Чип туннинг на Мондео МК3
- zar
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 26 фев 2006, 10:29
- Модел на автомобила: MONDEO MKIII,O7' 2.0TDCI
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Чип туннинг на Мондео МК3
Днес се качих на чипосано 2.2 ТДЦИ със немски чип специално за ТДЦИ-те на МК3.Тая кола я е на приятелче бях я карал преди беше самолет сега е станала совалка.
брутално вървене.Е сега просто чакаме някой надъхан водач на БМВ(Бутилка минерална вода) та да сравним само старта за вървене по нататъка ставаме опасно и безрасъдно!С една дума колата стана вълк в овча кожа!Смятам да си намеря такова чипче и на моята кола само се надявам да не хвърля турбината,дюзите или помпата по нататъка че ми е нова още!
брутално вървене.Е сега просто чакаме някой надъхан водач на БМВ(Бутилка минерална вода) та да сравним само старта за вървене по нататъка ставаме опасно и безрасъдно!С една дума колата стана вълк в овча кожа!Смятам да си намеря такова чипче и на моята кола само се надявам да не хвърля турбината,дюзите или помпата по нататъка че ми е нова още!
- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Чип туннинг на Мондео МК3
оо помпа и дюзи не, но турбина ще хвърлиш 

"It's a triumph of handling over power!"


- zar
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 26 фев 2006, 10:29
- Модел на автомобила: MONDEO MKIII,O7' 2.0TDCI
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Чип туннинг на Мондео МК3
Абе и аз натам се насочих първо ама доста дебати с електрончика от МП-Бургас имаше по въпроса убеди ме няколко пъти че турбината щяла да се запази което хич не ми се вярва ама ще видим.Най-малкото тя се върти много повече отколкото без чип.за да докараш въртящ момент на тоя двигател трябва и повечко въздух да му вкараш инак забрави от което според мен си следва че турбината ще е поне два пъти по-натоварена отколкото преди.Незнам ама ако има някой найстина препатил от такова нещо може да изкаже мнение.Предположения аз имам доста ама дали са истина не съм сигурен 

- batniky
- потребител
- Мнения: 113
- Регистриран: 10 авг 2008, 19:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 85кВ
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Чип туннинг на Мондео МК3
Как пък го каза това ......"турбина ще хвърлиш" .Става въпрос за Steinbauer порови се малко и виж какво прави този така наречен "чип" макар че това е единствения Power Box който се вързва само на дюзите и променя едиствено и само впръскването на н-брой порции ....Трол написа:оо помпа и дюзи не, но турбина ще хвърлиш



Последна промяна от batniky на 11 авг 2008, 21:32, променено общо 1 път.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Чип туннинг на Мондео МК3
За турбото и дюзите не съм сигурен дали ще ги хвърли, ама двигателя със сигурност ще си отиде преждевременно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Чип туннинг на Мондео МК3
я ме научи и мен да гадая,че да се сещам за напред какво имат предвид хората.batniky написа:Как пък го каза това ......"турбиба ще хвърлиш" .Става въпрос за Steinbauer порови се малко и виж какво прави този така наречен "чип" макар че това е единствения Power Box който се вързва само на дюзите и променя едиствено и само впръскването на н-брой порции ....Трол написа:оо помпа и дюзи не, но турбина ще хвърлиш![]()
![]()
"It's a triumph of handling over power!"


- batniky
- потребител
- Мнения: 113
- Регистриран: 10 авг 2008, 19:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 85кВ
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Чип туннинг на Мондео МК3
Вярно е ще го хвърли на 700 000 вместо на 900 000 хил.км. .....ама след колко време е това и дали до тогава ще му се кара стар автомобилHACKO написа:За турбото и дюзите не съм сигурен дали ще ги хвърли, ама двигателя със сигурност ще си отиде преждевременно.
- batniky
- потребител
- Мнения: 113
- Регистриран: 10 авг 2008, 19:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 85кВ
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Чип туннинг на Мондео МК3
Трол що да гадая ...чета....ако питаш от де знам че е Steinbauer .....ми аз ги поръчах и двата.Този на зар и другия 

-
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 21 юни 2007, 20:29
- Модел на автомобила: mondeo-2002, benzin,automat
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Чип туннинг на Мондео МК3
момчета не си въобразявайте че карате кола която МОЖЕ, просто форд не МОЖЕ да се натоварва той е много спокоен и товара го води към инфаркт. имам много тъжен спомен от дизел с чип на форд. ако ви трябва сила колата е мондео-ST-225p.s.
skype-PLAMEN9991
- Cougar
- потребител
- Мнения: 590
- Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Чип туннинг на Мондео МК3
При положение, че са ни толкова разтоварени двигателите, не виждам причина да не се бутне малко електрониката
Продавам си колата !
- mury
- потребител
- Мнения: 76
- Регистриран: 24 дек 2007, 18:07
- Модел на автомобила: mondeo mk2 SW 2.0 16v '99
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Чип туннинг на Мондео МК3
каквото и да правите трябва да знаете,че без турбина чипа няма смисъл разликата е
-с турбина 25/35% мощност
-без турбо 10% което си е направо смешно
скоро гледах за electrical super charger лесно се монтира,казват,че вдига с 30% мощноста,съответно и КПД-то,но ми се струва малко афиф работа с тази ел.турбина???!!!
-с турбина 25/35% мощност
-без турбо 10% което си е направо смешно
скоро гледах за electrical super charger лесно се монтира,казват,че вдига с 30% мощноста,съответно и КПД-то,но ми се струва малко афиф работа с тази ел.турбина???!!!
- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Чип туннинг на Мондео МК3
КПД-то пък защо го замеси?
иначе ел. уредите се комтролират по-лесно и прецизно. Докато турбината задвижвана от изгорели газове има лаг, електрическата ще можеш да си я (не ти, ECU-to) въртиш с каквито обороти когато ти трябва. Ще има по-еластичен двигател с по-добро смесообразуване. Може дори КПД-то да се увеличи.
Иначе съм съгласен за атмосферните и двигателите с принудително пълнене. При всяка тема за чип се опитвам да обясня,че без турбо само си даваш парите. Апък чипосването на турбиниран двигател води до доста по-голямо натоварване на турбината. А за сега съм с впечатление,че тя е най-слабото място на един съвременен двигател. Не забравяйте, хора, това чудо го въртите с до и над 100 000 оборота, нагрявате го с изгорелите газове(които след чипосване се увеличават), мажете го с един тънък слой масло, лагерите поради много високите обороти са едни лагери....
а ремонта на една турбина е колкото на един двигател...
Все пак над един двугател работят доста на брой и доста квалифицирани хора. Смятали са, умували са, направили са го, тествали са го и са преценили,че оптималното отношение мощност/ресурс е еди какво си. След като го напомпите неминуемо ресурса му се намаля. Безплатен обяд няма.
При атмосферките "центата" е,че почти няма резултат, при турбинираните е умората на агрегата.
иначе ел. уредите се комтролират по-лесно и прецизно. Докато турбината задвижвана от изгорели газове има лаг, електрическата ще можеш да си я (не ти, ECU-to) въртиш с каквито обороти когато ти трябва. Ще има по-еластичен двигател с по-добро смесообразуване. Може дори КПД-то да се увеличи.
Иначе съм съгласен за атмосферните и двигателите с принудително пълнене. При всяка тема за чип се опитвам да обясня,че без турбо само си даваш парите. Апък чипосването на турбиниран двигател води до доста по-голямо натоварване на турбината. А за сега съм с впечатление,че тя е най-слабото място на един съвременен двигател. Не забравяйте, хора, това чудо го въртите с до и над 100 000 оборота, нагрявате го с изгорелите газове(които след чипосване се увеличават), мажете го с един тънък слой масло, лагерите поради много високите обороти са едни лагери....
а ремонта на една турбина е колкото на един двигател...
Все пак над един двугател работят доста на брой и доста квалифицирани хора. Смятали са, умували са, направили са го, тествали са го и са преценили,че оптималното отношение мощност/ресурс е еди какво си. След като го напомпите неминуемо ресурса му се намаля. Безплатен обяд няма.
При атмосферките "центата" е,че почти няма резултат, при турбинираните е умората на агрегата.
"It's a triumph of handling over power!"


- isoiso
- потребител
- Мнения: 843
- Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
- Status: Извън линия
Re: Чип туннинг на Мондео МК3
При разработване на двг трябва да се съобразят много неща вкл. двг да не е акцизен, да влиза в разни Евро незнам колко си и т.н. Читавия чип си е ок и една от основните му функции е да следи параметрите да са в безопасни границиТрол написа: Все пак над един двугател работят доста на брой и доста квалифицирани хора. Смятали са, умували са, направили са го, тествали са го и са преценили,че оптималното отношение мощност/ресурс е еди какво си. След като го напомпите неминуемо ресурса му се намаля. Безплатен обяд няма.


- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Чип туннинг на Мондео МК3
теб ако те плаши данъка къде си тръгнал да търсиш перформънс, повишен разход за гориво и ремонти и чип?
за акциза повече го разбирам.
ОБАЧЕ чип, който ще ти качи от 150 на 190 коня нищо не оптимизира ами би си бил един доста агресивен remap на ECU-то и май би се постигнал само на турбинирана кола, а тия 40 допълнителни коня искат повече храна, от там повече топлина, повече тормоз на турбината, лагерите и т.н. Не казвам,че ще ти замине колата на първата седмица, но турбината ще го усети! Гледам напоследък едни Гарети GT205 как си заминават на по 200-250 хиляди км на нечипосани коли и си представям какво ще стане с някое по-кирливо турбо вече направило 150-200 хиляди ако го чипосаш с някой некадърен чип, който хвърля гориво, тъпче мотора, върти и топли тая турбина като луда, тъпче катализатора/ите със сажди...мъка.
Прочетете малко резултати от чипосване на турбинирани коли. Но не тестовете в сайтовете на чиповете, а независими. Аз бях пуснал един в една предна тема. Има из мрежата доста.
Иначе за оптимизирането на мапа ако е само това е добре. Някои хора твърдят, че след чипосване на атмосферен двигател е станал по-еластичен, това е много добре. Няма щети, приятно е. Само,че няма повече мошност, а някои от чиповете са излишно скъпи. Човек си преценя де, но нека си ги кажем тия неща, а не:
-искам чип! искам пауър, препоръчайте ми! дайте съвети.
-ааа супер, много яко, дай 500-600лв за еди кой си чип ще имаш 30% повече мощност, ще ядеш BMW-та по светофарите, ще разправяш на гаджетата и на балъците,че колата ти е 100 коня ама ти си я чипосал затова сега е 150 и кърти мифки!
а реалността да е,че на атмосферния двигател нямаш особена полза от чипа, а на турбинираната ще си скъсиш ресурса на турбината, но шък ще имаш повечко мощност.
Имам чипосана атмосферка, само дето не съм давал аз пари за чипа. Нямам преки сравнения със същата нечипосана, но не усещам да има някаква страхотна разлика. Не,че съм и недоволен де. А и ограничителя от 6500 ми е някъде над 7250 ама...голям праз. Имам и турбинирани коли, не,че не съм се блазнил от някоя допълнителна кобилка, но още не съм намразил толкова колите. То на едната и без това турбината и пуска масло вече дори след ремонтите. Та за това казвам на хората какво съм чел и видял и ги оставям да си правят изводи и да вземат решения. Давал съм и координати на човек, който прави чипове. Не ми се свиди да го направя
Та нека знам и аз това онова и да си го кажа на хората.
за акциза повече го разбирам.
ОБАЧЕ чип, който ще ти качи от 150 на 190 коня нищо не оптимизира ами би си бил един доста агресивен remap на ECU-то и май би се постигнал само на турбинирана кола, а тия 40 допълнителни коня искат повече храна, от там повече топлина, повече тормоз на турбината, лагерите и т.н. Не казвам,че ще ти замине колата на първата седмица, но турбината ще го усети! Гледам напоследък едни Гарети GT205 как си заминават на по 200-250 хиляди км на нечипосани коли и си представям какво ще стане с някое по-кирливо турбо вече направило 150-200 хиляди ако го чипосаш с някой некадърен чип, който хвърля гориво, тъпче мотора, върти и топли тая турбина като луда, тъпче катализатора/ите със сажди...мъка.
Прочетете малко резултати от чипосване на турбинирани коли. Но не тестовете в сайтовете на чиповете, а независими. Аз бях пуснал един в една предна тема. Има из мрежата доста.
Иначе за оптимизирането на мапа ако е само това е добре. Някои хора твърдят, че след чипосване на атмосферен двигател е станал по-еластичен, това е много добре. Няма щети, приятно е. Само,че няма повече мошност, а някои от чиповете са излишно скъпи. Човек си преценя де, но нека си ги кажем тия неща, а не:
-искам чип! искам пауър, препоръчайте ми! дайте съвети.
-ааа супер, много яко, дай 500-600лв за еди кой си чип ще имаш 30% повече мощност, ще ядеш BMW-та по светофарите, ще разправяш на гаджетата и на балъците,че колата ти е 100 коня ама ти си я чипосал затова сега е 150 и кърти мифки!
а реалността да е,че на атмосферния двигател нямаш особена полза от чипа, а на турбинираната ще си скъсиш ресурса на турбината, но шък ще имаш повечко мощност.
Имам чипосана атмосферка, само дето не съм давал аз пари за чипа. Нямам преки сравнения със същата нечипосана, но не усещам да има някаква страхотна разлика. Не,че съм и недоволен де. А и ограничителя от 6500 ми е някъде над 7250 ама...голям праз. Имам и турбинирани коли, не,че не съм се блазнил от някоя допълнителна кобилка, но още не съм намразил толкова колите. То на едната и без това турбината и пуска масло вече дори след ремонтите. Та за това казвам на хората какво съм чел и видял и ги оставям да си правят изводи и да вземат решения. Давал съм и координати на човек, който прави чипове. Не ми се свиди да го направя

Та нека знам и аз това онова и да си го кажа на хората.
"It's a triumph of handling over power!"


- mury
- потребител
- Мнения: 76
- Регистриран: 24 дек 2007, 18:07
- Модел на автомобила: mondeo mk2 SW 2.0 16v '99
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Чип туннинг на Мондео МК3
повтаряме си едно и също!!!дори в сайтовете които рекламират чип тунинг си пише,че колата се тества с и без чип,при изправен двг обикновения чип при който не се налага препрограмиране вдига макс10% от мощноста
за мен си залужава да се сложи само на турбинен двг като се настрои съобразно ресурса на двг и турбото,така ще се постигне повече мощ с минимум "дране" на турбо и двг!
за мен си залужава да се сложи само на турбинен двг като се настрои съобразно ресурса на двг и турбото,така ще се постигне повече мощ с минимум "дране" на турбо и двг!
- batniky
- потребител
- Мнения: 113
- Регистриран: 10 авг 2008, 19:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 85кВ
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Чип туннинг на Мондео МК3
Много се отнесохте....Фирми като BMW Mercedes Porsche Mini Brabus залагат на точно такива доработки .Може би защото не държат на реномето си а може би защото ще гарантират на клиентите си че ще имат по-малък моторесурс на двигателя .....





- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Чип туннинг на Мондео МК3
на какви доработки залагат,че не те разбрах
"It's a triumph of handling over power!"


- batniky
- потребител
- Мнения: 113
- Регистриран: 10 авг 2008, 19:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 85кВ
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Чип туннинг на Мондео МК3
Още един път за тебе ....batniky написа:Трол що да гадая ...чета....ако питаш от де знам че е Steinbauer .....ми аз ги поръчах и двата.Този на зар и другия

http://www.steinbauer.cc/neu/index.php?select_c=bg" onclick="window.open(this.href);return false;
- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Чип туннинг на Мондео МК3
на тия даже сървърите им са бъгави 
Warning: mysqli_connect() [function.mysqli-connect]: Too many connections in /var/www/www.steinbauer.cc/neu/config/open.db.inc.php on line 34
Keine Verbindung zur Datenbank mцglich
ама не разбрах какво залагат BMW, Mercedes, Porsche и на какви доработки? Не се сещам, подскажи ми.

Warning: mysqli_connect() [function.mysqli-connect]: Too many connections in /var/www/www.steinbauer.cc/neu/config/open.db.inc.php on line 34
Keine Verbindung zur Datenbank mцglich
ама не разбрах какво залагат BMW, Mercedes, Porsche и на какви доработки? Не се сещам, подскажи ми.
"It's a triumph of handling over power!"


- batniky
- потребител
- Мнения: 113
- Регистриран: 10 авг 2008, 19:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 85кВ
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Чип туннинг на Мондео МК3
Между другото единия Пауър Бокс се продава....Може да се тества преди да се купи....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта