Модификация на RDA до RQB - какво е нужно?
-
- потребител
- Мнения: 71
- Регистриран: 02 ное 2011, 01:55
- Модел на автомобила: Escort MK6 RS 2000
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Модификация на RDA до RQB - какво е нужно?
Здравейте колеги!
От известно време ми се върти една идея в главата, но ще искам и вашето мнение. Интересува ме какво трябва да се смени по RDA-то и по кои модели често се среща RQB мотора за да знам какво да си търся за донор. В момента разликите м/у RDA и RQB за които се сещам са дроселов клапан, валове и горивна карта в компютъра. Пропускам ли нещо и ако да -какво?
От известно време ми се върти една идея в главата, но ще искам и вашето мнение. Интересува ме какво трябва да се смени по RDA-то и по кои модели често се среща RQB мотора за да знам какво да си търся за донор. В момента разликите м/у RDA и RQB за които се сещам са дроселов клапан, валове и горивна карта в компютъра. Пропускам ли нещо и ако да -какво?
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Модификация на RDA до RQB - какво е нужно?
Искаш от 115 да го направиш 130+
От 2.0 двигател взимаш:
дросел
МАФ
компютър
двата разпределителни вала
Компютъра трябва да е от мондео преди '95-а по две причини. Първо от 95-а се монтира PATS или имобилайзера на Форд просто казано, второ горивната карта при "газ до ламарината", и като цяло, е по-хубава...просто почват след това да слагат яко ЕКО-глупостите и ограниченията. Кодовете на тези компютри са няколко вида: "DESK", "DEWY", "DEEP", "DALE" със сигурност и може би! "EDAM" и "EARS". Още един бонус е, че при тези компютри все още може да се четат грешките със прост светодиод, докато при по-късните е мътна и кървава. Може да не се, но може и да се наложи някаква размяна на кабелите в буксата.
И темата е за тунинг раздела и всъщност ако беше потърсил щеше да намериш писано няколко пъти.
От 2.0 двигател взимаш:
дросел
МАФ
компютър
двата разпределителни вала
Компютъра трябва да е от мондео преди '95-а по две причини. Първо от 95-а се монтира PATS или имобилайзера на Форд просто казано, второ горивната карта при "газ до ламарината", и като цяло, е по-хубава...просто почват след това да слагат яко ЕКО-глупостите и ограниченията. Кодовете на тези компютри са няколко вида: "DESK", "DEWY", "DEEP", "DALE" със сигурност и може би! "EDAM" и "EARS". Още един бонус е, че при тези компютри все още може да се четат грешките със прост светодиод, докато при по-късните е мътна и кървава. Може да не се, но може и да се наложи някаква размяна на кабелите в буксата.
И темата е за тунинг раздела и всъщност ако беше потърсил щеше да намериш писано няколко пъти.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 71
- Регистриран: 02 ное 2011, 01:55
- Модел на автомобила: Escort MK6 RS 2000
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Модификация на RDA до RQB - какво е нужно?
Колега, има писано по моя въпрос, но там става дума за RKC двигателя, който е 115hp, а моя е RDA - 105hp. И ме интересува след смяна на валовете, пипат ли се и клапани? Също така от писаното разбрах че дебитомерите са еднакви и при това условие се чудя къде е смисъла да сменям и дебитомер?
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Модификация на RDA до RQB - какво е нужно?
Това е, което се прави за 105/115 ->130. Клапани не се пипат. За дебитомера не съм сигурен, че е същия.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- naskoto
- потребител
- Мнения: 1041
- Регистриран: 26 фев 2007, 19:23
- Модел на автомобила: RS
- Местоположение: varna
- Status: Извън линия
Re: Модификация на RDA до RQB - какво е нужно?
RDA и RQB са технически еднакви,поради следната причина-двата имат еднаква степен на сгъстяване-10.3:1,а RKC има 9.3:1.THX написа:Колега, има писано по моя въпрос, но там става дума за RKC двигателя, който е 115hp, а моя е RDA - 105hp. И ме интересува след смяна на валовете, пипат ли се и клапани? Също така от писаното разбрах че дебитомерите са еднакви и при това условие се чудя къде е смисъла да сменям и дебитомер?
Единствената разлика са валовете и компа,дросела,дроселова клапа от 2.0,валове от 2.0 и комп от 2.0 и на теория си 130 коня

-
- потребител
- Мнения: 71
- Регистриран: 02 ное 2011, 01:55
- Модел на автомобила: Escort MK6 RS 2000
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Модификация на RDA до RQB - какво е нужно?
С алуминиевия съм. Общо взето трябва да надникна под капака на 2.0 да видя как е управлението на дроселовата клапа и да умувам над мойта. Определено обаче преди това трябва да инвестирам за един инжекцион за газовото че тъпата плочка стеснява отвора и няма да имам ефект от смяната да дросела. И без това отдавна съм й се заканил, щото ми създава проблем си пластмасовия тръбопровод към MAF-а.
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 14 ное 2006, 20:27
- Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 16V
- Status: Извън линия
Re: Модификация на RDA до RQB - какво е нужно?
Някой може ли да пусне някакви горивни и авансови карти за 1,8 или 2,0?Да ги видя как изглеждат,защото ми е интересно 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта