проблем с гайките на лети джанти
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 22 фев 2013, 12:28
- Модел на автомобила: escort
- Status: Извън линия
проблем с гайките на лети джанти
Купих си лети джанти за форд ескорд 1997г. но болтовете станаха къси и не мога да навия гайката навива се до половината и неще повече половината гайка е отвънка какво да правя.За джантите ми казаха че са орегинални за форд но са сменени капачките им'но не съм на 100% сигурен
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: проблем с гайките на лети джанти
А гайките от кой модел са.Има гайки специално за лети джанти.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: проблем с гайките на лети джанти
Гайката не се навива цялата в шпилката ли? Виж до къде влиза шпилката в гайката, развий гайката и прецени дали минава половината. Имах такъв случай, но шпилката влизаше 2/3 в гайката и нямаше грижи.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 15 юли 2010, 14:16
- Модел на автомобила: Ford Taunus 20MTS
- Местоположение: Burgas
- Status: Извън линия
Re: проблем с гайките на лети джанти
Към джантите трябва да има технически паспорт - казва се АВЕ на немски. Там са описани всички възможни параметри и изисквания: от джантите до вентилите и т. н. Трябва да се чете много внимателно, защото се описват по принцип и много изключения.
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 22 фев 2013, 12:28
- Модел на автомобила: escort
- Status: Извън линия
Re: проблем с гайките на лети джанти
Не знам но бях с железни джанти и бяха добре.baro написа:А гайките от кой модел са.Има гайки специално за лети джанти.
Ще видя като се прибера от работа.ufer написа:Към джантите трябва да има технически паспорт - казва се АВЕ на немски. Там са описани всички възможни параметри и изисквания: от джантите до вентилите и т. н. Трябва да се чете много внимателно, защото се описват по принцип и много изключения.
Не се навиват в шпилката защото няма резба на шпилката но влиза добре.
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 22 фев 2013, 12:28
- Модел на автомобила: escort
- Status: Извън линия
Re: проблем с гайките на лети джанти
Извинявам се за предния коментар.Да не се навиват до край гайките в шпилките 'като се прибера ще измеря колко сантиметра е гайката и колко влиза вътре.В джантите има фтулки които предпазват от нараняване на джантата ако ги махна се навиват що годе добре гайките но ми казват че без тях се разбиват джантитеmadboy написа:Гайката не се навива цялата в шпилката ли? Виж до къде влиза шпилката в гайката, развий гайката и прецени дали минава половината. Имах такъв случай, но шпилката влизаше 2/3 в гайката и нямаше грижи.
- ieiei
- потребител
- Мнения: 389
- Регистриран: 11 май 2007, 12:50
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблем с гайките на лети джанти
Щом са с втулки вероятно не са за твоята кола.
Старите гайки ли слагаш или други.Ако са "дошли" с джантите може самите гайки да са по- дълги и да се навиват достатъчно.
Виж,как ляга конуса,гайките са няколко модела.
Старите гайки ли слагаш или други.Ако са "дошли" с джантите може самите гайки да са по- дълги и да се навиват достатъчно.
Виж,как ляга конуса,гайките са няколко модела.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: проблем с гайките на лети джанти
Втулките не ги махай! Джантите явно не са фордовски и централният им отвор е по-голям от 63, затова са сложени втулки за да може централния отвор да пасне добре. Ако ги махнеш ще се получи луфт, защото джантата ще се държи само на гайките, вибрации се получават, може и шпилка да се скъса и пр.
Няма проблем да се кара с втулки.
Няма проблем да се кара с втулки.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 22 фев 2013, 12:28
- Модел на автомобила: escort
- Status: Извън линия
Re: проблем с гайките на лети джанти
Гайката е 15 мм. а не се навива 7 мм. какво да правя има ли опасност да ми фръкнат гумите.
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: проблем с гайките на лети джанти
Колега пусни някоя снимка на отворите на джантите и гайките ,да видим от къде идва проблема.
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 22 фев 2013, 12:28
- Модел на автомобила: escort
- Status: Извън линия
Re: проблем с гайките на лети джанти
Джантата е монтирана и на снимките нищо не излиза.Пасва си добре обаче самата шпилка е къса не може ли да се удължи по някакъв начин
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: проблем с гайките на лети джанти
Доколкото знам шпилките се демонтират и по тях стругар може да ти направи по-дълги.
- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: проблем с гайките на лети джанти
Или може просто да си купиш по-дълги 

-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 22 фев 2013, 12:28
- Модел на автомобила: escort
- Status: Извън линия
Re: проблем с гайките на лети джанти
Лесно ли се вади шпилката че не съм много вещ по колите
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 22 фев 2013, 12:28
- Модел на автомобила: escort
- Status: Извън линия
Re: проблем с гайките на лети джанти
Лесно ли се вади шпилката че не съм много вещ по колите
- ieiei
- потребител
- Мнения: 389
- Регистриран: 11 май 2007, 12:50
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблем с гайките на лети джанти
Ako конуса ляга добре ,не е проблем.Опасно е саморазвиването.
Някъде пишеше ,че държат първите 5 витки,останалите пазят страх.
Някъде пишеше ,че държат първите 5 витки,останалите пазят страх.
- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: проблем с гайките на лети джанти
Първите 3 до 4 витки носят около 70-80% от натоварването. Защо ли тогава нормалните гайки ги правят с минимум 8 витки или въобще се произвеждат усилени гайки? Ми отговора е мно'о прост - 'щото степента на сигурност става доста по-голяма. Дори и първата витка (която носи най-много) да се повреди или среже, има още 7 зад нея, които да държат. Не си правете експерименти с недобре завити гайки на такива отговорни елементи. Моите уважения, но е пълна глупост, че въобще споменаваш това в тема за гайки на джанти.ieiei написа:Ako конуса ляга добре ,не е проблем.Опасно е саморазвиването.
Някъде пишеше ,че държат първите 5 витки,останалите пазят страх.
Аз карам с по-дълги шпилки и 2 комплекта гайки - един за летите джанти и един за железните и това е единственият сигурен вариант тук. Шпилките се държат на спирачния диск или на барабана и се свалят след като се демонтира съответният елемент.
Колега VALYO_93, направи си нещата както трябва, за да си сигурен, че гумата няма да те изпревари на магистралата със 120км/ч
- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: проблем с гайките на лети джанти
Сега, като препрочитам темата, какви са точно тея втулки, дето като ги махнеш, гайката се навивала както трябва? Нещо почна тука да ме съмнява работата. Премери колко е централния отвор на тея джанти. Да не би да не ти влизат на главината? Да не са с фланци, на които да им казваш втулки?
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 22 фев 2013, 12:28
- Модел на автомобила: escort
- Status: Извън линия
Re: проблем с гайките на лети джанти
Кой е централния отвор този където има капачка ли
- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: проблем с гайките на лети джанти
Централният отвор е този, който е в центъра на самата джанта (от там идва и "централен"). Може от външната страна да има капачка с някакво лого. От страната, която трябва да се монтира към колата, трябва да имаш отвор с размер 63mm или по голям. Ако е по-голям, то трябва да имаш монтирана втулка. Втулката представлява цилиндрично тяло с определени височина, външен и вътрешен диаметър. В случая, по-скоро ще прилича на гривна, от колкото на цилиндър. Въпросът е вътрешният диаметър на отвора какъв е? Ако е с втулка, какъв е вътрешния диаметър на втулката И на отвора.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта