Компресор на колата?

Отговори
Потребителски аватар
Sound`of`GB
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 22 сеп 2006, 23:53
Модел на автомобила: ford escort 1,8d 92/escort 1.8 115hp 97"/Peogeot 306 1,9d 98"
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Компресор на колата?

Мнение от Sound`of`GB » 17 дек 2007, 20:23

добре де все си мислим подобрения ала бала турнота чипове и всички знаем с какви средства е свързано но аз се чудя друго
защо никога не става въпрос за механични компресори
та какво ще стана ако може да се постави такъв?
смисъл фащам си
един компресор намирам му място
ремък ,ролка закачам и...
дам идва първия момент който ме сеща
при турботата има
клапан мисля че беше блол оф клапан защото инак лошо
тук ще ни е необходим ли?
и какви други проблеми трябва да се преодолеят и какво може да се постигне?
примерно на дизелова кола :roll: :roll: :roll: :roll:
''Gabrovo Audio Team"

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 17 дек 2007, 21:28

Ами в твоя случай първо трябва да отвориш книжка, да почетеш, да насъбереш малко теория, след което да се консултираш по конкретни въпроси със човек с опит, чак тогава трябва да се въоражиш със търпение и средства и да запряташ ръкави. Без нито едно от предните неща няма да стане.
Вариант 2: Имаш достатъчно средства, караш колата на някой който може да го направи, забравяш за нея поне седмица.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
Sound`of`GB
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 22 сеп 2006, 23:53
Модел на автомобила: ford escort 1,8d 92/escort 1.8 115hp 97"/Peogeot 306 1,9d 98"
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Мнение от Sound`of`GB » 17 дек 2007, 21:36

а нене не :) колата не се дава
завършил съм Автомобили и кари
(може да е било с 10 % пресъствие ,но се спрявам)
баща ми е цял живот шофер (над 40 години)
та ако ще го правя ще се мъча :)
колата ми е само за експерименти не се бърка какво ще стане :)

литература това е хубаво :) трябва да попрегледам ,но си мислех ако може да поопсъдим нещата
то най-лошото е че нз дали има място къде да го събера :(
ейся правих едно голфче 2 и го гледам то има ебаси хамбара :)
''Gabrovo Audio Team"

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 18 дек 2007, 00:02

По принцип компресора е хубаво нещо, но в Европа като цяло не е много разпространен поради простата причина, че караме предимно малолитражки! Като цяло компресора има много плюсове - лесен монтаж, няма турбо дупка, не напича кислорода /поне не толкова колкото турбото/,висока производителност /буквално може да удвои мощността/. Но за жалост /не може всичко да е хубаво/ при ниски и средни обороти "тежи" на мотора, оказва се осезаем товар за малките двг /много вдига разхода при ежедневно градско шофиране/ и като цяло има отрицателен ефект; докато на голям расов мотор - само компресор - тук вече двг сам по себе си е много мощен дори на празен ход и не го усеща, а при настъпване достига до много високи резултати! Като тук основен плюс, е че не е необходимо достигането на високи обороти /като при турбото/, а още от средни обороти започва да налива стероиди в двг и като цяло при ежедневно шофиране има твърде положителен ефект!

Иначе компресорите като цяло са много по-надеждна система от турбото и при интегрирането им има по-малко проблеми за решаване!
При тях оборотите са в границите на разумното /докато при турбото над 100 000обр.мин/, няма термично натоварване /при турбото има страшен термичен шок - от едната страна горещо, а от другата ледено/, износването на агрегата е ниско и често изкарват колкото самия двг. При монтажа е много по лесно - буквално стойка, шайба и ремък /докато при турбото - нови колектори, фланец, маслопроводи, нова маслена помпа, радиатор за маслото, кулър/

За някой неща от горното имам лични наблюдения - `99г. си купих Голф II 2.0 16V с Г60, колата наистина беше много зверска, но и разхода на бензин беше страшен. В началото ми беше много странно - в градски условия като карах бавно и внимателно ми харчеше по 17л. на 100км., докато като я сцепвах харчеше по 18л. на 100км. /и аз започнах да я карам само на ръчка/. След това си взех Сааб 900 турбо /от старите/, като го карах спокойно се държеше много прилично - харчеше около 12л. на 100км. / е настъпех ли го с лекота достигаше 20л. на 100км./. Така достигнах до извода, че наистина за коли под 2.5 - 3.0л. е по-добре да е с турбо, въпреки недостатъците му и съпътващите го проблеми!


пп: Ако искаш да сложиш компресор ще се наложи да малко да ъпгрейтваш хардуера и софтуера на сток двг. Трябват ти нови смукателни колектори, усилени бутала, ризи и клапани; спортни разпределителни валове; желателно е да се помисли за усилване на мазителната и охладителната с-ма; ако колата е инжекцион ти трябват и нови дюзи с по-голям дебит и нов софтуер за компа!

пп2: Иначе по принцип проекта е осъществим /да живее интернет търговията, особено И-бей/ и ако се приложи необходимото внимание и любов ще се получи добър резултат!

Потребителски аватар
Sound`of`GB
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 22 сеп 2006, 23:53
Модел на автомобила: ford escort 1,8d 92/escort 1.8 115hp 97"/Peogeot 306 1,9d 98"
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Мнение от Sound`of`GB » 18 дек 2007, 08:44

Ами да ,но аз нямам
никакъв хард и софтвеър ;) защото бате дизел е 92 година и единственатра електроника е
Плюса който пуска нафтата :lol: тааааа
при мен е възможно да се пипа помпата(в леки граници)
и се надявам ,че двигателя може да издржи малко повече без да се пипа нищо по него
ако се сбози нещо здраве да е :)
и все пак какво може да му стане от малко повече въздох
и дали ще има ефект някакъв?
тразхода не ме плаши
дизела гори 7-8 нормално сега последно го карах на 10-13 заради вече остранени проблеми но пак 10-13 не ме плаши ако ще е весело :)
''Gabrovo Audio Team"

Потребителски аватар
EscortMK51.3
потребител
потребител
Мнения: 575
Регистриран: 30 апр 2006, 04:07
Модел на автомобила: Cougar 2.0 16V Zetec '00,Mondeo MK1 1.6 '96 Zetec, Escort MK6 1.3 '93 HCS
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Мнение от EscortMK51.3 » 18 дек 2007, 20:50

намери си 2.5 В6 от мондео и се пробвай да го вкараш в коша на дизелчето, не се занимавай с компресори ;)
ще си с най-откачения Ескорт в региона :mrgreen: 170 коня 220 Нм въртящ момент ;)

Потребителски аватар
Sound`of`GB
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 22 сеп 2006, 23:53
Модел на автомобила: ford escort 1,8d 92/escort 1.8 115hp 97"/Peogeot 306 1,9d 98"
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Мнение от Sound`of`GB » 18 дек 2007, 21:00

?????????? ъъъъъ добре де какво не разбираш искам да си направя евтин експеримент ;)
компресорче искам просто съм зарибен :)
ако няма такива като мен
света няма да се развива :P
''Gabrovo Audio Team"

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 18 дек 2007, 22:18

Абе само с пипане на помпата не съм сигурен, че ще стане /абе ще стане ама няма да може да използваш пълния потенциал - ще ти е малко горивото/!

Колкото до хардуера дизела е с "тежки" чугунени бутала /абе то целия двг. е чугунен/ и в случая предполагам, че ще са ти от полза, защото са доста здрави /това е един от редките случаи, в които масивността им не е недостатък, а предимство защото ти няма да гониш свръхобороти, а ще останеш на първоначалните/ и предполагам, че без особени промени ще издържи известно време!

Абе идзпадне ли ти подходящ компресор се захващай смело /щом си си решил проблема със сервиза и свободното време, то си наполовина готов/!

пп: ако стане ще имаш уникална кола - единствения дизел с компресор! :wink:

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 18 дек 2007, 22:31

в тунинг-форума има компресор от G60 8)

Потребителски аватар
Sound`of`GB
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 22 сеп 2006, 23:53
Модел на автомобила: ford escort 1,8d 92/escort 1.8 115hp 97"/Peogeot 306 1,9d 98"
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Мнение от Sound`of`GB » 19 дек 2007, 00:34

дам лошото е ,че може би няма да се събере и ще трява да режа капак :(
ама нали ще е ьза кушията сега съм пуснал баща ми да проучва ,че го гледам скучно му е да има с какво да се занимава :) (поне съм сигорен ,че ще намери компресор :) )
''Gabrovo Audio Team"

Потребителски аватар
EscortMK51.3
потребител
потребител
Мнения: 575
Регистриран: 30 апр 2006, 04:07
Модел на автомобила: Cougar 2.0 16V Zetec '00,Mondeo MK1 1.6 '96 Zetec, Escort MK6 1.3 '93 HCS
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Мнение от EscortMK51.3 » 20 дек 2007, 07:37

по въпроса - някои няма да е лошо да поясни, точно какъв компресор е нужен за такъв двигател...защото предполагам марките моделите и размерите както и видовете не са ЕДИН :) сега, няма да слагаме компресори кесим....

и между другото преди време в тунинг форума имаше компресор от буик 3 или 4 000 кубика и ме съмнява точно той примерно да стане за дизела. а и струваше 1300 лв втора ръка :) а все си мисля че 2.5 В6 ще ти излезе по-малко :P

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 20 дек 2007, 21:38

При монтирането на компресор на дизел трябва да се има в предвид, че между дизела и бенз двг. има съществена разлика в принципа на действие. При дизела първо в цилиндрите се вкарва въздуха и после малко преди горна мъртва точка се впръсква горивото, което експодира в следствие на упражненото налягане. За да се получи това е необходимо голямо количество въздух - два пъти и повече спрямо бенз. двг. със същия обем /или образно казано 1.8д. консумира въздух колкото 3.6 бенз./.

Затова за да се захрани дори среден дизелов двг е необходим компресор от голям бенз. двг. Колкото недостатък, толкова и предимство е факта, че компресора се задвижва перманентно, чрез ремък - тоест дебита и налягането, които генерира се регулира, чрез съотношението между ролката на коляновия вал и ролката на остта на компресора /при по- голяма горна ролка компр. прави по-малко обороти спрямо кол. вал, тоест по-ниско налягане; при малка горна ролка компр прави повече обороти спрямо коляновия вал, тоест по-високо налягане/!

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 20 дек 2007, 22:07

Колкото до 2.5 V6 - не съм сигурен, че ще излезе по-евтино /или поне рационално/, защото момчето иска да получи мощна кола за забавление, която да я кара едно лято и после да я бракува. При минаването на вариант с 2.5 V6, ще трябва изцяло да изкорми предницата на ескорта поради следните причини: 1.трябва да смени двг, скоростната кутия, диференциала и полуоските /от дизел нищо не става на бензин/; 2.от тук веднага идва втория сериозен проблем 2.5 V6 се монтира само на Мондео, тоест няма полуоските за Ескорт /тези от Мони са по-дълги дълги/; 3. блока и картера на V6 са коренно различни от този на редовия мотор и в следствие на това и ск. кутия и диф се падат на малко по-различно място, тоест няма как да го монтира в коша, защото упорите не съвпадат с новия двг. - трябва да си преработи коша, за което е необходимо доста изчисления и голяма прецизност /все пак това не е куфар и не може да го поставиш леко на криво/; 4.дори и да се прави с горното ще трябва изцяло да подмени ел. инсталацията и горивната система /това е къртовски труд, трябва да се изкорми старата, да се свали прецизно тази от колата донор, да се монтира на колата, да се се проверят за повреди и прогонят всички
жички, а те буквално са хиляди; да се монтират компютрите; да се проверят датчиците; да се свърже всичко това и да се провери дали всичко работи нормално/!

Точно затова предполагам, че слагането на компресор или турбинирането са по-удачните в случая методи за повишаване на перформанса!

пп: точно заради тези технически трудности предполагам, че и Диск е заложил на 1.8зетек в проекта си /това е двг, който серийно се предвижда да се монтира в купето и принципно е близък до оригиналния му. Възникващите технически проблеми са решими/! Иначе всеки се блазни по V6, но за да е успешен тунинг проекта, трябва като старт да се направи план, в който да се вземат в предвид всички вероятни технически проблеми и тяхното решение, защото какъв е смисъла да се започва въобще /да съсипеш една иначе здрава кола/, ако не е сигурно че ще се ще има успешен или пък е съмнителен /просто ние не можем да си позволим това, тъй като сме ограничени от ресурсите/!

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 20 дек 2007, 23:20

Като цяло за дизел не си заслужава занимавката.
Целият труд и ПАРИ (защото евтино няма да стане) които ще се похарчат по имплантацията ще произведат не повече от 25НР от 1.8Д (или общо 95НР, ако бъркам поправете ме)!
Ако този труд и пари ги "изсипеш" във 1.6 CVH например крайния резултат ще е повече от 150НР!

Това упражнение със дизелов двигател вече сме го правили (макар и със турбо) и по-горе казаното лежи на опита. Мерцедеса все още си се движи без никакви проблеми, турбото се оказа добро и не е сменяно или ремонтирано. Разхода определено се покачва, мощността не чак толкова!

Такива неща "за някои лев да направим бегачка" ги има само по филмите. Колкото и евтино да ти излезне, няма начин да купиш компресор под 500 лв., G60 и G40 не ги броя за компресори, защото те са по чупливи и от турбото. Значи стартираш с 600 лв. да кажем. Останалите стойки и алабала (което всъщност никак не е алабала) ще ти излезнат колко? 50-100 лв? Едва ли. За 50 и 100 лв. ще направиш стойка и обтягащи/водещи ролки, които като подадеш газ и минеш 1500 об/мин. ремъка или ще изкача от тях или ще се къса! И това го казвам от първа ръка - за една вечер скъсахме 4 ремъка, а не бяхме изминали и 5 км. - едни момчета с Корса с 2Л. двигател и G60 (знам, ще кажете това е бензин!) бяха си докарали Франкенщайна да бъде монтирано ECU и да бъде настроено. Освен ремъка, компресора спря да прави налягане повече 0,3 Bar ей така - изведнъж (мисля, ще знам защо :) ).

Ето например и други неволи на тема компресор и ремък:
http://www.tsr.nu/main/menu.php?lang=s& ... stra_part1

Ние бяхме МНОГО близо до ситуация от горният линк защото момчето не си беше сложило капака на ангренажният ремък, докато двигателя на астрата от линка си е бил с капак!

Това с интеркулера, че не е нужен - забрави го. Кулера ти дава едни 5-7% повече мощност, който никак не искаш да ги изпускаш от немощният 95НР дизелов двигател.
Освен кулера, че ти трябват и някоя друг тръба, гумено/силиконово съединие и скобки - айде сложи 150-180 лв. (с кулера).
Току виж си прехвърлил 1000 лв. и "бегачката за някой лев" вече е "бегачка за над 1000 лв., която реално не е бегачка".

За 1000 ще си купиш и монтираш бензинов двигател, било то и горепосоченият CVH 1.6 105НР - ще имаш повече мощност за същите пари. Разбира се има и недостатъци - няма да има въртящият момент на дизела...

Като заключение бих казал следното - ако правиш нещо в което мислиш да си возиш задника с повече от 100 км/ч. то не пренебрегвай нищо! Нито спирачките, нито безопасноста на двигателя, нито състоянието на купето! Няма значение, че не ти пука за колата - но за теб сигурно ти пука!

P.S. Сериозно си мисля да направя двулитровия Zetec дето събира сили в гаража ми със компресор, само дето още не съм открил начин да направя всичко така, че когато подкараш колата изпод капака да не излизат звуци като по Коледа на село - иначе казано като прасе на заколение. За справка - няколко линка:

http://www.youtube.com/watch?v=lhO1cfj0ubI

http://www.youtube.com/watch?v=XPhTFQFMI5Q

http://www.youtube.com/watch?v=1Tdz7vSI6To
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
bobi_turbo
потребител
потребител
Мнения: 117
Регистриран: 02 май 2007, 21:38
Модел на автомобила: Ескорт Седан 1.8ТДИ Джия
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от bobi_turbo » 22 дек 2007, 03:17

Незнам но на тези линкове звукът ми изглежда като на Ламборгини Галардо :D
Междудругото някой замислял ли се е над идеята Ford Fiesta Cosworth ?

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 22 дек 2007, 10:11

bobi_turbo написа: Междудругото някой замислял ли се е над идеята Ford Fiesta Cosworth ?
4X4 или само на задно ? :lol:


http://www.fiestaturbo.com/forums/my-fi ... aea87dd869
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
bobi_turbo
потребител
потребител
Мнения: 117
Регистриран: 02 май 2007, 21:38
Модел на автомобила: Ескорт Седан 1.8ТДИ Джия
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от bobi_turbo » 22 дек 2007, 16:24

Олеее
disc Златен си бате!
Много ти благодаря за линка!Направо ми останаха очичките във тази Фиестичка :lol: 505 коня със AET GT30 Турбо :D
И как е раздута за да паснат полуоските :D
...Ех де да имах няколкостотин хиляди лева :( :P

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта