Суперчарджър на фокус2, 1.6 бензин!?
- private.esco
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 05 апр 2017, 15:40
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Суперчарджър на фокус2, 1.6 бензин!?
Здравейте ,възможно лие дасе сложи механично турбо на фокус 2 бензин? Някой има ли наблюдения върху тази тема? Един познат дето разбирал от коли ми каза че това е най лесния и прост начин да сложиш 10-20коня под капака,просто се лишаваш от климатика ми каза той ! Някой правил лигое това и може ли дасе направи?поздрави
Изпратено от моят Lenovo K920 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Lenovo K920 с помощта на Tapatalk
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Суперчарджър на фокус2, 1.6 бензин!?
Не е чак толкова лесно, но ето подробно описано от човека, който го е правил.
https://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=81&t=15205
Само не казвай "ама мойто е Фокус", мотора е същия, а пък начина е един и същ на всички мотори на всички марки!
https://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=81&t=15205
Само не казвай "ама мойто е Фокус", мотора е същия, а пък начина е един и същ на всички мотори на всички марки!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Суперчарджър на фокус2, 1.6 бензин!?
Човекът иска да слага компресор, като на мерцедесите - без да преправя изпускателни колектори и тръби.HACKO написа: ↑10 апр 2017, 00:43Не е чак толкова лесно, но ето подробно описано от човека, който го е правил.
https://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=81&t=15205
Само не казвай "ама мойто е Фокус", мотора е същия, а пък начина е един и същ на всички мотори на всички марки!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Суперчарджър на фокус2, 1.6 бензин!?
Ммм дааа .....
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- private.esco
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 05 апр 2017, 15:40
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Суперчарджър на фокус2, 1.6 бензин!?
Колегата ogidogi ме разбра точно какво имах предвид!Визирах тоно какъв двигател имам защото ме интересува само за него дали става,разбирам че са го правили на двулитрови двигатели но все пак имат разлика с моя! Повечето компресори от мерцедес стават за двигатели от 1,6 до 3,0 кубика,и поноже съм на долната граница за това попитах ,някой правил лигое на двигател 1,6
Изпратено от моят Lenovo K920 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Lenovo K920 с помощта на Tapatalk
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Суперчарджър на фокус2, 1.6 бензин!?
И каква е разликата, че не се сещам? Двигателя още откакто Ото го е измислил си е един и същ.
Дали ще сложиш механичен компресор и турбокомпресор, процесите които се случват във цилиндъра са едни и същи. Имаш повишаване на налягането на входа, съответно трябва да намалиш степента на сгъстяване, иначе налягането в цилиндъра ще стане прекомерно и двигателя ще гръмне. Повишеното налягане означава повече въздух във цилиндъра, съответно и постъпващото гориво трябва да е повече, което изисква дюзи и помпа с по-голям дебит, защото сместа ще остане бедна и вследствие на това ще изгорят буталата. Заради завишената мощност и повече отделена температура, ще трябва да повишиш капацитета на охлаждащата система и да добавиш охлаждане на маслото.
С две думи, вземаш компресор, закачаш го и си готов, "фасулска работа".
Дали ще сложиш механичен компресор и турбокомпресор, процесите които се случват във цилиндъра са едни и същи. Имаш повишаване на налягането на входа, съответно трябва да намалиш степента на сгъстяване, иначе налягането в цилиндъра ще стане прекомерно и двигателя ще гръмне. Повишеното налягане означава повече въздух във цилиндъра, съответно и постъпващото гориво трябва да е повече, което изисква дюзи и помпа с по-голям дебит, защото сместа ще остане бедна и вследствие на това ще изгорят буталата. Заради завишената мощност и повече отделена температура, ще трябва да повишиш капацитета на охлаждащата система и да добавиш охлаждане на маслото.
С две думи, вземаш компресор, закачаш го и си готов, "фасулска работа".
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- private.esco
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 05 апр 2017, 15:40
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Суперчарджър на фокус2, 1.6 бензин!?
Сега мисля че ще заяждаме май,не мие това целта! Ами например дюзите,еднакви лиса ? На 1,6 1,8 2,0 ,колектора същия лие ? Дросела? Това са неща дето оказват влияние или не!? Според теб
Изпратено от моят Lenovo K920 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Lenovo K920 с помощта на Tapatalk
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Суперчарджър на фокус2, 1.6 бензин!?
Въпроса не е дали дюзи, колектор или съпътстващи системи са еднакви. Важно в случая са процесите, които протичат в двигателя а те са абсолютно еднакви.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- private.esco
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 05 апр 2017, 15:40
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Суперчарджър на фокус2, 1.6 бензин!?
Но стигаме до това но! Всеки двигател смуче различно коичество въздух! За това питам въпросния двигател ще понесе ли буста от турбото без обстойно променяне на мотора!?или поне дае с минимални манипулации,все пак не търся мощност от 100коня +
Изпратено от моят Lenovo K920 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Lenovo K920 с помощта на Tapatalk
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Суперчарджър на фокус2, 1.6 бензин!?
Смуче когато няма компресор. Когато сложиш такъв, независимо от вида му, тогава вкарваш въздуха в цилиндъра. Затова се казва "принудително пълнене". Няма как да промениш кардинално концепцията и да осигуриш правилното протичане на процесите без промяна. По-горе обясних какво се случва.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Суперчарджър на фокус2, 1.6 бензин!?
Наско....много е голяма разликата между чарджъра и турбото. Много голяма. Не случайно във високия клас се слагат предимно компресори, които имат механична връзка с мотора, а не се задействат от изгорелите газове. Няма лаг, няма го рязкото задействане на турбото, дето при по-мощен мотор ти къса главата, не го чакаш да се развърти до 2-3 хиляди оборота, та да се сети да тръгне... Недостатък е, че представялвайки винтов компресор, не може да достигне дебитите и наляганията на турбото. Откъм КПД...на винтоивя нещата свървшат общо взето там, където за турбото започват. Но е много по-човешко за каране, особено ако е комбинирано и със съответната кубатура под капака...от порядъка на поне 3-4 литра. Процесите са същите, резултатът като цяло и той, ама не баш. 

Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Суперчарджър на фокус2, 1.6 бензин!?
Има и центробежни компресори
. Ето два примера
http://www.speedlab.com.ph/index.php/20 ... ew/52/1397
http://www.superchevy.com/how-to/engine ... ercharger/
Цените обаче са за много зарибени хора

http://www.speedlab.com.ph/index.php/20 ... ew/52/1397
http://www.superchevy.com/how-to/engine ... ercharger/
Цените обаче са за много зарибени хора

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Суперчарджър на фокус2, 1.6 бензин!?
С тая цена ще да е нещо състезателно с живот някакви не много часове.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- dmastard
- потребител
- Мнения: 239
- Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
- Status: Извън линия
Re: Суперчарджър на фокус2, 1.6 бензин!?
Всичко хубаво, но никой не споменава за загубите в компресора.
Накрая за да изкараме 120 коня трябва да напомпим мотора на 140.
Сега да питам аз, това 1.6, което прегаря клапани и само на бензин, как ще му хареса повишеното налягане и повишената температура в горивната камера? А основните лагери ще изкарат ли 20 хиляди км? А ако не разредим мотора, какво ще ги правим тия детонации?
Това не е турбо двигател, дето само още малко да му дадеш и да вдигне мощността.

Накрая за да изкараме 120 коня трябва да напомпим мотора на 140.
Сега да питам аз, това 1.6, което прегаря клапани и само на бензин, как ще му хареса повишеното налягане и повишената температура в горивната камера? А основните лагери ще изкарат ли 20 хиляди км? А ако не разредим мотора, какво ще ги правим тия детонации?
Това не е турбо двигател, дето само още малко да му дадеш и да вдигне мощността.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта