Zetec - Тuning Глава?
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 14 ное 2006, 20:27
- Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 16V
- Status: Извън линия
Zetec - Тuning Глава?
Относно главата на 1,8 Zetec-a ,какви възможности има за тунинг?Дросел и валове от 2,0 си имам вече.Днес се заговорих с един колега и той ми разправя някви работи че имало възможност да се сложат клапани от мондео 2,5 в6 заедно с повдигачите?
това възможно ли е?Интересува ме някаква по скромна интервенция?

- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
За да имат смисъл от оувърсайз клапани главата трябва да е портната ... поне такова е моето мнение
http://www.fiestaturbo.com/forums/head- ... 93/page70/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.burtonpower.com/catalogsearc ... tec+valves" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fiestaturbo.com/forums/head- ... 93/page70/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.burtonpower.com/catalogsearc ... tec+valves" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Мен ме съмнява, че от 2.5 клапаните са по-големи, дори обратното.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 152
- Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Само от едно портване и полиране на всмукателните и изспускателните отвори на главата ще усетиш голяма разлика,след което и един вятър на главата от 0.5-1мм. за затвърждаване на мощноста!Също и полиране на горивните камери около клапаните!
Успех...

-
- потребител
- Мнения: 152
- Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Има специални фирми за тунинг в София,но лично аз съм си портвал и полирал главата и резултата е повече от очакваното!Отнема около седмица,но си струва трудът и главоболията!П.С Ако си от Варна мога да ударя едно рамо!;)
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Ако си готов да си платиш за качественна услуга търсиш Иво фантазията.
Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- Jamari0
- потребител
- Мнения: 72
- Регистриран: 29 мар 2010, 14:34
- Модел на автомобила: Escort RS2000 4x4 96г.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Здравей колега, искам да те попитам има ли смисъл да се правят следните процедури за 1.6 Zetec (escort) ?andon anestiev написа:Има специални фирми за тунинг в София,но лично аз съм си портвал и полирал главата и резултата е повече от очакваното!Отнема около седмица,но си струва трудът и главоболията!П.С Ако си от Варна мога да ударя едно рамо!;)
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Не.Jamari0 написа:Здравей колега, искам да те попитам има ли смисъл да се правят следните процедури за 1.6 Zetec (escort) ?andon anestiev написа:Има специални фирми за тунинг в София,но лично аз съм си портвал и полирал главата и резултата е повече от очакваното!Отнема около седмица,но си струва трудът и главоболията!П.С Ако си от Варна мога да ударя едно рамо!;)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 152
- Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Винаги има смисъл....щом аз усетих разлика на моя CVH 1.6 8v
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Да, но ти си със съвсем друг мотор и по начало си 105 коня, не 90andon anestiev написа:Винаги има смисъл....щом аз усетих разлика на моя CVH 1.6 8v

Ако при дефинирането на значението на думата "смисъл" в този частен случай и то е в рамките на 5 коня да ..
Работата е там, че не може само да се сменят валовете и да стане чудо, като се сменят валовете се сменя дросела, като се смени дросела се сменя и компютъра, като се смени компютъра се сменят и инжекторите и цялата тая история да се случи на блок 1.6 без допълнителна много сериозна преработка просто не става, защото полученият краен резултат е много далеч от това да оправдае инвестициите.
На моя ескорт 2 години поне съм го мислил това и съм чел и .. просто няма смисъл.
едит;
На 1.6 се
запушват абсолютно всички вакууми, егр-и, системи и т.н. (без да се изключват соленоидите им за да не набиват крешка в компютъра),
прави се пълна проверка на всички датчици дето съществуват по двигателя и настройване да работят и подават данни като по книга,
прави се центровка до последната минута и секунда от градуса,
слагат се оригинални свещи двойна платина или аналог на тях
подава се през реле +12в от акумулатора към бобината (+12в от контактния ключ към бобината се прекъсва за да се командва релето с него)
и се слага спортно окачване от РС2000.
И така вече 1.6 16в 90к.с. наистина вече върви та се кине и наказва доста "тюнирани бегачки"

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 347
- Регистриран: 02 авг 2008, 13:46
- Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 DOHC
Ford Mondeo MK1 2.0 - Местоположение: Банкя-София
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Gredarov написа:Към кои мога да се обърна за портване на глава?
Gredarov написа:Кажете някакви орентировачна цена

-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 01 май 2010, 21:16
- Модел на автомобила: Ford escort 1.4mi 92g.
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
opex написа: слагат се оригинални свещи двойна платина или аналог на тях
подава се през реле +12в от акумулатора към бобината (+12в от контактния ключ към бобината се прекъсва за да се командва релето с него)
това за свещите не го разбирам.
защо да минава през реле нали бобината си ги командва?
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
защото с тези свещи работи най-добре. и са 1.3мм разстояние между електродите
бобината не ги командва, а компютъра и EDIS-a, но това е друга тема въпроса е, че се губи напрежение в инсталацията между + на акумулатора и бобината през кабели, бушонно табло, контактен ключ и т.н., а Ескорта е прославен с дефектите си и студените спойки в тази сфера и като се сложи реле, което да залепя чрез подаване на +12в от контактния ключ и да пренася директно + от акумулатора до бобината през другите контакти нормално-отворени имаш +14,4 волта на нея, вместо 13,нещо , които съотнесени чрез коефициента на транформация на бобината може да отиде на над 1 киловолт което отива към много по-добра искра, от там повече икономия и осезаемо повече вървене.
бобината не ги командва, а компютъра и EDIS-a, но това е друга тема въпроса е, че се губи напрежение в инсталацията между + на акумулатора и бобината през кабели, бушонно табло, контактен ключ и т.н., а Ескорта е прославен с дефектите си и студените спойки в тази сфера и като се сложи реле, което да залепя чрез подаване на +12в от контактния ключ и да пренася директно + от акумулатора до бобината през другите контакти нормално-отворени имаш +14,4 волта на нея, вместо 13,нещо , които съотнесени чрез коефициента на транформация на бобината може да отиде на над 1 киловолт което отива към много по-добра искра, от там повече икономия и осезаемо повече вървене.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 152
- Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
И какво реле се използва за тази цел,къде се връзва? 

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Използва се обикновено реле с нормално отворен контакт, става и реле за фарове, плюс-а от акумулатора се подава на релето желателно през предпазител, а плюса от едиса отива за управление на релето.andon anestiev написа:И какво реле се използва за тази цел,къде се връзва?
Начертах малка схема да е по прегледно, ако има нещо неясно питай колега.


-
- потребител
- Мнения: 152
- Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
А става ли да сложа на карбураторен двигател CVH само че ще се вземе плюс от акомулатора към релето и ще се върже към плюса на комутатора(малък управляващ блок)пак със рел за фарове и съм с бубините!
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
По принцип може и да стане ама ще топи релето според мене много бързо, а може и да не стане, не дай си боже релето да залепи, по добре не пробвай.

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Не знам ама нямам никаква идея защо на тази схема са ECU и EDIS-а..
На буксата на бобината има 3 кабела - средния е +12в.
Реже се на подходящо разстояние.
Края откъм буксата се връзва към нормално-отворен контакт на релето.
Кабел с +12в директно от акумулатора се връзва на другия край на същия нормално-отворен контакт.
Другия край на срязания кабел към бобината се връзва на единия извод на бобината на релето с която залепва нормално-отворения контакт и той става затворен.
Маса (или '-' от акумулатора) се подава на другия извод на бобината на релето.
Някой ако иска може да сложи един предпазител 10А за всеки случай на директния +12в кабел от акумулатора. Този на бобината, който се прекъсва си има предпазител в бушонното табло.
На буксата на бобината има 3 кабела - средния е +12в.
Реже се на подходящо разстояние.
Края откъм буксата се връзва към нормално-отворен контакт на релето.
Кабел с +12в директно от акумулатора се връзва на другия край на същия нормално-отворен контакт.
Другия край на срязания кабел към бобината се връзва на единия извод на бобината на релето с която залепва нормално-отворения контакт и той става затворен.
Маса (или '-' от акумулатора) се подава на другия извод на бобината на релето.
Някой ако иска може да сложи един предпазител 10А за всеки случай на директния +12в кабел от акумулатора. Този на бобината, който се прекъсва си има предпазител в бушонното табло.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта