Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?
Здрaвейте колеги.
От известно време ме яде еднa идея, a именно-възможно ли е нa моторa 1.8 ТД ( Ендурa ДЕ ) дa се сложи глaвa от 1.8 ТДДИ. Поне външно достa си приличaт, не съм виждaл глaвa от ТДДИ свaленa. Нa първо време се сещaм зa няколко въпросa :
1. ГНП-то нa 1.8 ТД дaли прaви същото нaлягaне кaто нa 1.8 ТДДИ, предвид рaзликaтa в инжекторите ?
2. Дaли глaвaтa ще стaне нa блокa, рaзликa в aнгренaжното колело дaли имa, при клaпaните дaли имa някaквa рaзликa предвид, че горивнaтa кaмерa не е вече бренер ? ( Товa мaй трябвaше дa е първи въпрос
).
3. Тръбичките от ГНП-то до инжекторите дaли подлежaт нa леко огъвaне ?
От известно време ме яде еднa идея, a именно-възможно ли е нa моторa 1.8 ТД ( Ендурa ДЕ ) дa се сложи глaвa от 1.8 ТДДИ. Поне външно достa си приличaт, не съм виждaл глaвa от ТДДИ свaленa. Нa първо време се сещaм зa няколко въпросa :
1. ГНП-то нa 1.8 ТД дaли прaви същото нaлягaне кaто нa 1.8 ТДДИ, предвид рaзликaтa в инжекторите ?
2. Дaли глaвaтa ще стaне нa блокa, рaзликa в aнгренaжното колело дaли имa, при клaпaните дaли имa някaквa рaзликa предвид, че горивнaтa кaмерa не е вече бренер ? ( Товa мaй трябвaше дa е първи въпрос

3. Тръбичките от ГНП-то до инжекторите дaли подлежaт нa леко огъвaне ?
-
- потребител
- Мнения: 348
- Регистриран: 24 май 2010, 14:49
- Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
- Местоположение: Димитровград, Харманли
- Status: Извън линия
Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?
Може и да стане ама и буталата са различни. Май по добре ще е направо цял мотор оборудван.
Sent from my LG-D290 using Tapatalk
Sent from my LG-D290 using Tapatalk
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?
Няма да стане брат, имат разлики.
В ескорт и мондео мк1/2 е Endura-DE, след това във фокус и мондео 3 първо са ТДДИ (turbo diesel, direct injection), след това TDCi (turbo diesel, common-rail injection)
В ескорт и мондео мк1/2 смесообразуването е предкамерно, от там имаш разлика в буталата, главата и куп други. По-добре да вземеш цял донор, спираш ги една до друга и гледаш кое как трябва да се преквърля (освен целия мотор и периферията му)
В ескорт и мондео мк1/2 е Endura-DE, след това във фокус и мондео 3 първо са ТДДИ (turbo diesel, direct injection), след това TDCi (turbo diesel, common-rail injection)
В ескорт и мондео мк1/2 смесообразуването е предкамерно, от там имаш разлика в буталата, главата и куп други. По-добре да вземеш цял донор, спираш ги една до друга и гледаш кое как трябва да се преквърля (освен целия мотор и периферията му)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?
Какво трябва да се спечели в цялата тази гимнастика ?
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?
Възможност за софтуерен ремап може би, което е възможно вече при тдди.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?
След не малко играчка, може да се присади ГНП от 1.8 TD, на мотора TDDI, а компютъра на TDDI-то изхвърлен в багажника. Тава са думи на Specialista, при ремонта на ГНП-то на зет ми на неговия Фокус 1.8 TDDI, чийто ремонт струваше 600 лева. Иначе главата на TDDI си е добре, и си пали по добре, защото не е с предкамерно запалване.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?
Оригиналният мотор на Мондеото (няма нужда от фактури-мактури или пререгистрация заради двигателя) + повишен въртящ момент при по-ниски обороти и по-добро изгаряне (за реализиране на икономия от гориво).lubomirov89 написа:Какво трябва да се спечели в цялата тази гимнастика ?
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?
Даааа да да да....да. Съвсем забравих за буталата, горивната камера е вкопана в челото при директното впръскване. Иначе :
П.П.
Още една идея ме осени сега-ако има как да се разбере точния обем на горивната камера в буталото, дали ще бъде възможно с декомпресионна пластина и две гарнитури да се докара същия обем горивна камера.......или това вече е в нАучната фантастика.....или пък челата на буталата на 1.8 ТД може да не издържат директното впръскване, ангренажния ремък трябва да е по-дълъг предвид повдигнатата глава, от там и центровката сигурно ще стане едно към гьоте ........ абе с две думи
.
Я го знам товаopex написа:Няма да стане брат, имат разлики.
В ескорт и мондео мк1/2 е Endura-DE, след това във фокус и мондео 3 първо са ТДДИ (turbo diesel, direct injection), след това TDCi (turbo diesel, common-rail injection)
В ескорт и мондео мк1/2 смесообразуването е предкамерно, от там имаш разлика в буталата, главата и куп други.

Това :lubomirov89 написа:Какво трябва да се спечели в цялата тази гимнастика ?
и това :ЯЛТА написа:Иначе главата на TDDI си е добре, и си пали по добре, защото не е с предкамерно запалване.
Ясно е, че не става тая гимнастика, може би е за ключ темата не знам, да преценят модераторите.OgiDogi написа:Оригиналният мотор на Мондеото (няма нужда от фактури-мактури или пререгистрация заради двигателя) + повишен въртящ момент при по-ниски обороти и по-добро изгаряне (за реализиране на икономия от гориво).
П.П.
Още една идея ме осени сега-ако има как да се разбере точния обем на горивната камера в буталото, дали ще бъде възможно с декомпресионна пластина и две гарнитури да се докара същия обем горивна камера.......или това вече е в нАучната фантастика.....или пък челата на буталата на 1.8 ТД може да не издържат директното впръскване, ангренажния ремък трябва да е по-дълъг предвид повдигнатата глава, от там и центровката сигурно ще стане едно към гьоте ........ абе с две думи

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?
Горивната камера в буталата на TDDI има специална форма, за да се завихри горивото правилно (както и в бренера на Endura DE), без да образува капки, които да създават локално термично претоварване и да доведат до дупки в буталото. Ако не смениш буталата заедно с главата - да, проектът няма да проработи (поне не както ти се иска). Горивото ще се "изпльоква" като локвичка в средата върху челото на буталото и я се запали, я - не. Ако се запали - няма да е добре размесено с въздуха и ще прави много сажди, като в същото време ще прегрява зоната на локвата и по някое време ще доведе до дупка. От гледна точка на посоката на експлозията - няма да е насочена по вертикала и да натиска между буталото и главата, а първо ще блъска по диаметъра и може да пукне цилиндър, ама кой знае.mi6o написа:...
П.П.
Още една идея ме осени сега-ако има как да се разбере точния обем на горивната камера в буталото, дали ще бъде възможно с декомпресионна пластина и две гарнитури да се докара същия обем горивна камера.......или това вече е в нАучната фантастика.....или пък челата на буталата на 1.8 ТД може да не издържат директното впръскване, ангренажния ремък трябва да е по-дълъг предвид повдигнатата глава, от там и центровката сигурно ще стане едно към гьоте ........ абе с две думи.

- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?
Кaкто винaги супер рaзбирaемо обяснявaш нещaтa човече, блaгодaря. Не се сетих изобщо зa зaвихрянето нa сместa, зa процесa нa горене и тaкa. Нa теория би могло дa стaне aко се сменят и бутaлaтa, но мaй имaт рaзликa в диaметърa-дaже и 2-ри ремонт при ТДДИ е по-мaлък от стaндaртa при ТД, поне според Форд уъркшоп-менюaлa.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?
Най-просто обяснено-на единия горивната камера е в главата.
На другия е в горната част на буталото.
За "читавостта" на ТДДИ е писано доста...и принципното положение е, че ако си решил тъй или иначе да сядаш на чепа, то поне гледай да не е четвъртит. Много ядове имат с тая помпа.
На другия е в горната част на буталото.
За "читавостта" на ТДДИ е писано доста...и принципното положение е, че ако си решил тъй или иначе да сядаш на чепа, то поне гледай да не е четвъртит. Много ядове имат с тая помпа.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?
И на двата мотора диаметърът на буталото е 82.5 mm и ход 82 mm, не знам от къде гледаш данни и за кои двигатели. Endura DI (TDDI) е наследник на Endura DE и ползва същият цилиндров блок, като конструктивните разлики са точно в главата и челото на буталото + ангренажа и картера.mi6o написа:Кaкто винaги супер рaзбирaемо обяснявaш нещaтa човече, блaгодaря. Не се сетих изобщо зa зaвихрянето нa сместa, зa процесa нa горене и тaкa. Нa теория би могло дa стaне aко се сменят и бутaлaтa, но мaй имaт рaзликa в диaметърa-дaже и 2-ри ремонт при ТДДИ е по-мaлък от стaндaртa при ТД, поне според Форд уъркшоп-менюaлa.
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?
Знам го това човече, а данните ги прочетох тук- http://workshop-manuals.com/ford/. Значи коляновия вал и биелите са еднакви за двата мотора, но пък има разлика в буталния болт пак според този сайт, а именно 25.996-26.000 мм. за Ендура ДЕ и 27.996-28.000 мм. за Ендура ДИ. Трябва да излизам сега, довечера ще видя дали биелите имат разлика и в шийката.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?
От същият сайт:mi6o написа:Знам го това човече, а данните ги прочетох тук- http://workshop-manuals.com/ford/. Значи коляновия вал и биелите са еднакви за двата мотора, но пък има разлика в буталния болт пак според този сайт, а именно 25.996-26.000 мм. за Ендура ДЕ и 27.996-28.000 мм. за Ендура ДИ. Трябва да излизам сега, довечера ще видя дали биелите имат разлика и в шийката.
Endura DI (TDDI):
Description mm
Cylinder bore diameter — Class 1 82.500 - 82.515
Cylinder bore diameter — Class 2 82.515 - 82.530
Large end bore diameter 52.000 - 52.020
Small end bore diameter 26.012 - 26.020
Piston pin diameter 27.996 - 28.000 (тук има несъответствие с горния размер, няма как да натикаш 28 mm в отвор 26 mm без поражения)
Main bearing journal diameter 53.970 - 53.990
Connecting rod bearing journal diameter 48.970 - 48.990
Endura DE:
Cylinder bore diameter, class A mm 82,500-82,515
Cylinder bore diameter, class B mm 82,515-82,530
Cylinder bore diameter, class C mm 82,660-82,675
Cylinder bore diameter, class D mm 82,675-82,690
Bore diameter, big end mm 52,000-52,020
Bore diameter, small end mm 26,012-26,020
Piston pin diameter mm 25,996-26,000
Main bearing journal diameter, standard mm 53,970-53,990
Main bearing journal diameter, 1st undersize 0,25 mm 53,720-53,740
Main bearing journal diameter, 2nd undersize 0,50 mm 53,470-53,490
Ако няма правени ремонти на цилиндри и колянов вал, всички размери са 1:1
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?
Знам че пак ще ме оплюете, ама да попитам. Да кажем, че смениш буталата барабар с биелите, смениш главата и турбото, смениш горивната помпа. И накрая какъв ще е нетния ефект от цялата гимнастика?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?
Аз не разбирам следващия момент - дори да има ефект защо е цялата тая гимнастика вместо направо да се забоде цял мотор. Кода на мотора ли не искаш да сменяш Мишо или какво?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?
Оги, благодаря за това, че ме отмени с инфото
. Значи принципно може да станат нещата, ако се сменят комплект бутала с биели след точно измерване разбира се.
Насе, никой ( или поне не Аз ) няма да те оплюе. Турбината и ГНП-то не мисля да ги сменям, за това в началото питах дали това ГНП ( на ТД ) прави същото налягане като на ТДДИ. Идеята е да го направя аз и да работи, да направя нещо различно както когато сложих челния кулер, за ползите пише по-горе.
Орех, едно от нещата е кода брат, цялата гимнастика бих я пробвал някой ден, но в началото съвсем забравих за буталата, а те вече ме отказаха поне за сега, трябва ли и ГНП-то да се сменя ''проекта'' спира за винаги. Не се правя на никакъв, но в случая ми е ясно, че парите които някой слънчев ден ще потроша за това нещо нито ще са малко, нито оправдани ( за много хора ), нито че ефекта ще е нещо невиждано. Някой ще кажат, че съм луд и може би ще имат право, но съм си такъв-решавам нещо и го правя, разбира се ако има НЯКАКЪВ шанс за успех, не да искам да правя Мондеото совалка. Но пък адски много ще се радвам ако го направя, запали, работи нормално и така много километри без проблеми, както се казва ще постигна вътрешна хармония
.

Насе, никой ( или поне не Аз ) няма да те оплюе. Турбината и ГНП-то не мисля да ги сменям, за това в началото питах дали това ГНП ( на ТД ) прави същото налягане като на ТДДИ. Идеята е да го направя аз и да работи, да направя нещо различно както когато сложих челния кулер, за ползите пише по-горе.
Орех, едно от нещата е кода брат, цялата гимнастика бих я пробвал някой ден, но в началото съвсем забравих за буталата, а те вече ме отказаха поне за сега, трябва ли и ГНП-то да се сменя ''проекта'' спира за винаги. Не се правя на никакъв, но в случая ми е ясно, че парите които някой слънчев ден ще потроша за това нещо нито ще са малко, нито оправдани ( за много хора ), нито че ефекта ще е нещо невиждано. Някой ще кажат, че съм луд и може би ще имат право, но съм си такъв-решавам нещо и го правя, разбира се ако има НЯКАКЪВ шанс за успех, не да искам да правя Мондеото совалка. Но пък адски много ще се радвам ако го направя, запали, работи нормално и така много километри без проблеми, както се казва ще постигна вътрешна хармония

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?
Може би трябва да чуем мнението на "Специалиста", но не съм убеден, че ще мине без смяна на помпата или поне сериозна настройка. Може би турбото ще стане, а може би не.
П.П. Тази Есен направих проста интервенция, извадих стария агрегат на Фиестата и на негово място сложих агрегата на Ескорта (д-л+скорости), като единствената промяна е че замених инжекциона с карбуратор и още не мога да я направя както искам, а ти искаш да правиш "Франкенщайн".
П.П. Тази Есен направих проста интервенция, извадих стария агрегат на Фиестата и на негово място сложих агрегата на Ескорта (д-л+скорости), като единствената промяна е че замених инжекциона с карбуратор и още не мога да я направя както искам, а ти искаш да правиш "Франкенщайн".
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Хибрид между 1.8 ТД и 1.8 ТДДИ ?!?!?!?
Свърши тая, отказах се изобщо от това начинание. Благодаря на всички за участието и най-вече на колегата Оги.
Поздрави
Поздрави

- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта