фиеста 1800 на 2000
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
- Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
- Местоположение: plovdiv
- Status: Извън линия
фиеста 1800 на 2000
здравеите.(извинявамсе за правописните грешки)реших да смения двигатела на колицата с малко по-такъв.мушнах един 2л,-------- гумички на клапаните смених ,клапанчетата припаснах, главата е стръгнах, основни и биелни лагерчета+сигменти не че имаше нужда , смених скоросната кутия с дизелова, сложих и хубаво феродо(не наи-хубавото ама валео) нови маншон4ета на всички каренца, биалетчици, тампон4ета,нова спирачна помпа, дузичките почистихме,маслата са новички, лдж-15, дросекова клапа от 2л -........... и ми свърши информациата по тунинга.
--------------------------------------------------------------------------------------
(електрониката ми е от 1.8 16)
та искам да попитам
- маф от 1.8 или 2.0
-има ли смисал да слагам предни спирачни апарати от мондео-2л
-имали разлика в дюзита(има смисъл да ги сменям)
-изпускаталните колектори имат ли разлика(1.8-2.0)
мерси предварително
(имам и оптичен тунинг малко по добър от циганска лада 1500)

--------------------------------------------------------------------------------------
(електрониката ми е от 1.8 16)
та искам да попитам
- маф от 1.8 или 2.0
-има ли смисал да слагам предни спирачни апарати от мондео-2л
-имали разлика в дюзита(има смисъл да ги сменям)
-изпускаталните колектори имат ли разлика(1.8-2.0)
мерси предварително
(имам и оптичен тунинг малко по добър от циганска лада 1500)

Последна промяна от vasil_z на 09 окт 2008, 09:23, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Re: фиеста 1800 на 2000
Това е човека с който можеш да споделяш за тунинга на фиестата http://www.clubford.org/forum/memberlis ... ofile&u=90
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
- Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
- Местоположение: plovdiv
- Status: Извън линия
фиеста 1800 на 2000
мерси братле.ако разбереш нещо ново............ аз сам тук 
(знам за него. преди смсе си писали ама нешо немода да се свържа.на неговото мнение разчита наи-много)

(знам за него. преди смсе си писали ама нешо немода да се свържа.на неговото мнение разчита наи-много)
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: фиеста 1800 на 2000
Здравей,vasil_z написа:здравеите.(извинявамсе за правописните грешки)реших да смения двигатела на колицата с малко по-такъв.мушнах един 2л,-------- гумички на клапаните смених ,клапанчетата припаснах, главата е стръгнах, основни и биелни лагерчета+сигменти не че имаше нужда , смених скоросната кутия с дизелова, сложих и хубаво феродо(не наи-хубавото ама валео) нови маншон4ета на всички каренца, биалетчици, тампон4ета,нова спирачна помпа, дузичките почистихме,маслата са новички, лдж-15, дросекова клапа от 2л -........... и ми свърши информациата по тунинга.![]()
--------------------------------------------------------------------------------------
(електрониката ми е от 1.8 16)
та искам да попитам
- маф от 1.8 или 2.0
-има ли смисал да слагам предни спирачни апарати от мондео-2л
-имали разлика в дюзита(има смисъл да ги сменям)
-изпускаталните колектори имат ли разлика(1.8-2.0)
мерси предварително
(имам и оптичен тунинг малко по добър от циганска лада 1500)
И аз имам такава Фиеста и вече 5 000 км. се движи без никакви проблеми - ходих на събора с нея дори -> http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 39&t=18813
Като начало - задължително ще ти трябва компютър от 2 литра! Зависи обаче каква ел. инсталация ползваш! Прочетох ти няколко мнения и останах с впечатлението, че Фиеста-та преди е била с 1.8 16v, така ли е? Оригиналната ел. инсталация от Фиеста-та ли ползваш? Дай отговор на тоз въпрос за да мога да ти конкретизирам отговора, но по принцип ти трябва компютър с означение DEEP или DESK (от 2 литра Мондео):

За МАФ-а - не съм сигурен дали се ползва един и същ партиден номер за 1.8 и 2 литра, но аз взех всичко от една кола и съм сигурен, че моя дебитомер е от 2 Л. На теб ти трябва от 2 литра! Сравни партидните номера:

Ако мислиш, че твоите спирачки за достатъчни - ползвай ги, но ако не ти са достатъчни направо минавай на 278 мм. от Мондео V6 (имам такива на Орион-а и съм много доволен!).
На инжекторите трябва да им сверя номерата и ще ти кажа по-късно (имам ги всичките от 1.6 до 2.0 литра).
Изпускателните колектори имат разлика, но само в дизайна - на колекторите от 2 литра изхода им е под налко по-различен ъгъл и ако искаш да ползваш текущите гърнета, ще трябва да преправяш доста. Аз си оставих колекторите от 1.6 и всичко е наред. Що се отнася до вътрешните отвори - еднакви са на всички!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
- Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
- Местоположение: plovdiv
- Status: Извън линия
Re: фиеста 1800 на 2000
здравеи и мерси.
1-зна4и ползвам ел.инсалациата от1.8 и нищо не съм променял по нея.
2- мафа днеска купи от 2л -преди вообще нямах
номера му е
93bb-12b579-ba
afh60-02a
3k22
3-за дюзите шапочакам
4-относно гарнетата (1.
имам само задно. мам дали трабата е с достатъчно долямо фи. ти какво си направил?
ЩА ГИ РАЗМАЖЕМ ИТАЛИАНЦИТЕ
друго какво ще ми трябва от 2л освен компа и мафа?
1-зна4и ползвам ел.инсалациата от1.8 и нищо не съм променял по нея.
2- мафа днеска купи от 2л -преди вообще нямах
номера му е
93bb-12b579-ba
afh60-02a
3k22
3-за дюзите шапочакам
4-относно гарнетата (1.

ЩА ГИ РАЗМАЖЕМ ИТАЛИАНЦИТЕ

друго какво ще ми трябва от 2л освен компа и мафа?
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
- Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
- Местоположение: plovdiv
- Status: Извън линия
Re: фиеста 1800 на 2000
днеска качих мафа от 2л.разликата е голяма. обаче ме питеснява че отвора на пламасата в долния краи(оная дето минава върху двигатела) е много малък.утре е карам да е закачат на компютара.
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 25 юли 2007, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Fiesta XR2 MK2
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: фиеста 1800 на 2000
Браво колега,ще чакам да я настроиш и когато и аз зглобя мойта ще си направиме 1 старт,щото и аз правя фиеста с 2-литров ZETEC
.Трябва да ги замериме!Успех с проекта и поздрави!!!

-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
- Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
- Местоположение: plovdiv
- Status: Извън линия
Re: фиеста 1800 на 2000
браво. докаде си стигнал?
бях на компютар и ми от чете грешка само на мафа 517-май
бях на компютар и ми от чете грешка само на мафа 517-май
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 25 юли 2007, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Fiesta XR2 MK2
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: фиеста 1800 на 2000
Дано не нарушавам точките от праволника,малко го закусах с предната маска (престилка) на фиестата не мога да намеря още за да я събера тия дни ще сваля изпускатела,трябва да отида да ми направят фланец и да си купя колена за да ми направят изпускател и такива дреболии,с една дума още сум в началото на проекта.
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
- Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
- Местоположение: plovdiv
- Status: Извън линия
Re: фиеста 1800 на 2000
и спортната седалка вече е закупена и поставена
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: фиеста 1800 на 2000
vasil_z:
2Л инжекторите са различни от 1.8Л 105/115/130НР!!!
MAF-а е правилният номер за 2Л. За ECU с код ALTO не мога да ти кажа нищо. За DEEP и DESK със сигурност знам, че нямат PATS (стандартен Форд-ов имобилайзер, включващ RFID трансмитер в ключа, един пръстен с антена около контактният ключ и PATS модул) и на теб ти е нужен точно такова ECU, защото иначе се забъркваш във филм!
Относно употребата на 2Л ECU - тук има доста уловки! Но, ако си късметлия (като мен
) ще е просто изключване на едното ECU и включване на другото!
Най-важната особенност при 2Л ECU-то е, че се ползва вътрешен EDIS (намира се в ECU-тo)! EDIS е системата за бездистрибуторно запалване на Форд. При всички по-стари Форд-ове ('90-'96) EDIS-a е външен (с изключение на Мондео!). Ето какво предсталвява модула, част от запалителната система:

Ако ел. инсталацията ти е предвидена за вътрешен EDIS ще е перфектно. Със сигурност знам, че Фиеста Si (1.6 16V) е със такава инсталация - моята Фиеста е такава. При теб трябва да потърсиш из двигателният отсек за въпросният външен EDIS модул. Приблизителното му място във Фиеста:

Може и да не е там! Разгледай внимателно - най-сигурният начин е да тръгнеш от 3-те кабела на бобините или от датчика за положение на коляновия вал (над стартера) -> те ще те отведат или до EDIS-a или до ECU-то!
Ако се окаже че инсталацията ти е вътрешен EDIS - > направо включваш 2Л ECU-то и готово!
Ако обаче си с външен EDIS, ще се наложи преокабеляване. Не е толкова сложно и мога да ти дам всичкото нужно инфо.
Има предвид, че пиновете на инжекторите се намират на различни места при ECU-тата със вътрешен и външен EDIS! Може би ще се наложи да удъжиш 4 кабела и да разместиш още толкова в конектора на ECU-то (това става лесно с помоща на шило).
При Мондео-то по някаква причина са решили да преместят EDIS-а в ECU-то
и друг вариант е да поставиш ел. инсталация от Мондео (имам такава с малки липси)
2Л инжекторите са различни от 1.8Л 105/115/130НР!!!
MAF-а е правилният номер за 2Л. За ECU с код ALTO не мога да ти кажа нищо. За DEEP и DESK със сигурност знам, че нямат PATS (стандартен Форд-ов имобилайзер, включващ RFID трансмитер в ключа, един пръстен с антена около контактният ключ и PATS модул) и на теб ти е нужен точно такова ECU, защото иначе се забъркваш във филм!
Относно употребата на 2Л ECU - тук има доста уловки! Но, ако си късметлия (като мен

Най-важната особенност при 2Л ECU-то е, че се ползва вътрешен EDIS (намира се в ECU-тo)! EDIS е системата за бездистрибуторно запалване на Форд. При всички по-стари Форд-ове ('90-'96) EDIS-a е външен (с изключение на Мондео!). Ето какво предсталвява модула, част от запалителната система:

Ако ел. инсталацията ти е предвидена за вътрешен EDIS ще е перфектно. Със сигурност знам, че Фиеста Si (1.6 16V) е със такава инсталация - моята Фиеста е такава. При теб трябва да потърсиш из двигателният отсек за въпросният външен EDIS модул. Приблизителното му място във Фиеста:

Може и да не е там! Разгледай внимателно - най-сигурният начин е да тръгнеш от 3-те кабела на бобините или от датчика за положение на коляновия вал (над стартера) -> те ще те отведат или до EDIS-a или до ECU-то!
Ако се окаже че инсталацията ти е вътрешен EDIS - > направо включваш 2Л ECU-то и готово!
Ако обаче си с външен EDIS, ще се наложи преокабеляване. Не е толкова сложно и мога да ти дам всичкото нужно инфо.
Има предвид, че пиновете на инжекторите се намират на различни места при ECU-тата със вътрешен и външен EDIS! Може би ще се наложи да удъжиш 4 кабела и да разместиш още толкова в конектора на ECU-то (това става лесно с помоща на шило).
При Мондео-то по някаква причина са решили да преместят EDIS-а в ECU-то

Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
- Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
- Местоположение: plovdiv
- Status: Извън линия
Re: фиеста 1800 на 2000
компа го купих днес(от северна бг, или е DEEP или DESK -знам само че дните които си ми дал отдоварят точно)тате го е проверил.(от това каето ми каза се забатачих от всякаде-от кабели нищо не вдявам)кабелите от бобината и датчика на хол(над стартера)ми влизат в купето по- други ден ще го кача.ако не тръгне колко парици ще ми вземеш ако доида да ми го вържеш както трябва-пиши ми лично съобщение с твиоте данни ако си навит.моита педерастия май е външна.надявам се да не те занимавам с глупости.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
- Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
- Местоположение: plovdiv
- Status: Извън линия
Re: фиеста 1800 на 2000
догодина пада акциза!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
васко ще кара v6
васко ще кара v6
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
- Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
- Местоположение: plovdiv
- Status: Извън линия
Re: фиеста 1800 на 2000
от-milen3mp
Здравей просветли ме моляти се каква е разликата в спирачните апарати (нашите са еднакви ) с тези на
мондю че покрай теб и аз май се запалих, така ще си вдигам кубиците и то без да сменям талона
П.П. какво е тава с акциза че за сега само на снимките на v6 се облизвам 2000eвро само за акциз си е май множко
Чао и лек път
_________________
през дупките си карам и.......А
ОТ ФОРД СТАНА НА БЪГИ
Здравей просветли ме моляти се каква е разликата в спирачните апарати (нашите са еднакви ) с тези на
мондю че покрай теб и аз май се запалих, така ще си вдигам кубиците и то без да сменям талона
П.П. какво е тава с акциза че за сега само на снимките на v6 се облизвам 2000eвро само за акциз си е май множко
Чао и лек път
_________________
през дупките си карам и.......А
ОТ ФОРД СТАНА НА БЪГИ
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
- Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
- Местоположение: plovdiv
- Status: Извън линия
Re: фиеста 1800 на 2000
говори се че от догоди на еропеиския саюз ще поискат от наще лишпери да махнат кациза(митото) за тези коли които са над 165 кс.КОЕТО Е СУПЕР.
а за спирачките-просто дисковете на мондеото са по големи и би трябвало да спира по-добре.а захвщането е на апаратите е еднакво.цак-цак и готово.цената на дисковете нови е от 100 до 150 а на апаратите около 80 лв. от морга накладките са от 30 до 60 лв.(зависи дали ползваш отстъпки в магазините)
а за спирачките-просто дисковете на мондеото са по големи и би трябвало да спира по-добре.а захвщането е на апаратите е еднакво.цак-цак и готово.цената на дисковете нови е от 100 до 150 а на апаратите около 80 лв. от морга накладките са от 30 до 60 лв.(зависи дали ползваш отстъпки в магазините)
- Shooter
- потребител
- Мнения: 310
- Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009 - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: фиеста 1800 на 2000
Не разбрах защо си сложил на фиестата 2000 кубиков двигател? можеше да сложиш двигател от Mustang V8s, 4.6L SOHC V8 engine 300 wild horses след време ще смениш купето и окачването и в кайна сметка ще имаш Mustang V8s




Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
- Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
- Местоположение: plovdiv
- Status: Извън линия
Re: фиеста 1800 на 2000
които си няма работа си намира.
(мустанга догодина)

-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
- Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
- Местоположение: plovdiv
- Status: Извън линия
Re: фиеста 1800 на 2000
ето и данните на компа
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: фиеста 1800 на 2000
Добре, това е правилното ECU!
Сега ти остава по-гадната работа - ел. инсталацията.
Ще ти кажа цялата конверсия стъпка по стъпка, но не бива да бързаш и бъркаш! Ако някъде срещнеш разлика с описаното - пиши ми и не бързай! Работи стъпка по стъпка, както съм ти го описал!
Като за начало трябва да знаеш как да "разглобиш" конектора на ел. инсталацията за ECU-то.
Във конектора има червен "гребен", който държи кабелите да не излизат от буксата. С помоща на малко шило може да извадиш гребена много лесно. Освен гребена, всеки кабел се задържа на място от малка "кукичка" вътре във конектора и затова пак със шилото трябва да освобождаваш "кукичката" преди за измъкнеш някой кабел от мястото му - внимавай не напъвай много "кукичките", че се чупят лесно, бъди търпелив!!! И следва разместването! За улеснение си вземи "хартиено тиксо" и на всеки кабел който откачиш от буксата му лепвай парче и надписвай къде е бил (номерчето на пина). Пиновете на конектора на написани на самия конектор (от 1 до 20 и от 41 до 60, в средата са от 21 до 40 разбира се)
За начало пренареди инжекторите:
------------------- Фиеста --------- Мондео
Инжектор 1 ------- 58 ------------> 51
Инжектор 2 ------- 59 ------------> 52
Инжектор 3 ------- 39 ------------> 39
Инжектор 4 ------- 35 ------------> 35
(тук може да ти останат 2 излишни кабела - тези който са били на 51 и 52 - ако има такива ги надпиши и изолирай! Но по-вероятно е да не ти останат)
Всички останали неща са на място, а именно:
Датчик температура на въздуха;
Ламбда сонда;
Датчик температура на двигателя;
Казанче за бензинови пари;
MAF;
Бензинова помпа;
Клапан за празен ход;
Датчик положение на разпределителни валове;
VSS Датчик за скорост на автомобила;
Датчик положение на дроселовата клапа;
Вторична въздушна пулсова система.
И остана запалването. Трябва да елиминираш EDIS модула. Но първо да ти обясня как работи това запалване.
От датчика на коляновия вал (2 бр. кабела, пинове 5 и 6 на EDIS, има и трети кабел - това е ширмовката, за екран, пин 7 на EDIS) сигнала постъпва в EDIS модула. Тук се обработва до удобен вид и се праща към ECU-то (1 бр. кабел, пин 1 на EDIS към пин 56 на Фиеста ECU). ECU-то "вижда" оборотите на двигателя, "вижда" и натоварването (от MAF-а) и смята предварението, готовият резултат се връща към EDIS-а (1 бр. кабел, пин 36 на Фиеста ECU към пин 3 на EDIS), а той от своя страна го препраща към бобините (2 бр. кабели, пинове 10 и 12 на EDIS). Към самия EDIS има още кабели (захранване, маса и др.) но те не интересуват.
А сега как стават нещата при Мондео-то.
От датчика на коляновия вал (2 бр. кабела, пинове 55 и 56 на Мондео ECU) сигнала постъпва в ECU-то. ECU-то "вижда" оборотите на двигателя, "вижда" и натоварването (от MAF-а) и смята предварението, готовият резултат се връща за изпълнение към бобините (2 бр. кабели, пинове 58 и 59 на Мондео ECU).
Елементарно!
Ти трябва да направиш следното:
Най-напред махаш от конектора на ел. инсталацията кабели 36 и 56. Това са двата кабела по които идава и се връща сигнала за EDIS-а. Режеш кабелите на около 10 см. след буксичките (тези 2 парчета ще ти трябват след малко!!!), а отрязаните крайчета на кабелите изолираш. Отстраняваш EDIS модула. Проследяваш кабела от датчика на коляновия вал (разтиксоваш нужните места на ел. инсталацията) чак до буксата на EDIS-a и там режеш кабела (вътре има 2 бр. кабели + ширмоваката). Сега не мога да ти кажа кой цвят кабел на кой крак да поставиш, но ще експериментираш и ще ги улучиш - не се притенявай, нищо няма да изгори, просто в единият вариант колата ще запали, а в другия не
Та въпросните 2 бр. кабели трябва да ги поставиш на пинове 55 и 56 със помоща на отрязаните 10 см. буксички от преди малко
Запояваш и изолираш! С това ECU-то може вече да "вижда" оборотите на двигателя! Остава да може да "пали" бобините.
Изключваш буксата от бобините - в нея има 3 кабела, като средният е захранване (него няма да го пипаш, остава си така), а на теб са ти нужни другите два. Тръгваш по тез 3 кабела, разтиксоваш ел. инсталацията и ще установиш, че нужните ти 2 кабела отиват в буксата на EDIS-a. НЕ ГИ РЕЖИ!!! След кратък оглед ще установиш, че буксата на EDIS-a се разглобява по подобие на буксата на ECU-то (има червен "гребен"). С помоща на шило изваждаш двата ти нужни кабела (предполагаеми цветове -> зелен и кафяв) и ги подвеждаш към ECU-то (може да се наложи да ги удължиш - запоявай и изолирай!). Тук пак ще има малко хазарт (и пак без никакви притеснения), защото не мога да ти кажа точните цветове. С малко проследяване може и сам да установиш кой кабел къде трябва да е, но генерално трябва да идат на пинове 58 и 59 (като предполагам, че зеления е на 59). Как точно да установиш - включваш буксата към бобините и виждаш кой цвят кабел за коя бобина е (за кои цилиндри) -> например ако зеленият кабел е за 2-ри и 3-ти цилиндър то трябва да го поставиш на пин 59 и ако кафевият кабел е за 1-ви и 4-ти цилиндър то трябва да го поставиш на пин 58 или обратното
Със това конверсията ти се изчерпва! Не забравяй да запоиш там където ти казах по-горе! Поставяш си червения "гребен" във буксата на ECU-то, поставяш новото ECU (DEEP), подвързваш разтиксованата ел. инсталация и си готов да палиш! Успех!
Прочети това което ти написах ПОНЕ 2 пъти! Не е толкова сложно - имаш да преместиш няколко кабела, както преди ти бях казал.
Ако нещо се обърка -ВИНАГИ МОЖЕ да се върнеш обратно!
И да кажеш какъв е крайният резултат!!!
Поздрави!
P.S. За малко да пропусна
След като колата запали, МОЖЕ БИ няма да ти работи оборотомера
. Ако случаят е такъв - пиши ми и ще го отстраним и тоз проблем
.
P.S. 2 -> Ако направиш конверсията успешно и си доволен, може да ми изпратиш EDIS модула с куриер (просто ми е нужен 1 бр.
), на теб вече няма да ти е нужен!
Сега ти остава по-гадната работа - ел. инсталацията.
Ще ти кажа цялата конверсия стъпка по стъпка, но не бива да бързаш и бъркаш! Ако някъде срещнеш разлика с описаното - пиши ми и не бързай! Работи стъпка по стъпка, както съм ти го описал!
Като за начало трябва да знаеш как да "разглобиш" конектора на ел. инсталацията за ECU-то.
Във конектора има червен "гребен", който държи кабелите да не излизат от буксата. С помоща на малко шило може да извадиш гребена много лесно. Освен гребена, всеки кабел се задържа на място от малка "кукичка" вътре във конектора и затова пак със шилото трябва да освобождаваш "кукичката" преди за измъкнеш някой кабел от мястото му - внимавай не напъвай много "кукичките", че се чупят лесно, бъди търпелив!!! И следва разместването! За улеснение си вземи "хартиено тиксо" и на всеки кабел който откачиш от буксата му лепвай парче и надписвай къде е бил (номерчето на пина). Пиновете на конектора на написани на самия конектор (от 1 до 20 и от 41 до 60, в средата са от 21 до 40 разбира се)
За начало пренареди инжекторите:
------------------- Фиеста --------- Мондео
Инжектор 1 ------- 58 ------------> 51
Инжектор 2 ------- 59 ------------> 52
Инжектор 3 ------- 39 ------------> 39
Инжектор 4 ------- 35 ------------> 35
(тук може да ти останат 2 излишни кабела - тези който са били на 51 и 52 - ако има такива ги надпиши и изолирай! Но по-вероятно е да не ти останат)
Всички останали неща са на място, а именно:
Датчик температура на въздуха;
Ламбда сонда;
Датчик температура на двигателя;
Казанче за бензинови пари;
MAF;
Бензинова помпа;
Клапан за празен ход;
Датчик положение на разпределителни валове;
VSS Датчик за скорост на автомобила;
Датчик положение на дроселовата клапа;
Вторична въздушна пулсова система.
И остана запалването. Трябва да елиминираш EDIS модула. Но първо да ти обясня как работи това запалване.
От датчика на коляновия вал (2 бр. кабела, пинове 5 и 6 на EDIS, има и трети кабел - това е ширмовката, за екран, пин 7 на EDIS) сигнала постъпва в EDIS модула. Тук се обработва до удобен вид и се праща към ECU-то (1 бр. кабел, пин 1 на EDIS към пин 56 на Фиеста ECU). ECU-то "вижда" оборотите на двигателя, "вижда" и натоварването (от MAF-а) и смята предварението, готовият резултат се връща към EDIS-а (1 бр. кабел, пин 36 на Фиеста ECU към пин 3 на EDIS), а той от своя страна го препраща към бобините (2 бр. кабели, пинове 10 и 12 на EDIS). Към самия EDIS има още кабели (захранване, маса и др.) но те не интересуват.
А сега как стават нещата при Мондео-то.
От датчика на коляновия вал (2 бр. кабела, пинове 55 и 56 на Мондео ECU) сигнала постъпва в ECU-то. ECU-то "вижда" оборотите на двигателя, "вижда" и натоварването (от MAF-а) и смята предварението, готовият резултат се връща за изпълнение към бобините (2 бр. кабели, пинове 58 и 59 на Мондео ECU).
Елементарно!

Ти трябва да направиш следното:
Най-напред махаш от конектора на ел. инсталацията кабели 36 и 56. Това са двата кабела по които идава и се връща сигнала за EDIS-а. Режеш кабелите на около 10 см. след буксичките (тези 2 парчета ще ти трябват след малко!!!), а отрязаните крайчета на кабелите изолираш. Отстраняваш EDIS модула. Проследяваш кабела от датчика на коляновия вал (разтиксоваш нужните места на ел. инсталацията) чак до буксата на EDIS-a и там режеш кабела (вътре има 2 бр. кабели + ширмоваката). Сега не мога да ти кажа кой цвят кабел на кой крак да поставиш, но ще експериментираш и ще ги улучиш - не се притенявай, нищо няма да изгори, просто в единият вариант колата ще запали, а в другия не


Изключваш буксата от бобините - в нея има 3 кабела, като средният е захранване (него няма да го пипаш, остава си така), а на теб са ти нужни другите два. Тръгваш по тез 3 кабела, разтиксоваш ел. инсталацията и ще установиш, че нужните ти 2 кабела отиват в буксата на EDIS-a. НЕ ГИ РЕЖИ!!! След кратък оглед ще установиш, че буксата на EDIS-a се разглобява по подобие на буксата на ECU-то (има червен "гребен"). С помоща на шило изваждаш двата ти нужни кабела (предполагаеми цветове -> зелен и кафяв) и ги подвеждаш към ECU-то (може да се наложи да ги удължиш - запоявай и изолирай!). Тук пак ще има малко хазарт (и пак без никакви притеснения), защото не мога да ти кажа точните цветове. С малко проследяване може и сам да установиш кой кабел къде трябва да е, но генерално трябва да идат на пинове 58 и 59 (като предполагам, че зеления е на 59). Как точно да установиш - включваш буксата към бобините и виждаш кой цвят кабел за коя бобина е (за кои цилиндри) -> например ако зеленият кабел е за 2-ри и 3-ти цилиндър то трябва да го поставиш на пин 59 и ако кафевият кабел е за 1-ви и 4-ти цилиндър то трябва да го поставиш на пин 58 или обратното

Със това конверсията ти се изчерпва! Не забравяй да запоиш там където ти казах по-горе! Поставяш си червения "гребен" във буксата на ECU-то, поставяш новото ECU (DEEP), подвързваш разтиксованата ел. инсталация и си готов да палиш! Успех!
Прочети това което ти написах ПОНЕ 2 пъти! Не е толкова сложно - имаш да преместиш няколко кабела, както преди ти бях казал.
Ако нещо се обърка -ВИНАГИ МОЖЕ да се върнеш обратно!
И да кажеш какъв е крайният резултат!!!
Поздрави!
P.S. За малко да пропусна



P.S. 2 -> Ако направиш конверсията успешно и си доволен, може да ми изпратиш EDIS модула с куриер (просто ми е нужен 1 бр.

Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
- Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
- Местоположение: plovdiv
- Status: Извън линия
Re: фиеста 1800 на 2000
ok .другаата седмица ще преправя инсталацията и щети прата EDIS модула.(даи ми адрес)на дроселовата клапа коя машинка трябва да бъде сложена от 2л или 1,8-аз съм сложил от 1.8
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта