фиеста 1800 на 2000

vasil_z
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

фиеста 1800 на 2000

Мнение от vasil_z » 08 окт 2008, 20:43

здравеите.(извинявамсе за правописните грешки)реших да смения двигатела на колицата с малко по-такъв.мушнах един 2л,-------- гумички на клапаните смених ,клапанчетата припаснах, главата е стръгнах, основни и биелни лагерчета+сигменти не че имаше нужда , смених скоросната кутия с дизелова, сложих и хубаво феродо(не наи-хубавото ама валео) нови маншон4ета на всички каренца, биалетчици, тампон4ета,нова спирачна помпа, дузичките почистихме,маслата са новички, лдж-15, дросекова клапа от 2л -........... и ми свърши информациата по тунинга. :?
--------------------------------------------------------------------------------------
(електрониката ми е от 1.8 16)
та искам да попитам
- маф от 1.8 или 2.0
-има ли смисал да слагам предни спирачни апарати от мондео-2л
-имали разлика в дюзита(има смисъл да ги сменям)
-изпускаталните колектори имат ли разлика(1.8-2.0)
мерси предварително
(имам и оптичен тунинг малко по добър от циганска лада 1500) ;;):
Последна промяна от vasil_z на 09 окт 2008, 09:23, променено общо 1 път.

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от petkoff_pl » 09 окт 2008, 08:03

Това е човека с който можеш да споделяш за тунинга на фиестата http://www.clubford.org/forum/memberlis ... ofile&u=90

vasil_z
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

фиеста 1800 на 2000

Мнение от vasil_z » 09 окт 2008, 09:22

мерси братле.ако разбереш нещо ново............ аз сам тук _friends_
(знам за него. преди смсе си писали ама нешо немода да се свържа.на неговото мнение разчита наи-много)

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от disc » 11 окт 2008, 10:17

vasil_z написа:здравеите.(извинявамсе за правописните грешки)реших да смения двигатела на колицата с малко по-такъв.мушнах един 2л,-------- гумички на клапаните смених ,клапанчетата припаснах, главата е стръгнах, основни и биелни лагерчета+сигменти не че имаше нужда , смених скоросната кутия с дизелова, сложих и хубаво феродо(не наи-хубавото ама валео) нови маншон4ета на всички каренца, биалетчици, тампон4ета,нова спирачна помпа, дузичките почистихме,маслата са новички, лдж-15, дросекова клапа от 2л -........... и ми свърши информациата по тунинга. :?
--------------------------------------------------------------------------------------
(електрониката ми е от 1.8 16)
та искам да попитам
- маф от 1.8 или 2.0
-има ли смисал да слагам предни спирачни апарати от мондео-2л
-имали разлика в дюзита(има смисъл да ги сменям)
-изпускаталните колектори имат ли разлика(1.8-2.0)
мерси предварително
(имам и оптичен тунинг малко по добър от циганска лада 1500) ;;):
Здравей,
И аз имам такава Фиеста и вече 5 000 км. се движи без никакви проблеми - ходих на събора с нея дори -> http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 39&t=18813
Като начало - задължително ще ти трябва компютър от 2 литра! Зависи обаче каква ел. инсталация ползваш! Прочетох ти няколко мнения и останах с впечатлението, че Фиеста-та преди е била с 1.8 16v, така ли е? Оригиналната ел. инсталация от Фиеста-та ли ползваш? Дай отговор на тоз въпрос за да мога да ти конкретизирам отговора, но по принцип ти трябва компютър с означение DEEP или DESK (от 2 литра Мондео):

Изображение

За МАФ-а - не съм сигурен дали се ползва един и същ партиден номер за 1.8 и 2 литра, но аз взех всичко от една кола и съм сигурен, че моя дебитомер е от 2 Л. На теб ти трябва от 2 литра! Сравни партидните номера:

Изображение

Ако мислиш, че твоите спирачки за достатъчни - ползвай ги, но ако не ти са достатъчни направо минавай на 278 мм. от Мондео V6 (имам такива на Орион-а и съм много доволен!).

На инжекторите трябва да им сверя номерата и ще ти кажа по-късно (имам ги всичките от 1.6 до 2.0 литра).
Изпускателните колектори имат разлика, но само в дизайна - на колекторите от 2 литра изхода им е под налко по-различен ъгъл и ако искаш да ползваш текущите гърнета, ще трябва да преправяш доста. Аз си оставих колекторите от 1.6 и всичко е наред. Що се отнася до вътрешните отвори - еднакви са на всички!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

vasil_z
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от vasil_z » 11 окт 2008, 19:50

здравеи и мерси.
1-зна4и ползвам ел.инсалациата от1.8 и нищо не съм променял по нея.
2- мафа днеска купи от 2л -преди вообще нямах
номера му е
93bb-12b579-ba
afh60-02a
3k22
3-за дюзите шапочакам
4-относно гарнетата (1.8) имам само задно. мам дали трабата е с достатъчно долямо фи. ти какво си направил?
ЩА ГИ РАЗМАЖЕМ ИТАЛИАНЦИТЕ *banned*
друго какво ще ми трябва от 2л освен компа и мафа?

vasil_z
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от vasil_z » 12 окт 2008, 20:18

днеска качих мафа от 2л.разликата е голяма. обаче ме питеснява че отвора на пламасата в долния краи(оная дето минава върху двигатела) е много малък.утре е карам да е закачат на компютара.

UTY
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 25 юли 2007, 18:47
Модел на автомобила: Ford Fiesta XR2 MK2
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от UTY » 13 окт 2008, 00:01

Браво колега,ще чакам да я настроиш и когато и аз зглобя мойта ще си направиме 1 старт,щото и аз правя фиеста с 2-литров ZETEC :twisted: .Трябва да ги замериме!Успех с проекта и поздрави!!!

vasil_z
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от vasil_z » 13 окт 2008, 08:13

браво. докаде си стигнал?

бях на компютар и ми от чете грешка само на мафа 517-май

UTY
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 25 юли 2007, 18:47
Модел на автомобила: Ford Fiesta XR2 MK2
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от UTY » 13 окт 2008, 23:52

Дано не нарушавам точките от праволника,малко го закусах с предната маска (престилка) на фиестата не мога да намеря още за да я събера тия дни ще сваля изпускатела,трябва да отида да ми направят фланец и да си купя колена за да ми направят изпускател и такива дреболии,с една дума още сум в началото на проекта.

vasil_z
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от vasil_z » 19 окт 2008, 08:51

и спортната седалка вече е закупена и поставена

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от disc » 19 окт 2008, 14:10

vasil_z:

2Л инжекторите са различни от 1.8Л 105/115/130НР!!!

MAF-а е правилният номер за 2Л. За ECU с код ALTO не мога да ти кажа нищо. За DEEP и DESK със сигурност знам, че нямат PATS (стандартен Форд-ов имобилайзер, включващ RFID трансмитер в ключа, един пръстен с антена около контактният ключ и PATS модул) и на теб ти е нужен точно такова ECU, защото иначе се забъркваш във филм!

Относно употребата на 2Л ECU - тук има доста уловки! Но, ако си късметлия (като мен :lol:) ще е просто изключване на едното ECU и включване на другото!
Най-важната особенност при 2Л ECU-то е, че се ползва вътрешен EDIS (намира се в ECU-тo)! EDIS е системата за бездистрибуторно запалване на Форд. При всички по-стари Форд-ове ('90-'96) EDIS-a е външен (с изключение на Мондео!). Ето какво предсталвява модула, част от запалителната система:

Изображение

Ако ел. инсталацията ти е предвидена за вътрешен EDIS ще е перфектно. Със сигурност знам, че Фиеста Si (1.6 16V) е със такава инсталация - моята Фиеста е такава. При теб трябва да потърсиш из двигателният отсек за въпросният външен EDIS модул. Приблизителното му място във Фиеста:

Изображение

Може и да не е там! Разгледай внимателно - най-сигурният начин е да тръгнеш от 3-те кабела на бобините или от датчика за положение на коляновия вал (над стартера) -> те ще те отведат или до EDIS-a или до ECU-то!
Ако се окаже че инсталацията ти е вътрешен EDIS - > направо включваш 2Л ECU-то и готово!
Ако обаче си с външен EDIS, ще се наложи преокабеляване. Не е толкова сложно и мога да ти дам всичкото нужно инфо.
Има предвид, че пиновете на инжекторите се намират на различни места при ECU-тата със вътрешен и външен EDIS! Може би ще се наложи да удъжиш 4 кабела и да разместиш още толкова в конектора на ECU-то (това става лесно с помоща на шило).
При Мондео-то по някаква причина са решили да преместят EDIS-а в ECU-то :roll: и друг вариант е да поставиш ел. инсталация от Мондео (имам такава с малки липси)
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

vasil_z
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от vasil_z » 19 окт 2008, 21:33

компа го купих днес(от северна бг, или е DEEP или DESK -знам само че дните които си ми дал отдоварят точно)тате го е проверил.(от това каето ми каза се забатачих от всякаде-от кабели нищо не вдявам)кабелите от бобината и датчика на хол(над стартера)ми влизат в купето по- други ден ще го кача.ако не тръгне колко парици ще ми вземеш ако доида да ми го вържеш както трябва-пиши ми лично съобщение с твиоте данни ако си навит.моита педерастия май е външна.надявам се да не те занимавам с глупости.
DSC_891811.JPG
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

vasil_z
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от vasil_z » 19 окт 2008, 21:59

догодина пада акциза!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
васко ще кара v6

vasil_z
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от vasil_z » 20 окт 2008, 20:56

от-milen3mp

Здравей просветли ме моляти се каква е разликата в спирачните апарати (нашите са еднакви ) с тези на
мондю че покрай теб и аз май се запалих, така ще си вдигам кубиците и то без да сменям талона

П.П. какво е тава с акциза че за сега само на снимките на v6 се облизвам 2000eвро само за акциз си е май множко

Чао и лек път

_________________
през дупките си карам и.......А

ОТ ФОРД СТАНА НА БЪГИ

vasil_z
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от vasil_z » 20 окт 2008, 21:04

говори се че от догоди на еропеиския саюз ще поискат от наще лишпери да махнат кациза(митото) за тези коли които са над 165 кс.КОЕТО Е СУПЕР.


а за спирачките-просто дисковете на мондеото са по големи и би трябвало да спира по-добре.а захвщането е на апаратите е еднакво.цак-цак и готово.цената на дисковете нови е от 100 до 150 а на апаратите около 80 лв. от морга накладките са от 30 до 60 лв.(зависи дали ползваш отстъпки в магазините)

Потребителски аватар
Shooter
потребител
потребител
Мнения: 310
Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от Shooter » 21 окт 2008, 10:03

Не разбрах защо си сложил на фиестата 2000 кубиков двигател? можеше да сложиш двигател от Mustang V8s, 4.6L SOHC V8 engine 300 wild horses след време ще смениш купето и окачването и в кайна сметка ще имаш Mustang V8s :lol: :lol: :lol:
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

vasil_z
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от vasil_z » 21 окт 2008, 20:13

които си няма работа си намира. :lol: (мустанга догодина)

vasil_z
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от vasil_z » 24 окт 2008, 19:33

ето и данните на компа
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от disc » 26 окт 2008, 00:49

Добре, това е правилното ECU!
Сега ти остава по-гадната работа - ел. инсталацията.
Ще ти кажа цялата конверсия стъпка по стъпка, но не бива да бързаш и бъркаш! Ако някъде срещнеш разлика с описаното - пиши ми и не бързай! Работи стъпка по стъпка, както съм ти го описал!
Като за начало трябва да знаеш как да "разглобиш" конектора на ел. инсталацията за ECU-то.
Във конектора има червен "гребен", който държи кабелите да не излизат от буксата. С помоща на малко шило може да извадиш гребена много лесно. Освен гребена, всеки кабел се задържа на място от малка "кукичка" вътре във конектора и затова пак със шилото трябва да освобождаваш "кукичката" преди за измъкнеш някой кабел от мястото му - внимавай не напъвай много "кукичките", че се чупят лесно, бъди търпелив!!! И следва разместването! За улеснение си вземи "хартиено тиксо" и на всеки кабел който откачиш от буксата му лепвай парче и надписвай къде е бил (номерчето на пина). Пиновете на конектора на написани на самия конектор (от 1 до 20 и от 41 до 60, в средата са от 21 до 40 разбира се)
За начало пренареди инжекторите:


------------------- Фиеста --------- Мондео
Инжектор 1 ------- 58 ------------> 51
Инжектор 2 ------- 59 ------------> 52
Инжектор 3 ------- 39 ------------> 39
Инжектор 4 ------- 35 ------------> 35
(тук може да ти останат 2 излишни кабела - тези който са били на 51 и 52 - ако има такива ги надпиши и изолирай! Но по-вероятно е да не ти останат)

Всички останали неща са на място, а именно:

Датчик температура на въздуха;
Ламбда сонда;
Датчик температура на двигателя;
Казанче за бензинови пари;
MAF;
Бензинова помпа;
Клапан за празен ход;
Датчик положение на разпределителни валове;
VSS Датчик за скорост на автомобила;
Датчик положение на дроселовата клапа;
Вторична въздушна пулсова система.

И остана запалването. Трябва да елиминираш EDIS модула. Но първо да ти обясня как работи това запалване.
От датчика на коляновия вал (2 бр. кабела, пинове 5 и 6 на EDIS, има и трети кабел - това е ширмовката, за екран, пин 7 на EDIS) сигнала постъпва в EDIS модула. Тук се обработва до удобен вид и се праща към ECU-то (1 бр. кабел, пин 1 на EDIS към пин 56 на Фиеста ECU). ECU-то "вижда" оборотите на двигателя, "вижда" и натоварването (от MAF-а) и смята предварението, готовият резултат се връща към EDIS-а (1 бр. кабел, пин 36 на Фиеста ECU към пин 3 на EDIS), а той от своя страна го препраща към бобините (2 бр. кабели, пинове 10 и 12 на EDIS). Към самия EDIS има още кабели (захранване, маса и др.) но те не интересуват.

А сега как стават нещата при Мондео-то.
От датчика на коляновия вал (2 бр. кабела, пинове 55 и 56 на Мондео ECU) сигнала постъпва в ECU-то. ECU-то "вижда" оборотите на двигателя, "вижда" и натоварването (от MAF-а) и смята предварението, готовият резултат се връща за изпълнение към бобините (2 бр. кабели, пинове 58 и 59 на Мондео ECU).

Елементарно! :)

Ти трябва да направиш следното:
Най-напред махаш от конектора на ел. инсталацията кабели 36 и 56. Това са двата кабела по които идава и се връща сигнала за EDIS-а. Режеш кабелите на около 10 см. след буксичките (тези 2 парчета ще ти трябват след малко!!!), а отрязаните крайчета на кабелите изолираш. Отстраняваш EDIS модула. Проследяваш кабела от датчика на коляновия вал (разтиксоваш нужните места на ел. инсталацията) чак до буксата на EDIS-a и там режеш кабела (вътре има 2 бр. кабели + ширмоваката). Сега не мога да ти кажа кой цвят кабел на кой крак да поставиш, но ще експериментираш и ще ги улучиш - не се притенявай, нищо няма да изгори, просто в единият вариант колата ще запали, а в другия не :) Та въпросните 2 бр. кабели трябва да ги поставиш на пинове 55 и 56 със помоща на отрязаните 10 см. буксички от преди малко :) Запояваш и изолираш! С това ECU-то може вече да "вижда" оборотите на двигателя! Остава да може да "пали" бобините.

Изключваш буксата от бобините - в нея има 3 кабела, като средният е захранване (него няма да го пипаш, остава си така), а на теб са ти нужни другите два. Тръгваш по тез 3 кабела, разтиксоваш ел. инсталацията и ще установиш, че нужните ти 2 кабела отиват в буксата на EDIS-a. НЕ ГИ РЕЖИ!!! След кратък оглед ще установиш, че буксата на EDIS-a се разглобява по подобие на буксата на ECU-то (има червен "гребен"). С помоща на шило изваждаш двата ти нужни кабела (предполагаеми цветове -> зелен и кафяв) и ги подвеждаш към ECU-то (може да се наложи да ги удължиш - запоявай и изолирай!). Тук пак ще има малко хазарт (и пак без никакви притеснения), защото не мога да ти кажа точните цветове. С малко проследяване може и сам да установиш кой кабел къде трябва да е, но генерално трябва да идат на пинове 58 и 59 (като предполагам, че зеления е на 59). Как точно да установиш - включваш буксата към бобините и виждаш кой цвят кабел за коя бобина е (за кои цилиндри) -> например ако зеленият кабел е за 2-ри и 3-ти цилиндър то трябва да го поставиш на пин 59 и ако кафевият кабел е за 1-ви и 4-ти цилиндър то трябва да го поставиш на пин 58 или обратното :)

Със това конверсията ти се изчерпва! Не забравяй да запоиш там където ти казах по-горе! Поставяш си червения "гребен" във буксата на ECU-то, поставяш новото ECU (DEEP), подвързваш разтиксованата ел. инсталация и си готов да палиш! Успех!

Прочети това което ти написах ПОНЕ 2 пъти! Не е толкова сложно - имаш да преместиш няколко кабела, както преди ти бях казал.
Ако нещо се обърка -ВИНАГИ МОЖЕ да се върнеш обратно!
И да кажеш какъв е крайният резултат!!!
Поздрави!

P.S. За малко да пропусна :) След като колата запали, МОЖЕ БИ няма да ти работи оборотомера :lol: . Ако случаят е такъв - пиши ми и ще го отстраним и тоз проблем :wink: .
P.S. 2 -> Ако направиш конверсията успешно и си доволен, може да ми изпратиш EDIS модула с куриер (просто ми е нужен 1 бр. :roll: ), на теб вече няма да ти е нужен!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

vasil_z
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от vasil_z » 28 окт 2008, 19:40

ok .другаата седмица ще преправя инсталацията и щети прата EDIS модула.(даи ми адрес)на дроселовата клапа коя машинка трябва да бъде сложена от 2л или 1,8-аз съм сложил от 1.8

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта