Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Нещо ме е обзела една дилема в какво да инвестирам спестените закуски и се сетих за тази тема. Гледам, че никой не е писал, но все пак да я повдигна. Някой престраши ли се да дига на тоя мотор конете и ако не е тайна от къде започна?


Be happy
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
По принцип мотора си е съобразен добре с купето, но някои хора (като моя милост) искат повече ''ряз''. Аз си ''съживих мъртвеца'' Мондео мк1 ТДИ (мк1 е доста по-тромаво от мк2!) при specialista, това е единствения човек на който бих дал да ''бъзика'' по ГНП-то ми, за да няма после ОЛЕЛЕЕЕЕЕЕЕ. След като си поигра на стенда с моята помпа и ми вдигна малко порцията гориво....се опъвам на Голф 4 ТДИ и на Ауди А6 ТДИ (115 коня, първото А6 комби, из Петрохан не можа да избяга!), та ако някой иска да кара пъргав Форд ТДИ да се обърне към ИСТИНСКИЯ СПЕЦИАЛИСТ- specialista!
P.S. ако някой има Мондео ТДИ и иска да ги пробваме (за спорта), няма грижи!

P.S. ако някой има Мондео ТДИ и иска да ги пробваме (за спорта), няма грижи!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Доста прахоляк сте изтупали, за да вдигнете темата.
Това което е постигнато при теб е тавана на възможностите.
От моя гледна точка вдигането на мощността на TDI е полузагубена кауза. Както се казва - кон за кокошка. Причините са комплексни, като при това пропускам работата по самия двигател.
Като гледам в едно и също купе се слага както дизелов, така също и бензинов двигател. По принцип дизеловите ДВГ са по-тежки и на някой от новите автомобили дори слагат една рейка между двете бомбета, за да не се промени геометрията като тропне колата в някоя по-голяма дупка.
От двуга страна увеличаването на мощността, респективно на въртящият момент, води до по-големи усуквания и огъвания на купето, въздействия за които то не е пригодено. На един стар автомобил (на 15+ години) това може да е смъртната му присъда поради изгнилите греди и компоненти от носещата котструкция. Отделно останалите агрегати не са предназначени за такова натоварване и пактически се отваря една бездънна каца за пари.
По-възрастните колеги със сигурност си спомнят времената, когато на ГАЗ 53А се подменяше бензиновия двигател с дизелов произведен във Варна по лиценз на Перкенз. Резулта бе ремонт на скоростна кутия на всеки 6 месеца, ако издържи коляновият вал. Той пък не издържаше, защото нашите "умници" бяха закупили чертежите, но не и технологията, по която се произвежда метала за коляновея вал. В резултат на което се наложи увеличаване на диаметъра на шийките.
За тези, които имат излишно време и пари да се борят с изтискването на повече мощност от наличния си дизелов двигател, нека имат едно на ум, че ще трябва да сипват доста по-скъпо масло, заради повишеното натоварване и да го сменят по-често. От друга страна има опасност маслената помпа да не смогва да смазва добре и някой прекрасен ден частите на мотора да се изсипят през някоя дупка в картера.
Това което е постигнато при теб е тавана на възможностите.
От моя гледна точка вдигането на мощността на TDI е полузагубена кауза. Както се казва - кон за кокошка. Причините са комплексни, като при това пропускам работата по самия двигател.
Като гледам в едно и също купе се слага както дизелов, така също и бензинов двигател. По принцип дизеловите ДВГ са по-тежки и на някой от новите автомобили дори слагат една рейка между двете бомбета, за да не се промени геометрията като тропне колата в някоя по-голяма дупка.
От двуга страна увеличаването на мощността, респективно на въртящият момент, води до по-големи усуквания и огъвания на купето, въздействия за които то не е пригодено. На един стар автомобил (на 15+ години) това може да е смъртната му присъда поради изгнилите греди и компоненти от носещата котструкция. Отделно останалите агрегати не са предназначени за такова натоварване и пактически се отваря една бездънна каца за пари.
По-възрастните колеги със сигурност си спомнят времената, когато на ГАЗ 53А се подменяше бензиновия двигател с дизелов произведен във Варна по лиценз на Перкенз. Резулта бе ремонт на скоростна кутия на всеки 6 месеца, ако издържи коляновият вал. Той пък не издържаше, защото нашите "умници" бяха закупили чертежите, но не и технологията, по която се произвежда метала за коляновея вал. В резултат на което се наложи увеличаване на диаметъра на шийките.
За тези, които имат излишно време и пари да се борят с изтискването на повече мощност от наличния си дизелов двигател, нека имат едно на ум, че ще трябва да сипват доста по-скъпо масло, заради повишеното натоварване и да го сменят по-често. От друга страна има опасност маслената помпа да не смогва да смазва добре и някой прекрасен ден частите на мотора да се изсипят през някоя дупка в картера.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Маслената помпа си работи както и преди, нищо не се променя в условията и на работа.
Увеличаването на въртящият момент няма да повлияе на купето. Фабрично си го има същият, при по-големите двигатели.
Аз обаче много искам да пробвам една от така поправените ямболски коли.
Увеличаването на въртящият момент няма да повлияе на купето. Фабрично си го има същият, при по-големите двигатели.
Аз обаче много искам да пробвам една от така поправените ямболски коли.
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Николов то каузата да наливаш пари в кола винаги е загубена, каквото ще да е возилото. Прав си, колата е стара и тук таме ръждясала, но моята съм се погрижил да я подсиля и това ми дава увереност, че ще мога да отговоря на евентуалната мощност, която искам да получа. А и никой няма да сменя мотора - темата е доразвиване на съществуващият 1.8 тд в някакви разумни граници или поне аз се чудя как да изтикам от него още 20 - 30 коня макс! Накрая май ще е с нова каляска, но това е друга бира
Марто евала на Специалиста, че ти е съживил колата. От отдавна следя мненията му и определено ще го посетя някой слънчев ден. Има за какво да си поговорим и какво да сподели от опита си. Но смятам,че само с вкарването на колата в ред и с увеличаване на порцията от гориво на помпата, за мен ще е незадоволителен резултат. Освен разхода и съмнително динамиката, кой знае каква файда няма да изкараш. Не съм майстор или гуру в областта
, но го казвам от опита си с бившия форд 1.6 дизел. Все пак, ако искаш може да се видим из София и да тестваме твоята срещу моя "стоков от към настройки" Ескорт.
Колега 1.6 дизел , аз си имам мнение, но все пак мисля, че ти можеш по- добре да отговориш за скоростите. Кутията и съединителя биха ли издържали на евентуалното по- голямо натоварване?

Марто евала на Специалиста, че ти е съживил колата. От отдавна следя мненията му и определено ще го посетя някой слънчев ден. Има за какво да си поговорим и какво да сподели от опита си. Но смятам,че само с вкарването на колата в ред и с увеличаване на порцията от гориво на помпата, за мен ще е незадоволителен резултат. Освен разхода и съмнително динамиката, кой знае каква файда няма да изкараш. Не съм майстор или гуру в областта

Колега 1.6 дизел , аз си имам мнение, но все пак мисля, че ти можеш по- добре да отговориш за скоростите. Кутията и съединителя биха ли издържали на евентуалното по- голямо натоварване?
Be happy
- gazetto
- потребител
- Мнения: 700
- Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :) - Местоположение: с.Опанец - Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Аз мисля да пробвам с по - голяма турбина и по голям дебит на ГНП-то.Но все не ми остава време.И без това едното мондео ще дава фира, та поне да се пробва! 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
По-голямата турбина ще внесе още повече мудност в двигателя, но пък ще дърпа повече като набере мощност и обороти. Според мен максимумът за тази кола е да се направи да е в ред, или да се пререгулира и помпата. Писал съм някъде какво препоръчват английските колеги, но не помня къде. Човекът в Ямбол за съжаление крие какво прави, което е разбираемо. Все нещо може да се каже, но той си знае и всеки първо трябва да осигур себе си и после да става алтруист.
Скоростната кутия трябва да издържи, но зависи какво и колко. На големите бензинови двигатели не е ли същата?
Скоростната кутия трябва да издържи, но зависи какво и колко. На големите бензинови двигатели не е ли същата?
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
diesel1.6 написа:а големите бензинови двигатели не е ли същата?
Точно така. Същата е и на повече коне

Gazzeto май и аз си мисля, че туй е решението + гоуем кулер.

За да няма чудещи се за чип тунинга на 1.8 ТД, ето какво ми отговориха по имейла от тука http://powerchip-germany.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Подател: info@powerchip-germany.de
До: Лъчезар .... <mkdve2@abv.bg>
Относно: Re: Информация за чип/informaciq za chip
Здравейте,
ескорта е с механична помпа и няма как да се сложи чип на него
>
> Здравейте,
>
От доста време наблюдавам сайта Ви, но за първи път се престрашавам да Ви пиша
> по- конкретен въпрос. Притежавам автомобил Форд Ескорт 1.8 ТД 90 кс. 1998
> година. Бих искал да попитам възможна ли е интервенция с чип на този мотор и
> колко ще ми струват вашите услуги?
Be happy
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Това че тези мотори не могат да се чипосват се знае отдавна! Моята специално не е правена на макс и с намален ресурс на мотора, просто е семейно комби с приятна тяга и вървеж за всекидневието. Вече ако иска някой и има излишни пари, Специалиста ще му я ''надуе'' повече, като смени надува от турбината и се изнесе кулера челно отпред ще дотичат още 20-тина коня. Моята не пуши брутално, върви и работи равномерно, без неравномерен ход и т.н.,кулера обаче ми се нагрява доста, засега не мога да се занимавам да го местя, но като цяло съм ПРЕДОВОЛЕН от ефекта на Ямболския тунинг!
П.С. забравих да спомена че има едно мк2 в Стара Загора, момчето си го е докарало до към 110 коня, каза че е доста доволен от вървежа...
П.С. забравих да спомена че има едно мк2 в Стара Загора, момчето си го е докарало до към 110 коня, каза че е доста доволен от вървежа...
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
В 24 часа на Льо Ман отдавна преминаха и на дизели, а тази година настъпва и новият би-турбо дизел от Мазда:

А аз не смятам, че ерата на дизелите приключва, там където трябва много мощ ще си остане.

А аз не смятам, че ерата на дизелите приключва, там където трябва много мощ ще си остане.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Добра идея е по някакъв начин да се подаде въздушен поток към кулера, който стоково е "завит" на топло под капака...........
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Обдухване със студен въздух от климатика. Ха ха ха.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
MARTO 85 - копие от писмото чопнах тука, за да е ясно на повечето колеги, че ЧИП за 1.8 ТД няма. Бях срещал теми и линкове към различни фирми в БГ, които предоставят подобна техника. Е да, ама няма как!
Колега gazetto зачетох разни теми за тунинг на дизел и сметнах, че само с турбо и кулер няма да мине номера. Ще трябват и разпръсквачи. За съжаление не открих из нета да се продават по- големи за този двг. Не ми е известно съвместими ли са с някой от по- големите мотори на Форд. Дано някой с опит се включи тука, че определено има нужда.
Май засега ще се захвана с "най- леката" тунинг задачка - преправянето на кулера. Всички знаем на 1.8 тд къде се намира и как се охлажда . Вариантите са два - 1 неговото изнасяне отпред, както правят на повечето бегачки. 2 слагането на въздухозаборник на капака, както е фабрично при различни модели на други марки автомобили. Аз избрах вторият вариант поради следните причини: 1факта, че не се налага смяната на кулера - защото не можем да сложим какъвто ни попадне, а трябва да е с идентични характеристики, което си е нелека задача.
2Няма да се преправят и съответно удължават турбо пътища.
При всички положения, които и от двата варианта да се избере смятам, че ще има резултат, защото ще се подобри охлаждането на въздуха постъпващ в мотора, а оттам на теория по- добро пълнене, по- добро смесообразуване, по-добро изгаряне, повече мощност и по- малко вредни емисии на СО2. Също така, пълненето с по- студен въздух допринася за подържането на по-ниска работна температура (двигателя ще загрява по- малко)
Ще приложа снимки като тръгна да го правя на практика проекта. >:D<:
Колега gazetto зачетох разни теми за тунинг на дизел и сметнах, че само с турбо и кулер няма да мине номера. Ще трябват и разпръсквачи. За съжаление не открих из нета да се продават по- големи за този двг. Не ми е известно съвместими ли са с някой от по- големите мотори на Форд. Дано някой с опит се включи тука, че определено има нужда.
Май засега ще се захвана с "най- леката" тунинг задачка - преправянето на кулера. Всички знаем на 1.8 тд къде се намира и как се охлажда . Вариантите са два - 1 неговото изнасяне отпред, както правят на повечето бегачки. 2 слагането на въздухозаборник на капака, както е фабрично при различни модели на други марки автомобили. Аз избрах вторият вариант поради следните причини: 1факта, че не се налага смяната на кулера - защото не можем да сложим какъвто ни попадне, а трябва да е с идентични характеристики, което си е нелека задача.
2Няма да се преправят и съответно удължават турбо пътища.
При всички положения, които и от двата варианта да се избере смятам, че ще има резултат, защото ще се подобри охлаждането на въздуха постъпващ в мотора, а оттам на теория по- добро пълнене, по- добро смесообразуване, по-добро изгаряне, повече мощност и по- малко вредни емисии на СО2. Също така, пълненето с по- студен въздух допринася за подържането на по-ниска работна температура (двигателя ще загрява по- малко)
Ще приложа снимки като тръгна да го правя на практика проекта. >:D<:
Be happy
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Да ЧИП-тунинг за 1.8 td на Форд, няма, но механичен има, и има осезаема разлика във вървежа и динамиката, е не е като да се вдигнат 50 коня, но има.форд мк2 написа: че ЧИП за 1.8 ТД няма.
А кулера си е най добре да е отпред и ниско долу където въздуха е по хладен, защото бидейки си на мястото,- в топлата част на двигателния отсек, ефекта на охлаждането е поне с 40% по малък отколкото ако е отпред на "хладно". Да не говорим че и маркуча след кулера трябва да е термо- изолиран предвид дължината му.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Разпръсквачите на 1,8 могат за залеят двигателя с нафта - защо да се търсят други? Как може без да имаш нужните знания да вземаш решения (технически)?
Чип тунинг няма, но се хващам на бас, че никой не знае как работи електромагнитния клапан за корекция на предварението. Малко помощ - това, че трака, не е отговор. Или трябва да се махне, или да се нагласи според нуждата.
Чип тунинг няма, но се хващам на бас, че никой не знае как работи електромагнитния клапан за корекция на предварението. Малко помощ - това, че трака, не е отговор. Или трябва да се махне, или да се нагласи според нуждата.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
А какво всъщност ТОЧНО значи- Endura- D ?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Не е ли избраното търговско наименовние?
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Според мен, за да звучи по-добре от просто 1.8 DIESEL (както е на мк1), са го прекръстили на Endura (от Endurance- издръжливост), разликата от мк1 и мк2 мисля е само в помпата, на мк2 има повече електроника, затова е по-пъргав мотора до 2000 об/мин.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
В книгата е описано неразбираемо, а от мотоциклетите знаем какво е Ендура. Тук се касае нещо за променливо газоразпределение, но дотук съм.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Доразвиване на дизелов мотор 1.8тди
Колкото до мястото на кулера - принципно е логично отпред зад решетката на бронята да му е най-студено, само че не забравяйте в летните жеги до какви температури се нагрява асфалта и колко "студен" въздух всъщност ще го обдухва..........
В случая с мондеото и според мен по-добре е да не се пипа стоковия кулер, а само да му се направи един въздухозаборник на капака, както и един на калника от където дърпа въздух двигателя........
А по-студения въздух е с по-високо съдържание на кислород, което от своя страна подобрява горенето и вдига мощността, като се отделя по-вече, а не по-малко топлина, така и двигателя загрява по-бързо!
В случая с мондеото и според мен по-добре е да не се пипа стоковия кулер, а само да му се направи един въздухозаборник на капака, както и един на калника от където дърпа въздух двигателя........
А по-студения въздух е с по-високо съдържание на кислород, което от своя страна подобрява горенето и вдига мощността, като се отделя по-вече, а не по-малко топлина, така и двигателя загрява по-бързо!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта