Помощ жичкажии - амперметър

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
brslv
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 29 яну 2007, 20:41
Модел на автомобила: escort mkV Zetec 2.0T
Местоположение: търговище
Status: Извън линия

Помощ жичкажии - амперметър

Мнение от brslv » 03 мар 2007, 18:28

Зех си едни "часовници" - температура на водата, налягане на маслото и амперметър. Амперметъра е с "0" в средата и има + и -. Та въпроса ми е къде се връзва тая пущина. Някой ако е слагал, да помага. Благодаря предварително.

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 04 мар 2007, 22:51

Що ти е тоз амперметър, да не си решил да прайш от ескорта москвич 412 (той имаше май такъв advanced уред)? :D

Та по темата: мисля че трябва да се върже между акумулатора и динамото (т.е. вероятно лесно ще стане ако прекъснеш плюса при акумулатора и изведеш от (+) клемата на батерията и дебелия кабел по една жица, която да отива до въпросния уред на таблото).
Announcement

Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.

Sincerely,
God.

Потребителски аватар
billy_boy
потребител
потребител
Мнения: 845
Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от billy_boy » 04 мар 2007, 23:06

Аз ще слагам волт метър смятам го за пополезно. :roll:
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
brslv
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 29 яну 2007, 20:41
Модел на автомобила: escort mkV Zetec 2.0T
Местоположение: търговище
Status: Извън линия

Мнение от brslv » 05 мар 2007, 14:42

Не съм приритал за него, ама върят трите комплект и е кофти да се мъдри там часовник пък стрелката да не мърда. Съмнява ме да е на дебелия +, щото клемите отзад са много малки.

Потребителски аватар
Пламен_Plamen
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 02 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 91г. Ford Focus 1.8 TDDI-2004г.-комби
Местоположение: Добрич
Status: Извън линия

Мнение от Пламен_Plamen » 05 мар 2007, 22:16

Амперметрите с нула по средата дават полезна информация за състоянието на акумулатора и генератора.Въобще по всяко време може да се следи дали акумулатора е в състояние на зареждане или разреждане.
По принцип ампермера се включва последователно на електрическата
верига.Трябва да се прекъсне веригата на плюса и да се разкарват дебели кабели до таблото.Но това е класика.В твоя случай при наличие на малко нежно уредче класиката е меко казано трудно прилужима.Честно казано не знам верния отговор, но предполагам ,че измерването може да се осъществи и на принципа на амперклещите.За целта системата ти трябва да има съответните възможности.Надявам се и
други колеги да се вкючат с нови идеи.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 06 мар 2007, 09:33

По принцип дали е ампер или волт метър в основата на всеки такъв уред стои мили или микро волтметър. За да стане амперметър му се слага паралелно точен резистор с малко съпротивление (шунт) и дефакто се мери пада на напрежинието върху това съпротивление, който е пропорционален на протичащия ток.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта