Какво да правя с картерната вентилация?
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Какво да правя с картерната вентилация?
Интересува ме дали от отвора в капака на главата на Зетек-Е, който е за картерната вентилация единствено излизат газове или има момент в който се засмуква въздух? Питам това защото днес извадих маркуча от кутията на въздушния филтър за да не вкарвам горещи газове обратно в смукателния колектор( който се интересува от Перформънс знае защо
) и го оставих да виси свободно. Естествено запуших отвора в кутията за да не смуче от там топъл въздух от двигателния отсек! Знам че има спортни филтри за картерни газове, но ще сложа такъв като правя цялата система. При празен ход на двигателя леко духа от маркуча, но при форсиране това изчезва и дори ми се струва че засмуква навътре! Затова ако някой знае дали при подаване на газ действително взима въздух от там ще е добре да каже, за да сложа по навреме филтър че инъче може да гълта прах двигателчето......

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Какво да правя с картерната вентилация?
Виж....върни маркучите на мястото им.Смучел топъл въздух...пърформЪнса,не знам си какво...Някой ти е напълил главата с глупости.Тия газове...ако имат влияние дори в рамките на 0.0005 к.с. върху пърформЪнса,ще е чудо.Тоя мотор обръща ДВА кубически метра въздух на всеки пълен цикъл.Толкова ти е обема.В него картерните газове заемат нещо,което е 0.0...%.То е толкова незначително,че няма до къде повече.
За сметка на това,замърсен с отпадни продукти на горенето картер,е много по-лош вариант.
За сметка на това,замърсен с отпадни продукти на горенето картер,е много по-лош вариант.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Какво да правя с картерната вентилация?
Понеже намерих малко информация в нета за картерната вентилация, ще си отговоря сам на въпроса, който явно ви затрудни! Съмненията ми се оказаха основателни, действително като вкараш двигателя в обороти от картерната вентилация се засмуква въздух, те затова и хората са направили спортни филтри специално за картерната вентилация! От форд са го направили така за да кажат на света "вижте ние мислим за околната среда", само че за динамиката на двигателя това си е един голям минус. Сложили са му едно донапренче, което трябва да спира маслените изпарения при празен ход, дотук добре, щото инъче отиват по нататък и цапат въздушния филтър, след него мафа( според мен точно затова много колеги се оплакват от мафовете и ги чистят всяка година), след мафа дросела и смукателните колектори и всичката тая мизерия полепва по стените на тези компоненти на смукателния тракт и влошава работата на двигателя( погледнете си дросела ако не сте - гаранция че е омазан в черно). Само че това донапренче много бързо се задръства и пречи на картерната вентилация когато смачкате газта и искате да форсирате колата, двигателя просто не може да диша свободно. Някои просто махат донапрена, но така още по-бързо омазват всичко! Затова най-лесното решение е картерната вентилация да се отдели от кутията на въздушния филтър, като за препоръчване е да се сложи съответния филтър, на подходящо място, от което да вдишва чист въздух двигателя. 

- vargala81
- потребител
- Мнения: 1327
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Какво да правя с картерната вентилация?
то на всички коли е така ,даже и на ладите,те дори нямат и дунапренче.на 90% от ладите които са с износини двигатели тези маркучи им висят на долу,за да не цапат филтъра. аз мисля ,че такива са екологичните изисквания,а не , че форд са го измислили.От форд са го направили така за да кажат на света "вижте ние мислим за околната среда", само че за динамиката на двигателя това си е един голям минус.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Какво да правя с картерната вентилация?
Знам че на всички коли е по този начин, дори карам служебни лади и за тях знам......друго имах предвид, а не че форд са го измислили! 

- vargala81
- потребител
- Мнения: 1327
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Какво да правя с картерната вентилация?
е извинявам се ,грешно съм разбрал,прозвучами някак си като поредната недомислица на фордdidon80 написа:Знам че на всички коли е по този начин, дори карам служебни лади и за тях знам......друго имах предвид, а не че форд са го измислили!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта