Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Такаа, значи преди време бях пуснал тема за чип за Фокусчето ми. но се оказа че в БГ няма за моя комп, и тряяше да влизам в едни филми: да разпоявам чипа, че да го изчета на програматор и да пратя файла на чипаджия и той да го побъзика и после по обратния ред....което освен всичко друго, щеше да ми струва скромните 250 кинта, което за атмосферка 100 коня е напълно неоправдан разход....поне за мен.
Така че този вариант отпадна тотално
Искам обаче да позасиля Фокусчето, че на фона на другата ми кола не изглежда добре, и напоследък повече аЛдито карам.
Замислил съм спортен филтър двоен конус+генерация...но не мисля да сменям колектора, а от фланеца права тръба до крайното гърне. На колко мм да направя генерацията? Много ли ще реве само с крайно гърне?
Гледам в Ebay се продават някви джaджи които променят сигнала от температурния датчик(лъжат компа че е по-студен и той гучи повече гориво)...тва някои пробвал ли го е - да сложи един резистор или дори потенциометър последователно свързан на датчика?
Така че този вариант отпадна тотално

Искам обаче да позасиля Фокусчето, че на фона на другата ми кола не изглежда добре, и напоследък повече аЛдито карам.
Замислил съм спортен филтър двоен конус+генерация...но не мисля да сменям колектора, а от фланеца права тръба до крайното гърне. На колко мм да направя генерацията? Много ли ще реве само с крайно гърне?
Гледам в Ebay се продават някви джaджи които променят сигнала от температурния датчик(лъжат компа че е по-студен и той гучи повече гориво)...тва някои пробвал ли го е - да сложи един резистор или дори потенциометър последователно свързан на датчика?
Последна промяна от JoroM на 13 авг 2012, 18:22, променено общо 1 път.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6
Това е най тъпия начин за вдигане на мошността,който съм чувалJoroM написа: Гледам в Ebay се продават някви джaджи които променят сигнала от температурния датчик(лъжат компа че е по-студен и той гучи повече гориво)...тва някои пробвал ли го е - да сложи един резистор или дори потенциометър последователно свързан на датчика?


Ако го направиш това освен завишен разход друго нищо няма да постигнеш.Дори колата ти ще върви по зле от сега.Не забравяй,че най доброто изгаряне-съответно и мощност става при определените съотношения гориво:въздух,които като промениш изкуствено ще влошиш работата на двигателя.Още повече ,че колата ти не е вартбург с чукче и наковалня,а запалването се управлява от компютъра,който няма да се адаптира сам към корекцията,която му задаваш.
Дори предполагам,че ще сметне манипулирания датчик за неработещ .
Ако искаш мощ като на аудито продавай фокуса,нее за теб явно.Особено 1.6
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6
Тц, Фокусa няма да го продам...като се кача в тая кола направо се сраствам с нея...невероятно пътно поведение има... по-добро от аЛдито ми. то е със спортно окачване - вози като каруца. на път с неравности, примерно м/у Елхово и Средец, НЯМА кола която да ме е изпреварила до момента с Фокуса...тва от няколко години...с аЛдито не мога да потдържам такава скорост...просто на кофти път 100 коня кола може да е по-бърза от 200 коня кола заради окачването! Дори само за тва ще си го оставя: за зимата ми е основната кола Форда, за лоши пътища също...абе малко като джип го ползвам, с тоя просвет 17 см е много проходим.
Евентуално варианта ми е с 2.0 мотор на Фокус ама моя като е здрав, не ми се дават пари за друг мотор. Пък да сменям кола в отлично състояние с нов съединител, музиките, ГИ с друга в неизвестно състояние хич не ми харесва като идея!
Айде кажете нещо за генерацията
Евентуално варианта ми е с 2.0 мотор на Фокус ама моя като е здрав, не ми се дават пари за друг мотор. Пък да сменям кола в отлично състояние с нов съединител, музиките, ГИ с друга в неизвестно състояние хич не ми харесва като идея!
Айде кажете нещо за генерацията
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2265 ... lY2Ok0.JPG
Хм, тръбата м/у колектора и меката връзка е с външен размер 48мм...мисля да оставя предната част на колектора докъдето се събират четирите тръби, оттам режа и заварявам 60-63мм тръба до последното гърне...
Как ви се виждат нещата?
Тряя да го подсиля Фокусчето по-сериозно че днес се оказа че аЛдито е 250 коня и май ще се постарая повече по Фокуса да потръгне.
Хм, тръбата м/у колектора и меката връзка е с външен размер 48мм...мисля да оставя предната част на колектора докъдето се събират четирите тръби, оттам режа и заварявам 60-63мм тръба до последното гърне...
Как ви се виждат нещата?
Тряя да го подсиля Фокусчето по-сериозно че днес се оказа че аЛдито е 250 коня и май ще се постарая повече по Фокуса да потръгне.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6
Тия коне ги нямаш за нищо... 
броят им расте с всеки изминал ден


броят им расте с всеки изминал ден


-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 27 фев 2010, 09:12
- Модел на автомобила: Escort 1.6 RS Turbo
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6
Здрасти колега,JoroM написа:Такаа, значи преди време бях пуснал тема за чип за Фокусчето ми. но се оказа че в БГ няма за моя комп, и тряяше да влизам в едни филми: да разпоявам чипа, че да го изчета на програматор и да пратя файла на чипаджия и той да го побъзика и после по обратния ред....което освен всичко друго, щеше да ми струва скромните 250 кинта, което за атмосферка 100 коня е напълно неоправдан разход....поне за мен.
Така че този вариант отпадна тотално![]()
мога да ти предложа чип тунинг за твоя Форд - като смяната на софтуера ще стане през OBD(диагностичната букса) - изобщо няма да пипаме компютъра

Също така мога да ти предложа тестова обиколка след чип тунинга - ако ефекта не ти хареса и не е очаквания от теб - връщам ти стария софтуер и не плащаш нищо

Преди и след чип тунинга ще направим и компютърна диагностика на автомобила...
Цената е под 250лв - ако имаш интерес - можеш да ми пишеш ЛС за подробности....
Можеш да погледнеш и сайта ми:
http://www.chiptuning-bg.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Поздрави!
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6
Ами мислех че аЛдито е 230 коня, обаче вчера го замерих с Г таимер и даде стабилни 14,5 на 400 метра и мощност 260 коня...този уред слага 10 коня отгоре над диното, така че е 250.mrdds написа:Тия коне ги нямаш за нищо...
броят им расте с всеки изминал ден
![]()

chiptuning_bg , имаш ЛС.

- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6
Добре де, защо е толкова заспал тоя форум
Как може тук почти никoй да не драсне нещо като питам как да си тунинговам Фокуса, а в АУДИ(точно така, АУДИ форума) да се получи такава оживена дискусия по темата ми...дали щото Форд им е любимата марка а??? Мноого съм разочарован от този форум, ама много
Мен ми е ясно че там са мноого повече тунингарите, а тук си карате колите квит са и хич не мислите за подобрения....с маалки изключения все пак.
Ако на някой му се чете темата ми в Ауди форума, ето link:
http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=77472
Едно въпросче имам...ЗАЩО КОЛАТА МИ ВЪРВИ ПО-МАЛКО СЪС НОВАТА ГЕНЕРАЦИЯ спрямо оригиналната...преди 20к съм се мерил с G-Timer и дадох 17 сек на 400м, а сега с новата генерация на 54 мми+спортен филтър дадох едва 17,35???

Как може тук почти никoй да не драсне нещо като питам как да си тунинговам Фокуса, а в АУДИ(точно така, АУДИ форума) да се получи такава оживена дискусия по темата ми...дали щото Форд им е любимата марка а??? Мноого съм разочарован от този форум, ама много

Мен ми е ясно че там са мноого повече тунингарите, а тук си карате колите квит са и хич не мислите за подобрения....с маалки изключения все пак.
Ако на някой му се чете темата ми в Ауди форума, ето link:
http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=77472
Едно въпросче имам...ЗАЩО КОЛАТА МИ ВЪРВИ ПО-МАЛКО СЪС НОВАТА ГЕНЕРАЦИЯ спрямо оригиналната...преди 20к съм се мерил с G-Timer и дадох 17 сек на 400м, а сега с новата генерация на 54 мми+спортен филтър дадох едва 17,35???
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6
Защото оргиналната е проектирана и изчислена за този автомобил от конструкторите на автомобила, които определено знаят какво правят, за разлика от "тунингарите".JoroM написа:......
Едно въпросче имам...ЗАЩО КОЛАТА МИ ВЪРВИ ПО-МАЛКО СЪС НОВАТА ГЕНЕРАЦИЯ спрямо оригиналната...преди 20к съм се мерил с G-Timer и дадох 17 сек на 400м, а сега с новата генерация на 54 мми+спортен филтър дадох едва 17,35???
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6
Ако наричаш смотаният и недомислен стоков колектор при които газовете се блъскат като луди, скопената 40 милиметрова генерация и хартиеният филтър, който като покараш 1000км с него се задръства и няма никаква пропускливост гениална инжинерна мисъл, много можем да поспорим.
В сегмента, в който е позициониран Форд, това което получаваш от завода е компромис между качество, перформънс и цена, ама много голям компромис. Защо, когато си купиш РС2000 например получаваш приличен колектор от черна стомана и прилична генерация??? Ами просто това е спортен автомобил, там е било приемливо завишаването на цената с поставянето на правилните части, няма как да очакваш същото от Фокус, който е семейният градски автомобил. Никой не открива топлата вода и не случайно в "тунингарският" бизнес се въртят огромни суми
Все пак идеята, която се прокрадва от думите на Наско е уместна нещо не си направил като хората, не случайно готовите тунинг решения са скъпи, защото са правени проби и тестове кое и как. Не може без да имаш познания да хванеш флекса и телеподаващото и да очакваш всичко да е бомба, а след това да ти е крив форума, че "никой" не бил ти казал как да си го направиш, това го казвам най-приятелски. Ето колектора на един познат, като можеш да го сравниш със заводският по-горе в темата http://img21.imageshack.us/img21/6788/dsc5588a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; В комбинация с хубава генерация е много доволен от получените резултати.
Сега да изкажа скромното си мнение. Лошо си направил, че си одрязал тръбата още от разширението за 4-те тръби. Много са къси тези рънъри и с голямото Фи започващо още от даунпайпа си оплескал нещата. Късият рънър не дава възможност на газовете да се засилят с необходимата скорост и да се получи хубаво изсмукване, точно и затова заводската тръба след тях (даунпайп) не е по дебела. Там се получава допълнителното засилване (друг е въпроса, че се блъскат като луди един в друг и си убиват скоростта). Сега имаш къс рънър и по дебела тръба от необходимото след него, това е лошо, тъй като газовете не са набрали необходимата скорост, а ти ги хакваш в дебелата тръба и тотално убиваш инерцията им. Трябвало е да промениш диаметъра само на генерацията след меката връзка, но тогава няма да има почти никакъв ефект.
Ако модифицираш изпускателняит колектор нещата ще се оправят. Или удължаваш рънърите, както е на снимката на колектора който съм показал, или сменяш конфигурацията на колектора. Сега имаш 4-1 - за да работи добре тази конфигурация трябва е да с по дълъг рънър, можеш да я модифицираш в 4-2-1. При тази конфигурация 1 и 4 цилиндър и 2 и 3 след рънъра се събират всяка двойка в една обща тръба и чак тогава двете тръби се събират в една
ако ме разбираш. Също трябва да се сметнат дължината и дебелината.
Ефект има, но разхода се вдига, което е логично. Аз лично не съм ентусиазиран от идеята и не бих го направил на колата си.
В сегмента, в който е позициониран Форд, това което получаваш от завода е компромис между качество, перформънс и цена, ама много голям компромис. Защо, когато си купиш РС2000 например получаваш приличен колектор от черна стомана и прилична генерация??? Ами просто това е спортен автомобил, там е било приемливо завишаването на цената с поставянето на правилните части, няма как да очакваш същото от Фокус, който е семейният градски автомобил. Никой не открива топлата вода и не случайно в "тунингарският" бизнес се въртят огромни суми

Все пак идеята, която се прокрадва от думите на Наско е уместна нещо не си направил като хората, не случайно готовите тунинг решения са скъпи, защото са правени проби и тестове кое и как. Не може без да имаш познания да хванеш флекса и телеподаващото и да очакваш всичко да е бомба, а след това да ти е крив форума, че "никой" не бил ти казал как да си го направиш, това го казвам най-приятелски. Ето колектора на един познат, като можеш да го сравниш със заводският по-горе в темата http://img21.imageshack.us/img21/6788/dsc5588a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; В комбинация с хубава генерация е много доволен от получените резултати.
Сега да изкажа скромното си мнение. Лошо си направил, че си одрязал тръбата още от разширението за 4-те тръби. Много са къси тези рънъри и с голямото Фи започващо още от даунпайпа си оплескал нещата. Късият рънър не дава възможност на газовете да се засилят с необходимата скорост и да се получи хубаво изсмукване, точно и затова заводската тръба след тях (даунпайп) не е по дебела. Там се получава допълнителното засилване (друг е въпроса, че се блъскат като луди един в друг и си убиват скоростта). Сега имаш къс рънър и по дебела тръба от необходимото след него, това е лошо, тъй като газовете не са набрали необходимата скорост, а ти ги хакваш в дебелата тръба и тотално убиваш инерцията им. Трябвало е да промениш диаметъра само на генерацията след меката връзка, но тогава няма да има почти никакъв ефект.
Ако модифицираш изпускателняит колектор нещата ще се оправят. Или удължаваш рънърите, както е на снимката на колектора който съм показал, или сменяш конфигурацията на колектора. Сега имаш 4-1 - за да работи добре тази конфигурация трябва е да с по дълъг рънър, можеш да я модифицираш в 4-2-1. При тази конфигурация 1 и 4 цилиндър и 2 и 3 след рънъра се събират всяка двойка в една обща тръба и чак тогава двете тръби се събират в една

Тъп или не начина е изпробван и работещ. Потърси по форумите има доста изписано, в БГ го правят с резистор и ключе към него. Като искаш да излъжеш ECU-то цъкваш ключето и такаmrdds написа:Това е най тъпия начин за вдигане на мошността,който съм чувалJoroM написа: Гледам в Ebay се продават някви джaджи които променят сигнала от температурния датчик(лъжат компа че е по-студен и той гучи повече гориво)...тва някои пробвал ли го е - да сложи един резистор или дори потенциометър последователно свързан на датчика?![]()
![]()
Ако го направиш това освен завишен разход друго нищо няма да постигнеш.Дори колата ти ще върви по зле от сега.Не забравяй,че най доброто изгаряне-съответно и мощност става при определените съотношения гориво:въздух,които като промениш изкуствено ще влошиш работата на двигателя.Още повече ,че колата ти не е вартбург с чукче и наковалня,а запалването се управлява от компютъра,който няма да се адаптира сам към корекцията,която му задаваш.
Дори предполагам,че ще сметне манипулирания датчик за неработещ .
Ако искаш мощ като на аудито продавай фокуса,нее за теб явно.Особено 1.6

Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6
Не само при Форд, така е със всички автомобили, предназначени за масово ползване. Не може да изцедиш мотора до крайност и да очакваш да изкара 200 000- 300 000км, че и повече. Дори като си купиш РС2000 той пак е със голяма доза компромис, защото е произведен за масовия пазар и трябва да издържи много по-дълго от чисто спортния си събрат (съответно и цените им са различни), ако не са изискванията за произведени бройки, никой няма да се занимава да произвежда "гражданските" бройки.Danchev написа:....
В сегмента, в който е позициониран Форд, това което получаваш от завода е компромис между качество, перформънс и цена, ама много голям компромис. Защо, когато си купиш РС2000 например получаваш приличен колектор от черна стомана и прилична генерация??? Ами просто това е спортен автомобил, там е било приемливо завишаването на цената с поставянето на правилните части, няма как да очакваш същото от Фокус, който е семейният градски автомобил. .......
Моделът 1.6 на Фокус едва ли е произведен със идеята за високо спортно майсторство (според всички които са го карали мотора идва слаб за купето), а за градска употреба от хора над средна възраст и улегнал характер, които вече не бързат за никъде. Казвам го от личен опит, преди 7г конете на Ескорта ми идваха малко а от известно време взе да ми стига и това което е останало от тях, важното е да ме закара там за където съм тръгнал.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6
Сега видях че темата в Ауди форума иска регистрация, щото е в тунинг раздела...накратко: след като заварихме 60мм тръба за събирателната на рънърите, колата не вървеше на високи обороти, беше като запушена...затова махнах преработения колектор и сега съм отново със сток колектор, и от фланеца почва генерацията на 54 мм външно, вътрешо е 50-51мм. Измерването с уреда го правихме след като върнахме стоковия колектор.
Данчев, благодаря за мнението ти...и за другото, ще се възползвам в най-скоро време.
Може би наистина има малък проблем в генерацията, утре ще пробваме да променим нещо да видим дали ще се подобрят нещата.
А другата възможна причина да върви по-малко колата при сегашните измервания и предишните е възможно да е била температурата на въздуха...предишните замервания са правени при около 13 гр, а сегашните при 20 гр...някои може да каже че е малка разликата, обаче веднага давам пример: днес на връщане към Бс, тръгнах при темп 22 гр...по едно време ми направи впечатление че колата върви повече според гъзомера ми...погледнах термометъра на външн. температура...показваше 18 гр....като наближих още до Бс колата още повече взе да върви...15 гр, и в края на пътуването беше 14....не си въобразявам! тази зависимост я открих съвсем случайно днес.
Филтъра ми е стандартния, в кутията...махнах спортния че със него много ревеше.
Няма да пипам сток колектора, че се напатих, нито да купувам Ибейския колектор...
Наско, да ти кажа не знам колко слаб е този мотор, но откакто имам Фокуса съм правил криви дооста коли по път със завои...примерно отсечката Елхово - Средец...някои от тух са били по 140-150 коня...там досега никoй не е успял да ме изпревари от години!!! Cъс сигурност поддържам с Форда по-висока средна скорост от Аудито ми 1.8T 250 коня...не всичко е мотор...има и окачване ...и други неща...че така, не подценявай 1.6 мотора, за мен е по-добър от 1.8
Данчев, благодаря за мнението ти...и за другото, ще се възползвам в най-скоро време.
Може би наистина има малък проблем в генерацията, утре ще пробваме да променим нещо да видим дали ще се подобрят нещата.
А другата възможна причина да върви по-малко колата при сегашните измервания и предишните е възможно да е била температурата на въздуха...предишните замервания са правени при около 13 гр, а сегашните при 20 гр...някои може да каже че е малка разликата, обаче веднага давам пример: днес на връщане към Бс, тръгнах при темп 22 гр...по едно време ми направи впечатление че колата върви повече според гъзомера ми...погледнах термометъра на външн. температура...показваше 18 гр....като наближих още до Бс колата още повече взе да върви...15 гр, и в края на пътуването беше 14....не си въобразявам! тази зависимост я открих съвсем случайно днес.
Филтъра ми е стандартния, в кутията...махнах спортния че със него много ревеше.
Няма да пипам сток колектора, че се напатих, нито да купувам Ибейския колектор...
Наско, да ти кажа не знам колко слаб е този мотор, но откакто имам Фокуса съм правил криви дооста коли по път със завои...примерно отсечката Елхово - Средец...някои от тух са били по 140-150 коня...там досега никoй не е успял да ме изпревари от години!!! Cъс сигурност поддържам с Форда по-висока средна скорост от Аудито ми 1.8T 250 коня...не всичко е мотор...има и окачване ...и други неща...че така, не подценявай 1.6 мотора, за мен е по-добър от 1.8
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6
А това е резултата като звук:
http://www.clip4e.com/play_ford_fokus_1 ... eraciq.htm
Генерацията включва металния катализатор от Аудито ми+два резонатора+крайно резонаторно гърне...
без катализатора беше прекалено шумна колата.
http://www.clip4e.com/play_ford_fokus_1 ... eraciq.htm
Генерацията включва металния катализатор от Аудито ми+два резонатора+крайно резонаторно гърне...
без катализатора беше прекалено шумна колата.
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6
Това за въздуха е точно така както казваш. Колкото е по-студен, толкова повече кислород се съдържа в единица обем въздух. А това, което изгаря е не въздуха, а кислорода
Моята кола съм я замервал зимата на 2-3 градуса и лятото на 30-35, ами разликата само от 0-100 е 2 секунди
изобщо не говорим за 400м. Иначе, когато започнеш да се занимаваш малко по малко сам ще започнеш да усещаш нещата. Аз съм счетоводител и преди години нямах познания дори за най-елементарните неща, с четене и питане като циганче без да ме е срам и с много блъскане се понаучих.
Сам си усетил това, за което говоря. С 60мм след късите хедъри(рънъри) и колата умира след 4000к оборота, а тя точно тогава трябва да е в пика си. Щом не ти се занимава с колектора, добре си направил, че си върнал стоковият му вид. За 1.6 се препоръчва генерация след даунпайпа на 50-55мм максимум, по дебела ще има обратният ефект.


Сам си усетил това, за което говоря. С 60мм след късите хедъри(рънъри) и колата умира след 4000к оборота, а тя точно тогава трябва да е в пика си. Щом не ти се занимава с колектора, добре си направил, че си върнал стоковият му вид. За 1.6 се препоръчва генерация след даунпайпа на 50-55мм максимум, по дебела ще има обратният ефект.
Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6
Тва 50-55 външно, или вътрешно?
Иначе за температурата на въздуха: винаги съм знаел че има значение за вървежа на колата, но никога не съм предполагал че само 4 гр се отразяват толкова че да мога да го усетя
Иначе за температурата на въздуха: винаги съм знаел че има значение за вървежа на колата, но никога не съм предполагал че само 4 гр се отразяват толкова че да мога да го усетя

- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6
Когато се мери "Фи" става въпрос за външният диаметър на тръбата, т.е. вътрешният обем плюс стените.
Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6
Абе аз да питам, щото тоя принцип не го спазват много много и на колкото места отида и кажа че имам генерация на 54 мм половината ме питат външно или вътрешно... 
Ама като се замисля може да е от тва че тръбите ми са 54 мм, а не 55 и може да мислят че всъщност съм с тръби 60mm-2x2mm стена =54мм...

Ама като се замисля може да е от тва че тръбите ми са 54 мм, а не 55 и може да мислят че всъщност съм с тръби 60mm-2x2mm стена =54мм...

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6
На този път и аз със Ескорта+багаж, мога да бъда много труден за изпреварване, както казваш там не е само мощност. Единствено по-доброто познаване на пътя може да ти помогне.JoroM написа:...
Наско, да ти кажа не знам колко слаб е този мотор, но откакто имам Фокуса съм правил криви дооста коли по път със завои...примерно отсечката Елхово - Средец...някои от тух са били по 140-150 коня...там досега никoй не е успял да ме изпревари от години!!! Cъс сигурност поддържам с Форда по-висока средна скорост от Аудито ми 1.8T 250 коня...не всичко е мотор...има и окачване ...и други неща...че така, не подценявай 1.6 мотора, за мен е по-добър от 1.8
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6
Пробвах и тва с резистора които се слага на мястото на температурния сензор(IAT)...сложих резистор със съпротивление 90 Koм което съответcтва на почти 0 гр температура на въздуха, реалната беше 15 гр....никаква разлика няма, мерих и 0-140 и доускорение 70-140 никва полза от тея резистори. 
Противно на писанията че 5 Ком били стандартното съпротивление за целта, моя сензор при 15 гр има съпротивление 40 Ком, и като го охладих с една торба замразени картофки
се вдигна до 52 Ком, така че Фокуса иска доста по-високо съпротивление от стандартното 5 Ком.

Противно на писанията че 5 Ком били стандартното съпротивление за целта, моя сензор при 15 гр има съпротивление 40 Ком, и като го охладих с една торба замразени картофки

- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6
Резистори, тъпотии бошлаф работа, истината е в охлюва!
Да ъпдеитна темата за тунинга на фокуса ми...преди около месец и половина ми дойде вдъхновението най-после да взема да го турбинирам Фокуса...това ми се въртеше из главата поне от две години ако не и повече...е, най-после се наканих и го направих! Използвах оригиналната турбина K03 от аудито ми 1.8Т която само подритвах из мазата, както и оригиналния кулер от аудито.
Фокуса вече от няколко дена е турбо, макар и на смешно налягане, но все пак е по-бърз 0-140 със три секунди по километраж от най-доброто клипче което имам отпреди три години когато се пусках на гонки с него. Мотора не е отварян и разреждан, със стандартната степен на сгъстяване 11:1 е все още, затова и не смея да вдигна бyста повече от 0,4 бара. Предстои отваряне на мотора и разреждане с по-дебела гарнитура, за да мога да карам на по-високо налягане. Колата я карам от няколко дена, направил съм над трийсет старта досега, съединителя държи без проблеми старт след старт...не очаквам проблеми от него. Нямам светване на аварийни лампи или каквито и да било индикации за неизправности, не ми записва и грешки.
На 402 метра колата не е нещо особено, днес дадох 16,4 най-добро време срещу 17,03 най-добро отпреди години, но най-много се усеща разликата на извънградско...в диапазона на третата ми скорост която по принцип е силна в сравнение с други коли с които съм се пускал е голям кеф да карам...нищо общо с преди...просто давам газ и изпреварвам без да се налага да цедя мотора и да свалям предавки...и на бензин и на газ колата върви много мазно, без придърпвания и подобни. Времената на газ и на бензин на 402м са на практика еднакви, като понякога давам по-добро време на газ(от топливо)
Старо клипче отпреди години на Фокусa:
http://www.clip4e.com/play_ford_fokus_1 ... 170_km.htm
Клипче с K03-та:
http://www.clip4e.com/play_ford_fokus_1 ... ,3_bar.htm
Разликата между двете клипчето 0-140 е три секунди...но това клипче е от силните му години...от две години някъде форда не вървеше като преди и даваше 18,5 на 400м...така и не успях да го накарам да върви като преди....е, докато не сложих турбината...сега върви доста повече отпреди
Да ъпдеитна темата за тунинга на фокуса ми...преди около месец и половина ми дойде вдъхновението най-после да взема да го турбинирам Фокуса...това ми се въртеше из главата поне от две години ако не и повече...е, най-после се наканих и го направих! Използвах оригиналната турбина K03 от аудито ми 1.8Т която само подритвах из мазата, както и оригиналния кулер от аудито.
Фокуса вече от няколко дена е турбо, макар и на смешно налягане, но все пак е по-бърз 0-140 със три секунди по километраж от най-доброто клипче което имам отпреди три години когато се пусках на гонки с него. Мотора не е отварян и разреждан, със стандартната степен на сгъстяване 11:1 е все още, затова и не смея да вдигна бyста повече от 0,4 бара. Предстои отваряне на мотора и разреждане с по-дебела гарнитура, за да мога да карам на по-високо налягане. Колата я карам от няколко дена, направил съм над трийсет старта досега, съединителя държи без проблеми старт след старт...не очаквам проблеми от него. Нямам светване на аварийни лампи или каквито и да било индикации за неизправности, не ми записва и грешки.
На 402 метра колата не е нещо особено, днес дадох 16,4 най-добро време срещу 17,03 най-добро отпреди години, но най-много се усеща разликата на извънградско...в диапазона на третата ми скорост която по принцип е силна в сравнение с други коли с които съм се пускал е голям кеф да карам...нищо общо с преди...просто давам газ и изпреварвам без да се налага да цедя мотора и да свалям предавки...и на бензин и на газ колата върви много мазно, без придърпвания и подобни. Времената на газ и на бензин на 402м са на практика еднакви, като понякога давам по-добро време на газ(от топливо)
Старо клипче отпреди години на Фокусa:
http://www.clip4e.com/play_ford_fokus_1 ... 170_km.htm
Клипче с K03-та:
http://www.clip4e.com/play_ford_fokus_1 ... ,3_bar.htm
Разликата между двете клипчето 0-140 е три секунди...но това клипче е от силните му години...от две години някъде форда не вървеше като преди и даваше 18,5 на 400м...така и не успях да го накарам да върви като преди....е, докато не сложих турбината...сега върви доста повече отпреди
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта