Страница 1 от 1
Стартера не иска да завърти
Публикувано: 13 фев 2007, 15:21
от schumi
Имам Форд Мондео ТД 95 до преди малко го карах,а сега излизам и не иска за завърти чува се само едно пукане.Огледах я и видях че нещо беше капало намерих едно спукано маркуче до горивната помпа оправих го ама сега пак не иска да завърти.Чува се същото пукане и то от горивната помпа идва.От какво може да е?
Публикувано: 13 фев 2007, 16:59
от 1.8d
Това пукане откъм горивната помпа е на един важен клапан.Това е нормално,ако не пука,значи клапана е за смяна.Стартера и помпата нямат нищо общо,търси проблема при стартера или при контактният ключ.Или по релетата...На мен веднъж релето ми беше взело акъла,въртя ключа...пълна тишина откъм стартера.
Публикувано: 13 фев 2007, 17:46
от schumi
И при мен стартера не издава никакъв звук къде се намира това реле?
Проверих релето R6 - цъка си, и когато дам на контакт се осеща че има консумация на ток по крушките в купето, но стартера не мръдва!!!
Публикувано: 13 фев 2007, 18:17
от borko 30
Провери добре клемите на акумулатора ,после седна отверка пробвай да окъсиш ключа на стартера и да завърти без да изхвърли бендикса ,ако имаш възможност измери отива ли ток до стартера,виж как е връзката и на масата на двигателя
Публикувано: 13 фев 2007, 23:46
от nikolovvd
Проследяваш дебелия червен кабел от акумулатора до стартера.
На стартера е закрепен с гайка. До тази гайка (на два пръста от нея) има още една, от която излиза плосък, широк около 15-16 мм многожилен кабел и влиза в стартера. Вземаш една по-стара и яка отверка и окъсяваш тези две гайки. Ако стартера е в ред ще чуеш как се върти.
МНОГО ВАЖНО!!!
Преди да дадеш на късо двете гайки АБСОЛЮТНО задължително трябва да си ИЗКЛЮЧИЛ от скорост и дръпнал ръчната, защото има голяма вероятност да запялиш мотора.
Ако този тест мине с положителен резултат, но пак неможеш да запалиш от контактния ключ провери един тънък кабел който отива към стартера. Той прави същото кото тебе с отверката, но отвътре и по-дискретно

.
Публикувано: 14 фев 2007, 09:25
от venom4o
хвани тънкия кабели го дай на плус -а ако не ти се занимава с отверката ако го знаеш откъде минава .. на Сиерата обикаля половината купе.. ама това е мондео... и ти си с предно не знам къде стой.. Дано само да не ти е изгорял стартера.. може да е сам шалтера- той е 30 лева.. щом каза ,че не цъка даже.. невярвам да са втулки защото щеше да се мъчи поне да превърти...
успех и кажи какво стана!
Публикувано: 14 фев 2007, 12:10
от schumi
Благодаря ви за отговорите :) Тази сутринта влизам в колата да пробвам в какаво е положение ,завъртях ключа и започна да върти и запали. Покарах малко ,около 15 мин. върнах се и като я угасих се пробвах да я запаля отново но не искаше ,беше в същото положение както преди ,ама как запали не ми е ясно.
Публикувано: 17 фев 2007, 22:28
от schumi
Проблема беше в пусковия механизъм на стартера и за всеки случай смених и четкодържача с четките.В момента върти много по добре от преди ;)
Публикувано: 19 фев 2007, 09:29
от CLX
Сподели цената на четкодържача, ако си го купувал и кой модел ти е стартера.
Публикувано: 19 фев 2007, 13:26
от schumi
Четкодържача с четките е 51,50лв. , а пусковия е на 35лв.Не знам кой е модел само видях че са на Bosh.
Публикувано: 19 фев 2007, 14:46
от CLX
Аз преди време също имах проблем със паленето, защото стартера не въртеше хубаво, а иначе като загрее - пушка. Първоначално си викам - айде изгорях с нов акумулатор(на 5 години е все пак). Преди седмица си викам дай да разглобя стартера да видя дали не са втулки. Отварям и гледам леко хлопа, ама има хляб във всички втулки. Четките от износването не са вече перпендикулярно на колектора ами леко изкривени и поизпилени, където се подвеждат от четкодържача, но иначе нормално износени. Обезмаслител, пароструйка, подсушаване, яко грес и сега ще се скъса от въртене дори и под 0-та, но все пак ще сменя четките скоро(50 кинта за ламаринка не давам - само четките).