След конверсия на ZETEC от 105 в 130
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130
Аз минах на BC кутия. Преместването на стартера отпред ме поизнерви, покрай него и новия даунпайп... Както и това че ме мързи да си преправя светлините за задната (на IB-то беше голямата букса, на BC-то е стандартната с 2 крачета). Тампоните са същите, там нямах проблеми. Другия минус - при IB5 стабилизирането на скоростния лост е преместено в самата кутия, в корпуса на лоста няма пластинките и пружинките като при по-старите Ескорти/Фиести. Като сложих BC, което стандартно е за пружинки и пластинки в корубата на лоста, лоста стана като пръчка във варел с вода. Карам си така, не ми се занимава да сменям целия лост с щангите, но ако е проблем и неудобство за някой, то трябва да се смени от Ескорт с BC кутия. Другото различно е ламарината между блока и кутията. Трябва ламарина от BC с преден стартер. Ако слагаш MTX, нещата се променят още. Полуоските са други, има допълнителен заден долен тампон към магарето, съответно ти трябва и магаре от Ескорт с MTX кутия. Опашката на кутията е с 23 шлици, за разлика от BC/IB5 които са със 17. Трябва ти к-т съединител от такава кола, примерно Ескорт дизел. Тук вече май идваше и разлика в маховика заради притискателя и 240мм феродовия, но не помня точно. Това е на кратко. (Разводних темата...) 

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130
Тия "разводнявания" са добре дошли понеже /очевидно/ са кратки синтезирани описания от опит, за което или човек сам трябва да си блъска главата или да чете 1 седмица, така че не се притеснявай >:D<:
МТХ-а и без това нещо не ми харесва. Вярно е, че е по-здрава като цяло и държи на повече тормоз, но и тя си има кусурите - ето, синхронизатора на 3-та. А пък строши ли се нещооо.. частите и са цифромания в сравнение с ВС/(и)Б5 до колкото знам.
А ВС-то си държат много добре на 2.0 Зетек със "стандартните" му ефтинджос доработки, които и аз мисля да направя и да спра до там. Вярно е, че има и счупени такива (главно дифове), но навсякъде в английски форуми където съм чел това се е случвало или при качени кутии, които не се знае от къде са дошли и как са ползвани преди това т.е. тъмно минало, или колата си е била просташки напъвана регулярно в пияните недели.
По принцип качва ли се ВС кутия на 150+ коня двигател най-важното е да и се подменят лагерите с усилени. Направи ли се това грижи почти няма да има никакви.
И всъщност, фактически, и аз разводних темата
МТХ-а и без това нещо не ми харесва. Вярно е, че е по-здрава като цяло и държи на повече тормоз, но и тя си има кусурите - ето, синхронизатора на 3-та. А пък строши ли се нещооо.. частите и са цифромания в сравнение с ВС/(и)Б5 до колкото знам.
А ВС-то си държат много добре на 2.0 Зетек със "стандартните" му ефтинджос доработки, които и аз мисля да направя и да спра до там. Вярно е, че има и счупени такива (главно дифове), но навсякъде в английски форуми където съм чел това се е случвало или при качени кутии, които не се знае от къде са дошли и как са ползвани преди това т.е. тъмно минало, или колата си е била просташки напъвана регулярно в пияните недели.

По принцип качва ли се ВС кутия на 150+ коня двигател най-важното е да и се подменят лагерите с усилени. Направи ли се това грижи почти няма да има никакви.
И всъщност, фактически, и аз разводних темата

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- naskoto
- потребител
- Мнения: 1041
- Регистриран: 26 фев 2007, 19:23
- Модел на автомобила: RS
- Местоположение: varna
- Status: Извън линия
Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130
Маховик за Зетек и МТХ кутия може да се ползва от Мондео 2.0,АКО ще се ползва 240 мм съединител.Може и маховик от РС,но отворите за болтовете са с по-голям диаметър,самите болтове също.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта