:11
от aldov
това че си успял е много добре. маи и аз ще се амбицирам и мойе да подкарам и моята показвачка от бутилката.

поздравления
Публикувано: 05 мар 2007, 22:57
от billy_boy
Я сподели малко 4е на мене и това отзад на бутилката не ми мери дори защото е от по-голяма.
Публикувано: 08 мар 2007, 17:27
от aldov
мисля, че обема на бутилката няма значение, защото ако не се лъжа показвачките са стандартни.