Спортно гърне на Фокус 1.6 Zetec. Препоръки, + и - ... и т.н.
- KosioZetec_96
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 13 юли 2015, 13:05
- Модел на автомобила: 2007 BMW 325xi Touring M-sport
- Местоположение: София, България
- Status: Извън линия
Спортно гърне на Фокус 1.6 Zetec. Препоръки, + и - ... и т.н.
Колеги, тъй като съм 20 годишен "пикльо", обичам класния шум в една кола и ме бие съчмата, имам някакви планове за моят Фокус 1.6 16V Mk1. За начало съм решил да сложа по-голямо спортно гърне, но бих искал да знам + и - след тази интервенция по изпускателната система. И все пак съм реалист и не очаквам огромна промяна. Мислех си за права генерация, но така и така съм с чисто нов резонатор, така, че няма смисъл, а и чак толкова шум не искам за всекидневка. Бих искал да чуя вашите съвети.
П.С. - това е само началото. По-натам обмислям и други работи, но още събирам информация от тук, от там.
П.С. - това е само началото. По-натам обмислям и други работи, но още събирам информация от тук, от там.


- Tsurinski
- потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 27 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
- Status: Извън линия
Re: Спортно гърне на Фокус 1.6 Zetec. Препоръки, + и - ... и т.н.
Ами колега, хубаво си решил! Само че освен по силен шум друг плюс ( то за някои даже е минус )не очаквай! Изпускателната система работи в синхрон с всмукателиния тракт и горивната система и при положение че промениш един елемент, в някои случаи се получава обратен ефект т.е. двигателя губи мощност. Затова ти препоръчвам да се насочиш към марковите (Remus, magnaflow, и др.) поне ще имаш гарантиран хубав звук. За ефтините не знам, въпреки че има много които са доволни, но там подбора май е на проба- грешка, така че нека да ти каже колега който знае.

- KosioZetec_96
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 13 юли 2015, 13:05
- Модел на автомобила: 2007 BMW 325xi Touring M-sport
- Местоположение: София, България
- Status: Извън линия
Re: Спортно гърне на Фокус 1.6 Zetec. Препоръки, + и - ... и т.н.
Специално имам опит с правата генерация. Карах на един приятел Полото, слабичък мотор 1.4 60 к.с., но все пак ако не се караше в обороти, говорим 2500-3000 и това е някъв критичен минимум, мотора работеше неравномерно и сякаш се давеше и мъчеше.
Карах на един друг приятел Пежо 106 1.4 75 к.с., което си замина, но беше с права генерация направена от стари тръби за парно. И други неща имаше не точно в ред, но пак като при Полото, което обаче е що-горе кадърно направено.
Значи един вид, получавам звук, но увеличавам разхода на гориво, поне аз така го разбирам.
Но все пак тези две колички бяха с изцяло прави тръби, аз само ще сменя гърнето със спортно. / евентуално, освен ако мненията и на други колеги не ме разубедят на 100 % /
Карах на един друг приятел Пежо 106 1.4 75 к.с., което си замина, но беше с права генерация направена от стари тръби за парно. И други неща имаше не точно в ред, но пак като при Полото, което обаче е що-горе кадърно направено.
Значи един вид, получавам звук, но увеличавам разхода на гориво, поне аз така го разбирам.
Но все пак тези две колички бяха с изцяло прави тръби, аз само ще сменя гърнето със спортно. / евентуално, освен ако мненията и на други колеги не ме разубедят на 100 % /


- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: Спортно гърне на Фокус 1.6 Zetec. Препоръки, + и - ... и т.н.
Помисли какъв звук можеш да извадиш от 1.6... Надали ще е много различен от хондаджийските пърдялки. И аз съм го мислил, цяла генерация съм чувал за около 150-200 лева се прави, но това че карам 1.6 ме отказва.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Спортно гърне на Фокус 1.6 Zetec. Препоръки, + и - ... и т.н.
Ама за шум ще давате и пари ли? Просто махнете задното гърне и готово.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Tsurinski
- потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 27 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
- Status: Извън линия
Re: Спортно гърне на Фокус 1.6 Zetec. Препоръки, + и - ... и т.н.
И още как и то много! Нека се кефят младите колеги! И ние сме били на тяхно място! Та затова е хубаво поне малко да ни слушат, защото като говорим (пишем) го правим на база нашия опит!HACKO написа:Ама за шум ще давате и пари... .
Та колега KosioZetec_96 не случайно те насочих към марковите гърнета! Най добре е даже да е проектирано за двигател модел като твоя или поне близък по параметри. Не става да вземеш гърне проектирано да речем за BMW 330 и да го монтираш на твоя Фокус и да очакваш да звучи по същия начин. За евтините ако въобще вършат някаква работа по-скоро са универсални и затова ти писах че избора им става на проба-грешка. За правата генерация сам си разбрал резултата т.е. се обезмисля освен ако не правиш някой рейсингов автомобил който ще го държиш почти постоянно над 3000 оборота, ама в такъв случай генерацията няма да ти е единствената грижа.
Поздрави!

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Спортно гърне на Фокус 1.6 Zetec. Препоръки, + и - ... и т.н.
Ескорта ми беше със "спортен звук"
Става да се покефиш в града на 3-4 км да я изрежеш да те видят и псуват, но на дълъг път е смазващо.
Идвало ми е насред пътя да го изкъртя и хвърля в някоя канафка и да го препикая.
Беше самоделка.
За готови и скъпи неща не знам как стоят нещата, но повишения шум на дълъг път сигурно е с еднакво действие.
Става да се покефиш в града на 3-4 км да я изрежеш да те видят и псуват, но на дълъг път е смазващо.
Идвало ми е насред пътя да го изкъртя и хвърля в някоя канафка и да го препикая.
Беше самоделка.
За готови и скъпи неща не знам как стоят нещата, но повишения шум на дълъг път сигурно е с еднакво действие.
- ivan_racing
- потребител
- Мнения: 671
- Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
- Модел на автомобила: Ford Fiesta ST150 2.0 Duratec ST
Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.
Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .
Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия
Ford Focus mk1 1.8 бензин
Focus mk1 1.6 бензин - Местоположение: София/Стамболийски
- Status: Извън линия
Re: Спортно гърне на Фокус 1.6 Zetec. Препоръки, + и - ... и т.н.
От спортно гърне най-много да си надуеш главата и да направиш неприятен звук. Истинския звук е звука от мотора. Аспуха просто нито ще даде вървене, може да промени оборотите в който колата върви, но не и да подобри максималното вървене. Най-добре е тиха от към аспух кола, а отворена откъм звук на мотора(не говоря за филтри, а звук на мотора). Не си давай парите излишно за безмислени глупости, които не ще дават кеф.
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Спортно гърне на Фокус 1.6 Zetec. Препоръки, + и - ... и т.н.
Аз съм с малко по-мощна кола, която си има естествено бучене на силен мотор. Но генерацията ми има малък пробив и бучи като самолет. Просто е отвратително! Скоро пътувах 1500 км за два дни и бях на път да колабирам от "спортното звучене". Не се издържа. При първа възможност ще го оправя. Тихото звучене от тръбите и естествено от мотора - там е истината. В никакъв случай прави тръби и без гърнета - убийствено и за теб, и за околните.
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 06 юни 2016, 10:28
- Модел на автомобила: Puma 1.7 '99
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Спортно гърне на Фокус 1.6 Zetec. Препоръки, + и - ... и т.н.
Сменил съм само крайното гърне, и смея да твърдя, че звукът няма нищо общо с Хондовите резачки.ГордСФорд написа:Помисли какъв звук можеш да извадиш от 1.6... Надали ще е много различен от хондаджийските пърдялки. И аз съм го мислил, цяла генерация съм чувал за около 150-200 лева се прави, но това че карам 1.6 ме отказва.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 28 мар 2015, 23:38
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Re: Спортно гърне на Фокус 1.6 Zetec. Препоръки, + и - ... и т.н.
Аз съм махнал катализатора, както и крайното гърне и съм сложил просто хубав накрайник и спортен филтър. Звукът е много приятен при всякакви обороти, като при дълъг път въобще не дразни, а на светофарите звучи почти сток. Отделно получаваш и леки препуквания, когато я пуснеш от 3хил оборота.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта