Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
- mclsdreal
- потребител
- Мнения: 550
- Регистриран: 01 май 2009, 20:44
- Модел на автомобила: Мондео 1.8TD-2000, Джия
- Местоположение: Germany- Saarlouis
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Колкото до кулерите....То и при Субару е същата работа, кулера пак е на същото място, просто охлаждането е друго. Хубаво е според мен да е там, тъй като вероятността от счупване и замърсяване е много по-малка от колкото, когато е поставен отпред. Едно почистване и сваляне веднъж в годината е добра профилактика...както за кулера така и за радиаторите отпред.
А по въпроса за оптималното охлаждане, наистина варианта от субару май е най-удачен...Другия вариант е евентуална заигравка с калника както е при мерцедес 124, но там вече трябва да се мисли и как да стигне въздуха централно в кулера, а под капака нямам идея колко място има за целта.
А по въпроса за оптималното охлаждане, наистина варианта от субару май е най-удачен...Другия вариант е евентуална заигравка с калника както е при мерцедес 124, но там вече трябва да се мисли и как да стигне въздуха централно в кулера, а под капака нямам идея колко място има за целта.
I`m sorry.. I can`t be perfect... !!
- mclsdreal
- потребител
- Мнения: 550
- Регистриран: 01 май 2009, 20:44
- Модел на автомобила: Мондео 1.8TD-2000, Джия
- Местоположение: Germany- Saarlouis
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Не съм запознат, но термо лента плюс друга изолация няма ли да подобри качествата на работата на кулера 

I`m sorry.. I can`t be perfect... !!
- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Ами ... много трудно ще постигнеш резултатите на изкараният от пред кулер. Термо лента така или иначе трябва да се сложи на самите всмукатели ,защото те така или иначе си остават там. А също и две дупки на капака не са излишни за изкарване на горещият въздух от двигателният отсек.
Говорим за нещо което ще има видим ефект. Чисто теоретично дори и почистването на кулера има ефект , но ако се погледне в проценти възвърната мощност и разход , със сигурност изкараният кулер е решението! (Не е за всеки защото и едно леко удърче води до мнооооого разходи)



- mclsdreal
- потребител
- Мнения: 550
- Регистриран: 01 май 2009, 20:44
- Модел на автомобила: Мондео 1.8TD-2000, Джия
- Местоположение: Germany- Saarlouis
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Добре де...Някой може ли да измери разстоянието горе долу колко е между кулера и капака, когато е затворен...идеята ми е, да се прокара от някъде директна струя свеж въздух върху кулера....това разбира се без да се реже капака....а вече за по-ентусиазираните нищо не пречи да се поореже тук там 

I`m sorry.. I can`t be perfect... !!
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Разстоянието е малко, нали под капака има кора която отвежда струята въздух към кулера и тя има един пластмасов правоъгълник който се допира до горния ръб на кулера. Около 2-3см макс е това разстояние за което питаш.
- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Малко повече е от 2-3 сантиметра.Трудно би се измерило поради причината ,че капака трябва да е затворен за меренето 


- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Като отрежа дупката на капака над кулера ще го измеря за архивите, тогава ще знаем със сигурност.
- mclsdreal
- потребител
- Мнения: 550
- Регистриран: 01 май 2009, 20:44
- Модел на автомобила: Мондео 1.8TD-2000, Джия
- Местоположение: Germany- Saarlouis
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Според мен тази кора губи доста от свойствата си, именно заради топлината която се отделя....Идеята ми е да се прокара от друго място. Надявам се скоро да взема такъв мотор, за да мога да си поиграя и да умувам
....Не знам колко би било рентабилно да се сложи кулер отпред, след като знаем, че чип тунинга е табу....Вариантите са малко май....Бутаме леко помпата(квото и да означава това), местим кулера, разкарваме излишното по генерацията....Другото което според мен е най-рентабилно е сваляне на смукателя и турбото, куклера и хубаво почистване на всичката гняс която се е събрала.....

I`m sorry.. I can`t be perfect... !!
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Отдавна не съм писал, но ето какво сътворих преди няколко години. Сдобих се със заборник от мазда 323 дизел- от този модел 
Вярно модела му не е по широчина на коша(за разлика от кулера на Ескорт), но е в пъти по- евтин от този на субарото, а и е почти същия размер.
Един летен ден свалих предния капак и с помощта на един френд взехме замервания. Знаех, че дори и да не се получат нещата един капак за форд 2'ра ръка е триисетина лева
Прежалил вече капака, свалил кората и с помощта на зеге и трионче направихме дупка в него, за заборника от маздата. Хванах го на четири места, направих същата дупка и в оригиналната фордовска кора. Така на кулера се получи двойно охлаждане
от заборника и от самата кора.
Резултатите:


Плюс: При всякакво положение колата подобри работата си, особено когато се налага да изпреварвам ми се струва, че е по- еластична отпреди. Кулера нон-стоп е студен дори при +30 външна температура. Лятото 2015 г, ходих до Игуменица. Знаех къде са камерите и се движих по-бързо от разрешеното. Колата бе натоварена с 4'ма възрастни и фул багажник. При климатик, скорост от 130-150 км/ч, с гръцка нафта на принципа "пълнене до капачката" даде 4,8/100 км. Струва ми се, че и двигателя започна да поддържа по оптимална температура, ако се доверявам на стрелката на таблото, в купето. Все пак въздуха охлаждайки кулера, се спуска покрай колекторите, за да ги охлажда и тях.
Минуси: Наруши се аеродинамиката на колата. Със скорост от 170 км/ч се чува едно леко виене от "отвора" отпред.
Все пак това си е дупка в капака - няма мрежа, така че трябва да се внимава. Един плъх, търсейки топлина от двигателя се бе наместил там и една сутрин ме изненада като изкочи на капака.
В заключение:
За да запазят визията, аеродинамиката на колата, а и в предвид предназначението й, което е далеко от спортните коли, от Форд са преценили, че не е нужно подобно техническо решение. За мен обаче това е грешка. Самата идея на кулера е да получава много и то предимно студен въздух. Чрез кората това е невъзможно.
С поставянето на заборник, за мен темата с развиването на 1.8 ТД в стоков вид се изчерпа. Нататък всичко е влагане на средства, нови части и настройки, което не е оптимално от финансова гледна точка за толкова стар и обикновен автомобил.

Вярно модела му не е по широчина на коша(за разлика от кулера на Ескорт), но е в пъти по- евтин от този на субарото, а и е почти същия размер.
Един летен ден свалих предния капак и с помощта на един френд взехме замервания. Знаех, че дори и да не се получат нещата един капак за форд 2'ра ръка е триисетина лева

Прежалил вече капака, свалил кората и с помощта на зеге и трионче направихме дупка в него, за заборника от маздата. Хванах го на четири места, направих същата дупка и в оригиналната фордовска кора. Така на кулера се получи двойно охлаждане

Резултатите:


Плюс: При всякакво положение колата подобри работата си, особено когато се налага да изпреварвам ми се струва, че е по- еластична отпреди. Кулера нон-стоп е студен дори при +30 външна температура. Лятото 2015 г, ходих до Игуменица. Знаех къде са камерите и се движих по-бързо от разрешеното. Колата бе натоварена с 4'ма възрастни и фул багажник. При климатик, скорост от 130-150 км/ч, с гръцка нафта на принципа "пълнене до капачката" даде 4,8/100 км. Струва ми се, че и двигателя започна да поддържа по оптимална температура, ако се доверявам на стрелката на таблото, в купето. Все пак въздуха охлаждайки кулера, се спуска покрай колекторите, за да ги охлажда и тях.
Минуси: Наруши се аеродинамиката на колата. Със скорост от 170 км/ч се чува едно леко виене от "отвора" отпред.
Все пак това си е дупка в капака - няма мрежа, така че трябва да се внимава. Един плъх, търсейки топлина от двигателя се бе наместил там и една сутрин ме изненада като изкочи на капака.

В заключение:
За да запазят визията, аеродинамиката на колата, а и в предвид предназначението й, което е далеко от спортните коли, от Форд са преценили, че не е нужно подобно техническо решение. За мен обаче това е грешка. Самата идея на кулера е да получава много и то предимно студен въздух. Чрез кората това е невъзможно.
С поставянето на заборник, за мен темата с развиването на 1.8 ТД в стоков вид се изчерпа. Нататък всичко е влагане на средства, нови части и настройки, което не е оптимално от финансова гледна точка за толкова стар и обикновен автомобил.
Be happy
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
И аз съм го замислил за заборник, още от първото ми дизелово мк1, търсих много време подходящ (най-вече като цена). В крайна сметка събрах 3 заборника (луда работа малко), обаче остана съмнението дали ще има ефект при Мондео мк2 поради формата на предния капак. В крайна сметка твърдо съм решил да срежа и моя капак, ако има и ефект а не само за визия би било чудесно. Следващата стъпка ще е вдигане на налягането на турбината, и мисля че това ще му е.
П.С. радвам се да видя колегата форд мк2 отново на линия!
Sent from my Lenovo
П.С. радвам се да видя колегата форд мк2 отново на линия!
Sent from my Lenovo
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Аз сложих челен кулер преди няколко месеца и мисля, че стана добре. Поне според мен е по-добре да е челен пред радиаторите, от колкото над изпускателния колектор/турбината заради топлината, която се отделя. Ефекта е много добър, както колегата писа по-горе колата стана много по-еластична, не се усеща това ''задъхване'' на мотора при много топло време или при загрял мотор, при включен климатик вече почти го няма усещането за допълнителния товар от компресора, турбо лаг няма абсолютно никакъв предвид по-дългите тръби и малко по-големия кулер, определено предпочитам челен кулер пред заборник на капака. Идеята ми е просто да помогна малко на мотора в жегите, не искам да я правя за драг, писта или да търся спортни изпълнения от колата, разхода и е перфектен и не искам да харчи повече като пускам повече нафта и надувам турбото. Все пак е голям кораб и тежи близо 1400 кг. Ето и малко снимки на моите творения



















-
- потребител
- Мнения: 341
- Регистриран: 23 юни 2007, 11:40
- Модел на автомобила: FORD FOKUS МК1 1,8TDDI
Абсолютно стоков - Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Определено е по добре да се монтира челен кулер при мен на фокуса при пълен сток само при монтажа на челен кулер се усети доста добра разлика,по динамичен във всяко отношение,и разбира се и качествен въздушен филтър.




- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Добре е станало и с челен кулер, браво колеги. Единственото ми описание при този монтаж бе, че доста ниско идва челния т.е. предпоставка на местата където ходя да има опасност от удари. Освен това назад по темата бе спорено за горещия въздух и примерно един напечен асфалт е много по-горещ ниско долу отколкото на височина един метър и т.н.mi6o написа:Аз сложих челен кулер преди няколко месеца и мисля, че стана добре
Важен е резултата. Щом сте усетили разликата в положителна насока, няма какво друго да спомена, освен браво за труда!

п.п. До mi6o и vladi tanev усетихте ли промяна в разхода надолу след слагането на кулера? И махнахте ли катализаторите, че аз съм на зелена вълна и все още държа моя на колата.
Be happy
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
При колегата Влади е станало много по-добре от при мен. Има достатъчно място и кулера е над магарето и не е под нивото на цялата кола. При мен изглежда, че е по-ниско но всъщност не е, като го правих доста лежах под колата и кулера е на едно ниво с останалата част на купето на зад. Разбира се, че имам едно на ум като катеря някъде колата по чукарите, но поне за сега не съм закачал никъде. Относно горещия въздух мнението ми е друго-на истина горещия асвалт е по-близо до кулера, но пък примерно при висене в задръствания когато се пуснат перките да охладят мотора, потока въздух засмукван от тях минава и през кулера и малко или много го охлажда. При пуснат климатик перките постоянно работят ( поне при мен ) и малко или много има постоянен поток от въздух дори и при спряло положение-тук при колегата Влади става много по-ефективно това, тъй като неговия кулер е точно пред радиаторите, а моя е малко по-надолу, но пак ''закача'' по малко
. Освен това изпускателния колектор се нагрява доста повече от асвалта и нагрява доста сериозно кулера, който пък е точно над колектора при заводското решение. Най-добре ще си покаже с измервания на въздуха след кулера, но мисля, че челния ще даде по-ниска температура. За разхода не съм сигурен, може би има малка промяна на долу не знам. Катализатор нямам човече, така купих колата-в смисъл имала е някога, но е бил изтърбушен от някой преди мен.

-
- потребител
- Мнения: 341
- Регистриран: 23 юни 2007, 11:40
- Модел на автомобила: FORD FOKUS МК1 1,8TDDI
Абсолютно стоков - Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Разлика в горенето не съм усетил защото си я понастъпвах все пак вървеше по добре а и вече няма нищо общо със оригинала,за катализатора като го премахнах усетих голяма разлика поотпуше се добре и взе да върви още по добре,турбинката започна да надува с една идея по рано.
- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
С изкарване на кулера , термо изолация и надув на 1.25 колата става друга. Ето и малко снимки тук ЦЪК

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта