Мога ли да сложа маслен радиатор?
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 30 апр 2006, 23:17
- Модел на автомобила: Ford eskort
- Местоположение: Radomir
- Status: Извън линия
Мога ли да сложа маслен радиатор?
Имам форд ескорт 87г. може ли да ми кажете да ли мога да му сложа маслен радиатор , и може ли как?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Тва да не е трактор. Ако те притеснява, че много ще падне вискозитета при натоварване сложи синтетично, при него вискозитета не се променя при загряване. Има начин но смятам че няма никакъв смисъл, маслен радиатор се слага на двигатели с въздушно охлаждане и при силно натоварени двигатели основно камиони и трактори. При нормалните автомобилни двигатели с водно охлаждане маслените магистрали минават през водната риза и маслото се охлажда(загрява) оттам, това нещо е конструктивно изчислено.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Може да си сложиш маслен радиатор. Мондеата си имат фабрично такъв - е не точно радиатор, а една тръба която се "разхожда" под радиатора и се връща обратно в ДВГ-то.
Можеш да си сложиш такава подходящо огъната тръба - към 1-2 метра и си готов. Другия вариант е да си сложиш радиатор за охлаждане на масло - обикновено турбо колите са снабдени с такъв, защото при тях маслото се нагрява много от турбината. Иначе обикновен радиатор за охлаждане на ДВГ-то не може да стане и за масло.

oil+cooler

Можеш да си сложиш такава подходящо огъната тръба - към 1-2 метра и си готов. Другия вариант е да си сложиш радиатор за охлаждане на масло - обикновено турбо колите са снабдени с такъв, защото при тях маслото се нагрява много от турбината. Иначе обикновен радиатор за охлаждане на ДВГ-то не може да стане и за масло.




-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
... измежду колите тея с турбо имата маслен радиатор, а измежду москвичите старите имат и те - за да се охлажда маслото при космичните скоростиBrock написа: обикновено турбо колите са снабдени с такъв, защото при тях маслото се нагрява много от турбината.

доста са ефтини и много здрави - ще ти свърши работа, но и преохладеното масло не е работа. ако ти е у ред колата, няма какво да спечелиш.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Предполагам, че целта му е да е по-добре охладено маслото /все пак маслото освен смазващ агент е и охлаждащ/ и по този начин по-дълго да запази оптималните си характеристики. Като освен това допълнителен плюс е че реално се увеличава и количеството моторно масло с обема на прикачените съдове.
До колко твоя форд има нужда от това е въпрос на друга тема /все пак фордовете работят леко студени, докато при опел и ФВ, които имат значително по-голяма склонност към прегряване е добра идея./.
Но може да си решил да правиш тунинг и да повишаваш параметрите?
Значи дай малко инфо за твоя мотор. Теоритично на вс мотори може да се сложи масл. радиатор, но често трябва да се дупчи картера и да се промени малко тракта / тоест топлото масло като се върне от блока минава през картера за утаяване на евентуални механични замърсители и след това да идва на входа на маслената помпа охладено за следващия цикъл/. Има двг, които фабрично имат т.н. подготовка и при тях е лесно /обикновенно атмосферните дизели, които са много близки с турбо братята им/ , но при повечето трябва хирургическа намеса.
От тук идва и следващия момент дали сток масл. помпа ще е достатъчно мощна с оглед повишеното специфично натоварване.
Но ти трябва масл радиатор, воден радиатор не става /налягането е доста по-високо, а и маслото е по-гъсто от антифриза/!
До колко твоя форд има нужда от това е въпрос на друга тема /все пак фордовете работят леко студени, докато при опел и ФВ, които имат значително по-голяма склонност към прегряване е добра идея./.
Но може да си решил да правиш тунинг и да повишаваш параметрите?
Значи дай малко инфо за твоя мотор. Теоритично на вс мотори може да се сложи масл. радиатор, но често трябва да се дупчи картера и да се промени малко тракта / тоест топлото масло като се върне от блока минава през картера за утаяване на евентуални механични замърсители и след това да идва на входа на маслената помпа охладено за следващия цикъл/. Има двг, които фабрично имат т.н. подготовка и при тях е лесно /обикновенно атмосферните дизели, които са много близки с турбо братята им/ , но при повечето трябва хирургическа намеса.
От тук идва и следващия момент дали сток масл. помпа ще е достатъчно мощна с оглед повишеното специфично натоварване.
Но ти трябва масл радиатор, воден радиатор не става /налягането е доста по-високо, а и маслото е по-гъсто от антифриза/!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Виж тук 
ако можеш да си намериш такава втулка или някой виртуоз фрезист да ти ая направи 99% от задачата е решена. После намираш маслен радиатор от москвич или какво да е и си готов.
Относно нуждата ти си решаваш, и не ни се сърди казахме си нащо мнение, опитваме се да помогнем а не ти се подиграваме. Така че би могъл по-подробно да споделиш идеята си. Това е идеята на този форум.

ако можеш да си намериш такава втулка или някой виртуоз фрезист да ти ая направи 99% от задачата е решена. После намираш маслен радиатор от москвич или какво да е и си готов.
Относно нуждата ти си решаваш, и не ни се сърди казахме си нащо мнение, опитваме се да помогнем а не ти се подиграваме. Така че би могъл по-подробно да споделиш идеята си. Това е идеята на този форум.
-
- потребител
- Мнения: 45
- Регистриран: 18 апр 2006, 21:35
- Модел на автомобила: Orion 1.8TD 1992
- Status: Извън линия
целта на масления радиатор е не да охлажда толкова, а да възможността да картера да събере повече масло. Това се постига също с по-голям картер които се продава само за японски и американски коли. А пък ти ако искаш move да го изработиш на фреза от хром-никелова ламарина. Ако искаш да видиш какво представлява пусни OIL PAn w GOOGLE ili EDELBROCK
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Този е картер е на фиеста направен е от ламарина но е щампован. Би ли обяснил как ще направиш такъв картер или по голям с помоща само на фреза и колко трябва да е дебела тази ламарина за да я дълбаеш и оформиш само с фрезатаokm написа: А пък ти ако искаш move да го изработиш на фреза от хром-никелова ламарина.

Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
нагазвам в темата за смисъла или липсата на такъв за някои тунинг практики, ама тоя картер е мнооого грозенokm написа:май не си запознат с тунинг елементи
това е хонда картер и както вивдаш е изработен от отделни части които са заварени. Ако това е направено за хонда move да се изработи и за форд.

този картер има много ъгли и ръбове, чакащи да лепнат малко отлагания и да ги турнат на следващото масълце


-
- потребител
- Мнения: 45
- Регистриран: 18 апр 2006, 21:35
- Модел на автомобила: Orion 1.8TD 1992
- Status: Извън линия
Наслагвания има ако караш 10 000км с масло. Производители на Хай перформанс масла дават 5000 мили или 9000км. Обикновени масла работят до 3000мили или 4500км. Аз знам как е в България и че маслото се сменя на 10-12 хил км - ами много ясно че ще има наслагвания. Също така колко от маслата са качествени, може би М10Д.??????????
Аз моя Галант го карам с RED LINE high performance и баце направо лети.
Аз моя Галант го карам с RED LINE high performance и баце направо лети.
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Това е супер констатацияokm написа:целта на масления радиатор е не да охлажда толкова, а да възможността да картера да събере повече масло.
Просто нямам думи наистина не исках да пиша в тази тема за да не засягам евентоално колегата okm ама той продължи да се изказва в нея и неговите изказвания направо будят в мен недоумение с това което иска да каже. Сега не искам да се покажа че аз съм най добрият ( понакога бъркам правописа а-ъ о-у е-и и т.н. )
Така както изяснихме колегата не са му ясни обработките на ламарината освен това такава ламарина колега нямаokm написа: А пък ти ако искаш move да го изработиш на фреза от хром-никелова ламарина.
това е ламарина ( стомана по точно казано с последващо покритие NiCr3 ( Никел Хром Тривалентен)okm написа:хром-никелова ламарина.




А тук просто нямам думиokm написа:май не си запознат с тунинг елементи
това е хонда картер и както вивдаш е изработен от отделни части които са заварени. Ако това е направено за хонда move да се изработи и за форд.
Човеко ще ти се извиня публично ако найстина дадеш нормален източник който да казва наистина чеokm написа:Наслагвания има ако караш 10 000км с масло. Производители на Хай перформанс масла дават 5000 мили или 9000км. Обикновени масла работят до 3000мили или 4500км.
Защото намерих и друго несъответствиеokm написа: Обикновени масла работят до 3000мили или 4500км.
okm
младши лейтенант
Регистриран на: 18 Апр 2006
Мнения: 46
Модел на автомобила:
Orion 1.8TD 1992
okm написа:Аз моя Галант го карам с RED LINE high performance и баце направо лети.
-
- потребител
- Мнения: 45
- Регистриран: 18 апр 2006, 21:35
- Модел на автомобила: Orion 1.8TD 1992
- Status: Извън линия
Чак и модераторите да се месят в темата и някакъв си спор за нищо???!!!!!
Както и да е - - ето инфото за което става въпрос
ЛАМАРИНАТА
AISI Type 304 Stainless Steel-Material Notes:
Austenitic Cr-Ni stainless steel. Better corrosion resistance than Type 302. High ductility, excellent drawing, forming, and spinning properties. Essentially non-magnetic, becomes slightly magnetic when cold worked. Low carbon content means less carbide precipitation in the heat-affected zone during welding and a lower susceptibility
http://www.matweb.com/search/SpecificMa ... snum=Q304A" onclick="window.open(this.href);return false;
За маслата
http://www.trustmymechanic.com/change_oil.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://neptune.spacebears.com/cars/stor ... erval.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Няма нужда от извиненеия.
Да, в момента карам 94 Митсу Галант, 6тото тука ескортовете не ги бива много. Опитах се да съм постоянен и купих 91 Ескорт и го пратих в моргата на първата седмица, а пък и беше грозен. Моя Орион си е в гаража и чака.
От друга страна пък, колега Модератор аз може да не съм запознат с обработките на ламарина ама не пи6а за неща ако не съм сигурен. Аз исках само да помогна на колегата с масления радиатор ама колегата EWGENI се изрази 4е тва са пълни глупости. Е колега не знам кое е по-големи глупости- да пишеш без да знаеш или да спориш без да провериш!!!!!
OIL PAN
http://www.moroso.com/catalog/images/20 ... ts.pdf.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/s ... 57_-1_1044" onclick="window.open(this.href);return false;
Извинявам се че темата отиде в тази посока, ама на тема тунинг части съм доста запознат.
Както и да е - - ето инфото за което става въпрос
ЛАМАРИНАТА
AISI Type 304 Stainless Steel-Material Notes:
Austenitic Cr-Ni stainless steel. Better corrosion resistance than Type 302. High ductility, excellent drawing, forming, and spinning properties. Essentially non-magnetic, becomes slightly magnetic when cold worked. Low carbon content means less carbide precipitation in the heat-affected zone during welding and a lower susceptibility
http://www.matweb.com/search/SpecificMa ... snum=Q304A" onclick="window.open(this.href);return false;
За маслата
http://www.trustmymechanic.com/change_oil.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://neptune.spacebears.com/cars/stor ... erval.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Няма нужда от извиненеия.
Да, в момента карам 94 Митсу Галант, 6тото тука ескортовете не ги бива много. Опитах се да съм постоянен и купих 91 Ескорт и го пратих в моргата на първата седмица, а пък и беше грозен. Моя Орион си е в гаража и чака.
От друга страна пък, колега Модератор аз може да не съм запознат с обработките на ламарина ама не пи6а за неща ако не съм сигурен. Аз исках само да помогна на колегата с масления радиатор ама колегата EWGENI се изрази 4е тва са пълни глупости. Е колега не знам кое е по-големи глупости- да пишеш без да знаеш или да спориш без да провериш!!!!!
OIL PAN
http://www.moroso.com/catalog/images/20 ... ts.pdf.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/s ... 57_-1_1044" onclick="window.open(this.href);return false;
Извинявам се че темата отиде в тази посока, ама на тема тунинг части съм доста запознат.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта