Страница 1 от 1

Помощ жичкажии - амперметър

Публикувано: 03 мар 2007, 18:28
от brslv
Зех си едни "часовници" - температура на водата, налягане на маслото и амперметър. Амперметъра е с "0" в средата и има + и -. Та въпроса ми е къде се връзва тая пущина. Някой ако е слагал, да помага. Благодаря предварително.

Публикувано: 04 мар 2007, 22:51
от Peter_CLX
Що ти е тоз амперметър, да не си решил да прайш от ескорта москвич 412 (той имаше май такъв advanced уред)? :D

Та по темата: мисля че трябва да се върже между акумулатора и динамото (т.е. вероятно лесно ще стане ако прекъснеш плюса при акумулатора и изведеш от (+) клемата на батерията и дебелия кабел по една жица, която да отива до въпросния уред на таблото).

Публикувано: 04 мар 2007, 23:06
от billy_boy
Аз ще слагам волт метър смятам го за пополезно. :roll:

Публикувано: 05 мар 2007, 14:42
от brslv
Не съм приритал за него, ама върят трите комплект и е кофти да се мъдри там часовник пък стрелката да не мърда. Съмнява ме да е на дебелия +, щото клемите отзад са много малки.

Публикувано: 05 мар 2007, 22:16
от Пламен_Plamen
Амперметрите с нула по средата дават полезна информация за състоянието на акумулатора и генератора.Въобще по всяко време може да се следи дали акумулатора е в състояние на зареждане или разреждане.
По принцип ампермера се включва последователно на електрическата
верига.Трябва да се прекъсне веригата на плюса и да се разкарват дебели кабели до таблото.Но това е класика.В твоя случай при наличие на малко нежно уредче класиката е меко казано трудно прилужима.Честно казано не знам верния отговор, но предполагам ,че измерването може да се осъществи и на принципа на амперклещите.За целта системата ти трябва да има съответните възможности.Надявам се и
други колеги да се вкючат с нови идеи.

Публикувано: 06 мар 2007, 09:33
от nikolovvd
По принцип дали е ампер или волт метър в основата на всеки такъв уред стои мили или микро волтметър. За да стане амперметър му се слага паралелно точен резистор с малко съпротивление (шунт) и дефакто се мери пада на напрежинието върху това съпротивление, който е пропорционален на протичащия ток.