Въпрос за чип тунинг

Отговори
Потребителски аватар
toto
потребител
потребител
Мнения: 300
Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12'
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Въпрос за чип тунинг

Мнение от toto » 02 мар 2006, 01:24

Здравейте! Извинявам се, ако темата е дискутирана и преди, но се поразрових и не открих нищо което да отговори на въпросите ми и затова пускам нов пост. Намерих един сайт който предлага чип тунинг - http://digitaltuning.bg/ В него има много интересни "въпроси и отговори" примерно:

Защо оригинално не се предлага от производителя?
Отговор
В процеса на разработка производителите взимат под внимание много фактори относно управляващата програма на двигателя:

-класифициране на определен автомобил в по-нисък клас, т.е. влизане под акцизната граница ( например за България тази граница е 163 к.с.);

-значително по-ниски стойности на вредните емисии в изгорелите газове, отколкото действащите в момента норми на ЕС, с цел дългосрочно производство;

-съкращаване на разходите за разработка на нови двигатели;

Почти всички производители предлагат механично идентични или почти идентични двигатели с различна мощност, което се постига чрез модификация на чипа (EPROM-а). По-мощната и по-скъпа версия на определен автомобил обикновенно излиза на пазара 1-2 години след първоначалната премиера на същия модел. Това често пъти привлича вниманието на клиентите, които вече са закупили предишния модел и биха желали да го заменят и доплатят за новата версия.

Ето защо, като правило в почти всички случаи, действителните, оптимални характеристики на двигателя не се въвеждат от автомобило-производителите. Това е наша задача!

Какво се постига с чип тунинга?
Отговор
Преди всичко оптимална ефективност на двигателя при всякакви режими на работа, което се изразява в:
- увеличаване на мощността, еластичността и максималната скорост на автомобила;
- увеличаване на въртящия момент, което се постига при по-ниски обороти в минута;
- намаляване на консумацията на гориво, вследствие на постигнатите по-високи стойности на въртящия момент на двигателя.


Интересува ме в тези неща има ли нещо вярно или са просто празни приказки за зарибяване на клиенти. Мен най-вече ме притеснява дали когато се сложи чип тунинг няма да се скъси живота на коляновия вал и като цяло на двигателя.
Иначе за моя форд срещу 700лв ще ми вдигнат мощността с 12к.с.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 02 мар 2006, 09:14

не си заслужава бе пич,700лв са 1/4 от стоиността на колата(поне на моята),а само с 12к.с.
Аз съм чувал че фабрично се слага няква щуротия на компа,която да ограничава тези критични обороти,форсиране,макс скорост,и т.н.
За да издържат двигателите над 200 000км производителя се застрахова точно с това ограничение.А ако го няма предстаряш ли си как ще изглежда на конкурентния пазар:Примерно:Фолксвагенови двигатели издържат 50 000км и стават за ремонт,но нямат ограничител на критични обороти.
Е как мислиш ако си изправен пред такъв казус какво ще си купиш:Форд с ограничител,издържащ 200000 км без ремонт или Фолксваген с 12кс повече,неограничен,издържащ 50 000км.???????

Потребителски аватар
toto
потребител
потребител
Мнения: 300
Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12'
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от toto » 02 мар 2006, 11:43

Общо взето си прав. Просто ме е много яд на пустия форд. Един приятел има 1.6 самоче от 90 или 91-ва година (не помня точно) и той е 105к.с. Друг приятел с някаква мазда пак 1.6 вади 115к.с.
Този Zetec кой го измисли толкова маломощен се чудя, та сега даже с вартбурзи ми скачат да се гоним :)

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 02 мар 2006, 11:50

не подценявай бартбурга.Ако знаеш баща ми какъв вартбург има..... ако те хвана на старт до 3-та ще дишаш двутактови изпарения.Но....все пак е 55к.с и включиш ли на 3та ще ме изядеш.Няколко пъти съм се състезавал с него и нее за подценяване.
А баща ми взе 50 кинта веднъж на едни младежи дето му се репчиха на сняг обаче....дълга история.

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта