Страница 1 от 1

Динамо и акумолатор на ескорт 86г. 1.6 бензин

Публикувано: 22 апр 2007, 13:09
от v1per
Искам да ви питам, когато колата е запалена и с мултиметър замервам напрежението на акумолатора, на свободен ход и ниски обороти уредът ми показва ~14,4V когато дам газ повечко напрежението пада до 10,5 волта, пробвах го това на другата ми кола и напрежението ми пада до 13.5 като я форсирам, та на тази която пада е Ескорт 86, и акумолатора е зареждан доста пъти и въпроса ми е дали проблема е в стария акумолатор или в динамото? Защото ако динамото пък незарежда в движение трябва да ми гасне колата и да не върви?! И един път пали и върти както трябва а след 10мин като е загася някъде ми прави номера и не върти все едно слаб акумолатор? Благодаря ви предварително.

Публикувано: 22 апр 2007, 14:39
от borko 30
Няма логика да ти пада напрежението при високи обороти :shock: Да не бъркаш нещо

Публикувано: 22 апр 2007, 18:40
от revmata
провери да ли е опънат ремъка достатъчно./двигателя да е в покой.трябва да е на скорост.Спръста на ръката се помъчи да завъртиш перката на динамото.Не трябва да преплъзва

Публикувано: 22 апр 2007, 21:10
от borko 30
Да бе как не се сетих за ремъка *00120*

Публикувано: 22 апр 2007, 22:03
от venom4o
borko 30 написа:Няма логика да ти пада напрежението при високи обороти :shock: Да не бъркаш нещо
според мен има.. когато акумулатора му е аут.. и динамото не му зарежда.. мотора все пак консумира ток... свещи и други работи...

Публикувано: 22 апр 2007, 22:08
от Ianislav
Да при мен беше така когато беше гръмнало динамото. при запален двигател вместо да се качва напрежението падаше до 10 волта. А и аз да се обадя неподготвен може ли минусовата клема на акомулатора да се окислява бързо и жестоко от скапан акомулатор? (сменям 3-та клема вече от какъв ли не метал пробвах)

Публикувано: 22 апр 2007, 22:41
от borko 30
Начи веномчо според тебе като се дигнат оборотите и мотора харчи повече ток,и от къде на къде -то да не е тролей с електромотор.Най-добре да иде на сервиз ,струва ми се че човека си няма халхабер от тая работа и може да направи по-голяма беля.

Публикувано: 22 апр 2007, 23:19
от venom4o
хаха колега когато мотора работи на по високи обороте свещите консумират повече ток защото по често правят искра.. както и всички датчици които дават сигнал.. когато не му работи динамото тока вместо да се качва е логично да пада.. щом нямаме источник и има някаква консумация на ток....

Публикувано: 22 апр 2007, 23:24
от borko 30
И тогава как обясняваш 14.4волта при ниски обороти щом не работи динамото ?

Публикувано: 23 апр 2007, 09:53
от venom4o
borko 30 написа:И тогава как обясняваш 14.4волта при ниски обороти щом не работи динамото ?
хех егати дебата.. то може да работи ама да не работи като хората.. ако му приплъзва ремъка.. както каза колегата е имал същия проблем когато му се е развалил алтернатора .. тогава защо спорим?

Публикувано: 23 апр 2007, 21:18
от revmata
Колеги ,моля пишете за крайния резултат, за да разберем кой е крив и кой е прав.Все пак нали за това е форума-да се учим от грешките си

Публикувано: 23 апр 2007, 23:09
от Conan_1
Здравейте,и аз имам подобен проблем и много се надявам дами помогнете!!Значи днес си купих нов акумулатор че стария се скапа тотално но за да ми важала гаранциата трябвало да ми замерят как зарежда динамото и се оказа че токът към акумулатора ми е по слаб от стандартите U+ 13,8V - 14,4V.при нормална работа без други консуматори всичко си е наред,но като пусна фаровете и пада напрежението и неискат дами признаят гаранцията!!казаха ми че имам 7 дни да оправя проблема!! :? Някаква идеа защо така или как да усиля напрежението маничко!!!!!!! HELP PLS! :?:

Публикувано: 23 апр 2007, 23:12
от Ianislav
Ми то нали е нормално да падне като пуснеш консуматорите? На мен така ми я пробваха и майстора вика я сега запали дългите пусни музиката и парното и мери там и апдна с около волт-волт и половина :shock:

Публикувано: 23 апр 2007, 23:30
от Conan_1
Да но ми се каза че било паднало под нормата и че в такав случай няма да ми подпише гаранционната карта!!!какво да правя!как да вдигна напрежението? :?:

Публикувано: 24 апр 2007, 14:25
от Brock
Conan_1 написа:Да но ми се каза че било паднало под нормата и че в такав случай няма да ми подпише гаранционната карта!!!какво да правя!как да вдигна напрежението? :?:
Най-вероятно имаш проблем с алтернатора. Хората са прави като не ти дават гаранция - щом волтажа не е в нормите, а е под, това ще доведе до разреждане и НЕзареждане на акумулатора, което ще доведе до "скапването" му.

Има няколко варианта:
1. трябва да ти се сменят четките на алтернатора

2. повреден е блока отговарящ за зареждането - това е най-често една плочка с диоди, закрепена на самия алтернатор

И при двата случая трябва да посетиш жичкаджия или да отидеш направо при някой, който се занимава с ремонт на алтернатори.

:twisted:

Публикувано: 24 апр 2007, 14:46
от nikolovvd
Както писа Brock, трябва да посетиш сервиз и да ти поверят генератора. Възможно е да имаш скапан лагер, който да не позволява алтернатора да върти с необходимите обороти. При такъв проблем част от енергията подавана от двигателя по ремъка се преобразува в топлина от повредения лагер и загрява самия генератор.
Като тръгнеш някъде (пробег 8-10км) и спреш - опитай да пипнеш генератора с ръка, като имаш едно на ум, че може да е гореш. Ако температурата му е нормална (може да се пипне с ръка), то диагнозата на Brock е 100% вярна.

Публикувано: 24 апр 2007, 17:33
от john3v
100% е реле-регулатора.
Нормално е при по-високи обороти да падне малко напрежението.
При ~1000 об/мин трябва да е около 14,3V (14.4V), a при 2500 и нагоре оборота да падне с поне една десета, т.е. 14.2V (14.3V).

Стойностите са примерни и зависят, както от модела на автомобила, така и от самия реле-регулатор, както и акумулатора.

Докато ти сменят (ако не можеш сам) реле-регулатора си сложи акумулатора да се зарежда извън колата, хем и ще го провериш да няма суха или пробила клетка.

Публикувано: 24 апр 2007, 17:37
от revmata
Лампата на динамото напълно ли огасва или съвсем ,леко свети-едва забележимо.Пробвай на различни оброти.АКО всичко е вред измери волтажа така-едната щипка на плюса на акомулатора ,а другата минос-на самия двигател.Имали разлика-мисля,че сам ще се досетиш






карай ретро за да усетиш оргинала

Публикувано: 25 апр 2007, 12:24
от ewgeny
По принцип трябва със светлини без светлини, консуматори, ала-бала, но трябва винаги да държи 14,4
На баща ми голфа (1,4 бенз, 97 год) държи 14,4 във всички случаи.