Конверсия на предни спирачки Ескорт: 278мм vs 300мм
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Конверсия на предни спирачки Ескорт: 278мм vs 300мм
I. Какви гуми ще се използват:
Ескорта е 1997 и максималния размер гуми, с който може да се кара нормално е 205/50/16 на 7J ЕТ35 тип Косуорт джантите от Мондео мк2. Под 'нормално' се има предвид със стандартното високо окачване преди да започне да опира в калниците и опира в по-големи неравности/дупки.
Това е общ диаметър на гумата от 61,14см. 17" най-много 205/45/17 което е диаметър 61,63см.
А сега ще съм с 205/45/16, което е 59,09см диаметър.
II. Сравнение между апаратите:
Стандартния размер на предните дискове на Ескорта е... колкото тоя на велосипедите. Без коментар направо.
Вариантите за ъпгрейд са:
1. От мондео мк1/2 спирачни апарати с дискове и накладки, мисля че бяха 278мм
2. От Мондео мк3 спирачни апарати с накладки и дискове от Фокус ST170 300мм
Недостатъци:
за 1. - по-малък диаметър от 2.
за 2. скъпо, със скъпи дискове, а по-лошото е, размера джанти - минимум 16"... ами зимни гуми??
III. Сравнение на автомобилите:
На Мондео мк1/2 гумите, които се слагат не са по-малък размер широчина и диаметър отколкото тези на Ескорта, дори максималния възможен за него. Даже напротив.
И все пак се справят отлично. При все по-голямото и тежко купе.
(говоря все за диаметър, защото това е рамото, с което се завърта гумата около оста и спирачния диск спрямо накладките..)
IV. Допълнителни условия:
Ще се прави конверсия на задния мост към дискови спирачки от Фокус Мк1 по възможност с ABS.
За предните ще се търсят също с ABS.
При така поставени нещата, не е ли малко overkill 300мм конверсията?? Говорим въобще като спиране.
Ще излезе в пъти по-евтино.
Ще се реализира в пъти по-бързо.
Ще могат да се използват голям набор от размери джанти включително в моя случай и зимните ми с ляти джанти, няма да се налага да ги продавам да купувм други.
В крайна сметка всичко, което съм чел е било от хора направили спирачки само отпред на 300мм и било най-доброто нещо правено по колата..... Само че без задни дискови, без ABS никъде... което коренно променя цялата картина. И за това смятам, че тази разлика в диаметрите няма да е от особено значение.
п.п. Поста беше с първоначална идея да се постави като въпрос за да събера мнения, но мисля, че след като писмено систематизирах всички варианти сам си реших загадката.
Ескорта е 1997 и максималния размер гуми, с който може да се кара нормално е 205/50/16 на 7J ЕТ35 тип Косуорт джантите от Мондео мк2. Под 'нормално' се има предвид със стандартното високо окачване преди да започне да опира в калниците и опира в по-големи неравности/дупки.
Това е общ диаметър на гумата от 61,14см. 17" най-много 205/45/17 което е диаметър 61,63см.
А сега ще съм с 205/45/16, което е 59,09см диаметър.
II. Сравнение между апаратите:
Стандартния размер на предните дискове на Ескорта е... колкото тоя на велосипедите. Без коментар направо.
Вариантите за ъпгрейд са:
1. От мондео мк1/2 спирачни апарати с дискове и накладки, мисля че бяха 278мм
2. От Мондео мк3 спирачни апарати с накладки и дискове от Фокус ST170 300мм
Недостатъци:
за 1. - по-малък диаметър от 2.
за 2. скъпо, със скъпи дискове, а по-лошото е, размера джанти - минимум 16"... ами зимни гуми??
III. Сравнение на автомобилите:
На Мондео мк1/2 гумите, които се слагат не са по-малък размер широчина и диаметър отколкото тези на Ескорта, дори максималния възможен за него. Даже напротив.
И все пак се справят отлично. При все по-голямото и тежко купе.
(говоря все за диаметър, защото това е рамото, с което се завърта гумата около оста и спирачния диск спрямо накладките..)
IV. Допълнителни условия:
Ще се прави конверсия на задния мост към дискови спирачки от Фокус Мк1 по възможност с ABS.
За предните ще се търсят също с ABS.
При така поставени нещата, не е ли малко overkill 300мм конверсията?? Говорим въобще като спиране.
Ще излезе в пъти по-евтино.
Ще се реализира в пъти по-бързо.
Ще могат да се използват голям набор от размери джанти включително в моя случай и зимните ми с ляти джанти, няма да се налага да ги продавам да купувм други.
В крайна сметка всичко, което съм чел е било от хора направили спирачки само отпред на 300мм и било най-доброто нещо правено по колата..... Само че без задни дискови, без ABS никъде... което коренно променя цялата картина. И за това смятам, че тази разлика в диаметрите няма да е от особено значение.
п.п. Поста беше с първоначална идея да се постави като въпрос за да събера мнения, но мисля, че след като писмено систематизирах всички варианти сам си реших загадката.

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- Ghost_Rider
- потребител
- Мнения: 228
- Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
- Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
- Status: Извън линия
Re: конверсия на предни спирачки Ескорт: 278мм vs 300мм
На Мондео мк1/2 дисковете са 260мм.278мм са на Ескорт Косуърт.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: конверсия на предни спирачки Ескорт: 278мм vs 300мм
Не, за 278мм са на V6 версиите става дума.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: конверсия на предни спирачки Ескорт: 278мм vs 300мм
Все си мислех, че спирачките на автомобила са предвидени, спрямо това, което носят гумите, а не заради техния размер.
Ако ще слагаш нещо турбинирано в коша и ще участваш в състезания, слагай 300 по възможност. Иначе ако просто да ги търкаляш от светофар, до светофар .....
Е друго си е вече, ако сложиш 18-ки и джанти с достатъчна видимост и всичко което се вижда през тях е диск... като тези примерно:

Ако ще слагаш нещо турбинирано в коша и ще участваш в състезания, слагай 300 по възможност. Иначе ако просто да ги търкаляш от светофар, до светофар .....
Е друго си е вече, ако сложиш 18-ки и джанти с достатъчна видимост и всичко което се вижда през тях е диск... като тези примерно:


Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на предни спирачки Ескорт: 278мм vs 300мм
Разликата в цените между 2те конверсии е минимална според мен и не е от значение. По важно е с какви гуми ти се кара. 20/50/16 са екстра и не опират никъде, с по-високи мисля, че ще опира. Мисля, че 225/45/16 също стават, ама т'ва си е валяк
За да караш с оригинални джанти от мондео трябва да поизпилиш малко спирачния апарат на МК3 Мондео-то или да ползваш дистанционери.
За мен избора е ясен- 300мм. ! Най-доброто на пазара
ПП: Апаратите от Мондео мк1 и мк2, са по мизерни от тези на МК3. Така, че разликата не е само в диаметъра.

За мен избора е ясен- 300мм. ! Най-доброто на пазара

ПП: Апаратите от Мондео мк1 и мк2, са по мизерни от тези на МК3. Така, че разликата не е само в диаметъра.
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на предни спирачки Ескорт: 278мм vs 300мм
Еднозначно отговора е 300мм. Един мой идол е казал "Колкото повече, толкова повече", проблема е че за повече от 300мм парите стават чудовищни. Например могат да се купят четирибутални брембота от МК1 фокус РС на 315мм, но втора ръка комплекта върви по за 300-400 паунда... и това е "евтина" конверсия.
Лично аз за моят кугар се спрях на варианта апарати от мондео МК3 (всички са еднакви, даже и СТ220), накладки от от мондео МК3 и дискове от МК1 фокус СТ170 (4х108 на 300мм). В момента сък купил сп. апарати от морга, накладки и съм поръчал дисковете. Апаратите са тотално разглобени и почистени, чака ги кадмиране. Купил съм и ремонтен комплект - семеринг, уплътнение, маншончета и гумички за водачите. Като дойдат дисковете ще кадмирам и тях. Като приключа ще постна снимки на цялата заигравка. Така предните спирачки на кугара стават от 278мм на 300мм. Цената на всичко е около 400 лв.
Ето и линк как се прави:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... Conversion
http://www.scottishmondeoforum.com/view ... 65&t=18334
http://passionford.com/forum/general-ca ... grade.html
http://passionford.com/forum/ford-escor ... rsion.html
Старите ми апарати 278мм вече са спазарени и ще се качват на пумата на Величко, за там трябва да са достатъчни.
Имам някакви идеи и за спирачките на мустанга, но там ще се плаща сериозно за брембота и 14 инчови дискове...
Лично аз за моят кугар се спрях на варианта апарати от мондео МК3 (всички са еднакви, даже и СТ220), накладки от от мондео МК3 и дискове от МК1 фокус СТ170 (4х108 на 300мм). В момента сък купил сп. апарати от морга, накладки и съм поръчал дисковете. Апаратите са тотално разглобени и почистени, чака ги кадмиране. Купил съм и ремонтен комплект - семеринг, уплътнение, маншончета и гумички за водачите. Като дойдат дисковете ще кадмирам и тях. Като приключа ще постна снимки на цялата заигравка. Така предните спирачки на кугара стават от 278мм на 300мм. Цената на всичко е около 400 лв.
Ето и линк как се прави:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... Conversion
http://www.scottishmondeoforum.com/view ... 65&t=18334
http://passionford.com/forum/general-ca ... grade.html
http://passionford.com/forum/ford-escor ... rsion.html
Старите ми апарати 278мм вече са спазарени и ще се качват на пумата на Величко, за там трябва да са достатъчни.
Имам някакви идеи и за спирачките на мустанга, но там ще се плаща сериозно за брембота и 14 инчови дискове...
Последна промяна от TED на 25 сеп 2013, 14:33, променено общо 1 път.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на предни спирачки Ескорт: 278мм vs 300мм
1. Каква е целта на мероприятието?
2.Всякакви сравнения на Мондео с Ескорт/Фокус са сравняване на кон с кокошка, без значение кое поколение, кой двигател.Разликата е от земята до небето, във всичко. Няма никакъв начин едното да заприлича на другото, та ако ще приликата да е само в спирачките.
3. Мондео 1/2 има с джанти и 14, и 15, поне три вида дискове и два вида спирачни апарати. Толкова аз знам, може и повече да са.
Дисковете са 253, 260, 278мм Всичките са дебели 24мм.
На Ескорт със сигурност има серийно диск, който е по-голям от 260мм. Не знам на кои ескорти е слаган...сигурно комбита, но не са вентилирани.
На Ескорт кабрио, версията 130 к.с. нещата са близки до Мондео, но има разлики по няколко мм, точно колкото да не са взаимозаменяеми.
При Мондео 3, с 300 мм дискове са дизеларниците и ST220. 3.0 V6 e с 280мм.
2.Всякакви сравнения на Мондео с Ескорт/Фокус са сравняване на кон с кокошка, без значение кое поколение, кой двигател.Разликата е от земята до небето, във всичко. Няма никакъв начин едното да заприлича на другото, та ако ще приликата да е само в спирачките.
3. Мондео 1/2 има с джанти и 14, и 15, поне три вида дискове и два вида спирачни апарати. Толкова аз знам, може и повече да са.
Дисковете са 253, 260, 278мм Всичките са дебели 24мм.
На Ескорт със сигурност има серийно диск, който е по-голям от 260мм. Не знам на кои ескорти е слаган...сигурно комбита, но не са вентилирани.
На Ескорт кабрио, версията 130 к.с. нещата са близки до Мондео, но има разлики по няколко мм, точно колкото да не са взаимозаменяеми.
При Мондео 3, с 300 мм дискове са дизеларниците и ST220. 3.0 V6 e с 280мм.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на предни спирачки Ескорт: 278мм vs 300мм
Целта е да се намери евтин вариант за подобряване на спирачките. В цената се включват спирачните апарати (за предпочитане втора употреба), дискове и накладки. Също трябва да се отчете цената на необходимите други модификации, като например смяна на шенкели ако се налага. Често се оказва и че старите джанти не могат да се сложат след смяната на спирачките, затова трябва да се отчита и цената на нови джанти и гуми.
Никой не се опитва да сравнява мондеото с ескорта. На мондеото се гледа като на евтин донор за части - апарати и дискове. Там се слагат сравнително големи спирачки поради голямата маса на колата и цените са им ниски втора ръка поради масовостта на автомобила.
Ето малко данни какво се слага по спирачките на мондеотата, някой да даде повече инфо за ескорт.
Мондео МК1/2 предни дискове на 1.6, 1.8, 2.0 и 1.8D
Тип: Вентилирани
Брой дупки за болтове: 4х108
Диаметър: 260 мм
Офсет: 47 мм
Дебелина нов/мин.: 24/22 мм
Мондео МК1/2 предни дискове на 2.5 v6 и ST200
Тип: Вентилирани
Брой дупки за болтове: 4х108
Диаметър: 278 мм.
Офсет: 47 мм
Дебелина нов/мин.: 24/22 мм
Мондео МК1/2 задни дискове на всички модификации
Тип: Вентилирани
Брой дупки за болтове: 4х108
Диаметър: 253 мм
Офсет: 44 мм
Дебелина нов/мин.: 20/18 мм
Мондео МК3 предни дискове на всички модификации
Тип: Вентилирани
Брой дупки за болтове: 5х108
Диаметър: 300 мм
Офсет: 47 мм
Дебелина нов/мин.: 24/22 мм
Мондео МК3 задни дискове на всички модификации
Тип: Плътни
Брой дупки за болтове: 5х108
Диаметър: 280 мм
Офсет: 34 мм
Дебелина нов/мин.: 12/10 мм
Никой не се опитва да сравнява мондеото с ескорта. На мондеото се гледа като на евтин донор за части - апарати и дискове. Там се слагат сравнително големи спирачки поради голямата маса на колата и цените са им ниски втора ръка поради масовостта на автомобила.
Ето малко данни какво се слага по спирачките на мондеотата, някой да даде повече инфо за ескорт.
Мондео МК1/2 предни дискове на 1.6, 1.8, 2.0 и 1.8D
Тип: Вентилирани
Брой дупки за болтове: 4х108
Диаметър: 260 мм
Офсет: 47 мм
Дебелина нов/мин.: 24/22 мм
Мондео МК1/2 предни дискове на 2.5 v6 и ST200
Тип: Вентилирани
Брой дупки за болтове: 4х108
Диаметър: 278 мм.
Офсет: 47 мм
Дебелина нов/мин.: 24/22 мм
Мондео МК1/2 задни дискове на всички модификации
Тип: Вентилирани
Брой дупки за болтове: 4х108
Диаметър: 253 мм
Офсет: 44 мм
Дебелина нов/мин.: 20/18 мм
Мондео МК3 предни дискове на всички модификации
Тип: Вентилирани
Брой дупки за болтове: 5х108
Диаметър: 300 мм
Офсет: 47 мм
Дебелина нов/мин.: 24/22 мм
Мондео МК3 задни дискове на всички модификации
Тип: Плътни
Брой дупки за болтове: 5х108
Диаметър: 280 мм
Офсет: 34 мм
Дебелина нов/мин.: 12/10 мм
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта