Страница 1 от 2
Въпроси за индукционна бобина и т.н.
Публикувано: 10 ное 2005, 19:23
от geniy
Здравейте!!!Автомобила е форд ескорт 1.4 моно инж. 1991 година,двигател F6F .Преди да кажа симптомите,ще Ви кажа,че изчетох всички теми свързани с този проблем,но точен отговор не намерих.Значи проблема е следният:давам контакт-не се чува включването на бензиновата помпа.Таблото си е о.к. светят си му лампите и т.н. Въртя на стартера-върти си без проблем,но няма искра.Сега-в книгата пише,че при неработеща БП/бензинова помпа за по-кратко/ се проверява първо прекъсвача на БП,копчето е надолу/значи е о.к./ ,релето е о.к/хем то си работи,а има и ток на клемата му ,на бушона обаче няма ток/дори и когато дам контакт/.Давам късо директно да проверя БП, помпата-работи/като направя мост на релето,тръгва тока на бушона и помпата се чува как върти/.Таблото с бушоните го свалях-вътре е като чисто ново,не се виждат и спойките да са студени или да не дават контакт/но не съм ги замервал де/.Извадих куплунга на индукционната бубина замерих средната клема на куплунга-дава си 12 волта.Замерих клемите на индукционната бобина-когато уреда е на 200 ома/понеже не разбирам от показанието му затова обяснявам така/ показва 0.9 и двете клеми/средната с лявата,а после и средната с дясната/.А тази стойност на уреда е най-ниската,на другите е 0.0!!!Прочетох в книгата,че трябва да е 4.5-5.5ома.Значи със сигурност има проблем в нея???Датчика на Хол показа 2 когато уреда беше на 20К ома.Неговите стойности пишете ,че са 200-400 ,но сигурно е в нормите,защото има и по ниско 2000 ома на уреда, а и последната най-ниска стойност е 200-обяснявам така,за да не стане объркване и да съм по-точен.Та според мен той си е в ред???Въпроса ми е-може ли ако причината е в бобината,компютъра да не подава ток на БП?Днес обикалях по Симеон,но първо я нямаха в наличност бобината,а и не съм се пазарил да ми я дадат за проба/аз проверих в 2-3 магазина де,защото не обичам да се пазаря ,а исках да ми кажат ако е от нея със сигурност да си я закупя веднага/.Надявам се че съм бил изчерпателен.Благодаря!!!
П.С. Нямам аларма и имобилайзер.
Публикувано: 10 ное 2005, 19:36
от The seven
Ами ... както ти казах и на другото място, заподозрян номер едно е таблото с бушоните и релетата и преди него бих проверил все пак ако изолирам прекъсвача на бензиновата помпа какво ще стане. Това че може да има лоша студена спойка няма как да се види.
ПП Не съм спец по тоците. А колата пали ли изобщо ?
Публикувано: 10 ное 2005, 19:44
от geniy
не пали изобщо-няма ток на кабелите за свещите.Аз видях,че тук има хора ,които разбират доста от тоци и затова реших да я постна тук с повече подробности.Релетата ги мери майстор-всичко е о.к. Прекъсвача е след бушона,така че си е о.к. и той/като дам късо през релето на помпата тръгва цялата верига до помпата и тя включително/ явно е добре.
П.С. Аз мислех,че е един и същ форум,а то ми няма аватара и сега виждам,че мненията са ми 2 и т.н. ,а си помислих,че мястото на темата съм объркал.
Публикувано: 10 ное 2005, 19:47
от Polly
Имах подобна тема за проблем с паленето, при които се оказа Датчика на Хол ( темата е в двигател и трансмисия) погледни и там. На мен също ми казаха, че проблема е в тази бобина, а се оказа датчика.
Публикувано: 10 ное 2005, 19:49
от geniy
Polly написа:Имах подобна тема за проблем с паленето, при които се оказа Датчика на Хол ( темата е в двигател и трансмисия) погледни и там. На мен също ми казаха, че проблема е в тази бобина, а се оказа датчика.
Ще погледна-благодаря!!!Но помпата чуваше ли ти се?
П.С. Но ти си с механична БП,колата е палела-гаснела, а при мен са други признаците,а и давам данните и за датчика на Хол,така че проблема е друг.Благодаря Ти все пак!!!

Re: Въпроси за индукционна бубина и т.н.
Публикувано: 10 ное 2005, 20:08
от The seven
geniy написа: ... се проверява първо прекъсвача на БП,копчето е надолу/значи е о.к./ ,релето е о.к/хем то си работи,а има и ток на клемата му ,на бушона обаче няма ток/дори и когато дам контакт/.Давам късо директно да проверя БП, помпата-работи/като направя мост на релето,тръгва тока на бушона и помпата се чува как върти/.Таблото с бушоните го свалях-вътре е като чисто ново,не се виждат и спойките да са студени или да не дават контакт/но не съм ги замервал де/. ...
Сега го видях това. Пробвай като си дал на късо прекъсвача на помпата да запалиш. Няма начин след като го даваш на късо да работи помпата, а да казваш че прекъсвача е ОК.
Re: Въпроси за индукционна бубина и т.н.
Публикувано: 10 ное 2005, 20:11
от geniy
The seven написа:geniy написа: ... се проверява първо прекъсвача на БП,копчето е надолу/значи е о.к./ ,релето е о.к/хем то си работи,а има и ток на клемата му ,на бушона обаче няма ток/дори и когато дам контакт/.Давам късо директно да проверя БП, помпата-работи/като направя мост на релето,тръгва тока на бушона и помпата се чува как върти/.Таблото с бушоните го свалях-вътре е като чисто ново,не се виждат и спойките да са студени или да не дават контакт/но не съм ги замервал де/. ...
Сега го видях това. Пробвай като си дал на късо прекъсвача на помпата да запалиш. Няма начин след като го даваш на късо да работи помпата, а да казваш че прекъсвача е ОК.
Късото го давам преди веригата на прекъсвача и ако той не работи,няма да работи и БП.А ме притесняват и показателите на бобината.Ако някой има свалена и измери данните или знае какви са мойте показатели ще е супер!!!
Публикувано: 10 ное 2005, 20:20
от geniy
Сега ми хрумна и друго-ако някой е пробвал да откачи куплунга на датчика на Хол,дали при подаването на контакт помпата ще бръмне за секунда и ще спре,т.е. както трябва да си е?Така искам поне да изключа този датчик като възможна причина за незаработването на БП при подаването на контакта и ако не заработи БП значи със сигурност датчика е развален.
Публикувано: 10 ное 2005, 20:28
от The seven
Така я да уточни нещо. Прекъсвача на помпата е онова дето стой в кората на предната греда до шофьора нали ? До колкото съм запознат неговото предназначение е да спре бензина /помпата/ и двигателя /запалването/ в случай на катастрофа. При теб се наблюдават точно такива симптоми. Без да съм 100% сигурен мисля че няма датчик които да влияе на това дали помпата ще работи или не. Така че не знам кое как окъсяваш, но май там ти е проблема.
Публикувано: 10 ное 2005, 20:33
от geniy
За същото говориме.Ами ще го дам на късо утре,но той не е ли някъде във веригата от релето до помпата?
П.С Направо сега слизам до колата,че вече станаха 5 дни откакто не мога да я запаля!!!
Публикувано: 10 ное 2005, 20:37
от The seven
Не знам за кое реле точно говориш. Знам че на мойта кола е изолирано, поради подозрения че от него има проблем със запалването. В последствие се оказва студена спойка на блока с бушоните.
Публикувано: 10 ное 2005, 20:56
от geniy
За същото реле говориме-не е от него-дадох го накъсо,нищо,измерих клемите ,които влизат в него...няма ток изобщо на тях,т.е. както е на бушона на БП. А ако е студена спойка ще е или за запалването или за БП,изведнъж и на двете места/ защото са различни пистите на таблото/ да се появи студена спойка ще е егати и каръка.А и студената спойка започва с-ту пали-ту не пали,когато е студена или топла.В неделя си я изгасих колата без абсолютно никакви проблеми досега и сутринта в понеделник-цък!!!
Публикувано: 10 ное 2005, 21:56
от kEFi
А прочете ли това
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=712" onclick="window.open(this.href);return false;
Публикувано: 10 ное 2005, 22:11
от geniy
Да,но отговор нямам на моя проблем.БП в този случай работи/при мен не/.А не съм и с комутатор,а с индукционна бобина.
П.С. По-скоро е тази тема /
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=885 /,но аз пък нямам ток и на кабелите на прекъсвача ,който е в ляво под кората до шофьорската врата.
Публикувано: 11 ное 2005, 09:55
от racer11
е щом като направиш мост на релето и отива ток на бушона и помпата, значи проблема е в релето!а за тока на кабелита на свещите - си мисля, че е нормално да няма ток при подаден контакт - само като завъртиш стартера, тогава трябва да има ток. и последно - за бобината не се притеснявай - и аз така си мислех, че на сттария ми форд /със същата като твоята бобина/ есвършила, но се оказа, че не е така - проверих го в МП и още един /добър/ сервиз.а и колата си вървеше ок.
Публикувано: 11 ное 2005, 11:46
от The seven
Ами колегата преди мен ти го е казал съвсем точно. Това се опитвах да ти кажа и аз.
ПП Извинявай за питането, ама клубовете са за взаимопомощ. Т.е. ако пуснеш една тема в клуба ще я видят много повече хора, отколкото ако пратиш бележка на някого с въпросите. В тази връзка не разбирам
това.
Интересно докато съм ти писал мнението си, модератора на дира е изтрил питането. Всъщност пращал ли си му бележка ?
Публикувано: 11 ное 2005, 16:54
от geniy
Аз забелязах,че Щ-304 е пуснал статия за запалването на форд,по-точно ЕДИС /май беше/ .А понеже ти ми каза,че си ми отговорил в друг форум/а аз мислех,че е един и същ,а рездела е различен / затова не посмях да пускам пак тема,за да не отегчавам ПАК хората с един и същ проблем.И затова писах бележка/ така се казва/ ,но в крайна сметка май не можах да я изпратя до него,защото малко е оплетено към адресата как да се пусне/изписах на едно място за Щ-304,а за подател моя никнейм и когато я пуснах бележката ми изписа,че си я изпращам на мене си/.А иначе и аз съм ЗА хората да четат и ако имат същия проблем да знаят от какво е породен,но не и да се пълни даден форум с една и съща тема.Друг е въпроса,че понякога се обърква раздела ,в който трябва да се темата-така отива в друг и може някой да я пропусне,защото не е търсил в този раздел.Сега и по проблема.Майстора днес откри причините:релето на инжекциона/макар,че друг майстор каза,че е здраво,но по-натам ще го уточня и този въпрос/ и студена спойка в таблото с бушоните/пак предположение/.Колата работи с байпасче от 3 бушон към друг/каза,че е без значение,само гледахме да не е с постоянен ток, а като се даде контакт/.Проблема за него остава в таблото и това реле/сега е без релето и си работи всичко без проблем,даже няма загряване и т.н. /.Каза, ми че мога да си карам и така,но мен ме човърка тази жица и другата седмица ще сваля кутията и ще презапоявам клемите на това реле.Дано да съм бил полезен с тази информация!!!Благодаря!!!
П.С. П.С. Данните в книгата за индукционната бобина са сгрешени-истинските са от 0.4 до 5 ома!!!
Сега ще го постна и в другия форум!!!
Публикувано: 11 ное 2005, 17:09
от geniy
racer11 написа:е щом като направиш мост на релето и отива ток на бушона и помпата, значи проблема е в релето!а за тока на кабелита на свещите - си мисля, че е нормално да няма ток при подаден контакт - само като завъртиш стартера, тогава трябва да има ток. и последно - за бобината не се притеснявай - и аз така си мислех, че на сттария ми форд /със същата като твоята бобина/ есвършила, но се оказа, че не е така - проверих го в МП и още един /добър/ сервиз.а и колата си вървеше ок.
Релето на БП е в изправност!
Публикувано: 14 ное 2005, 14:21
от disc
Проблема ти е много сходен като на колегата от този топик:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... ight=#7371
Публикувано: 14 ное 2005, 21:33
от geniy
Аз му писах да прочете мойта тема!!!Все пак БЛАГОДАРЯ!!!