Турбо на Фиестата?

Отговори
crazy_dude
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 20 дек 2006, 09:40
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.6 16v '95
Местоположение: Божурище
Контакти:
Status: Извън линия

Турбо на Фиестата?

Мнение от crazy_dude » 08 фев 2007, 19:29

Какви подобрения трябва да се направят на мотора, за да не се повреди след като му се монтира турбо?......
Решил съм да направя фиестата по-бързичка...... казаха ми, че може и да не правя подобрения по мотора, но нямало да изкара много......целта ми не е такава....не искам да си съсипвам колата :)

Та, какво е вашето мнение?:)

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 08 фев 2007, 20:06

Тя и така си е мощна, мотора е много добър за тая въшка представям си какъв старт прави. С турбо ще стъпва тук там. Ще има яко пилене на гуми и ремонти по предницата - разбити карета, тампони и т.н. Моето мнение е, че двигателят издържа по принцип по-големи натоварвания от ежедневните, но все пак си е друго мотора да е изчислен заводско за турбо, пък и колата не е първа младост.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 08 фев 2007, 20:16

Добра идея, но много скъпа и сложна за изпълнение. Брат ми беше сериозно решил да турбинира Тиграта и започнахме проучване - при което за наша жалост се установи, че трябва да се справиме с доста и комплексни по същност проблеми /самото турбо не е първата крачка и далеч не е последната/!

По-лошото в случая е, че всъщност е доста скъпо начинание и в зависимост от използването на части втора употреба /при възможни такива/; комбинацията от нови и стари или само нови се формира /грубо/ стойност на проекта в рамките на 5000 - 10000 лв., което за жалост е непосилно за брат ми :cry:

Потребителски аватар
mimonti
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 03 фев 2007, 21:35
Модел на автомобила: ford fiesta 1.1 97г,golf 3 1.9d,фиеста 1.3 93, МЕРЦЕДЕС C 220 CDI,Audi 2.8 V6 klima
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Мнение от mimonti » 08 фев 2007, 23:39

наи лесно е да си купиш FORD FIESTA RS TURBO 1600cc 132кс турбо инжекция интерколер ( сменяш и турбото и с лекота става 180кс)

ARR_
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 12 авг 2005, 18:41
Модел на автомобила: 96 Ford Escort 1.6 16v Ghia Turnier
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Турбо на Фиестата?

Мнение от ARR_ » 09 фев 2007, 00:02

crazy_dude написа:Какви подобрения трябва да се направят на мотора, за да не се повреди след като му се монтира турбо?......
Решил съм да направя фиестата по-бързичка...... казаха ми, че може и да не правя подобрения по мотора, но нямало да изкара много......целта ми не е такава....не искам да си съсипвам колата :)

Та, какво е вашето мнение?:)
Зависи каква ти е целта.Със сериен двигател без да се разрежда предполагам,че ако се използват качествени части и що годе свястна електроника ще може сравнително сигурно да се кара на 0.4-0.6 бара налягане на турбото.Колко конски сили ще бъде неможе да се каже със сигурност,но аз предполагам около 130-140кс.(на вала) при 0.5 бара налягане ако е направена както трябва.За да се направи обаче както трябва дори и при такъв малък надув на турбото ще трябва да се дадът доста парички.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 09 фев 2007, 12:56

Значи ако си решил да се нагърбиш с тази операция трябва сериозно да обмислиш положението и да се подготвиш да направиш нещата както трябва, а не да правиш полувинчати неща, защото в противен случай ще съсипеш автомобила:

Ако си решил да я турбинираш ти трябва:

1.Турбина не се лъжи по офертите с упорен лагер 270 градуса, а си вземи Гарет с упорен лагер 360 градуса.
2.Съобразен интеркулър
3.Маслен радиатор
4.Компенсатор за налягането на горивото
5.Колектор с фланец за турбината
6.По-голям воден радиатор
7.Нови дюзи
8.Нови разпределителни валове
9.По-мощна бензинова помпа
10.Нова електроника
11.По-мощна спирачна система /най-лесно в случая от Мондео с диска/
12.Спортен въздушен филтър
13.Ауспух с по-голям диаметър и по възможно с по-малко извивки /тоест по-права/.

Провери в Проспийд

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 09 фев 2007, 14:13

Разтърсете се из темите,нали миналата година Disс беше направил Ориона си с турбина.Всичко беше описано с подробности и със снимки и видеоклипове :idea:
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 09 фев 2007, 16:02

Има едно Туинго с реактивен двигател......много ще тие е полезна турбина!


edit cossy: Колега, прекаляваш :idea: Като не можеш да се включиш в темата със съвет, не се вйкючвай изобщо :evil:

crazy_dude
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 20 дек 2006, 09:40
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.6 16v '95
Местоположение: Божурище
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от crazy_dude » 09 фев 2007, 19:49

Ей, благодаря на всички (с малки изключения) за изчерпателните мнения по въпроса ми :)
Днес ходих да проверя още подробности за цени и т.н.
Наистина ще излезе скъпичко, но не е казано, че трябва да стане утре...... плановете ми са до май месец колата да е готова.....
Повечето от нещата, които ми трябват вече ги имам......вкл. и турбото....
Цялата процедура ще извърши едни приятелче, на което имам доверие....
Да си призная аз не съм много в час с това, което ще стане с колата......само ми каза, че искал да прави и нещо по скоростите.....
За сега друго не мога да кажа...... ще дерзаем :) ;)

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 10 фев 2007, 00:33

Ох, сори бях забравил силовото предаване :oops: , но пожелавам ти успех и пиши по време на процеса за напредъка!

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 10 фев 2007, 11:07

А също според мен ще се наложи и по-силна маслена помпа... защото изпомпваното масло ще минава през повече "консуматори" и няма да поддтржа добро налягане със високите обороти... също така, на накой двигатели (при пежата знам, ама незнам дали и при фордовете е така) се прави бърз път за слизане на маслото (или както се казваше :roll: ) ог главата към картера, защото при доста високите обороти цялото масло се качва на горе в главата и няма достатъчно време да слезне и поради това от доло почти нема останало масло и през това време (макар и малко време) през което от доло почти няма малсо, то коляновия вал остава със много малко смазване :idea:
Надявам се обясних що годе, защото това съм го чел преди и не си спомнян дали беше тончо така... ама поне общо казано е така :P :wink:

П.П. В Пежо клуб имаме 2 такива пежа, които едното вече половин година си се движи турбинирано 8) , а другото в момента се прави :idea:
Изображение Изображение

ARR_
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 12 авг 2005, 18:41
Модел на автомобила: 96 Ford Escort 1.6 16v Ghia Turnier
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Мнение от ARR_ » 10 фев 2007, 15:40

crazy_dude написа:Ей, благодаря на всички (с малки изключения) за изчерпателните мнения по въпроса ми :)
Днес ходих да проверя още подробности за цени и т.н.
Наистина ще излезе скъпичко, но не е казано, че трябва да стане утре...... плановете ми са до май месец колата да е готова.....
Повечето от нещата, които ми трябват вече ги имам......вкл. и турбото....
Цялата процедура ще извърши едни приятелче, на което имам доверие....
Да си призная аз не съм много в час с това, което ще стане с колата......само ми каза, че искал да прави и нещо по скоростите.....
За сега друго не мога да кажа...... ще дерзаем :) ;)
Какво ти е турбото и с каква електроника мислиш да управляваш двигателя след турбинирането.Относно мазането и охлаждането може да сложиш маслени разпрасквачи под буталата от 2.0 литров Зетек двигател.Разбира се ще трябва да се сложи и малслен радиатор.
Добре е турбото което смяташ да слагаш да е подходящо като характеристики за твоя двигател.За целта можеш да потърсиш турбо карти (turbo map) за него и да прочетеш тук там как се четат въпросните за да видиш дали турбото ще е подходящо.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 10 фев 2007, 18:47

Виж тук http://orionturbo.info/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; ,а най-добре питай Диск, човека го е правил и няма кой друг в форума да знае повече по въпроса.

dodi
потребител
потребител
Мнения: 436
Регистриран: 17 фев 2007, 21:42
Модел на автомобила: форд сиера,форд фиеста(Мк2 турбо),форд мондео 2.0 16V
Местоположение: Гео Милев
Status: Извън линия

Re: Турбо на Фиестата?

Мнение от dodi » 17 фев 2007, 21:49

crazy_dude написа:Какви подобрения трябва да се направят на мотора, за да не се повреди след като му се монтира турбо?......
Решил съм да направя фиестата по-бързичка...... казаха ми, че може и да не правя подобрения по мотора, но нямало да изкара много......целта ми не е такава....не искам да си съсипвам колата :)

Та, какво е вашето мнение?:)
от доди трябва да смениш комприсионният сегмент

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта