Спортен въздушен филтер за фокус?

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Спортен въздушен филтер за фокус?

Мнение от debug » 04 мар 2009, 10:10

Cougar написа:
debug написа:
Cougar написа:ама никаква разлика не ми даваше :)
Ти каква разлика очакваше? Замислете се дали ползата от филтъра ще е голяма, ако смуче въздух от двигателния отсек :wink: .
Не позна, не смучеше от двигателния отсек ;) Той панела си седеше в кутията, а тя с въздуховоди и те така...
Мисълта ми е, че най-добри резултати от смукателна система се очакват от cold air induction китовете, които понякога не са много лесни за изпълнение...За Probe най-добрия кит, който се предлага, закарва въздушния филтър чак долу зад бронята, има опасност от смукване на вода, но и е най-ефективния. Помня че при Кугър-а най-добрия който бях намерил закарваше филтър в калника...и те така :) :D
Разбрах те, че си бил с панелен филтър :wink: . Но линка, който си дал, е за конусен филтър на мястото на оригиналния, което за мен е почти безсмислено (има звук де).
Системите, които свалят филтъра в бронята, съм ги гледал доста отдавна, те май са единствените, които дават реален резултат. Не са много пригодни за ежедневно каране обаче. Една по-дълбока локва и бай-бай моторче...
Тук в Пловдив например има доста места, на които при дъжд са налага да газиш по 20-30 см вода, че и повече.
Има впрочем алтернатива на филтрите от памук, която според мен е по-добра и се използва по доста състезателни автомобили - ITG - trifoam (Maxogen). Ето снимка под микроскоп (60х), на които се виждат дупките във K&N - конусен филтър.
Изображение
Конусен филтър от глупавия тип съм слагал преди 4-5 години, на Фабия и на Фокус 1,6 - честно казано освен шума друг осезаем ефект нямаше. В първия момент има психологическото въздействие, също както като си измиеш колата и ти се струва, че върви повече :lol: . В последствие се върнах към оригиналния вариант.
Друго, което не харесвам на повечето комплекти, е че вкарват картерните газове СЛЕД филтъра и ПРЕДИ МАФ-а. Което ми звучи като редовно чистене на омаслен МАФ....
Изображение

Изображение

bull3t
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 17 фев 2009, 16:43
Модел на автомобила: Focus 1.6 ZETEC Ghia 2000
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Спортен въздушен филтер за фокус?

Мнение от bull3t » 04 мар 2009, 16:37

debug защо не казваш,че имаш някакъв опит с 1.6 двигателя?! :) Кажи моля те какво си правил по него,или поне дай някакви съвети за един млад колега. :D
Focus ZETEC Power!
Dont mess with me!
You wont survive!!!

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Спортен въздушен филтер за фокус?

Мнение от debug » 04 мар 2009, 20:03

Предишният ми Фокус беше 1,6. Нищо не съм правил по двигателя, освен че го оставих без масло и после се наложи да го сменя :lol: . Филтърът ми го подариха, карах с него две-три седмици и си върнах обратно кутията. Изглежда ефектно, бучи и прочие, но честно казано смяната на старите кабели и свещи имаше значително по-голям ефект върху колата от филтъра...
После същият филтър се повози на служебната ми Фабия (70 коня), и там изцяло звуков ефект.
Съветът ми е - ако ще си взимаш конусен филтър, който се ръга директно на тръбата - няма смисъл. Панелният ще е със същият никакъв ефект, поне няма да модифицираш.
За да получиш някакъв бонус, ще трябва да се бръкнеш дълбоко - което не знам дали си заслужава за скромната печалба при твоя мотор.
Ето ти два примера, които вярвам и Кугара ще хареса 8)
http://www.aempower.com/ViewProduct.aspx?ProductID=31#
http://www.aempower.com/images/products ... 21-450.pdf
и
http://www.itgairfilters.com/content2.a ... on=maxogen
http://www.itgairfilters.com/downloads/focus.pdf
Обаче цените...

Ефектът от евентуално слагане на конус най-добре ще го усетиш, като си махнеш капака на филтъра и елемента и покараш така ден-два. Няма да имаш никаква рестрикция, ще взима въздух отвътре - същите условия като на конус, монтиран вътре при двигателя.
Изображение

Изображение

bull3t
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 17 фев 2009, 16:43
Модел на автомобила: Focus 1.6 ZETEC Ghia 2000
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Спортен въздушен филтер за фокус?

Мнение от bull3t » 04 мар 2009, 23:31

На Аем вариянта е готин,обаче 500 лева са си много пари за 10 коня или някаде там! Е явно ще си остана със желанието и мечтите, за нещо по-добро от този двигател. :( Като гледам няма и смисъл да го подготвям за турбо или нещо друго от тоя сорт. Иначе за звука от филтъра... :D

Все пак ако някой има други идеи да споделя.

Благодаря за обърнатото внимание колеги,имате по една бира от мен ако се видим скоро.
Focus ZETEC Power!
Dont mess with me!
You wont survive!!!

Потребителски аватар
Cougar
потребител
потребител
Мнения: 590
Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Спортен въздушен филтер за фокус?

Мнение от Cougar » 05 мар 2009, 08:41

Колега съжалявам, че ще ти го кажа, но след около година четене, писане и търсене аз лично установих, че няма как да правиш нещо по колата, което ще има ефект и да не даваш пари :) Аз лично живот и здраве до края на лятото се надявам да успея да повиша мощността на моята с около 30 к.с. с около 1000-1200 лв :)

Ако ще правиш това с филтъра, се взима цяла смукателна система, изпускателни колектори и изпускателната система след тях, така ще усетиш някаква разлика. Олекотен маховик, порт и полиш на портове и колектори, по-голям дросел, настройка на компютъра...и това всичкото на 1.6 101 к.с. не си заслужава :)
Продавам си колата !

Потребителски аватар
boio2
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 24 юни 2008, 19:51
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16V EFI 90hp 1992г.///Mazda 323F BG 1991г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Спортен въздушен филтер за фокус?

Мнение от boio2 » 16 мар 2009, 19:49

Да не отварям нова тема, пък и тук стана въпрос...
Някой ползвал ли е "конусната въздушна кутия" - http://www.topspeed.bg/view_product.php?pid=1279
Ако това което пише е вярно мисля, че решава доста от проблемите на коносните филтри...
Изображение

Потребителски аватар
Cougar
потребител
потребител
Мнения: 590
Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Спортен въздушен филтер за фокус?

Мнение от Cougar » 16 мар 2009, 20:09

Аме, малко или много тая кутия постоянно си е до двигателя и щеш нещеш си се нагрява и се получава нещо като тенджера...cold air induction intake е най-ефективното решение, стига да не засмучеш вода, а другия вариянт е като при астрите - при стартове се сваля фара и филтъра е точно отзад, малко по-добра изолация около него и си 6.

Иначе ето това е оптималния вариянт за моята кола :) Просто пример :)
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Продавам си колата !

Потребителски аватар
boio2
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 24 юни 2008, 19:51
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16V EFI 90hp 1992г.///Mazda 323F BG 1991г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Спортен въздушен филтер за фокус?

Мнение от boio2 » 17 мар 2009, 15:32

Дам, тази на снимките наистина изглежда не много надеждна, но ако се използва кутия като тази на обикновения въздушен филтър, просто с форма пригодена за конус, няма ли да се избегнат проблемите с топлия въздух?
П.П.Това на снимките твоята кола ли е? :)
Изображение

bull3t
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 17 фев 2009, 16:43
Модел на автомобила: Focus 1.6 ZETEC Ghia 2000
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Спортен въздушен филтер за фокус?

Мнение от bull3t » 17 мар 2009, 22:24

Аз много сериозно обмислям тоя вариянт със cold air induction intake системата,ама кугаре няма ли начин да смуче от някакво друго място ,не отдолу?
Focus ZETEC Power!
Dont mess with me!
You wont survive!!!

Потребителски аватар
Cougar
потребител
потребител
Мнения: 590
Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Спортен въздушен филтер за фокус?

Мнение от Cougar » 19 мар 2009, 00:51

Не не е моята кола, но точно тая система става, но не смея щото тука из България дупките не са дупки, ами кратери и така...Други вариянти мисля аз :)

Иначе за Кугъра примерно въздушния филтър отиваше в калника :) Виж ти и сам можеш да си я направиш или да вземеш за друга кола, стига да ти одиса на мястото, на което искаш да е. Важното е потока на въздуха да е директно върху филтъра, да не смуче от коша и да няма ограниченията на фабричната кутия. Аз затова дадох примера с астрите :D

Ако колата се ползва за драг, нищо не пречи като се качиш на пистата, да свалиш оригиналната смукателна система и да сложиш aftermarket системата (с филтъра отдолу), и да си правиш стартовете. Поне на пистата трябва да е сухо :)

Вариянта, който обмислям аз е с рязане на капак (на хриле) точно над конуса, изолиране на участък от коша, където е самия филтър и слагане на short ram смук. система ->
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Продавам си колата !

bull3t
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 17 фев 2009, 16:43
Модел на автомобила: Focus 1.6 ZETEC Ghia 2000
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Спортен въздушен филтер за фокус?

Мнение от bull3t » 19 мар 2009, 01:47

Ахх...идеята е добра ама пак се опира до там,че като вали ще влиза вода пак,само че отгоре. Да го земат дяволите,няма начин да се измисли нещо за всекидневна употреба! Кугаре ще разуча и аз дали има някакви други начини,ако и на теб ти хрумне нещо драскай в темата.
Focus ZETEC Power!
Dont mess with me!
You wont survive!!!

Потребителски аватар
Cougar
потребител
потребител
Мнения: 590
Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Спортен въздушен филтер за фокус?

Мнение от Cougar » 19 мар 2009, 02:42

Ами за идеята за капака и за водата - отдолу трябва да се направи капаче, което да се приплъзва на мястото на отвора :)
Аз за драг съм я измислил как ще е - ще се сменя на място, иначе за ежедневка за мен най-добре е конус на мястото на кутията, да си стоят оригиналните въздуховоди да духат във филтъра и изолационен материал около конуса, ИЛИ както един приятел има идея - от рифелова ламарина да си направи прегради отвсякъде на филтъра, като ръба ще облече в оплътнения, които да опират в капака. Като на К&Н китовете, само че ще бъде преграден от повече страни.

Аз лично съм карал с евтин (15лв) конус, и сутрин, когато въздуха (това лятото) е студен наистина имаше ефект, обаче постоплеше ли се, и колата умираше. Затова трябва да се изолира от коша, а и другото което се прави - увиват се колекторите (изпускателните) в изолация да отдават по-малко топлина в коша.
Продавам си колата !

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта